Naujas prietaisas išoriškai bus panašus į prieš tai naudotus, bet į akis iš karto kris didesnis spalvotas ekranas. Veikimo principas liks toks pat – vairuotojams reiks pūsti į vienkartinę tūtelę, o prietaisas po to išspausdins testo rezultatus. Be to, prietaisas turi navigatorių ir galės visada parodyti, kurioje vietoje buvo atliktas girtumo testas.

Aparatas nuo senesnių skirsis tuo, kad naujame dideliame ekrane galės pateikti daugiau informacijos. Be to alkotesteris įsimins įvestus duomenis, o tai taupys laiką. Kai tam pačiam vairuotojui teks pakartotinai naudotis alkotesteriu, nebereikės įvedinėti jo duomenų. Tai aktualu ypač tais atvejais, kai vairuotojai tikėdamiesi pergudrauti aparatą pučia į jį ne pagal reikalavimus. Tokiu atveju pareigūnams nereiks iš naujo įvedinėti duomenų, o galės duoti vairuotojui pūsti dar kartą, jei iš pirmo karto nepavyks nustatyti alkoholio koncentracijos organizme.

Naujasis prietaisas bus daug tikslesnis už savo pirmtaką, padidėjo ir jo temperatūros veikimo diapozonas. Dabar jis siekia nuo -5 iki +50 laipsnių pagal Celsijų.

Alkolazerių likimas

Rusai sukonstravo daug diskusijų bei panikos ir baimės (įdomu kodėl) vairuotojų gretose sukėlusį alkolazerį. Pagal gamintojų sumanymą, jis, nukreiptas į automobilį, turėtų parodyti ar salone yra alkoholio garų ir taip palengvintų kovą su girtais vairuotojais keliuose.

Tačiau kol kas šis įrenginys patiria fiasko. Bandymų metu paaiškėjo, kad iš 100 girtų vairuotojų, jis atpažįsta ne daugiau kaip 15. Bandymai parodė, kad norint, jog lazeris užfiksuotų išgėrusį vairuotoją, vairuotojui reikia suvartoti didžiulį kiekį alkoholio.

Langų valikliai pagaminti spiritiniu pagrindu, kaip ir tikėtasi, iki galo supainioja alkolazerių veiklą. Tačiau gamintojai tikina, kad problemos laikui bėgant bus išspręstos ir šio prietaiso perspektyvos yra pakankamai didelės.

Alkolazeris susidūrė ir su kitomis problemomis. Jis tampa bevertis, kai automobilis juda greičiau nei 120 km/h. greičiu. Gamintojai šiuo atveju replikuoja, kad tokiu greičiu judanti transporto priemonė bet kokiu atveju atkreips patrulių dėmesį.

Dar vienas minusas – alkolazerio kaina. Mobilus alkolazeris kainuoja 400 tūkst., o stacionarus 800 tūkst. rublių. (35 tūkst. ir 70 tūkst. Lt.).

Ekspertai taip pat teigia, kad šis prietaisas neskirtas nustatyti vairuotojus, kurie vairuoja transporto priemones apsvaigę nuo alkoholio, nes apsvaigę nuo alkoholio gali būti ir keleiviai, o tokiu atveju prietaisas vis tiek parodys, kad automobilyje yra alkoholio garų.

Alkolazeris – tai tik priemonė surasti potencialiai įtartinus automobilius ir tik po, su kitais prietaisais patikrinti vairuotojų girtumą.

Dabar Rusijos kelių policija teigia, kad įsigis tik tuos prietaisus, dėl kurių nekils jokių abejonių, taigi, gamintojai tikrai turės gerai paplušėti norėdami parduoti savo produkciją.

Tikimasi, kad alkolazeriai bus pilnai paruošti darbui ir naudojami per Sočio olimpines žaidynes. Iki tol, planuojama juos bandymams siųsti į skirtingus šalies regionus, kad nustatyti kaip jie veikia esant skirtingoms oro sąlygoms.