Dviračius – kaip vasariškų pramogų ar transporto priemonę – pamėgsta vis daugiau šalies gyventojų. Vis didesnei daliai lietuvių dviratis tampa puikiu pasirinkimu dėl galimybės gyventi aktyviau, keliauti ekologiškiau ir mėgautis puikiais vasaros orais, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI skaitytojo nuotr.

Nors situacija gerėja, vis tik gyventojai dažnai dar pernelyg atmestinai žiūri į galimus keliavimo dviračiu pavojus. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiemet registruota 60 eismo įvykių, kuriuose nukentėjo dviračių vairuotojai.

Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės Skubios traumatologinės pagalbos skyriaus vedėjas gydytojas Artūras Zubrickas sako, kad vasaros savaitgaliais kaskart pagalbos dėl rimtų traumų prireikia 5-6 dviratininkams.

ERGO draudimo grupės Baltijos šalyse korporatyvinės komunikacijos direktorė Lina Jakučionienė pažymi, kad dviratininkai Lietuvoje tampa vis sąmoningesni, bet dar gana dažnai nukenčia, nes nepasirūpina savo saugumu, o šalmą, šviesą atspindinčias liemenes važiuodami ne visuomet dėvi net kai to reikalauja kelių eismo taisyklės.

„Turėtų būti tarsi savaime suprantama, kad dviratininkams prioritetu privalėtų būti saugumas, tačiau Lietuvoje dar paplitęs įsitikinimas, jog dviratis nėra tokio pat atsargumo ir dėmesingumo reikalaujanti transporto priemonė kaip, pavyzdžiui, automobilis. Daugelis turbūt neliptų į techniškai netvarkingą automobilį su prastai veikiančiais stabdžiais ar nešviečiančiais žibintais, tačiau sėsti prie dviračio vairo tokie trūkumai dažnam nesutrukdo“, – sako L. Jakučionienė.

Nors atrodytų, kad nepatyrę ir savo veiksmus ne visuomet gerai pasveriantys nepilnamečiai dviratininkai turėtų patekti į didesnės rizikos grupę, tačiau gydytojas A. Zubrickas sako, kad į Skubios traumatologinės pagalbos skyrių dažniausiai atvežami būtent suaugę dviračių vairuotojai. Vaikai, anot gydytojo, dažniau dėvi šalmus ir kitas apsaugos priemones, tuo metu suaugusieji dažnai pervertina savo galimybes.

„Dviratininkų sužalojimai visuomet – ne iš lengvųjų. Atvykstama su įvairiais daugybiniais sumušimais ir nubrozdinimais ant viso kūno. Kalbant apie rimtesnes traumas, itin dažni pečių sužalojimai – viršutinės dalies žastikaulio ir raktikaulio lūžiai. Tai, kiek truks panašių traumų gydymas, priklauso nuo kiekvieno individualaus atvejo, tačiau paprastai tokie sužalojimai išgyja per maždaug 2 mėnesius“, – sako A. Zubrickas.

Gydytojas apgailestauja, kad vis dar pasitaiko ir dviratininkų mirtimi pasibaigiančių incidentų – tokių, kaip pernai metais tragiškai pasibaigęs įvykis, kai sostinės T. Narbuto gatvėje nepastebėjęs laiptų nuo jų nuskriejo ir patyręs sunkią galvos traumą mirė jaunas dviratininkas.

„Kaip ir visais gyvenimo atvejais, sėsdami prie dviračio vairo žmonės turėtų elgtis atsargiai, o į dviratį, kaip transporto priemonę, žvelgti atsakingai. Dviratininkams reikėtų važinėti tik tam skirtais takais, visuomet būti dėmesingais, naudoti apsaugos priemones“, – pataria A. Zubrickas.

Jam antrina ir L. Jakučionienė. Jos manymu, labai svarbu, kad vaikams nuo pat mažens būtų ugdomi saugaus važiavimo dviračiu įpročiai, o suaugusieji turėtų jausti tokią pat atsakomybę tiek sėsdami prie motorinės transporto priemonės, tiek dviračio vairo.

„Reikėtų nepamiršti, kad kelių eismo taisyklės galioja visiems eismo dalyviams – taip pat ir dviratininkams. Jų laikymasis, važiavimas techniškai tvarkingu dviračiu su atšvaitais ir žibintais, rekomenduojamų ir privalomų apsaugos priemonių, tokių, kaip šalmas ar ryškiaspalvė liemenė, naudojimas gali padėti išvengti tikrai skaudžių nelaimių“, – sako L. Jakučionienė.

Anot jos, dažnų eismo įvykių, į kuriuos patenka dviratininkai, problema paskatino ERGO pernai pirmą kartą rinkai pasiūlyti ir specialų dviratininko draudimą, kuris apima ne tik traumų ir sužalojimų riziką važiuojant dvirate transporto priemone, bet taip pat draudžia dviratininko civilinę atsakomybę bei dviračio ar jo dalių vagystės riziką.

Pasak L. Jakučionienės, gyventojų švietimui ir saugaus važiavimo dviračiu kultūros propagavimui, kaip ir kasmet, daug dėmesio bus skiriama artėjančio didžiausio Lietuvoje dviračių entuziastams skirto renginio „Velomaratonas“ metu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ekspertas: kalbant telefonu vairuotojo reakcija lėtėja 40 proc. (10)

Net ir laisvų rankų įranga, naudojama pokalbiams telefonu, trikdo vairuotojo dėmesį ir kelia...

Techninė pagalba Europos keliuose: ką būtina žinoti

Lietuvos turizmo departamento duomenimis, 35 proc. šalies gyventojų į užsienį vyksta automobiliu...

Kelią Lietuvos vairuotojai mato kaip kovos areną (16)

Dalyvaujant eisme Lietuvoje trūksta kultūros , tačiau motociklininkai tampa draugiškesni, LRT...

Saulius Mickus. Kaip protingai įsigyti automobilį? (23)

Automobilis yra brangus ir svarbus pirkinys, todėl nusprendus jį įsigyti kyla įvairių klausimų....

Automobilių pirkimo istorijos: suklastoti dokumentai ir paslaptingai dingstantys pardavėjai (67)

Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR finansų ministerijos (toliau – VMI ) informuoja, jog...

Top naujienos

Moters pagalbos šauksmas: kur dėtis po skyrybų su vaikais? (1)

Su vyru besiskirianti moteris atsidūrė akligatvyje – turi išsikraustyti iš namų, socialinio...

Gražulio vaikelio susilaukusi palangiškė: jis atsiprašė visos Lietuvos, tik ne manęs ir dukrelės (433)

Skandalingojo politiko Petro Gražulio vaikelio susilaukusi palangiškė Birutė Navickaitė neslepia,...

Vakarą praleidau ligoninės priimamajame: prakaito, alkoholio, šlapimo kvapai ir ilgas laukimas (317)

Niekas nenorėtų ten patekti. Nei kaip pacientas, nei kaip lydintysis. Bet kartais ne pačioje...

Mokesčių inspekcija paskaičiavo: jei 12 eurų mokate už kepsnį – turėtų atnešti du kilogramus mėsos (447)

Palangos verslininkų noras per vasarą užsidirbti visiems metams padarė meškos paslaugą visos...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Nerašyta lietuvių sandora su valdžia: svarbiausia, kad nebūtų permainų (1)

Nesakykit man, kad po Šv. Jono dienos jau trumpėja, o sausros iškamuota gamta pradeda ruoštis...

Nakvynė pajūryje už 5 eurus: poilsiautojai iškenčia vos 2-3 dienas (156)

„Šalta, žmonių nėra, vasara – š*****“, – piktai rėžia namelius poilsiautojams...

Lietuvą palikdama Eurika Masytė sunkiai tramdė ašaras: ir šiandien dar jaučiuosi nepritapusi (133)

Minint valstybines šventes vis dar skamba legendinė daina „Laisvė“ ir turbūt nėra žmogaus...

Gentvilas: žemi liberalų reitingai – sunkiausio partijos laikotarpio atspindys (65)

Liberalų sąjūdžio pirmininkas Eugenijus Gentvilas sako, kad rekordiškai žemi jo vadovaujamos...

Atsakymas Užkalniui: Vilnius – nuostabus miestas (35)

Esu vilnietis, gyvenu čia jau apie dešimt metų, dirbu, kuriu šeimą ir didžiuojuosi savo miestu.

Bendrauti su Adomaičiu vengęs Brazys nesitiki stebuklų iš sugrįžtančių rinktinės veteranų (24)

Pirmąjį sezoną Vilniaus „Lietuvos ryto“ trenerių štabe pabaigęs Mindaugas Brazys poilsio...