Siūlo imtis dar griežtesnių priemonių

Socialinio tinklo „Facebook“ grupėje „Reidas Vilniuje“ pasidalintas vaizdo įrašas sulaukė nemažai internautų reakcijos, mat jame matyti, kaip Vilniaus vakariniu aplinkkeliu skuodžia paspirtukininkas. Nors tai, savaime, neatrodo visiškai neįprasta, mat tokių atvejų Vilniuje buvo ne vienas, visus ypač nustebino paspirtuku važiuojančio vairuotojo pasirinktas greitis, mat jis ne tik važiavo kartu su visais automobiliais, kuriems nustatytas leistinas greitis šioje gatvėje yra 90 km/val., tačiau juos netgi lenkė.

Visą situaciją užfiksavo iš paskos važiuojantis vairuotojas, kuris kartu įamžino ir savo automobilio spidometro duomenis. Remiantis jais, paspirtukas važiavo maždaug 100 km/val. greičiu, o apvažiuodamas antra juosta važiavusį automobilį, pasiekė ir 108 km/val. greitį.

Nors elektrinio paspirtuko vairuotojas dėvėjo šalmą, internautai negailėjo karčių žodžių dėl tokio vairuotojo sprendimo ir vadindami jį „kėgliu“, svarstė kokios būtų eismo įvykio pasekmės.

Tai įvertinę, internautai pritarė, kad tvarka dėl tokių eismo dalyvių dalyvavimo eisme, turi būti griežtinama, o policijai suteikiama daugiau įgaliojimų.

„Čia motociklas paspirtuko formos. Ar dabar kiekvieną britvą seksim iš paskos ir stebėsimės, kad viršija greitį? Ką šis įrašas parodo, tai reikia šiems motociklams registracijos. O policijai suteikt įgaliojimą stabdyt ir atiminėt šitas nesąmones už tokį važiavimą. Jei dabar išsitrauksiu krosinį be numerių ir pralėksiu, tai tikriausiai stabdytų, o dabar? O dabar aplinkkeliu lekia 110 km/val., šaligatviu 50 km/val., nuo kelkraščio ant gatvės šoka ir visur teisus, nes nerašytas, neregistruotas kažkoks motociklas“, – pasipiktinimo neslėpė vienas internautų.

Apie tokius atvejus reikėtų pranešti nedelsiant

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Jorūnė Liutkienė patvirtino, kad tokia transporto priemonė neatitinka numatytų jai keliamų reikalavimų, todėl ne tik važiuoti tokiu greičiu, tačiau ir apskritai dalyvauti eisme, negali.

„Tokia transporto priemonė neatitinka motorinio dviračio, tai yra elektrinio paspirtuko, kurio greitis būtų iki 25 km/val., o galia neviršytų 1 kW, apibrėžimo. Ji taip pat nėra įregistruota nustatyta tvarka ir viešajame eisme negali dalyvauti“, – sakė J. Liutkienė.

Policijos atstovė taip pat numatė, kad skirtingai nei paprastiems elektriniams paspirtukams, tokių transporto priemonių vairuotojams privaloma turėti atitinkamos kategorijos vairuotojo pažymėjimą, todėl paaiškėjus, kad tokios sąlygos taip pat nėra užtikrintos, atsakomybė būtų numatyta ne tik dėl neįregistruotos transporto priemonės eksploatavimo.

„Atsakomybė asmeniui būtų taikoma išsiaiškinus visas aplinkybes. Būtų patikrinta ar vairuotojas turi atitinkamos kategorijos vairuotojo pažymėjimą, privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą ir kodėl yra nustatytą tvarka neįregistravęs transporto priemonės“, – nurodė policijos atstovė.

Tiesa, pagal internete išplitusį vaizdo įrašą pareigūnai negali identifikuoti šio elektrinio paspirtuko vairuotojo, tačiau tokiais atvejais, ragina vairuotojus nelikti abejingais ir apie kiekvieną atvejį pareigūnams pranešti iš karto, kad šie galėtų reaguoti nedelsiant.

„Pagal pateiktą vaizdo įrašą nustatyti transporto priemonės savininką ir ją vairavusį asmenį yra sudėtinga, nes transporto priemonė be valstybinio numerio ženklų. Pastebėję tokį galbūt daromą pažeidimą vairuotojai turėtų pranešti į 112, kad į pranešimą būtų nedelsiant sureaguota ir sustabdžius vairuotoją būtų imamasi atitinkamų priemonių dėl atsakomybės vairuotojui taikymo“, – dėstė J. Liutkienė.

Svarbu nepamiršti saugumo

Saugaus eismo atstovai taip pat pabrėžia, kad apie kiekvieną pažeidimą vairuotojai turėtų pareigūnams pranešti patys paisydami Kelių eismo taisyklių ir saugumo principų. Vairuojant, naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis be laisvų rankų įrangos – draudžiama, todėl norint pranešti apie pažeidimą, vairuotojai turėtų tai daryti paisydami nustatytos tvarkos.

Matydami pažeidimą, vairuotojai neturėtų patys pažeisti KET – viršyti leistiną greitį, patys bandyti stabdyti pažeidėją, ar naudotis telefonu vairuojant. Jei kartu keliauja keleivis – šis procesas turėtų būti perduotas jam, jei vairuotojas keliauja vienas – naudodamasis laisvų rankų įranga arba sustojęs saugioje vietoje, apie pažeidimą turėtų pranešti trumpuoju numeriu 112 ir laikytis dispečerio nurodymų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)