Jau šį trečiadienį Vyriausybės posėdyje bus aptariami Susisiekimo ministerijos pateikti Vyriausybės nutarimo „Dėl kelių eismo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimai. Anot ministerijos, poreikis tikslinti Kelių eismo taisykles atsirado Seimui priėmus Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus, todėl dabar siūloma numatyti su įstatyminiu reguliavimu susijusius ir kitus KET pakeitimus eismo saugumui užtikrinti ir eismo organizavimo būdams tobulinti.

Pažymoje, kurioje išdėstyti siūlomi pakeitimai, teigiama, kad KET patikslinimai išdėstyti atsižvelgiant į gautus kitų institucijų pasiūlymus, taip pat jais siekiama atsisakyti atitinkamų nuorodų bei keisti neaktualias nuostatas arba jas suderinti su kituose KET punktuose nustatytu reglamentavimu.

Trečiadienį Vyriausybės posėdžio metu bus pristatomi pakeitimai, kuriais:

  • vairuotojams dalyvaujantiems viešajame eisme (išskyrus atvejus, kai transporto priemonė stovi) nustatomas draudimas naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu jomis naudojamasi rankomis. Išimtis numatyta tais atvejais, kai mobiliojo ryšio priemonės valdomos naudojant laisvų rankų arba transporto priemonės įrangą arba kai mobiliojo ryšio priemonė pritvirtinta specialiame laikiklyje;
  • numatomas draudimas pėstiesiems judėti per dviračių pervažą pagal analogiją su draudimu dviratininkams kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis;
  • įtvirtinama, kad jei posūkis arba apsisukimas galimas iš vienos eismo juostos, sukdamas vairuotojas gali pasirinkti bet kurią važiuojamosios dalies, į kurią jis suka, eismo juostą;
  • įpareigojama aiškiai nurodyti visas vietas, kuriose draudžiama lenkti bei papildyti, kad lenkti draudžiama gyvenamosiose zonose, daugiabučių gyvenamųjų namų kiemuose, stovėjimo aikštelėse ir dviračių gatvėse;
  • siekiama atsisakyti nustatyto draudimo mokyti vairuoti gyvenamojoje zonoje. Vietoj draudimo mokyti vairuoti įrašyti draudimą lenkti gyvenamojoje zonoje, analogiškai, kaip numatyta dviračių gatvės eismo reikalavimuose (pagal dabar galiojančias taisykles gyvenamojoje zonoje gali būti vykdomas vairuotojų egzaminavimas, bet vairuotojų mokymas šioje zonoje draudžiamas, todėl būsimasis transporto priemonės vairuotojas neįgyja reikiamų ir kiekvienam vairuotojui būtinų praktinių vairavimo įgūdžių);
  • patikslinama, kad transporto priemonės vairuotojas, įvažiuodamas į kelią iš gyvenamosios zonos, privalo duoti kelią juo artėjančioms transporto priemonėms, taip pat pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jis kerta;
  • papildoma, kad gyvenamojoje zonoje dviračio vairuotojui netaikomas KET nustatytas reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau eismo juostos dešiniojo krašto;
  • reglamentuojama, kad vykdant kelio infrastruktūros ar aplinkos tvarkymo ar priežiūros darbus, transporto priemonei su įjungtu oranžiniu švyturėliu galima važiuoti veja, šaligatviu, pėsčiųjų ir (ar) dviračių taku, dviračių juosta, skiriamąja juosta, pylimų ar iškasų šlaitais, grioviais, taip pat sustoti ar stovėti minėtose vietose.

Numatytame taisyklių patikslinime taip pat numatyta, kad reikėtų atsisakyti iki šiol galiojusių dviejų kelio ženklų: „Telefonas“ ir „Lankytina vieta“.

Pažymoje teigiama, kad pirmojo ženklo turėtų būti atsisakoma atsižvelgiant į tai, kad taksofonų paslaugos Lietuvoje atsisakyta, o antrasis ženklas netekusiu galios turėtų būti pripažintas, kadangi lankytinos vietos žymimos kelio ženklais „Krypties rodyklė į lankytiną vietą“ ir „Lankytinos vietos pavadinimas“.

Siūlomi KET pakeitimai

Tiesa, siūloma Kelių eismo taisykles taip pat papildyti vienu nauju įspėjamuoju ženklu „Raiteliai. Jis įspėtų apie kelio ruožą, kuriuo dažnai joja raiteliai ar vedami žirgai.

Siūlomi KET pakeitimai

Taip pat numatyti ir kelių kelio ženklų pakeitimai, jų paaiškinimus išdėstant kitaip. Numatyta, kad turėtų būti keičiamas kelio ženklo Nr. 305 „Motociklų eismas draudžiamas“ išdėstymas.

Siūlomi KET pakeitimai

Be to, keičiamas ir ženklų Nr. 334 „Stovėti draudžiama nelyginėmis dienomis“ ir Nr. 335 „Stovėti draudžiama lyginėmis dienomis. Numatoma, kad šie ženklai turėtų būti įrengiami skirtingos kelio pusėse, o transporto priemonės iš vienos kelio pusės į kitą turės būti pervaromos nebe 21 val., o nuo 19 iki 24 val. Numatoma, kad numatytu metu, kuris skirtas transporto priemonių pervarymui, joms leidžiama stovėti bet kurioje kelio pusėje.

Vyriausybei pritarus, šiems pakeitimams taip pat turės pritarti ir Seimas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)