aA
Dalyvaudami eisme vairuotojai kartais ne tik neišvengia klaidų, tačiau neretai vadovaujasi pačių sugalvotomis ir mitais tapusiomis taisyklėmis. Saugaus eismo ekspertai atkreipė dėmesį, jog nemažai vairuotojų saugaus atstumo nesilaiko, nes, neva, taip stengiasi kovoti su spūstimis – esą važiuojant vienas arčiau kito, į gatvę tilps daugiau automobilių. Tačiau dažniausiai tokie atvejai baigiasi dar didesniais kamščiais, kurie nusidriekia įvykus eismo įvykiui.
Rytiniai kamščiai Vilniuje
Rytiniai kamščiai Vilniuje
© DELFI / Domantas Pipas

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas pasakojo, jog dažniausiai vairuotojai, nesilaikantys saugaus atstumo, tvirtina taip stengiantys sudaryti sąlygas judėti kitiems, tačiau nė nesusimąsto, kad toks elgesys gali pridaryti nemalonumų ar netgi baigtis žmonių sužalojimu.

Pusė greičio

Anot vairavimo mokytojo, saugus atstumas yra tas, kuris nuvažiuojamas per 2 sekundes nuo priekyje esančios transporto priemonės. Atšalus orams šis tarpas turėtų padidėti – tarp transporto priemonių turėtų būti per 3 sekundes nuvažiuojamas atstumas.

Jei nėra aišku, kaip apskaičiuoti saugų atstumą naudojantis sekundėmis, yra ir dar vienas apibrėžimas.

Vairuotojų įpročiai stebina: spaudžiasi buferiais, kad spūstys mažėtų, bet jas tik padidina
© DELFI / Josvydas Elinskas

Kelių eismo taisyklėse (KET) yra nustatyta, kad saugus atstumas yra distancija lygi pusei greičio. Tai reiškia, kad jei važiuojate 50 km/val. saugus atstumas turėtų būti 25 metrai. Žinoma, nustatyti, koks tiksliai tai atstumas, gali būti sunku, todėl vairuotojai gali jį įvertinti sekundėmis. Pažiūrėti, per kiek laiko numatytą kelio objektą pasiekia po to, kai jį pravažiuoja priekyje esanti transporto priemonė. Jei nustatytą atstumą įveikiate greičiau nei praeina 2 sekundės, turėtumėte atleisti akceleratoriaus pedalą“, – aiškino A. Pakėnas.

Vairavimo mokytojas teigė, jog žiemą šis atstumas turėtų padvigubėti ar bent padidėti iki 3 sekundžių, mat dėl slidžios kelio dangos stabdymo kelias pailgėja, todėl vietos reikėtų pasilikti daugiau. Didesnį atstumą reikėtų palikti ir tada, kai padidėja važiavimo greitis.

Pasilikite laiko reakcijai

A. Pakėnas aiškino jog nesilaikant saugaus atstumo padidėja eismo įvykio tikimybė. Remiantis mokslininkų tyrimais ir saugaus eismo ekspertų įžvalgomis, žmogus į įvykį sureaguoja per 1 sekundę, todėl atstumo nesilaikantis vairuotojas nesugebės išvengti nelaimės.

Vakariniai  kamščiai Vilniuje
Vakariniai kamščiai Vilniuje
© DELFI / Domantas Pipas

„Kai kurie žmonės nesupranta, kiek jie nuvažiuoja per vieną sekundę. Jei mieste vairuotojas laikosi leistino 50 km/val. greičio, jis per 1 sek. nuvažiuoja 14 metrų. Tai reiškia, kad jei atstumas nuo priekyje esančio automobilio bus ne 25 metrai, kas yra 2 sekundės, bet 14 metrų, priešais esančio automobilio vairuotojui staigiai nuspaudus stabdžio pedalą, gale važiuojantis nespės į tai sureaguoti. Jei atstumas bus dar mažesnis, žmogus į kitą automobilį atsitrenks net nespėjęs paliesti stabdžio pedalo“, – sakė A. Pakėnas.

Spūstis ne mažina, o didina

Instruktorius teigė, jog problemų kyla ir tada, kai prie šviesoforo sustoję vairuotojai prisispaudžia vienas prie kito. Tokiu būdu ne tik nėra kovojama su spūstimis, tačiau jos tik padidėja, nes dėl per mažo atstumo tarp automobilių sumažėja transporto judėjimo greitis.

Kamštis Geležinio vilko gatvėje
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

„Įsivaizduokite, kad žmonės sustoję ir susispaudę vorele bando bėgti. Jie tokioje pozicijoje negalės bėgti greitai, todėl lygiai taip pat ir automobiliai negalės pajudėti greičiau, jei stovės įsirėmę buferiais. Tokiu atveju srautas negalės pajudėti vienu metu, nes kiekvienam reikės palaukti, kol pajudės esantis priekyje ir taip sudarys erdvės. Tai reiškia, kad norint padidinti bendrą vidutinį greitį mieste, reikia didinti atstumą tarp automobilių“, – aiškino vairavimo mokytojas.

Instruktorius atkreipė dėmesį, jog dažnai besirikiuojantys vairuotojai taip pat turėtų įsidėmėti, kad užlįsdami prieš kitą automobilį gali sukelti eismo įvykį, mat esantis tarpas tarp transporto priemonių gali būti paliktas laikantis saugaus atstumo, o ne sudarant sąlygas kito nepamatuotam manevravimui.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(28 žmonės įvertino)
2.9643

Kelininkai: sudėtingesnės eismo sąlygos Šiaurės ir Rytų Lietuvoje, jas sunkina snygis ir šlapdriba (2)

Sekmadienio rytą dėl šlapdribos ir snygio sudėtingesnės eismo sąlygos Šiaurės ir Rytų...

Kelininkai perspėja: keliuose yra slidžių ruožų

Dėl naktį buvusio snygio ir susiformavusio plikledžio šeštadienio rytą daugelyje šalies rajonų...

Svarsto apie artėjantį padangų keitimo sezoną: ar saugu bus važinėti su žieminėmis orams atšilus? (106)

Artėjant padangų keitimo sezonui, dauguma vairuotojų ima sukti galvas dėl padangų keitimo. Vieni...

Štai į ką turite atkreipti dėmesį, jei perkate naudotą automobilį (102)

Prieš perkant bet kurį dėvėtą automobilį , derėtų jį duoti apžiūrėti profesionaliam...

Vairuotojams prireiks daugiau dėmesio: perspėja, kad keliuose išbarstyta druska vilioja gyvūnus (8)

Priemonės, kuriomis barstomi keliai, vilioja stirnas ir briedžius, ir tai savo ruožtu gali tapti...

Top naujienos

Lietuvos policija patruliuos internete: ką reiškia priemonė „bus efektyvi ir visais kitais klausimais“

Virtualus patrulis – nauja Lietuvos policijos priemonė, kuria jau netrukus bus siekiama užkardyti...

Daiva Žeimytė-Bilienė. Apie kunigus žmones, ne dievus (51)

Prisimenu, kai buvau kokių šešerių metų, mama nuvedė mane ruošti pirmąjai komunijai. Iki šiol...

Naujausia informacija apie koronaviruso židinius: virusas plinta įmonėse (17)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) informuoja apie per praėjusią parą Lietuvoje...

Keliautojams dėl koronaviruso testų tenka pakratyti kišenes: privačių laboratorijų kainas vadina pasipinigavimu (265)

Atvykstantieji į Lietuvą šalia Vilniaus oro uosto įsikūrusioje mobilioje laboratorijoje gali...

Po darbo Danijoje ir Norvegijoje susitaupė ne tik butui, bet ir susigrąžino fantastiškas sumas: tai buvo labai paprasta (16)

Pora emigracijos bangų – metai, kada į užsienį važiavo dirbti daugiausia lietuvių. Daugeliui...

Kineziterapeutas – apie tai, kaip išvengti nugaros skausmų: taisyklinga laikysena tikrai nepadės (18)

Nuolatinis sėdimas darbas kompiuteriu visais laikais buvo tikras vargas nugarai. Tačiau karantino...

Kada gi visa tai baigsis? Garsūs mokslininkai keičia pandemijos eigos prognozę (610)

Vašingtono universiteto ligų ekspertas Chrisas Murray‘us, kurio prognozes apie COVID-19 atvejus...

The Economist | D+

Bolivudo apgultis: Indijos filmų pramonei pavojų kelia net dvi tuo pačiu metu vykstančios epidemijos

Sakoma, kad Indijos svajonės gimsta Bolivude. Tačiau šiuo metu filmų kūrėjai mąsto ne apie...

Į Lietuvą sugrįžo žiema: Delfi fotografas užfiksavo, kaip sniegas nuklojo Vilnių (5)

Sekmadienį ryte pabudę vilniečiai jau galėjo stebėti šlapdribą. Netrukus ją pakeitė stiprus...

Lietuvoje nustatyta 390 naujų koronaviruso atvejų, 6 žmonės mirė papildyta (150)

Praėjusią parą šalyje nustatyta 390 naujų COVID-19 atvejų, nuo šios infekcinės ligos mirė dar...