aA
Dalyvaudami eisme vairuotojai kartais ne tik neišvengia klaidų, tačiau neretai vadovaujasi pačių sugalvotomis ir mitais tapusiomis taisyklėmis. Saugaus eismo ekspertai atkreipė dėmesį, jog nemažai vairuotojų saugaus atstumo nesilaiko, nes, neva, taip stengiasi kovoti su spūstimis – esą važiuojant vienas arčiau kito, į gatvę tilps daugiau automobilių. Tačiau dažniausiai tokie atvejai baigiasi dar didesniais kamščiais, kurie nusidriekia įvykus eismo įvykiui.
Rytiniai kamščiai Vilniuje
Rytiniai kamščiai Vilniuje
© DELFI / Domantas Pipas

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas pasakojo, jog dažniausiai vairuotojai, nesilaikantys saugaus atstumo, tvirtina taip stengiantys sudaryti sąlygas judėti kitiems, tačiau nė nesusimąsto, kad toks elgesys gali pridaryti nemalonumų ar netgi baigtis žmonių sužalojimu.

Pusė greičio

Anot vairavimo mokytojo, saugus atstumas yra tas, kuris nuvažiuojamas per 2 sekundes nuo priekyje esančios transporto priemonės. Atšalus orams šis tarpas turėtų padidėti – tarp transporto priemonių turėtų būti per 3 sekundes nuvažiuojamas atstumas.

Jei nėra aišku, kaip apskaičiuoti saugų atstumą naudojantis sekundėmis, yra ir dar vienas apibrėžimas.

Vairuotojų įpročiai stebina: spaudžiasi buferiais, kad spūstys mažėtų, bet jas tik padidina
© DELFI / Josvydas Elinskas

Kelių eismo taisyklėse (KET) yra nustatyta, kad saugus atstumas yra distancija lygi pusei greičio. Tai reiškia, kad jei važiuojate 50 km/val. saugus atstumas turėtų būti 25 metrai. Žinoma, nustatyti, koks tiksliai tai atstumas, gali būti sunku, todėl vairuotojai gali jį įvertinti sekundėmis. Pažiūrėti, per kiek laiko numatytą kelio objektą pasiekia po to, kai jį pravažiuoja priekyje esanti transporto priemonė. Jei nustatytą atstumą įveikiate greičiau nei praeina 2 sekundės, turėtumėte atleisti akceleratoriaus pedalą“, – aiškino A. Pakėnas.

Vairavimo mokytojas teigė, jog žiemą šis atstumas turėtų padvigubėti ar bent padidėti iki 3 sekundžių, mat dėl slidžios kelio dangos stabdymo kelias pailgėja, todėl vietos reikėtų pasilikti daugiau. Didesnį atstumą reikėtų palikti ir tada, kai padidėja važiavimo greitis.

Pasilikite laiko reakcijai

A. Pakėnas aiškino jog nesilaikant saugaus atstumo padidėja eismo įvykio tikimybė. Remiantis mokslininkų tyrimais ir saugaus eismo ekspertų įžvalgomis, žmogus į įvykį sureaguoja per 1 sekundę, todėl atstumo nesilaikantis vairuotojas nesugebės išvengti nelaimės.

Vakariniai  kamščiai Vilniuje
Vakariniai kamščiai Vilniuje
© DELFI / Domantas Pipas

„Kai kurie žmonės nesupranta, kiek jie nuvažiuoja per vieną sekundę. Jei mieste vairuotojas laikosi leistino 50 km/val. greičio, jis per 1 sek. nuvažiuoja 14 metrų. Tai reiškia, kad jei atstumas nuo priekyje esančio automobilio bus ne 25 metrai, kas yra 2 sekundės, bet 14 metrų, priešais esančio automobilio vairuotojui staigiai nuspaudus stabdžio pedalą, gale važiuojantis nespės į tai sureaguoti. Jei atstumas bus dar mažesnis, žmogus į kitą automobilį atsitrenks net nespėjęs paliesti stabdžio pedalo“, – sakė A. Pakėnas.

Spūstis ne mažina, o didina

Instruktorius teigė, jog problemų kyla ir tada, kai prie šviesoforo sustoję vairuotojai prisispaudžia vienas prie kito. Tokiu būdu ne tik nėra kovojama su spūstimis, tačiau jos tik padidėja, nes dėl per mažo atstumo tarp automobilių sumažėja transporto judėjimo greitis.

Kamštis Geležinio vilko gatvėje
Kamštis Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Domantas Pipas

„Įsivaizduokite, kad žmonės sustoję ir susispaudę vorele bando bėgti. Jie tokioje pozicijoje negalės bėgti greitai, todėl lygiai taip pat ir automobiliai negalės pajudėti greičiau, jei stovės įsirėmę buferiais. Tokiu atveju srautas negalės pajudėti vienu metu, nes kiekvienam reikės palaukti, kol pajudės esantis priekyje ir taip sudarys erdvės. Tai reiškia, kad norint padidinti bendrą vidutinį greitį mieste, reikia didinti atstumą tarp automobilių“, – aiškino vairavimo mokytojas.

Instruktorius atkreipė dėmesį, jog dažnai besirikiuojantys vairuotojai taip pat turėtų įsidėmėti, kad užlįsdami prieš kitą automobilį gali sukelti eismo įvykį, mat esantis tarpas tarp transporto priemonių gali būti paliktas laikantis saugaus atstumo, o ne sudarant sąlygas kito nepamatuotam manevravimui.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(28 žmonės įvertino)
2.9643

Trys klaidos, kurias padaro vairuotojai atšalus orams: kartais jos baigiasi ir avarija (3)

Pastaruosius kelerius metus dominavusios šiltos žiemos tarsi užmigdė vairuotojus – šiemet...

Kokią alyvą turite pilti į automobilį: pasakė, ką ir kada reikėtų rinktis (46)

Norint tinkamai pasirūpinti automobiliu, dėmesį jam turime skirti ne tik žiemos sezonu, bet ir...

Paaiškino, kaip reikia prižiūrėti automobilio žibintus (17)

Šiuo metų laiku iš namų dažniausiai išvažiuojame ir į juos grįžtame tamsoje, todėl...

Keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai (2)

Lietuvos keliuose šeštadienio rytą yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Kas nutinka su automobilio akumuliatoriumi, kai paspaudžia šalčiai: aišku, kodėl ryte nebeužsiveda automobilis (42)

Žiema – sunkus laikas daugumai automobilio komponentų, bet neabejotinai sunkiausias...

Top naujienos

Raskevičius apie peticiją: ji yra nukreipta prieš mane, kaip žmogų, homoseksualų LR pilietį (420)

Grupė visuomenininkais prisistatančių asmenų ragina parlamentarą Tomą Vytautą Raskevičių...

Ketvirtadienį temperatūra priartės prie rekordų: gali sušilti net iki +15 (13)

Po šiltos ūkanotos nakties, ketvirtadienį į Lietuvą plūstelės dar didesnė šiluma....

Sąjungininkai gali ramiau atsikvėpti: didžiausios baimės dėl demokratų užmačių sklaidosi (71)

Aukšta koronaviruso pandemijos suvaldymo kaina ir kai kurių demokratų spaudimas reikšmingai...

Dalia Vaitkutė-Šiaulienė | D+

Viena keisčiausių ir mįslingiausių mūsų planetos vietų – paslaptingi apskritimai dykumoje (4)

Kai į kosmosą buvo išsiųsti pirmieji žmonės, Sacharos dykumoje atrasta unikali dykumos...

„Valstiečiai“ pabandė opozicijos partijoms pasiūlyti koalicijos sutartį (242)

„Valstiečiai“ ( LVŽS ) pabandė galimiems partneriams opozicijoje pasiūlyti koalicijos...

Užkalnis. Stambulo konvencija – nebaisi nesąmonė, kaip ir klimato kaitos susitarimas (232)

Stambulo konvencija , suprantama, siekia kilnaus tikslo. Moterų nevalia mušti? Žinoma. Nieko...

Du profesoriai įvertino vakcinas nuo koronaviruso: ar išties jų kokybė skiriasi? (401)

Šiuo metu dauguma jau tikriausiai pamiršo tą laiką, kai vos patvirtinus „ AstraZeneca “...

Atmintinė vyrams: penki žingsniai į gerus lytinius santykius (57)

Lytiniai santykiai yra vienas kertinių akmenų poros gyvenime. Nesvarbu, ar jūs ką tik...

10 savybių, kurios yra būtinos lyderiui: pasitikrinkite, ar jas turite (14)

Ar jau esate gimęs vadovauti, ar jums dar reikia įgusti, kad vestumėte savo komandą į priekį?...

Žvaigždė vėl spindėjo visu ryškumu: Messi mušė vienas už kitą gražesnius įvarčius (13)

Ispanijos futbolo čempionate efektingą pergalę pasiekė paskutiniu metu itin banguotai žaidžianti...