„Žiemą norima sutaupyti, norisi saugumo ir patikimumo, todėl vairuotojai linkę rinktis patikrintas, o ne pigiausias, prastos kokybės prekes“, - pastebi „Apoil“ degalinių tinklo vadovas Paulius Zaveckas, sutikęs papasakoti, kaip tinkamai ir pigiai paruošti automobilį artėjant šalčiams.

Kaip žinia, daugumos avarijų kelyje žiemos metu būtų galima išvengti, jeigu vairuotojai nenumotų ranka, o atsižvelgtų į pasikeitusias važiavimo sąlygas ir visapusiškai tam paruoštų automobilį. Klaipėdoje orai keičiasi netikėtai, tad pasirūpinti saugiu važiavimu būtina iš anksto. Tad rekomenduojame ne tik pakeisti automobilio padangas, bet taip pat patikrinti jų slėgį. Nepamirškite pasirūpinti ir kitomis būtinomis priemonėmis – neužšąlančiu langų skysčiu, šluotelėmis sniegui bei ledo gremžtukais.

Būtina patikrinti akumuliatorių. „Vasarą akumuliatoriai dirba lengviau, o žiemą jie praranda galią. Jeigu akumuliatorių dar keisti nebūtina, tačiau jo galingumas jau „ant ribos“, tada būtų protingiausia akumuliatorių įsinešti į vidų, kad šis nesušaltų. Esant pliusinei temperatūrai, elektrolitai sušyla ir vėl pradeda gaminti energiją“,- pataria Paulius Zaveckas.

Išsiaiškinti, ar akumuliatorius „nusėdęs“, yra dvi galimybės. Tai parodyti gali tam skirti davikliai - jeigu jie yra jūsų automobilyje. Paprastai akumuliatoriaus būklė nustatoma iš to, kaip suka starteris: jei garso signalas silpnas, žibintai šviečia blankiai, o starteris vos pasuka variklio alkūninį veleną, vadinasi, akumuliatorius išsikrovęs.

Jei norite sužinoti tikrą akumuliatoriaus būklę, reikia važiuoti į autoservisą, kur jį visiškai įkraus, išsiaiškins, kaip laiko įkrova. Beje, jei akumuliatorius linkęs išsikrauti, tai dar nereiškia, jog kaltas būtent jis. Tai gali būti ir elektros sistemos gedimas.

Visiškai įkrautas akumuliatorius prie -18 C turi tik 40 proc. užvedimo galios. Taigi, žiemą reikia patikimų ir galingų akumuliatorių, todėl, prieš pirkdami, būtinai įsitikinkite prekės kokybe. „Kokybiškų paprastai kaina būna aukšta, o pigesni, sakyčiau, ir yra... pigesni. Tik nežinia, kiek tarnaus“,- perspėja P. Zaveckas.

Daugiausiai sunkumų žiemą patiria dyzelinu varomų automobilių savininkai. Kai aplinkos temperatūra nukrenta žemiau -25 laipsnių, dauguma dyzelinių variklių nebeužsiveda. Įprastas dyzelinis kuras sustingsta ir užkemša degalų sistemos vamzdelius. Kai temperatūra neigiama, dyzeline esančios parafino molekulės pradeda stingti, sudarydamos kristalus, kurie pamažu didėja. Kristalai nusėda ant degalų filtro, kuro padavimo vamzdelių, aklinai užkimšdami degalų tiekimo sistemą.

Pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus jau nuo praeitų metų gruodžio 1 dienos visas prekyboje esantis dyzelinas turėjo būti pakeistas žieminiu kuru.

Arktinis A2 klasės žieminis dyzelinas užtikrina sklandų variklio darbą esant temperatūrų kaitai ir yra gerokai atsparesnis šalčiams nei kiti dyzeliniai degalai, kuriais Lietuvoje galima prekiauti iki gruodžio 1dienos. Antros arktinės klasės dyzelinas pasižymi išskirtine kokybe, o reali šio kuro ribinė filtruojamumo temperatūra yra net -32 laipsniai šalčio.

„Apoil“ vadovas pastebi, kad žiemą itin paklausūs tampa 95 Speed ir D Speed degalai, mat jie pagerina variklio paleidimą ir darbą žiemos metu, šių degalų mažiau suvartojama 100 km ridos, o taip pat vartotojai pastebi lengvesnį degimo procesą bei „švelnesnį“ variklio darbą. „Šie degalai yra paruošti žieminių degalų bazėje pagal gamintojo rekomendacijas, prisilaikant technologinio proceso. Į paruoštus degalus įterpti priedai pagerina sudegimo savivertę, taip padidina oktaninį skaičių ir, vadinasi, galią. Dėl geresnio degimo proceso sistema išlaikoma švari, o tai lemia geresnį paleidimą ir švelnesnį darbą, išskaido drėgmę, kuri tada natūraliai sudega“,- paaiškina P. Zaveckas.

P. Zaveckas taip pat primena, kad negalima laikyti tuščio automobilio kuro bako, mat jis absorbuoja drėgmę. „Ne tik dyzelinio, bet ir benzininio automobilio kuro baką reikia laikyti kuo pilnesnį. Į bako dugną per ilgesnį naudojimo laiką nusėda įvairios natūralios drumzlės iš aplinkos bei kondensatas, susidarantis dėl lauko ir bake esančios temperatūros skirtumo. Kuo pilnesnis bakas, tuo mažiau kaupiasi kondensato, kuris, esant mažam degalų kiekiui, tyvuliuoja ir greitai gali patekti į padavimo sistemą. Kitas patarimas – žiemą nenaudoti specialių degalų priedų, pilamų į kuro sistemas, skirtų jų pravalymui. Prekyboje yra tokių priedų, tačiau žiema tikrai tam netinkamas metas. Jų naudojimas panašus į bandymą kuro baką nuo drėgmės bei nešvarumų išvalyti per kuro sistemą. Taip sistema būtinai užsiterš, mažės pratakumas, kondensatas užšals ir sistemą teks atšildyti bei praplauti“,- perspėja P. Zaveckas.