aA
Lenkimas automobiliu gali būti išties pavojingas manevras, nes daugeliu atvejų yra susijęs su išvažiavimu į priešpriešinio eismo juostą. Dėl šios priežasties jį atlikti reikia ypač atsargiai ir apgalvotai. Vis tik aplenkti kitus eismo dalyvius ne visuomet būna paprasta – ypač tuomet, kai kelias siauras, o eismas vyksta intensyviai.
Transporto mazgas šalia "Megos" prekybos centro
Transporto mazgas šalia "Megos" prekybos centro
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Draudimo bendrovės „Ergo“ atliktos vairuotojų apklausos duomenys atskleidė, kad su didžiausiais iššūkiais mūsų šalies vairuotojai susiduria lenkdami žemės ūkio techniką, vilkikus, autobusus ir dviratininkus.

Daugiausiai problemų Lietuvos vairuotojams kelia žemės ūkio technikos – traktorių, kombainų, įvairių vairuojamų keltuvų ar krautuvų – lenkimas, teigiama draudimo bendrovės išplatintame pranešime žiniasklaida. Net du trečdaliai vairuotojų šiuos eismo dalyvius įvardijo kaip sunkiausiai aplenkiamus.

Vilkikai, apklausos duomenimis, yra antroji iš daugiausia iššūkių lenkiant sukeliančių transporto priemonių. Net 59 proc. apklausos dalyvių teigė, kad juos lenkti kelyje rizikingiausia. Apie trečdalis respondentų, kaip sunkiausiai aplenkiamus kelyje, įvardijo autobusus (32 proc.) ir dviratininkus (29 proc.). Mažiau pavojingais lenkimo objektais gyventojai laiko sunkvežimius (24 proc.) ir motociklus (23 proc.). Lengvąjį automobilį aplenkti labai rizikinga atrodo vos 1 proc. respondentų.

„Ne vienam vairuotojui, o ypač mažiau patyrusiam, lenkimas yra stresą keliantis manevras. Kai kelyje susiduriama su didele, kelio matomumą apribojančia transporto priemone, įtampos gali kilti dar daugiau. Traktoriai ar kombainai dažniausiai važiuoja lėtai, todėl iš paskos važiuojančioms transporto priemonėms nėra kitos išeities, kaip tik juos aplenkti. Be to, jei eismo juostoje važiuoja daugiau automobilių, gali būti jaučiamas ir spaudimas lenkti kuo greičiau. Vis tik, tai reikėtų daryti tik sulaukus tinkamos progos ir toje kelio atkarpoje, kur lenkimas yra leistinas. Prieš tai vairuotojai visada turi įvertinti priešpriešinį eismą, matomumą bei kitas sąlygas“, – pasakoja draudimo bendrovės Žalų administravimo departamento direktorius Gytis Matiukas.

G. Matiukas priminė, kad prieš lenkiant kitą transporto priemonę vairuotojai turi stebėti, ar toje kelio atkarpoje nėra lenkti draudžiančių ženklų ir ištisinių kelio ženklinimo linijų.

Nemato lenkiančio automobilio

Vilkikus ar autobusus lenkti, pasak draudimo eksperto, pavojingiau yra dar ir todėl, kad pastarųjų vairuotojams, dėl jų transporto priemonės ilgio, pastebėti lenkiančiuosius gali būti sunkiau. Tokiais atvejais vilkiko vairuotojui nusprendus rikiuotis į kitą eismo juostą ar pačiam lenkti gali kilti avarinės situacijos. Dėl to rekomenduojama nevažiuoti „prisiklijavus“ prie vilkiko galo, o pradėti lenkti kiek atsitraukus nuo jo.

Itin pavojingos situacijos, anot G. Matiuko, gali kilti agrotechnikai į kelią iš laukų ar nepažymėtų keliukų į važiuojamąją kelio dalį įsukus netikėtai. Tuomet siekdami išvengti susidūrimo, automobilių vairuotojai gali instinktyviai sukti į šoną ir rizikingu manevru bandyti kliūtį apvažiuoti.

„Daugeliui vairuotojų turbūt yra tekę atsidurti situacijose, kai kelią pastoja lėčiau judantys vilkikai ar autobusai, o dar blogiau – keletas jų, važiuojančių vienas šalia kito. Tokiais atvejais dažnas vairuotojas stengiasi kuo greičiau aplenkti kliūtį, tačiau tai daro rizikingai – išvažiavęs į priešingą eismo juostą ir matydamas, kad manevro atlikti nespės, pavojingai braunasi atgal į savo juostą arba važiuoja tarp dviejų juostų. Kantrybė ir tinkamas situacijos įvertinimas šiuo atveju – patys svarbiausi dalykai“, – sako G. Matiukas.

Siekia nustatyti atstumą

Netinkamas dviratininkų lenkimas – opi šalies eismo problema, kuri, anot G. Matiuko, pirmiausia kelia pavojų minantiems pedalus.

„Nors Lietuvos kelių eismo taisyklėse ši nuostata palieka nemažai erdvės vairuotojo interpretacijai, tačiau kai kuriose šalyse yra labai aiškiai nurodoma, koks turėtų būti toks atstumas. Dėl to kartu su partneriais iš policijos, dviratininkų ir automobilininkų bendruomenių pradėjome iniciatyvą „Pusantro metro“. Palaikome, kad Kelių eismo taisyklėse būtų aiškiai įtvirtintas ne mažesnis nei 1,5 metro atstumas, kurio reikėtų laikytis lenkiant arba apvažiuojant dviratininkus“, – atskleidžia G. Matiukas.

Pasak G. Matiuko, pradėtos diskusijos ir iniciatyva „Pusantro metro“ neliko be atgarsių, nes ir Susisiekimo ministerija siūlo keisti Kelių eismo taisykles, susijusias su dviratininkų lenkimu.

Susisiekimo ministerijos siūlymas yra KET nustatyti rekomendaciją, kad motorinių transporto priemonių vairuotojai, apvažiuodami arba lenkdami dviratininkus, iki jų paliktų pakankamą šoninį atstumą – ne mažiau kaip 1 metrą, važiuodami iki 50 km/val. greičiu, ir ne mažiau kaip 1,5 metro, jei važiuoja greičiau.

Dviratininkams pavojingas yra ne tik tiesioginis kontaktas su automobiliu, kuomet šis lenkimo metu nesilaiko saugaus atstumo, bet ir daug didesnės bei greitesnės transporto priemonės sukeltas vėjo gūsis, kuris gali parblokšti dviratininką ant žemės.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ką daryti, jeigu ant automobilio užvirto medis: kas ir kada gali atlyginti žalą? (22)

Gausaus snygio užkluptoje Lietuvoje perspėjama apie nuo sunkaus ir šlapio sniego virstančius...

Taisyklės, kurios vairuotojams padės išgyventi dar nematytą snygį (19)

Paskelbus apie į šalį atėjusį snygį , kuris truks kelias paras, draudikai perspėja vairuotojus...

Lietuvos laukia galingas snygis: tiek sniego kelininkai nematė jau 15 metų prašo niekur nevykti (572)

Pirmadienio popietę Lietuvą pasieks sniego debesys. Kelininkai perspėja, kad tokio snygio ir sniego...

Kada vairuoti reikėtų ypač atsargiai: viena diena išsiskiria avarijomis (8)

Pirmadienis, remiantis 2019-ųjų ir 2020-ųjų draudikų pateikiama eismo įvykių statistika, yra...

Keliai slidūs, eismo sąlygas sunkina plikledis, perspėja kelininkai (2)

Šeštadienio rytą visoje Lietuvoje pagrindiniai keliai yra vietomis slidūs dėl susiformavusio...

Top naujienos

Kartu su karantinu Vyriausybei iki vasario 28 d. siūloma pratęsti ir judėjimo ribojimus (167)

Vyriausybė trečiadienį turės apsispręsti ne tik dėl karantino pratęsimo iki pat pavasario....

Rekordinė para: daugiausiai pranešimų dėl sniego sukeltų nelaimių sulaukta iš trijų šalies rajonų kokių orų tikėtis toliau? (9)

Vis dar stebime besitęsiantį snygį. Daugiausiai pranešimų apie itin didelio sniego sukeltas...

Seime – masinis algų kėlimas: kai kurios algos per mėnesį kils keliais šimtais eurų (480)

Seimo valdyba sausį atšaukė keletą buvusių savo sprendimų ir atvėrė kelią gerokai didinti...

Lietuvoje – 1278 nauji koronaviruso atvejai, 24 mirtys praėjusią parą nuo koronaviruso mirė 30–99 metų žmonės (175)

Per praėjusią parą Lietuvoje nustatyti 1278 nauji COVID-19 ligos atvejai, mirė 24 žmonės,...

Dėl snygio nakčiai buvo uždarytas Kauno oro uostas – situacija išlieka sudėtinga

Antradienį Lietuvoje gausiai prisnigus, dėl didelio snygio buvo uždarytas Kauno oro uostas ....

Putinui – nemalonūs Bideno klausimai (117)

Naujasis JAV prezidentas Joe Bidenas per pirmąjį savo pokalbį telefonu su Rusijos prezidentu...

Prevencija nepadėjo: nuo sniego subliuško futbolo maniežo kupolas Pilaitėje (3)

Lietuvą užgriuvusi sniego banga žalos padarė ir naujai sostinės sporto infrastruktūrai.

Pradedamas švietimo darbuotojų tyrimas greitais testais: vasarį numatoma pradėti vakcinaciją (1)

Vilnius pradeda dar vienos tikslinės grupės testavimą greitaisiais serologiniais testais....

Skolų rekordai Lietuvoje: vienas gyventojas neapmokėjo 209 sąskaitų, kitas – skolingas 4,6 mln. eurų

Lietuvoje daugiau kaip 161 tūkst. gyventojų turi bent po vieną pradelstą skolą, apie 30...