aA
Itin dažnos keblios situacijos gatvėse patvirtina – automobilių vairuotojų ir viešojo transporto keliai susiduria kur kas dažniau, nei turėtų. Draudimo bendrovės „Ergo Lietuvoje“ Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius pastebėjo, kad automobilių vairuotojai neretai linkę užmiršti ar nepaisyti Kelių eismo taisyklių (KET) viešojo transporto atžvilgiu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vairuotojai pamiršo taisykles: važiuoja A juostomis, o dėl spūsčių kaltina viešąjį transportą
© DELFI / Domantas Pipas

Nepaisydami taisyklių vairuotojai rizikuoja tiek savo, tiek aplinkinių saugumu. Kad keliuose išsitektų visi eismo dalyviai, R. Pocius priminė, kaip turėtų elgtis vairuotojai, važiuojantys tomis pačiomis gatvėmis, kaip ir viešasis transportas.

Sukelia avarijų ir lieka kaltininkais

Anot R. Pociaus, incidentai, susiję su viešuoju transportu, dažniausi Lietuvos didmiesčiuose. To priežastys – ne tik didesnis viešojo transporto priemonių skaičius, bet ir apskritai intensyvesnis eismas gatvėse. Visgi ekspertas šiuo atveju išskyrė dar vieną priežastį įvykti nelaimėms.

„Tenka pripažinti, kad dalis vairuotojų tiesiog nesivadovauja eismo taisyklėmis. Jei vieni tai daro piktybiškai, tai kiti, pavyzdžiui, didesnį vairavimo stažą turintys vairuotojai, kai kuriuos su viešuoju transportu susijusius KET punktus tiesiog yra pamiršę“, – teigė draudiko atstovas.

Kaip pavyzdį R. Pocius pateikė situaciją, kai gyvenvietėje iš stotelės norinčiam pajudėti autobusui vairuotojai neužleidžia kelio. Eksperto teigimu, šį KET punktą pamiršęs ir avariją sukėlęs vairuotojas netgi nustemba sužinojęs, kad yra eismo įvykio kaltininkas.

Vairuotojai pamiršo taisykles: važiuoja A juostomis, o dėl spūsčių kaltina viešąjį transportą
© DELFI / Domantas Pipas

„Taisyklėse nurodyta, kad gyvenvietėje vairuotojai privalo duoti kelią maršrutiniam transportui, pradedančiam važiuoti iš pažymėtos stotelės. Žinoma, minėtoje situacijoje maršrutinio transporto vairuotojas turi rodyti posūkį bei įsitikinti, kad jam duodama pirmenybė“, – priminė R. Pocius.

Trūksta vairavimo kultūros

Tarp dažniausiai su viešuoju transporto susijusių KET pažeidimų draudimo bendrovės atstovas išskyrė ir važiavimą A juosta. Anot jo, minėta problema taip pat atskleidžia vairavimo kultūros stoką.

„Dalis vairuotojų esant spūstims važiuoja A juosta, tikėdamiesi taip visus aplenkti. Tiesa ta, kad galiausiai vis tiek tenka ieškoti būdų grįžti į bendrą srautą, todėl A juostoje susidaro eilė sustojusių automobilių. Tuo metu iš paskos važiuojančiam viešajam transportui užkertamas kelias“, – teigė R. Pocius.

Anot jo, toks elgesys yra netoleruotinas, gali užtraukti piniginę baudą ir tik dar labiau padidina spūstis. Vairuotojams priminė, kad A juosta leidžiama važiuoti dviračiais bei mopedais, taip pat – jei keliai yra pažymėti atitinkamu specialiu kelio ženklinimu – taksi, elektromobiliams ar įprastiems automobiliams, kuriuose yra 4 ar daugiau asmenų.

Vairuotojai pamiršo taisykles: važiuoja A juostomis, o dėl spūsčių kaltina viešąjį transportą
© DELFI / Domantas Pipas

R. Pocius atkreipė dėmesį ir į tai, kad kai kurie vairuotojai, nepaisydami KET bei stokodami vairavimo kultūros, blokuoja sankryžas arba sustoja bei stovi stotelėse, taip apsunkindami eismą viešajam transportui.

„Nors sankryžų blokavimas nėra leistinas ir tam yra specialiai geltonu „koriu“ dažomos sankirtos, kai kurie šios taisyklės laikosi su dažnomis išimtimis. Taip ne tik blokuojamas kelias kitiems automobiliams, bet ir viešajam transportui. Pastarasis, negalėdamas išvažiuoti iš sankryžos, eismą užkerta dar labiau“, – sakė R. Pocius.

Panaši situacija galioja ir stotelėse, kur automobiliai sustoja, o vairuotojai teisinasi stabtelėję trumpam. Draudiko atstovas priminė, kad, remiantis KET, automobiliams draudžiama sustoti ir stovėti maršrutinio transporto sustojimo aikštelėse ir arčiau kaip 15 m atstumu nuo jų, o kai aikštelės nėra – arčiau kaip 15 m atstumu nuo kelio ženklo „Stotelė“.

Vairuotojai pamiršo taisykles: važiuoja A juostomis, o dėl spūsčių kaltina viešąjį transportą
© DELFI / Domantas Pipas

Dėmesys pėstiesiems ir kitiems eismo dalyviams

Kalbėdamas apie su viešuoju transportu susijusias rizikas, R. Pocius atkreipė dėmesį į autobusus, kurie veža vaikus. Anot jo, kelyje išvydus tokią transporto priemonę, prie vairo derėtų elgtis itin atsakingai.

„KET išskirta, kad artėjant prie sustojusios transporto priemonės su vaikų vežimo skiriamaisiais ženklais ir įjungta avarine šviesa ar prie sustojusio mokyklinio autobuso su įjungtomis įspėjamosiomis mirksinčiomis oranžinėmis šviesomis, vairuotojas privalo sulėtinti greitį, o prireikus ir sustoti, kad praleistų vaikus bei juos lydintį asmenį“, – priminė R. Pocius.

Taip vairuotojus elgtis ekspertas ragino visose situacijose, susijusiose su viešuoju transportu, kadangi ne tik vaikai, bet ir suaugusieji kartais neapgalvotai, vos tik išlipę stotelėje, skuba pereiti į kitą kelio pusę ir, neįvertinę situacijos, į gatvę eina pro autobuso priekį.

„Būtina stebėti aplinką, laikytis saugaus greičio bei atstumo iki viešojo transporto priemonių. Kadangi autobusų ar troleibusų gabaritai yra gerokai didesni, iš paskos važiuojantiems jie gali riboti matomumą. Netikėtai viešajam transportui pradėjus stabdyti ar atlikus manevrą, gali susidaryti avarinė situacija, dėl ko kyla rizika nukentėti patiems ar sužaloti kitus“, – sakė draudimo bendrovės „Ergo“ atstovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
5.0000

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (55)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršta net ir patyrę vairuotojai (64)

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį, lietuviai dažniau išsiruošia į...

Automobilio garantijos subtilybės – po didinamuoju stiklu (3)

Komercinis automobilis verslui yra darbo įrankis, kuris negali stovėti garaže ar servise. Todėl...

Paragino vairuotojus neapsileisti: yra vietų, kurias savo automobilyje privalote išvalyti kuo skubiau (11)

Automobilio priežiūra – ne tik jo plovimas ir kruopštus salono siurbimas. Neretai vairuotojai...

Top naujienos

Vaidas Mikaitis | D+

Raudonųjų žibintų kvartale apsilankiusius lietuvius nustebino geidulių tenkinimo tvarka: pasijutome tarsi sporto salėje

Vienas protingas žmogus yra pasakęs, jog jei rašytojas nori būti gerai skaitomas, jis turi...

Žiaurumu visą Lietuvą šokiravęs 17-metės žudikas per daug kentėjo, todėl gaus solidžią kompensaciją (340)

Dėl įvykdyto šaltakraujiško nusikaltimo daugiau kaip prieš dešimt metų visą Lietuvą...

Po kvietimo panaudoti 100 „Litexpo“ likusių dozių – būrys norinčiųjų pasiskiepyti papildyta (326)

Šeštadienį likus 100 „ AstraZeneca “ dozių, Vilniaus miesto mero patarėjas Karolis...

XX amžiaus pradžioje gimęs interjero stilius, kuris mūsų namų nepalieka iki šių dienų: skoninga ir ne pigi elegancija (20)

Minimalistinis stilius pradėjo formuotis praėjusio amžiaus pradžioje. Tam neginčijamos...

Netrukus bus viešai skelbiamos vyrų ir moterų algos įmonėse: 4 patarimai darbdaviams (62)

Siekiant mažinti algų atotrūkį tarp vyrų ir moterų darbo užmokesčio, „Sodra“ skelbs...

Intymi išpažintis: man 25-eri ir aš lig šiolei nežinau, kas yra orgazmas (34)

Kalbos apie seksą ir seksualumą neretai verčia jausti didelį spaudimą būti „normaliems“, t....

Aurimas Kuckailis | D+

Ašaromis nuplautas futbolo žvaigždės nuopuolis: į dugną nutempė vaikų pornografija, pasmerkė komandos draugai (6)

Vokietija niekaip nenusipurto slogučio, užgulusio po ką tik praūžusios ir didelio atgarsio...

Šiurpi per naktį mirusių 1746 žmonių paslaptis atskleista: ant lavonų netūpė net musės (25)

1986 metų rugpjūčio 21 dieną prie Nioso ežero Šiaurės vakarų Kamerūne pasigirdo keistas...

Pastebėtas paslaptingos smegenų ligos protrūkis: kerta žmonėms nuo 18 iki 85 metų (19)

Kanados Naujojo Bransviko provincijoje stebimas paslaptingos smegenų ligos protrūkis . Jau...

Daugelis tėvų vis dar vengia kalbėtis su savo vaikais apie seksą: psichologė paaiškino, kodėl tai būtina ir nuo kelių metų pradėti (80)

Daugelį tėvų ši tema vis dar verčia raudonuoti ir jaustis nejaukiai. Bet norite tikėkite, norite...