aA
Kad ir ką bedarytumėte, dar niekam nepakenkė profesionalų patarimai. Ši auksinė taisyklė galioja ir automobilį su turbina vairuojantiems. Visam pasauliui suvokiant būtinybę rinktis kuo patikimesnes ir paprasčiau valdomas transporto priemones, automobiliai su turbina ėmė sparčiai populiarėti, informuoja autocar.co.uk.
eismas
© Shutterstock

Nieko keisto, jog žiniasklaidoje pasirodo vis daugiau medžiagų, patariančių, kaip geriausiai pasirūpinti savo automobiliu su turbina. Apžvalga iš „Engineering Explained“ – puikus pavyzdys. Čia aptariami penki automobilio su turbina priežiūros patarimai – pradedant variklio šildymu ir atvėsinimu ir baigiant teisingu degalų pasirinkimu.

Deja, dauguma tokias transporto priemones vairuojančių žmonių tikrai neskiria pakankamai laiko ir pastangų tokios informacijos paieškoms. Taigi, ką dėl to daro gamintojai? Ar, nepaisant šių patarimų, galima smarkiai pakenkti šiuolaikiniams automobiliams? O galbūt patys patarimai jau pasenę ir nebeaktualūs?

Visi gamintojai vieningai sutaria, jog šiuolaikiniai automobiliai, prieš pradedant serijinę gamybą, išbandomi taip kruopščiai, jog vargu, ar įmanoma varikliui su turbina pakenkti tiek, kad kiltų rimtų bėdų. Kalbant apie senesnius automobilius, dauguma internete mirgančių patarimų naudingi, tačiau šiandien programinės įrangos sistemos tokios veiksmingos, jog geba neutralizuoti praktiškai visas vairuotojų padarytas klaidas.

„Seniau mes tikrai duodavome patarimų automobilių su turbinomis vairuotojams. Dabar jokių specialių rekomendacijų naujiems klientams nebėra“, – interviu portalui autocar.uk.co akcentuoja BMW atstovė.

Audi“ atstovas tam pritaria, tačiau kiek atsargiau: „Šiuolaikiniai „Audi“ varikliai su turbina nebereikalauja specialios priežiūros ar procedūrų, kurios buvo reikalingos senesniems modeliams. Nepaisant to, mes tokių automobilių turėtojams rekomenduojame paisyti bendrųjų patarimų, kurie padeda atitolinti tokio variklio nusidėvėjimą ir sumažinti emisijas“.

Dažniausiai visus tuos patarimus galima sutraukti iki vieno paprasto sakinio – „Tiesiog tinkamai rūpinkitės savo automobiliu“. Nors technologijos jau nuėjo netrumpą kelią, automobiliuose vis dar nestinga sudėtingų mechaninių sprendimų, kuriems reikalinga priežiūra. Detali informacija pateikiama automobilio naudojimosi instrukcijose, tačiau svarbiausios taisyklės labai paprastos – reguliarios patikros ir kitos būtinosios procedūros, pavyzdžiui, tepalų keitimas.

Kalbant konkrečiai apie automobilius su turbinomis, nerimauti nėra dėl ko, paaiškina „Citroen“ atsarginių dalių ir priežiūros skyriaus Didžiojoje Britanijoje vadovas Ianas Sedgwickas.

„Automobilių variklių technologijos sparčiai pažengė į priekį. THP varikliai aprūpinami vėsinimo sistemomis, kurios padeda pašalinti perteklinį karštį, taigi nėra jokio reikalo laukti, kol variklis atvės – sistema iš karto įsijungia jam sustojus. Elektroniniu būdu kontroliuojamos turbinos padeda kontroliuoti apkrovą tiek varikliui, tiek pačiai turbinai, todėl paprasčiau pritaikyti vairavimo stilių ir degalų sąnaudas“, – paaiškina I. Sedwickas.

Ricardo Martinezas-Botas – Londono koledžo mechaninės inžinerijos departamento profesorius, besispecializuojantis turbinų srityje. Jis teigia: nors šiuolaikinės technologijos ir reiškia, jog modernių automobilių vairuotojai tiesiog gali sėsti prie vairo ir važiuoti, tais atvejais, kai kalbame apie modifikacijas, situacija pasikeičia.

„Variklio valdymo sistemos ir nauji inžineriai sprendimai viskuo pasirūpina. Jei sistema modifikuojama, iš karto pasikeičia ir konstrukciniai nustatymai, esate priverstas kliautis ne tik tuo, ką pažadėjo automobilio gamintojas. Modifikacijų atveju tenka imtis papildomų atsargumo ir saugumo priemonių“, – paaiškina akademikas.

„Jums prie akis – variklio valdymo sistema, kuri parengta konkrečiam varikliui. Jei pakeičiate tepalų rūšį ar kaip nors papildote sistemą, galbūt perprogramuojate variklio valdymo bloką (ECU), tada niekas nebegali garantuoti tokios mašinos patikimumo, nes jos pirminio projekto vystytojas bandymų metu tokių pakeitimų nebuvo numatęs“, – priduria R. Martinezas-Botas.

Jei modifikuojate automobilį, turintį variklį su turbina, primygtinai rekomenduojama įdiegti programinę įrangą ir, laikantis ekspertų patarimų, reguliariai atnaujinti techninę pusę. Anot profesoriaus, šis patarimas itin aktualus kalbant apie senesnius automobilius, kuriems netaikomi modernūs elektroniniai sprendimai.

„Visi šie klausimai – labai jautrūs. Pastaruosius dešimt metų automobilių pirkėjams niekas nebedalina patarimų, nes viskuo jau būna pasirūpinta“, – primena akademikas.

Profesorius R. Martinezas-Botas sutiko pasidalinti savo įžvalgomis apie penkis dažniausiai girdimus patarimus automobilių, kurių variklis aprūpintas turbina, vairuotojams.

Prieš važiuodami pašildykite variklį – įjunkite variklį ir palaukite, kol tepalas pasiekia reikiamą temperatūrą.

„Neginčijama tiesa. Jei nerimaujate dėl savo automobilio amžiaus ar esate jį modifikavę, būtinai į tai atsižvelkite“, – sako profesorius.

Staiga neišjunkite variklio – leiskite jam atvėsti, o turbinos sūkiams sumažėti.

„Šiandieniuose varikliuose tepalų sistemos cirkuliacija staiga neišsijungia, vyksta vėsinimo procesas. Tačiau, jei jūsų automobilyje tokios sistemos dar nėra, turite būti atsargūs. Norisi manyti, kad ją turi visi automobiliai, bet turiu abejonių. Būkite apdairūs“, – perspėja specialistas.

Neperkraukite variklio, per lėtai važiuodami įjungę aukštesnę pavarą ir mėgindami pagreitėti.

„Labai pritariu“, – tvirtina R. Martinezas-Botas.

Nepilkite mažesnio nei rekomenduojama oktaninio skaičiaus degalų.

„Pritariu. Naujiems varikliams tai grėsmės nekelia, tačiau senesniems modeliams gali kilti bėdų. Nemanau, kad tai gali pakenkti pačiai turbinai, tačiau kelią grėsmę varikliui“, – paaiškina profesorius.

Turbina veikia efektyviausiai prie aukštesnių apsukų? Neskubėkite spausti akseleratoriaus visa jėga, juo labiau, jei išvažiuojate iš posūkio – galios pliūpsnis užklups netinkamu momentu.

„Dabartiniuose varikliuose diegiama tiesioginio įpurškimo sistema, o tai reiškia, jog ji labai operatyviai reaguoja į akcelaratoriaus paspaudimą. Bet grįžkime kokius aštuonerius metus atgal, ir pajusime, ką reiškia, kai turbinos reakcija vėluoja. Galios pliūpsnis ištinka netikėtai, tad posūkiuose reikia būti itin atsargiems“, – pataria R. Martinezas-Botas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Rėžė susirinkusiems pavėpsoti į gelbėjimo operaciją: nustokite trukdyti gelbstintiems gyvybes (40)

Įvykus eismo ar kitam įvykiui, kur dirba specialiosios pagalbos tarnybos, visada apstu ir...

Vairuotojus įspėja būti atsargius – sukčiai ėmėsi eismo įvykių deklaracijų (53)

Gauti teisingai ir aiškiai užpildytą eismo įvykio deklaraciją draudikų darbo praktikoje –...

Kas išduoda, kad turimą automobilį metas keisti į naują (68)

Automobilyje žmonės praleidžia itin daug laiko – nuo miesto kamščių iki darbo kelionių ar...

Paaiškino, kodėl „klevai“ laikiną vairuotojo pažymėjimą turės 3 metus (63)

Keičiasi tvarka, nurodanti, kiek laiko galioja pradedantiesiems vairuotojams išduodamas laikinasis...

Pasipiktino EV numeriu ne ant elektromobilio: gal „Regitra“ visiems tokius parduoda? (187)

Elektromobilių savininkai Lietuvoje turi kelias lengvatas, pavyzdžiui, gali važiuoti dalimi...

Top naujienos

Theresos May problema, vedanti į blogiausią scenarijų: ją išsprendus krizė baigtųsi akimirksniu (33)

Vienintelis būdas išsivaduoti iš krizės gniaužtų – sugebėti sutelkti parlamento daugumą,...

Už mažamečių operacijas gydytojai ėmė kyšius: galėjo ir neduoti, visus vaikus mylėjau kaip savo (572)

Nors kvėpavimo takų ligomis sergančius vaikus gydytojas turėjo operuoti nemokamai, tačiau...

Valentinas Mitė. Aikštinga kaip vaikas Britanija nesugeba nei likti, nei išeiti iš ES (3)

Didžioji Britanija visada norėjo kažkokių ypatingų sau sąlygų Europos Sąjungoje, kažkokių...

Penkeri metai po okupacijos: Krymas Rusijai kainavo nesuvokiamą sumą (895)

Praėjo pusė dešimtmečio nuo tada, kai Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas aneksavo Ukrainos...

Naujausi prezidentiniai reitingai: lyderių trejetuke vienas pakilo, kitas leidžiasi (540)

Prezidento rinkimų reitinguose smuktelėjo pirmaujančio Gitano Nausėdos populiarumas, o jo...

Kaip atrodys naujasis „Akropolis“ prie Vingio parko: planuojamas ir gyvenamasis rajonas, ir verslo zona (91)

Šalia Vingio parko , Neries pakrantės ir vienos iš judriausių mieste Geležinio Vilko gatvės 14...

25 kilogramų atsikračiusi Donalda Meiželytė papasakojo, kokie trys dalykai padėjo sulieknėti: sportuoti jau negaliu (21)

Žinoma televizijos laidų vedėja ir visuomenės veikėja Donalda Meiželytė puikiai žino, ką...

Tarp 20 nesveikiausių pasaulio valstybių – Lietuva: dvi pagrindinės priežastys, kodėl taip sergame (6)

Po neseniai atlikto pasaulinio sveikatos lygio įvertinimo paaiškėjo, kurios šalys išsiskiria...

Nėštumo požymiai, kuriuos mažai kas žino: kuo čia dėti košmarai ir blizgantys plaukai?

Regis, kad pagrindinius nėštumo simptomus žino kiekviena moteris, tačiau be klasikinių yra ir...

Partinių reitingų švytuoklė vėl pakėlė „valstiečius“ (156)

Kovą Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga tapo populiariausia partija, o Tėvynės...