- Direktoriau, kas lėmė, kad jūsų vadovaujama mokykla pripažinta geriausia tarp kitų 16 apskrities vairavimo mokyklų?

- Konkurso nugalėtojai buvo renkami pagal formulę, kurią sukūrė Susisiekimo ministerijos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos, Policijos departamento, Nacionalinio automobilių klubo atstovai ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkai. Svarbiausi vertinimo kriterijai – teorinio ir praktinio vairavimo egzamino išlaikymo procentas VĮ „Regitra”, per metus mokytų mokinių skaičius. Vertintas ir mokymui naudojamų automobilių amžius, ar mokykla turi savo aikštelę.

- Išlaikyti praktinio vairavimo egzaminą iš pirmo karto – didelė sėkmė ir pinigų taupymas. Laikydami pirmą kartą, paprastai suklumpa per 60 procentų būsimų vairuotojų. Kiek jūsų mokykloje parengtų mokinių vairavimo egzaminą išlaiko iš pirmo karto?

- Gaila, bet šiandien tikslių vairavimo egzamino rezultatų negaliu pasakyti, nes jie viešai dar nepaskelbti. Aišku, kad rezultatai šiek tiek geresni negu mūsų konkurentų – kitų apskrities vairavimo mokyklų. Norėčiau priminti, kad sėkmę konkurse, kurį ketinama rengti kasmet, lėmė ir kiti veiklos rodikliai.

- Alytaus technikos mokykla – viena seniausių vairavimo mokyklų ne tik apskrityje, bet ir šalyje...

- Mūsų mokyklos ištakos – praėjusio amžiaus septintojo dešimtmečio pabaiga – 1967 metai. Ji priklausė tuometei SDAALR (Savanoriška draugija armijai, aviacijai ir laivynui remti - G.V.) - sukarintai organizacijai. Mokykloje buvo rengiami ne tik įvairių kategorijų, bet ir karinių šarvuočių vairuotojai. Atkūrus nepriklausomybę, keitėsi steigėjai, mokyklos pavadinimai. Šiuo metu mūsų steigėja – Lietuvos techninio sporto draugija. Remiame automobilių ir motociklų sportą, šaudymo, lapių medžioklės varžybas.

- Bene vienintelė apskrityje rengiate įvairių kategorijų vairuotojus...

- Šiandien mūsų mokykloje galima išmokti vairuoti A, A1, B, BE, B+C1, C1, C, CE ir D kategorijų transporto priemones. Pernai parengėme 547, o nuo 2000 metų – per 8 tūkstančius įvairių kategorijų vairuotojų. 2010 metais vairavimo įgūdžius mokykloje tobulino ir 300 kitų Alytaus, Druskininkų, Lazdijų bei Varėnos vairavimo mokyklų ir, žinoma, mūsų auklėtinių. Džiaugiuosi, kad mokykloje dirba 3 patyrę ir kvalifikuoti teorijos mokytojai, kurių darbo stažas – 30 metų. Vairavimo paslapčių būsimus vairuotojus moko 6 instruktoriai. Jų darbo stažo vidurkis – per 30 metų. Teorijos paskaitų metu naudojame pažangią Vokietijos, Lenkijos ir kitų šalių vairavimo mokyklų patirtį, modernias mokymo priemones, multimediją. Svarbu, kad vairavimo instruktorius sugebėtų surasti psichologinį kontaktą su būsimu vairuotoju, tinkamai išaiškintų vairavimo esmę, nuteiktų egzaminui. Juolab kad nuo 20 iki 30 valandų padidėjo vairavimo mokymui skirtas laikas. Tiesa, norint išmokti gerai vairuoti, ne visiems užtenka ir 30 valandų.

- Specialistai pastebi, kad šalyje pamažu kyla eismo dalyvių kultūra. Kokia, jūsų nuomone, Alytaus vairuotojų kultūra?

- Įsiminiau vienoje paskaitoje girdėtą mintį – kultūringas vairuotojas turi būti pradėtas rengti prieš 15 metų iki jam gimstant. Seniai žinoma, kad visų eismo dalyvių kultūra glaudžiai susijusi su bendra šalies gyventojų kultūra. Mano nuomone, alytiškių vairuotojų kultūra dar žemesnė negu Vilniaus.

- Nenorėčiau sutikti...

- Sudarkytomis ir slidžiomis miesto centro gatvėmis tenka važiuoti piko valandomis. Ilgos mašinų kolonos juda lėtai. Jeigu alytiškiai nebūtų dėmesingi, paslaugūs ir neužleistų vieni kitų, tai, sakykime, atlikti kairįjį posūkį iš Ligoninės gatvės į Vilniaus gatvę būtų neįmanoma. Kad Alytaus vairuotojų kultūra pamažu kyla, pastebi ir policijos pareigūnai.

- Vairavimo mokyklų vadovai skundžiasi, kad vos ne kasdien griežtėja reikalavimai vairuotojų rengimui. Kokią matote savo veiklos ateitį?

- Šiandien mes mokome pagal Susisiekimo ministerijos reikalavimus, o VĮ „Regitra”, priklausanti Vidaus reikalų ministerijai, egzaminuoja pagal jos parengtus kriterijus. Manau, kad vairuotojų rengimu ir egzaminavimu turėtų rūpintis viena institucija. Nuo kitų metų vairavimo mokymo procesas turi būti filmuojamas, įrašai laikmenose privalės būti saugomi kelerius metus. Šiemet teks pirkti brangios kompiuterinės ir vaizdo įrangos, investuoti kitur. Lietuvoje veikia per 300 vairavimo mokyklų. Išgyvens tik stipriausios.