Vyriausybės siūlymas Seimui keisti baudų už kelių eismo taisyklių pažeidimus sistemą grąžinant baudos balus sukėlė nemenką diskusijų bangą. Vieni ploja rankomis, kad valdžios vyrai pagaliau prasitrynė akis ir vėl prisiminė avaringumo problemas, kiti skeptiškai kraipo galvas, teigdami, kad toks sprendimas būtų ne pats veiksmingiausias.
© Policijos departamento nuotr.

Įstatymo projektas numato, kad už skirtingai kvalifikuojamus Kelių eismo taisyklių pažeidimus vairuotojams būtų skiriami baudos balai, o per metus surinkus dešimt būtų nuo 9 mėnesių iki metų prarandama teisė vairuoti transporto priemonę. Pradedančiam vairuotojui, kuris neturi dvejų metų stažo, teisė vairuoti būtų atimta surinkus šešis baudos balus. Paskirtų balų galiojimas baigtųsi suėjus metams nuo jų skyrimo dienos, taip pat balai būtų anuliuojami ir atėmus teisę vairuoto transporto priemonę. VRM teigia, kad siūlomu reguliavimu siekia drausminti vairuotojus, kurie pakartotinai daro Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus.

Balų idėja – diskutuotina

Lietuvos automobilių sporto legenda, sporto pedagogas ir Lietuvos kartingo federacijos generalinis sekretorius Valdas Jonušis atsargiai vertina idėją vėl įvesti baudos balų sistemą už KET pažeidimus.

„Visų pirma, labai gerai, kad Vyriausybė atkreipė dėmesį į šią problemą. Dėmesys čia būtinas. Avaringumas – opi problema mūsų šalyje. Tad tikrai turime ieškoti kažkokio sprendimo. Blogiausia būtų nedaryti nieko. Tiesa, Valstybinės eismo saugumo komisijos teiktą pasiūlymą vyriausybei aš vertinčiau ne kaip patį geriausią. Pirmiausia, balų sistema niekaip nepaveiks pačių piktybiškiausių pažeidėjų – jie ir taip važinėja be vairuotojo pažymėjimų. Be to, prisiminkime praeitį. Kažkada mūsų kraštuose veikė panaši balų sistema, bet avaringumo kreivei tokia nuobaudų forma tuomet akivaizdžiai neturėjo įtakos. O svarbiausia, kad dabar siūloma baudos balų sistema mus vėl gražintų į baudimo kultūros laikus“, – pasakoja Lietuvos kartingo federacijos generalinis sekretorius V. Jonušis.

Pasak lenktynininko, tai šioks toks žingsnis atgal, vertinant pagal šio laikmečio vertybių skalę. Kaip ir visur, taip ir eisme, dabar stengiamasi vadovautis tolerancija, tarpusavio supratimu, gero tono ženklu tampa ramus elgesys kelyje. O balų sistema iš europinių vertybių, sąmoningo situacijos vertinimo laikmečio mus vėl nublokštų į baime pagrįsto elgesio modelio laikus.

Daugiau dėmesio reikėtų skirti vairavimo mokymui

Lietuvos kartingo federacijos generalinis sekretorius V. Jonušis pastebi, kad eismo saugumo situaciją būtų galima pagerinti daugiau dėmesio skiriant vairavimo mokymui. Dabar ši sritis yra nepelnytai pamiršta.

„Daug kas sutiks, kad nemažai problemų yra vairuotojų rengimo srityje. Vairavimas – tai ne vien mokėjimas pajudėti iš vietos, pavarų perjungimas. Vairavimas – tai ir atsakomybės suvokimas, saugaus vairavimo principų žinojimas. Tad dalis atsakomybės už pradedančių vairuotojų avarijas turėtų tekti ir juos rengusioms mokymo įstaigoms. O šiais laikais atsekti tam tikrą ryšį būtų gana paprasta. Šiuolaikinės technologijos leidžia nesunkiai nustatyti, kokia vairavimo mokykla paruošė avariją sukėlusį vairuotoją. Tokius duomenis galima analizuoti, sisteminti ir reitinguoti vairavimo mokyklas. Reitinguoti pagal tai, kaip kuri mokymo įstaiga išmokė savo klientus gerbti kitus eismo dalyvius ir aplinkinių gyvybes. Tokia duomenų analizė leistų atsekti ryšį tarp vairavimo mokyklų ir avarijų. Ir tai leistų eliminuoti pačias priežastis suspenduojant licenzijas“, – sako vairavimo pedagogas Valdas Jonušis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ar mokate tinkamai važiuoti greitėjimo ir lėtėjimo juostose? (20)

Kasdien šimtai vairuotojų sprendžia dilemą – kam galioja pirmumas bendroje greitėjimo ir...

Siūlo, kaip priversti jaunus vairuotojus padėti telefonus į šalį (14)

Priversti jaunus žmonės, sėdusius prie vairo , padėti į šalį savo išmaniuosius –...

Draudikai: vairuotojai per dažnai nuvertina linijos pažeidimą (6)

Prie poliklinikų, ligoninių, kitų visuomeninės paskirties pastatų ar net sausakimšuose...

KAM įspėja: šalies keliuose – didelis karinės technikos judėjimas (172)

Artimiausiu metu Lietuvoje ir Baltijos šalyse vyks keletas regiono saugumą stiprinančių didelio...

Naujoji techninės apžiūros tvarka tik paryškins Lietuvos bėdą (143)

Jau nuo gegužės 20-osios Lietuva pripažins Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyse atliktą...

Top naujienos

Penkiamečio tragedija: motina stojo ginti patėvio (30)

„Grasino įkišti pimpaliuką jam į užpakalį“, – toks kaltinimas buvo įrašytas byloje,...

Tėvo ligoninėje netekęs vyras: traktuoju tai kaip žmogžudystę ir aplaidų darbą (300)

Jūrininkas Tomas Zigmantavičius atostogų metu Klaipėdoje planavo atšokti artimųjų vestuves ir...

Dėl išskirtinės nuotraukos lietuvė tapo žinoma visoje Italijoje: mane tai papiktino (29)

Trejus metus Milane gyvenanti Gintarė Sutkevičiūtė vadina save sušių menininke. Ji kuria...

Lietuvių kelionė į Iraną: neleidžiama miegoti poromis, o viešbutyje karšta lyg dykumoje (74)

Mūsų šios dienos herojus – dar vienas iš pasaulio blogiukų – Irano Islamo respublika. Iranas...

Šalia Vilniaus įvyko didelė avarija: sužaloti 2 žmonės, viena vairuotojų girta atnaujinta 21.30 (55)

Magistraliniame kelyje A4 (Vilnius–Druskininkai), prie Paluknio miestelio, pirmadienio vakarą...

Oksana Pikul: Simas jau susirinko daiktus ir išsikraustė į Panevėžį (160)

Nuolatiniai išgėrinėjimai, nuo kelių dienų iki kelių savaičių trunkantys pasilinksminimai...

Tokio košmaro nė nesapnavo: nuomos nemokėjo, butą suniokojo, išsinešė viską (228)

Užsienyje gyvenanti Laura (vardas pakeistas, redakcijai žinomas – DELFI), grįžusi į nuomojamą...

Kas nutiktų, jei visi lėktuvo keleiviai prijungtų savo telefonus krautis? (11)

Šiuolaikiniai lėktuvai yra išties neįtikėtini technologiniai šedevrai. Tai – tarsi...

Tiesus kelias į „subobėjimą“ – sekso atsisakymas (8)

Bobos nėra lytis, nėra amžius, nėra kokia nors kita socialinė grupė. Tai sindromas. Diagnozė....

Ašaros po sekso: ar tai normalu? (10)

Neįtikėtina, bet ašaros po lytinės sueities, nors ir gali trikdyti, yra gana paplitęs dalykas....