Vairuodami tamsoje daugelis iš mūsų jaučiamės nejaukiai. Tačiau išvengti to nėra lengva. Kokie pagrindiniai naktinio vairavimo iššūkiai, labiausiai paplitę mitai ir kaip sau palengvinti kelią?
© Gamintojo nuotr.

Vairuojant automobilį, didžiausią būtinosios informacijos kiekį gauname akimis. Jei žmogus negirdi, yra išsiblaškęs ar pavargęs, kelyje tai kelia mažiau pavojų nei prastas matomumas. O matomumą apsunkinti gali nepalankios oro sąlygos, techniniai automobilio trūkumai arba sutrikęs ir nekoreguojamas regėjimas.

„Pagrindiniai iššūkiai vairuojant tamsoje kyla dėl sunkiai pastebimų kliūčių. Apie 90 proc. vairuotojo reakcijos priklauso nuo to, kaip anksti kliūtis pamatoma“, – sako „Fielmann“ optometristas Aivaras Daukontas.

Išskirti kliūtis tamsoje padeda šviesa. Tačiau ji gali būti nepakankamai ryški. Kitas nemažiau svarbus faktorius – regėjimo galimybės. „Gali būti, kad dėl tam tikrų sutrikimų, pavyzdžiui, dėl refrakcijos ydos, akys gali nepajėgti laiku išskirti objektų erdvėje. Kliūtis vairuojant gali kelti ir krituliai, nešvarus automobilio langas ar vairavimui netinkami akiniai“, – atkreipia dėmesį specialistas.

Akiniai su gelsvos spalvos lęšiais padeda matyti tamsoje?

Vyrauja nuomonė, jog vairuojant tamsoje padeda akiniai geltonais lęšiais. Esą geltoni lęšiai riboja mėlyną šviesą ir taip, neva, pagerina kontrastą tamsiu paros metu. Tačiau specialistai atkreipia dėmesį, kad bet kokia akinių lęšio spalva yra filtras, ribojantis šviesos patekimą į akį, ir apsunkina akies gebėjimą išskirti prastai apšviestus objektus.

„Gelsvai tonuotų „vairavimo“ akinių šviesos pralaidumas paprastai būna 70-90 proc. Tai reiškia, jog naktį šviesos patekimas į akį sumažėja dar maždaug 20 proc.“, – sako A. Daukontas.

Kodėl lęšiai dažomi geltonai? Gelsvas lęšis yra mėlynos šviesos filtras. „Teoriškai, mėlynos šviesos prislopinimas trumparegiui turėtų pagerinti kontrastą. Esant geram apšvietimui, dėl to būtų galima diskutuoti, tačiau tamsoje bet koks šviesos filtras tik dar labiau apsunkina matymo sąlygas“, – sako A. Daukontas.

Specialistas atkreipia dėmesį, kad su spalvotais akiniais atsargiai vairuoti reikėtų ne tik tamsoje, bet ir dieną. Mat lęšių spalvos gali iškreipti tikrąjį vaizdą. Pavyzdžiui, rudi ir geltoni lęšiai filtruoja mėlyną spalvą, o žali lęšiai gali blokuoja raudoną spalvą ir atvirkščiai.

Apakina šviesos

Kita rimta problema vairuojant naktį – akinančios priešais atvažiuojančių automobilių šviesos. Automobilių žibintų (ypač „Xenon“) šviesos spektre dažnai intensyviausia yra mėlynoji dalis. Tokiu atveju geltoni lęšiai gali sumažinti į akį patenkančios melsvos šviesos intensyvumą, tačiau „Fielmann“ specialistas atkreipia dėmesį, kad gelsvi filtrai riboja ne tik kitų, bet ir mūsų pačių automobilių žibintų šviesą. Dėl to vairuotojui darosi dar sunkiau išskirti apšviestus objektus tamsoje.

Vairuojant naktį, netinka ir poliarizuoti akinių lęšiai, nepriklausomai nuo spalvos ir intensyvumo.

Patarimai vairuojantiems tamsoje

- Jei nešiojate akinius, jų lęšiai turi pilnai koreguoti regėjimą. Net jeigu žmogaus regėjimas šviesoje yra geras, naktį dėl išsiplėtusio akies vyzdžio gali atsirasti nedidelio laipsnio trumparegystė. Jau esama trumparegystė tamsoje paprastai dar šiek tiek padidėja. Todėl, jei akiniai ir taip yra per silpni, naktį dėl to gali kilti dar daugiau problemų.

- Vairavimui tamsoje galima turėti atskirus, stipresnius akinius.

- Svarbu ir tai, kaip gerai lęšiai praleidžia šviesą ir slopina atspindžius. Vairuojant tamsoje nerekomenduojami spalvoti lęšiai – šviesos pralaidumas turi būti maksimalus.

- Kad automobilių šviesos vairuotojo neklaidintų, būtina rinktis lęšius su neatspindžiąja (antireflekcine) danga. Ji paskaidrina lęšį apie 10 proc., o tai ypač reikšmingas šviesos pralaidumo pagerėjimas esant prastam apšvietimui.

- Dar vienas šviesos barjeras – automobilio stiklas. Dėl aerodinaminių savybių priekinis automobilio langas yra pasiviręs maždaug 40°-60° kampu, o jį gaminant, saugumo sumetimais, tarp dviejų stiklo plokštelių įterpiamas PVC lakštas. Dėl to šviesos pralaidumas sumažėja dar apie 20 proc. Bet kokie ant stiklo esantys defektai, nešvarumai ar vandens lašai gali dar keliskart padidinti šviesos nuostolius. Todėl labai svarbu, kad automobilio valytuvai būtų kokybiški, kad stiklas būtų švarus iš abiejų pusių. Valyti ir tinkamai sureguliuoti reikia ir žibintus.

- Įsitikinkite, ar švarūs yra ir jūsų akinių lęšiai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Legalizuojami automobiliai su vairu dešinėje: specialistai negaili perspėjimų (289)

Nuo 2018 m. sausio 1 d. Lietuvoje įsigalioja Saugaus eismo keliais įstatymo pataisa, kuri nebedraus...

Minima pasaulinė diena žuvusiems eismo įvykiuose atminti (1)

Lapkričio 19 d. minima pasaulinė diena žuvusiems eismo įvykiuose atminti. Lietuvos automobilių...

Nuo bjaurios automobilio problemos ryte išgelbės keletas atsakymų sau (79)

Dažniausia priežastis, kodėl šaltą rytą variklis neužsiveda – išsikrovęs akumuliatorius...

Vairavimas ir vaistai – pavojus kelyje, kurį prisišaukiame patys (2)

Lapkričio 19 d., kaip ir kasmet trečiąjį lapkričio sekmadienį, minima Pasaulinė žuvusių eismo...

Patikrino šimtus automobilių: tinkamos padangos, bet išsikrovę akumuliatoriai (13)

Lapkričio pradžioje didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyko saugaus eismo kampanija „Nustebink...

Top naujienos

Gydytojas žino, ką pakeisti, kad laimingesni būtų tiek medikai, tiek pacientai (2)

Mano Idėja Lietuvai – padaryti taip, kad pacientai , kuriems iš tikrųjų reikia...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (52)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (100)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Pamatykite, kaip atrodo prabangiausi Vilniaus viešbučių apartamentai moka 2800 eurų už naktį (76)

Prabangių viešbučių galima surasti įvairiuose miestuose, vis dėlto itin prabangių apartamentų,...

Atlygis iš valstybės pinigų? Pūkas savo advokato žmoną įdarbino padėjėja Seime (40)

Kas leidžiama Jupiteriui, neleidžiama jaučiui. Šią Senekos sentenciją uoliai stengiasi įrodyti...

Rimvydas Valatka. Seimo durnynas (receptas Lietuvai) (604)

Aną rudenį, kai rinkėjų armija masiškai keršijo savo mamoms specialiai nusišaldydama ausis ir...

Jasikevičius: žaidėme prastai, dėl to pergalė tik saldesnė (16)

Sekmadienį antrąkart šiame „Betsafe-LKL“ sezone susitiko pirmenybių favoritai Kauno...

Atviras Krivicko interviu: apie naują verslą, žmonos knygą ir ilgametės santuokos paslaptis (297)

Iš televizijos pasitraukęs Kristupas Krivickas , regis, tapo tik dar įdomesnis žmonėms. Kaip...

Savo aprangos stilių Druskininkuose parodė visi: nuo valytojos iki direktoriaus (9)

Nors įprastai DELFI Stilius skaitytojų pamėgto ciklo „ Penktadienio aprangos kodas “ vyksta į...

Medicinos pažanga: praryta piliulė praneš gydytojui būtiną informaciją (4)

JAV įstatymus reglamentuojančios institucijos leido gydytojams skirti pirmąjį intuityviosios...