Septyni iš dešimties lietuvių visiškai nieko nežino apie naująjį visiems gamintojams privalomą į klientus orientuotą padangų ženklinimą, rodo GFK vartotojų rinkos tyrimas.

Naujųjų ženklinimo taisyklių tikslas – suteikti vartotojams daugiau informacijos apie jų perkamus gaminius. Naujoji ženklinimo tvarka parengta tam, kad vartotojai galėtų gauti daugiau informacijos apie perkamą gaminį, taip pat sužinoti, kokią reikšmę tai turės bendrajam automobilio stabdymo atstumui šlapiame kelyje, padangų pasipriešinimui riedėjimui ir jų keliamam išoriniam riedėjimo triukšmui.

Naujasis padangų ženklinimo reglamentas reikalauja, kad kiekvienas gamintojas išbandytų padangas pagal naują klasifikavimo tvarką, pagrįstą griežtai apibrėžtais ES bandymų metodais.

„Tikime, kad naujoji ženklinimo tvarka atliks svarbų vaidmenį padedant vartotojams geriau susipažinti su pagrindiniais padangų pranašumais saugumo ir aplinkosaugos srityse, – teigia „Goodyear“ plataus naudojimo padangų technologijų padalinio direktorius Xavieras Fraipontas. – Todėl mes iš pat pradžių skyrėme labai didelį dėmesį visų mūsų padangų ženklinimui pagal naująjį reglamentą. Iš viso į šį darbą buvo įtraukta apie 100 inžinierių ir operatorių, nes, kaip galima įsivaizduoti, 1200 padangų bandymams atlikti reikėjo papildomų žmogiškųjų išteklių.“

„Dunlop“ paskelbė neabejojanti, kad Europos Sąjungoje įsigaliosianti padangų ženklinimo tvarka paskatins naujovių diegimą šiame pramonės sektoriuje. Nors naujoji ženklinimo tvarka apima tris pagrindinius rodiklius, „Dunlop“ mano, kad tai turės įtakos daugiau kaip 50 rodiklių, kuriuos „Dunlop“ naudoja savo padangoms vertinti.

„Mes tvirtai tikime, kad ženklinimas turės teigiamos įtakos vartotojams ir šio pramonės sektoriaus atstovams, – teigė „Goodyear Dunlop“ EMEA viešųjų ryšių padalinio direktorius Lie Junius. - Naujoji ženklinimo tvarka leis vartotojams atsižvelgti į tris svarbius kriterijus ir pagal juos spręsti apie regimąją padangos vertę. Mes įsitikinę, kad tai padangų sektoriaus atstovus privers dėti dar daugiau pastangų diegiant naujoves, todėl vartotojai tik išloš. Mes taip pat tvirtai tikime, kad visa tai tinka ir per 50 kitų padangos rodiklių, į kuriuos atsižvelgiame bandydami padangas, nes mes ketiname diegti naujoves ne tik pagal tris, bet pagal visus kriterijus.“

Daugiau kaip 50 rodiklių naudojami kaip vidinis ir standartizuotas bendrųjų padangos savybių matas. Nuo pat tos akimirkos, kai padanga pradedama kurti bendrovės naujovių diegimo centruose, ji vertinama pagal šiuos rodiklius siekiant užtikrinti, kad ji ne tik atitiktų daugelį specifinių reikalavimų, susijusių su transporto priemone, kuriai ji bus skirta, bet ir be jokių išimčių puikiai atliktų savo darbą. Stabdymas ir valdymas sausame kelyje, valdymas šlapiame kelyje, atsparumas slydimui vandens sluoksniu posūkiuose, atsparumas slydimui vandens sluoksniu tiesioje kelio atkarpoje, trauka, stabilumas važiuojant dideliu greičiu ir stabdymas ant sniego bei ledo – tai tik keli iš daugiau nei 50 „Dunlop“ padangų vertinimo rodiklių.

Nuo 2012 metų gegužės 30 dienos įsigalioja leidimas savanoriškai ženklinti visas Europos Sąjungoje parduodamas padangas. Naujoji ženklinimo tvarka parengta tam, kad vartotojai galėtų gauti daugiau informacijos apie perkamą gaminį, taip pat sužinoti, kokią reikšmę tai turės bendrajam automobilio stabdymo atstumui šlapiame kelyje, padangų pasipriešinimui riedėjimui ir jų keliamam išoriniam riedėjimo triukšmui. Nuo 2012 m. lapkričio 1 d. ženklinti padangas bus privaloma.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (67)