aA
Dažniausia vairuotojų klaida – skubėjimas: vien 2018 metais Lietuvos kelių policijos pareigūnai užfiksavo daugiau nei 268 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Tačiau lietuvių problema yra ne tik per sunki koja ant akceleratoriaus – pirmi keturi šių metų mėnesiai parodė, kad baudą užsitraukia ne tik mėgstantys lėkti, bet ir stovintys vietoje.
Tūkstančiai baudų išdalinta ne tik važiavusiems, bet ir stovėjusiems vietoje
© DELFI / Kiril Čachovskij

Lietuvos policijos kelių tarnybos duomenimis, šių metų sausio – balandžio mėnesiais pareigūnai jau užfiksavo beveik 41 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Atsižvelgiant į tai, kad vairuotojai greičiau važiuoja atšilus orams, tikėtina, kad pažeidėjų skaičius augs.

Lietuviai mėgsta greitį

Tiesa, remiantis 2018 m. duomenimis, daugiausia greičio viršijimo atvejų nustatyta kovo, liepos ir rugpjūčio mėnesiais, kai buvo nustatyta 25 tūkst. ir daugiau tokių atvejų kas mėnesį.

Svarbu paminėti ir tai, kad šiais metais daugiausia nubausta vairuotojų, kurie greitį viršijo nuo 20 iki 30 km/val. – 18276 vairuotojai. Nustatyti ir 16169 atvejai, kai greitis buvo viršytas nuo 10 iki 20 km/val. Taip pat nubausti ir 45 vairuotojai, kurie greitį viršijo nuo 40 iki 50 km/val.

Sustoja bet kur

Sustojimas ir stovėjimas vietose, kuriose pagal Kelių eismo taisykles (KET) draudžiama sustoti ir stovėti, bei sustojimas ir stovėjimas nesilaikant kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų – taip pat opi problema. Šių metų sausio – balandžio mėnesiais užfiksuoti 29255 atvejai, kai vairuotojai nesilaikė nustatytos stovėjimo tvarkos. Netvarkingai paliktus, tiesiog „numestus“ automobilius mieste galima pastebėti net ir nesiremiant statistika.

Nemažai pažeidimų susiję ir su privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu. Pareigūnai pabrėžė, jog per keturis mėnesius nustatyta 12304 atvejai, kai automobiliai buvo neapdrausti arba vairuotojai pareigos apdrausti automobilį neįvykdė.

Tūkstančiai baudų išdalinta ne tik važiavusiems, bet ir stovėjusiems vietoje
© Kas vyksta Kaune

Priklausomybė nuo mobiliųjų

Dar viena pažeidimų tendencija – mobilieji telefonai. Nors akcentuojama, kad naudojimasis telefonu gali tapti pagrindine avarijos priežastimi, sausio – balandžio mėnesiais nubausti 7147 pažeidėjai, perspėjimo nepaisę.

Pastebima ir kita problema. Daugumai vairuotojų užsisegti saugos diržą vos įsėdus į automobilį tapo įpročiu, tačiau vis dar nemažai žmonių, o kartu ir keleivių, šios taisyklės nepaiso. Per šių metų 120 dienų užfiksuoti 4600 vairuotojų ir keleivių, kurie nesegėjo saugos diržų. Tai reiškia, kad per dieną pareigūnai nubaudžia bent 38 eismo dalyvius, kurie tinkamai nepasirūpina savo saugumu.

Pirmiausia – saugumas

Kelių policijos atstovai teigė, jog statistika, lyginant su ankstesniais metais, stabili, o taip pat ja remiantis galima teigti, kad Lietuva tvirtais žingsniais siekia Europos Sąjungos vidurkį.

Visgi tam, kad situacija keistųsi į gerą, policijos pareigūnai įgyvendina įvairias prevencines priemones bei vykdo akcijas, kurių metu vairuotojus ragina KET laikytis ne dėl to, kad išvengtų baudos, o dėl savo ir kitų eismo dalyvių saugumo.

Ir greičio viršijimas, ir mobilaus telefono naudojimas gali tapti lemiamu veiksniu, dėl kurio vairuotojas gali nespėti laiku sustabdyti automobilio arba tinkamai manevruoti atsiradus kliūčiai. Dėl to itin svarbu, kad visi automobiliu važiuojantys žmonės tinkamai pasirūpintų savo saugumu ir segėtų saugos diržą. Mat būtent tai gali sumažinti eismo įvykio pasekmes, jei automobilio suvaldyti nepavyktų.

Taip pat vairuotojai turėtų prisiminti, kad automobilio stovėjimas neleistinoje vietoje gali tapti pavojumi pėstiesiems ir dviratininkams. Jų už ne vietoje palikto arba netvarkingai pastatyto automobilio gali nepastebėti kiti vairuotojai.

Tūkstančiai baudų išdalinta ne tik važiavusiems, bet ir stovėjusiems vietoje
© Organizatorių archyvas

Ragina prisidėti visuomenę

Eismo saugumui užtikrinti priemonių imasi ne tik Kelių policija, bet ir Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). Direkcija rūpinasi ne tik inžinerinių eismo saugumą užtikrinančių priemonių, tokių kaip greičio mažinimo kalnelių valstybinės reikšmės keliuose, pėsčiųjų perėjų, dviračių takų, apšvietimo įrengimu ir pan., bet ir ragina prisidėti visuomenę prie saugesnės eismo aplinkos kūrimo.

Įvairioms eismo dalyvių grupėms siūloma prisijungti ir dalyvauti įvairiuose vykdomuose saugaus eismo projektuose ir akcijose, kuriose dalyviams ne tik suteikiama svarbi informacija apie saugų eismą bei eismo kultūros svarbą, bet ir sudaromos galimybės patiems išbandyti, kaip saugos diržai, kitos saugos technologijos ir atsakingas elgesys kelyje gali padėti išvengti ne tik sužalojimų, bet ir eismo įvykių.

Saugaus eismo visuomenė mokoma pasitelkus ir socialinę reklamą, o taip pat – švietėjiškas publikacijas, kuriomis akcentuojamos svarbiausios eismo Lietuvoje problemos ir aiškinama, kaip jas būtų galima išspręsti patiems eismo dalyviams. Mokoma saugiai elgtis kelyje, gatvėje, eisme, nesvarbu, ar eismo dalyvis pėsčiasis, ar vairuoja automobilį.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Specialus projektas „Saugus eismas“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(44 žmonės įvertino)
3.8409

Vakarinėje šalies dalyje ir dar viename rajone eismo sąlygas sunkina plikledis ir šarma (6)

Dėl plikledžio ir šarmos sekmadienio rytą sudėtingesnės eismo sąlygos vakarinėje šalies...

Kaip žiemą išvengti akumuliatorių problemų? (28)

Ant vienos rankos pirštų suskaičiuojamų sezoninių automobilių rinkos prekių sąraše greta...

Tamsusis metų laikas: vairuotojai pėsčiuosius pastebi iki jų likus 30 metrų (4)

Tamsusis metų laikas vairuotojams siejasi su įtemptu ir gerokai didesnės koncentracijos...

Kaip ir kur laikyti nenaudojamas padangas: jei norite jas išsaugoti, verta žinoti kelias taisykles (32)

Atėjus padangų keitimo sezonui, vairuotojai suka galvas ne tik dėl to, kaip greitai ir paprastai...

Eismo sąlygas trijuose rajonuose sunkina plikledis

Eismo sąlygas Tauragės, Alytaus ir Zarasų rajonuose sekmadienio rytą sunkina plikledis, pranešė...

Top naujienos

Viskam pasiruošę. Ypatingos parengties pareigūnai, mokantys vairuoti kaip filmuose apie šnipus

Ties įvažiavimu į žiedą susidariusi spūstis palengva skiriasi pusiau. Pirmoje juostoje stovintys...

Raminta Rakauskė | D+

Šešeri metai su euru: kas labiausiai pigo ir brango prognozuoja, kaip kainos keisis toliau

Nuo euro įvedimo Lietuvoje labiausiai didėjo paslaugų kainos , kurios bendrai kilo 24 proc.,...

CSKA dominavimą pažabojęs Šaras prisipažino: rungtynių pradžia mane tikrai išgąsdino (17)

Eurolygos lyderius jų pačių tvirtovėje ant menčių paguldę „ Barcelona “ krepšininkai turi...

Schilleris įvardino akivaizdžią „Žalgirio“ nesėkmės priežastį, Jokubaitis baiminasi dėl COVID-19 (79)

Po pralaimėjimo Sankt Peterburge Kauno „Žalgirio“ strategas Martinas Schilleris tvirtino, kad...

Paspaus tikras žiemiškas šaltis: termometrai rodys 19-24 laipsnių šalčio (37)

Šeštadienį per Lietuvą slinks, šaltame ore susiformavęs, nedidelis ciklonas. Jis tiek naktį,...

Autostopu keliavusios merginos nužudymo byloje – šiurpus liudininko pasakojimas: girdėjosi kraują stingdantys riksmai (77)

1976 metų gegužės 9-oji – Motinos diena : jie laukė ir laukė... Šeimos namuose Australijos...

Fotografė įamžino moterų kūnus ir istorijas po gimdymo: liūdna, kad daugelis gėdijasi savo kūno po to, kai jis atliko didžiausią darbą (116)

Daugelis moterų sutiks, kad nėštumas ir gimdymas – vieni svarbiausių įvykių gyvenime. Atėjęs...

Antras antausis Rusijoje – „Žalgiriui“ per kietas ir „Zenit“ riešutas (466)

Dvigubą Eurolygos savaitę Kauno „Žalgiris“ (11-9) baigė dar viena nesėkme. Po pralaimėjimo...

Eurolygos lyderiams – Jasikevičiaus pamokos: „Barcelona“ pranoko CSKA Ulanovas sužaidė sezono rungtynes (84)

Svarbią pergalę Eurolygos lyderių mūšyje Maskvoje pasiekė „Barcelona“ (14/6), kurį antrą...

Kada karantino ribojimai keisis: rimtesnes atlaisvinimo priemones siūlo atidėti vasariui (443)

Koronaviruso statistiniai skaičiai lėtai, bet pozityvesni. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (...