aA
Susisiekimo ministerija informuoja, kad įsigaliojus naujiems eismo organizavimo reikalavimams, nuo 2020 m. pradžios prie šviesoforų nebeliks lentelių su žaliomis rodyklėmis. Toks sprendimas sukėlė nemažai chaoso ir vairuotojų pykčio, visgi, pasirodo, savivaldybės turėjo net penkis metus tokiam pokyčiui pasiruošti.
Triukšmas dėl lentelių su žaliomis rodyklėmis: ruoštis pokyčiams buvo galima penkerius metus
© SĮ „Susisiekimo paslaugos“

Kadangi nuo 2020 m. sausio 1 d. prie šviesoforų esančios žalios rodyklės netenka galios, šių metų pabaigoje savivaldybės keliuose ir gatvėse pradėjo keisti eismo organizavimą, atsisakydamos lentelių su žaliomis rodyklėmis.

Tyrimai ir praktika rodo, kad šis eismo organizavimo būdas nedera su jutikliniu šviesoforų valdymu, turi neigiamos įtakos eismo saugai ir kitų sankryžų krypčių pralaidumui.

Šviesoforais reguliuojamose sankryžose dešiniojo posūkio reguliavimui panaudojus lenteles su žalia rodykle sumažėja į dešinę sukančiųjų laukimo laikas, tačiau padidėja konfliktinių situacijų su kitais eismo dalyviais, judančiais pagal eismą leidžiančius signalus. Didžiausias pavojus sukeliamas labiausiai pažeidžiamiems eismo dalyviams – pėstiesiems ir dviratininkams. Tai lemia žmogiškasis faktorius, nesugebėjimas aprėpti informacijos gausos ar elementari vairuotojo klaidos galimybė, nes būtina stebėti pėsčiuosius ir transportą, kuriems dega leidžiamasis signalas.

Eismo reguliavimas
Eismo reguliavimas
© Susisiekimo ministerija

Galėjo ruoštis penkerius metus

Siekiant sumažinti konfliktinių situacijų skaičių ir apsaugoti pažeidžiamiausius eismo dalyvius, 2014 m. buvo priimtas sprendimas nuo 2020 metų atsisakyti lentelės su žalia rodykle, kaip eismo saugumo neužtikrinančio ir jutikliniam šviesoforų valdymui ydingo eismo organizavimo būdo.

Savivaldybės turėjo 5 metus tinkamai pasiruošti eismo organizavimo pokyčiams, teigiama Susisiekimo ministerijos pranešime žiniasklaidai.

Atlikus tyrimą, nustatyta, kad ne visi vairuotojai sustoja ir įsitikina, jog judėti toliau bus saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams. Net ir sustojus sukuriamos konfliktinės situacijos ir išlieka pavojus pažeidžiamiausiems eismo dalyviams, nes transporto priemonės blokuoja pėsčiųjų perėjas, trukdo pėstiesiems įžengti į pėsčiųjų perėją, kai jiems įsijungia žalias šviesoforo signalas ir pan.

Eismo reguliavimas
Eismo reguliavimas
© Susisiekimo ministerija

2013–2014 metais atlikto tyrimo duomenimis, šis dešiniojo posūkio reguliavimas pavojingas pėstiesiems ir dviratininkams, ydingas jutikliniam šviesoforų valdymui, trikdo žalios bangos veikimą, sukantieji į dešinę blokuoja sankryžas, sumažina iš kitų krypčių judančių transporto priemonių pralaidumą, neefektyviai išnaudojamas eismo juostų pralaidumas, nes vairuotojai vengia rinktis dešinę eismo juostą, todėl tarp eismo dalyvių dažnai kyla konfliktinės situacijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(44 žmonės įvertino)
1.6818

Suskaičiavo neblaivius vairuotojus: pusei – baudžiamoji atsakomybė, bet negąsdina net ir tai (68)

Alkoholio vartojimas ir vairavimas – viena iš opiausių problemų Lietuvos keliuose. Neretai galima...

Ką turi daryti vairuotojas, išvydęs priešais save laukinį gyvūną (63)

Žiemą vairuotojų budrumą tikrina ne tik oro sąlygos, bet ir laukiniai žvėrys : šaltuoju...

Naujos taisyklės prie šviesoforų galioja jau seniai, bet važiuoti vairuotojai vis tiek nemoka (164)

Nors kai kurios savivaldybės grąžina šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis, tačiau...

Vairuotojai praranda budrumą: sausame kelyje pamiršta apie tykančius pavojus (4)

Nors jau galima džiaugtis, jog dienos ėmė ilgėti, negalima pamiršti tamsoje tykančių pavojų....

Nukentėjusių ir žuvusių keliuose daugėja: nenorintys sumažinti greičio bus privesti susimokėti (143)

Greičio viršijimas yra ne tik dažniausiai vairuotojų daromas Kelių eismo taisyklių ( KET )...

Top naujienos

Išgirdusi, ką amerikiečiai kalba apie Lietuvą, klaipėdietė studentė nustebo (87)

Klaipėdietė Neringa Ševeliovaitė svajojo mokytis verslo prestižiniame Norvegijos universitete,...

Ateityje vienodai atlyginimą gali skaičiuoti visa Europa: kokių pokyčių tai atneštų Lietuvai (141)

Minimalaus atlyginimo skaičiavimas visose Europos šalyse turėtų būti nustatomas remiantis...

Daugelį nurausti priverčianti liga: pastebėję nedidelę kietą opelę jau galite registruotis pas gydytoją

Jei pasakyti draugams ar kolegoms, kad susirgau gripu – vieni niekai, tai yra ligų, kurios nurausti...

DELFI klausimo sulaukęs Jordanas konstatavo: Arvydas Sabonis – vienas iš visų laikų geriausių specialiai Krepšinis.lt iš Paryžiaus (77)

Pastaraisiais metais retai viešumoje pasirodantis ir dar rečiau su žiniasklaida bendraujantis...

Kelyje Utena-Zarasai vilkikas virto ugnies fakelu (33)

Šeštadienį Utenos rajone vilkiką sustabdė kabinoje pliūptelėjusi liepsna . Atvykę...

Norite sulieknėti – išbandykite 3 visą kūną įjungiančius pratimus: trenerė parodė, kaip juos galite atlikti namuose (26)

Jei norite padailinti kūno linijas – sustiprinti kūną ir sulieknėti, „ ENSO “ studijos...

Sinoptikė: nuo vasario vidurio gali prisnigti tiek, kad maža nepasirodys (257)

Kad ir koks pabodęs ir nemielas būtų cepelininės spalvos dangus, o mintyse vis kiltų klausimas,...

Palangos savivaldybė tramdys stintų manijos užvaldytus žvejus

Šilta žiema prie Baltijos krantų siūbtelėjo daug stintų, o Palangos tiltą apniko žvejai ,...

Netrukus gimdysianti Sezzy žmona Paula apie nėštumą ir pamotės vaidmenį: psichologiškai man nebuvo lengva priimti vyro vaikus (47)

Rugsėjo mėnesį žiedus sumainę turkų kilmės dainininkas Sezzy (tikras vardas Sezeras Saylikas,...

Sūnui ūkį teko perimti pareikalavus NMA

Pa­si­bai­gus dar­by­me­čiui, trum­po ato­kvė­pio su­lau­kė ir žem­dir­biai....