aA
„Liepė apžiūrėti peleninę“, „prie pavarų svirties palikti pinigai“, „siūlė atsilyginti“, „teigė turintis gerus ryšius kitose TA“, „siūlė ant pietų“, „dokumentuose buvo palikta „dovanėlė“, „už „pravarymą“ siūlė 30 eurų“, „siūlė butelį konjako ir susitarti“, „žinau, kad kyšių neimat, bet po pirštine padėta“, „daromas spaudimas išduoti teigiamą išvadą“. Tokių ar kaip du vandens lašai panašių įrašų Techninės apžiūros informacinės sistemos (TAIS) protokoluose per praėjusius metus atsirado 1788, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Techninė apžiūra
© Organizatorių archyvas

T. y. tiek kartų Techninės apžiūros kontrolieriams pritrūko kantrybės bendrauti su itin įkyriai „susitarti“ ir „nepastebėti“ akis bandančių trūkumų automobilių savininkais.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis, komentuodamas per pirmuosius kalendorinius metus sukauptą statistinę informaciją apie vairuotojų bandymus „praslysti“ patikrą, siūlė atkreipti dėmesį ne į skaičius, bet į visiems eismo dalyviams keliamą riziką.

„Tikėtina, kad kontrolieriai atitinkamą pastabą TAIS palieka tuomet, kai į perspėjimus, elgtis korektiškai ir nebrukti neteisėto atlygio, techninės apžiūros stotis aplankantys automobilininkai nereaguoja. Kur kas svarbiau tai, kad tokie žmonės kasdien keliais ir gatvėmis važinėja transporto priemonėmis, turinčiomis ne po vieną, o po kelis ar net keliolika didelių trūkumų. Kadangi visais atvejais po užuominų „patikrinti peleninę“ kontrolierius problemines automobilio vietas ar susidėvėjusius agregatus fotografuoja, mes turime galimybę pakankamai tiksliai nustatyti, kas bandoma užmaskuoti: tai ir visiškai sudilusios vairo mechanizmo bei pakabos dalys, ir korozijos „sugraužtos“ svarbiausios laikančios konstrukcijos, ir sutrūnijusios stabdžių žarnelės, ir visiškai plikos padangos. T. y. tokie defektai, kurie drastiškai komplikuoja galimybes suvaldyti automobilį ir paverčia jį savotiška uždelsto veikimo bomba“, – akcentavo G. Šlėderis.

Asociacijos „Transeksta“ vadovas taip pat pabrėžė, kad korupciniais metodais technines problemas spręsti linkę veikėjai iš tiesų tik dar labiau komplikuoja savo padėtį: kad ir kur nuspręstų dar kartą „bandyti laimę“ (kai kurie daug trūkumų turinčių automobilių šeimininkai, ieškodami spragų TA sistemoje, per dieną sugeba „atakuoti“ dvi ar net tris techninės apžiūros stotis), vos įvedus transporto priemonės duomenis į TAIS, akimirksnius yra identifikuojami kaip „probleminiai klientai“.
Jų mašinos patikros procesas ir pirminės apžiūros metu užfiksuoti trūkumai privaloma tvarka fotografuojami. Taip gaišinamas visų laikas ir bergždžiai eikvojami pinigai.

Dėl kokių žinomai esamų automobilio trūkumų jų šeimininkai dažniausiai bando „susitarti“ ir, brukdami kontrolieriams keliasdešimt eurų, gauti leidimą toliau dalyvauti eisme?

TAIS foto archyve esančiose nuotraukose, kurios buvo padarytos po galimai korupcinio pobūdžio užuominų, užfiksuoti transporto priemonių trūkumai verčia susigūžti: varvantys degalų bakai arba vamzdeliai, visiškai korozijos sugraužtos ir sukiužusios laikančios konstrukcijos, besisukančių detalių „šlifuojamos“ stabdžių sistemos žarnelės, suskaldyti ir kosmetinėmis priemonėmis užmaskuoti ratlankiai, gumbais apėjusios padangos.

T. y. gedimai, kurie bet kurią akimirką vairuotoją gali paversti padėties nekontroliuojančiu keleiviu, o patį automobilį – masinio naikinimo ginklu. Su tokiomis, ketvirtai vėžio stadijai prilygstančiomis, problemomis automobilio šeimininkui negalima leisti važinėtis net nuosavame kieme, nes vėliau neišvengiamai atsirandančios gydymo ir reabilitacijos išlaidos apmokamos iš kiekvieno Lietuvos piliečio kišenės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Paprasta, bet vairuotojai klysta: kaip iš tiesų turėtumėte kirsti geležinkelio pervažą (36)

Nors važiuoti per geležinkelio pervažas nėra sudėtinga, visgi pasitaiko atvejų, kai nepastabumas...

Feisbuke panorusiems užsidirbti automobilių ardytojams – baudos (21)

Lietuvoje vis dar dažni yra atvejai, kai asmenys užsiima nelegalia įvairių transporto priemonių...

Vykstantiems į užsienį automobiliu paaiškino, ką reiškia gestai ir kaip pildyti eismo įvykio deklaraciją (5)

Vasaros atostogas keliaujant automobiliu susiplanavę žmonės paprastai atidžiai išstudijuoja...

Važiuojate į pajūrį – nusiteikite, kad kelionė bus 1,5 valandos ilgesnė (96)

Ties Kaunu vykstanti magistralės A1 rekonstrukcija užsitęs iki vasaros pabaigos ir, panašu, taps...

Karščiai avarijų skaičių išaugino dukart: neturintiems kondicionieriaus pataria dieną nevairuoti (11)

Lietuvą užklupę tropiniai karščiai ir 30 laipsnių dienomis viršijanti oro temperatūra...

Top naujienos

Lietuvos oro uostai jau braška per siūles: ar tikrai mums reikia naujo už milijardą eurų (68)

Lietuvoje augant lėktuvų keleivių srautui, iki 2035 metų galėtų būti pastatytas naujas oro...

Vytautą Landsbergį papiktino per LRT rodomas serialas: seniau tai vadindavome chaltūra (287)

Vieną svarbiausių Sąjūdžio lyderių, Aukščiausios Tarybos-Atkuriamojo Seimo pirmininką...

Rusija teigia ruošianti atsaką į JAV pajėgų stiprinimą Lenkijoje (75)

Rusija atsakys į JAV karinių pajėgų stiprinimą Lenkijoje , pirmadienį pareiškė Rusijos...

Lietuvių rankų darbas sužavėjo: pasidarė pavydą keliančią lauko terasą ir išleido labai mažai (21)

Nagingiems ir noro bei laiko nestokojantiems lietuviams nesunku lauko baldus pasidaryti iš medinių...

Sveikesnė mityba vasarą: specialistai pataria, ką įtraukti į valgiaraštį, ir ko – atsisakyti 4 unikalūs vasariški receptai

Atėjus vasarai, nejučiomis vis labiau atsipalaiduojame ir lengviau pasiduodame įvairioms pagundoms....

Vilniaus rajone apvirto tarpmiestinis autobusas, sužaloti keleiviai   (53)

Pirmadienį, apie 15 val., nelaimė nutiko Vilniaus r., prie Pikeliškių . Čia nuo kelio nuvažiavo...

Įspūdingi projekto „Šokio revoliucija“ užkulisiai: vien kameras apdrausti kainavo 2 milijonus (4)

Jau startavo naujo televizijos projekto „Šokio revoliucija“ filmavimai. Tiesa, projektą...

Ši gydytojų savybė gali kainuoti tūkstančius gyvybių: kodėl jų rašysena tokia neįskaitoma?

Susirgę skubame pas gydytojus, kurie mums rūpestingai stengiasi padėti. Vėliau su receptu rankoje...

Turguje pasirodė žemuogės: už stiklinę prašo 5 eurų (4)

Lietuvos miškuose pasirodė žemuogės ir iš ten iškeliavo į turgų.