„Liepė apžiūrėti peleninę“, „prie pavarų svirties palikti pinigai“, „siūlė atsilyginti“, „teigė turintis gerus ryšius kitose TA“, „siūlė ant pietų“, „dokumentuose buvo palikta „dovanėlė“, „už „pravarymą“ siūlė 30 eurų“, „siūlė butelį konjako ir susitarti“, „žinau, kad kyšių neimat, bet po pirštine padėta“, „daromas spaudimas išduoti teigiamą išvadą“. Tokių ar kaip du vandens lašai panašių įrašų Techninės apžiūros informacinės sistemos (TAIS) protokoluose per praėjusius metus atsirado 1788, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Techninė apžiūra
© Organizatorių archyvas

T. y. tiek kartų Techninės apžiūros kontrolieriams pritrūko kantrybės bendrauti su itin įkyriai „susitarti“ ir „nepastebėti“ akis bandančių trūkumų automobilių savininkais.

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis, komentuodamas per pirmuosius kalendorinius metus sukauptą statistinę informaciją apie vairuotojų bandymus „praslysti“ patikrą, siūlė atkreipti dėmesį ne į skaičius, bet į visiems eismo dalyviams keliamą riziką.

„Tikėtina, kad kontrolieriai atitinkamą pastabą TAIS palieka tuomet, kai į perspėjimus, elgtis korektiškai ir nebrukti neteisėto atlygio, techninės apžiūros stotis aplankantys automobilininkai nereaguoja. Kur kas svarbiau tai, kad tokie žmonės kasdien keliais ir gatvėmis važinėja transporto priemonėmis, turinčiomis ne po vieną, o po kelis ar net keliolika didelių trūkumų. Kadangi visais atvejais po užuominų „patikrinti peleninę“ kontrolierius problemines automobilio vietas ar susidėvėjusius agregatus fotografuoja, mes turime galimybę pakankamai tiksliai nustatyti, kas bandoma užmaskuoti: tai ir visiškai sudilusios vairo mechanizmo bei pakabos dalys, ir korozijos „sugraužtos“ svarbiausios laikančios konstrukcijos, ir sutrūnijusios stabdžių žarnelės, ir visiškai plikos padangos. T. y. tokie defektai, kurie drastiškai komplikuoja galimybes suvaldyti automobilį ir paverčia jį savotiška uždelsto veikimo bomba“, – akcentavo G. Šlėderis.

Asociacijos „Transeksta“ vadovas taip pat pabrėžė, kad korupciniais metodais technines problemas spręsti linkę veikėjai iš tiesų tik dar labiau komplikuoja savo padėtį: kad ir kur nuspręstų dar kartą „bandyti laimę“ (kai kurie daug trūkumų turinčių automobilių šeimininkai, ieškodami spragų TA sistemoje, per dieną sugeba „atakuoti“ dvi ar net tris techninės apžiūros stotis), vos įvedus transporto priemonės duomenis į TAIS, akimirksnius yra identifikuojami kaip „probleminiai klientai“.
Jų mašinos patikros procesas ir pirminės apžiūros metu užfiksuoti trūkumai privaloma tvarka fotografuojami. Taip gaišinamas visų laikas ir bergždžiai eikvojami pinigai.

Dėl kokių žinomai esamų automobilio trūkumų jų šeimininkai dažniausiai bando „susitarti“ ir, brukdami kontrolieriams keliasdešimt eurų, gauti leidimą toliau dalyvauti eisme?

TAIS foto archyve esančiose nuotraukose, kurios buvo padarytos po galimai korupcinio pobūdžio užuominų, užfiksuoti transporto priemonių trūkumai verčia susigūžti: varvantys degalų bakai arba vamzdeliai, visiškai korozijos sugraužtos ir sukiužusios laikančios konstrukcijos, besisukančių detalių „šlifuojamos“ stabdžių sistemos žarnelės, suskaldyti ir kosmetinėmis priemonėmis užmaskuoti ratlankiai, gumbais apėjusios padangos.

T. y. gedimai, kurie bet kurią akimirką vairuotoją gali paversti padėties nekontroliuojančiu keleiviu, o patį automobilį – masinio naikinimo ginklu. Su tokiomis, ketvirtai vėžio stadijai prilygstančiomis, problemomis automobilio šeimininkui negalima leisti važinėtis net nuosavame kieme, nes vėliau neišvengiamai atsirandančios gydymo ir reabilitacijos išlaidos apmokamos iš kiekvieno Lietuvos piliečio kišenės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Aistrą fotografijai nutrėkš lokomotyvas (3)

Kad ir kaip romantiškai atrodytų ant geležinkelio bėgių sėdinčios draugės nuotrauka,...

Vairuotojo atkirtis kritikams: nesiskųskit – mes verčiami pažeisti taisykles (164)

Į DELFI redakciją kreipėsi Arnas, kuris teigia, kad visuomenėje motociklininkai yra kritikuojami...

Sostinės vairuotojams – šimtai naujų vietų automobiliams kiemuose (46)

Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai žada, kad vilniečiai automobilius daugiabučių...

Po teismo išaiškinimo griebėsi griežtų ribojimų vairuotojams (36)

Prancūzija bene griežčiausiai pasaulyje reaguoja į telefonu besinaudojančius vairuotojus. Nuo...

Perspėjimas vairuotojams: šią savaitę greičio mėgėjams bus riesta (206)

Visoje Europoje prasidėjus saugaus ir leistino greičio kontrolės savaitei, DELFI skaitytojai...

Top naujienos

Vienas paslaptingiausių ginklų istorijoje: liepsnojo net jūra karius apimdavo paniška baimė (14)

Bizantijos gyventojai šį paslaptingą ginklą vadino „jūrų ugnimi“, vėliau istorijoje...

Lietuva laukia Venckienės grąžinimo: kaip violetinė Garliavos banga užvaldė politikų protą (499)

Nuo Lietuvos teisėsaugos į JAV pabėgusi Neringa Venckienė šiuo metu suimta ir laikoma JAV...

Prabangus gyvenimas slėpė kraupias paslaptis: patikusias moteris grobdavo tiesiog gatvėje (7)

„Sraigtasparnių nusileidimo aikštelė, 27 miegamieji su neperšaunamaisiais langais, iš aukso...

Karbauskis: aš – švariausias politikas Lietuvoje, o mes kitąmet tikriausiai laimėsime visus trejus rinkimus (20)

Nors žemės ūkio ministras Bronius Markauskas išsaugojo pareigas bent jau iki tol, kol savo...

Emigrantė kirpėja: norvegių grožio samprata skiriasi kardinaliai (1)

Laikai, kai lietuviai užsienyje buvo tik pigi darbo jėga, jau tikrai praėjo. Nuo Lietuvos...

Rimvydas Valatka. Misija kenkti Lietuvai (344)

Amerika turėjo makartizmą. Lietuva turi markauskizmą. Kalba ne tik apie nabagą žemės ūkio...

Virtuvės atnaujinimas: kaip tai padaryti greitai, lengvai ir pigiai (3)

Virtuvė yra vienas daugiausiai naudojamų kambarių namuose, o tai reiškia, kad ji ypač linkusi...

Užkalnis: baisi rizika restorano nenužudė (61)

Žinote, kokia blogiausia mintis pasaulyje, atidarinėjant restoraną? Sakyti „padarom taip, kad...

Atliko eksperimentą: kas nutiko savaitę pasimaitinus kaip „Victoria's Secret" modelis? (10)

Jei kada nors žavėjotės „Victoria's Secret“ madų šou, tikėtina, kad norėtumėte sužinoti...

Kada klastotė gali kainuoti brangiau už originalą (8)

Įsigijus klastotę trečiojoje šalyje didesnių problemų muitinėje neturėtų kilti, jei tai vos...