aA
Žmonėms susiformavęs įprotis, kad geležinkelio bėgius spės pereiti prieš traukiniui priartėjant arba traukinys spės sustoti. Birželio 6 d. (Tarptautinę saugaus elgesio pervažose dieną) Lietuva kartu su kitomis Europos šalimis kviečia pėsčiuosius ir vairuotojus prie pervažų saugiai elgtis atsakingai, vadovautis kelio ženklais (ženklinimu), šviesoforo ir garso signalais, užtvaro padėtimi ar eismo reguliuotojo signalais, sakoma pranešime žiniasklaidai.
© DELFI / Tomas Vinickas

Geležinkelio bėgių kirtimas, trumpinant kelią į miestą, parduotuvę ar mokyklą, Lietuvoje vis dar pavojingas įprotis. Žmonės dažnai nevertina artėjančio ar pravažiuojančio traukinio keliamos grėsmės, tuo tarpu traukiniams modernėjant ir didėjant jų greičiams, laiko pasitraukti nuo bėgių lieka vis mažiau.

„Traukinys nėra automobiliui tolygi transporto priemonė ir traukinio stabdymo kelias gali siekti net ir 1 kilometrą, tačiau ne vietoje kertantys geležinkelį apie tai net nepagalvoja Nors vienas traukinys jau pravažiavo, kitu keliu gali atvažiuoti kitas, kuriuo nesimatė ar nesigirdėjo“, – geležinkelį kertančiųjų dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos specialistas Deividas Skarupskas.

Pėstieji, o ypač su atžalomis geležinkelį kertantys tėvai ar seneliai, turėtų patys atminti ir dar savo mažiausiems priminti, kad ant geležinkelio skaldos, taip pat ir ant pačių bėgių galima lengvai paslysti, ypač esant drėgnam orui ar lyjant. Ypač pavojinga eiti per geležinkelio bėgius esant prastam matomumui, sutemus arba geležinkelį kertant kreivėje, dėl kurios artėjančio traukinio nesimato. O eiti per geležinkelio iešmus iš viso negalima, nes jie valdomi iš centralizuoto posto ir bet kada gali būti pervesti, todėl apie įstrigusį žmogų niekas nežinos, – šiuolaikiniai traukiniai rieda labai tyliai, todėl jų galima ir neišgirsti.

Įpročius reikia keisti

Įsitikinimas, kad taip vaikštau visą gyvenimą, keistinas. Taip pat geležinkelio negalima kirsti naršant telefone ar klausantis muzikos. Naudodamasis dėmesį atitraukiančiomis technologijomis žmogus užsigalvoja, susikoncentruoja į muziką ar pokalbį, o ne į artėjantį traukinį.

Jei geležinkelį kertate dviračiu, motociklu ar automobiliu, turėtumėte žinoti, kad transporto priemonės ratai gali įstrigti tarp bėgių. Tokiu atveju žmogui reikia kuo greičiau pasišalinti, kad išvengtų susidūrimo su traukiniu. Tam skirtos tam pritaikytos vietos: pėsčiųjų tiltai, perėjos, požeminiai tuneliai, pervažos. Pastarąsias galima kirsti tik degant tai daryti leidžiančiam signalui ir, įsitikinus, kad traukinys neartėja. Be to, būtina sustoti, apsižvalgyti ir įsiklausyti.

Gresia baudos

2,5 m nuo geležinkelio kelio kraštinio bėgio yra laikoma pavojinga geležinkelio zona, todėl vaikščiojimas čia draudžiamas bei laikomas pažeidimu. Šiukšlių ir kitų daiktų išmetimas iš geležinkelių riedmenų, taip pat teisės būti pavojingojoje geležinkelio zonoje neturinčių asmenų vaikščiojimas, važinėjimas geležinkelio keliais ar buvimas pavojingojoje geležinkelio zonoje tam nenustatytose vietose užtraukia baudą nuo 60 iki 140 eurų.

„Prie geležinkelio stočių tikrai galima pamatyti išmintus takus palei geležinkelio kelią, tačiau čia eiti gali tik geležinkelio darbuotojai. Nepaisydami įspėjamų ženklų „pašaliniams vaikščioti draudžiama“ ir neįvertindami realaus pavojaus, pravažiuojančio traukinio sukuriamo vėjo srauto būti parblokšti ant žemės, žmonės kasdien rizikuoja savo gyvybe“, – D. Skarupskas.

Pašnekovas primena ir apie elgesį peronuose – čia reikia stovėti saugiu atstumu nuo bėgių. Jo rekomendacijomis, kad pėsčiojo nepasiektų pravažiuojančio traukinio sukeltas oro srautas, reikėtų neperžengti keleivių perono kraštą žyminčios ištisinės linijos bei neiti prie traukinio, kol jis visiškai nesustojo.

Geležinkelio perėjoje pėstiesiems taip pat galioja konkrečios taisyklės: pėsčiasis visais atvejais privalo duoti kelią traukiniui. Praleisdami artėjantį traukinį, pėstieji turi sustoti prieš geležinkelio perėjos arba pervažos šviesoforą su pėsčiųjų simboliu, pervažos šviesoforą, pakeliamąjį užtvarą, o jeigu jų nėra – ne arčiau kaip 2,5 m atstumu nuo kraštinio bėgio.

„Jeigu perėjoje yra numatyta geltona spalva pažymėta linija, skirta pėstiesiems sustoti ir praleisti traukinį – reikia sustoti prieš šią geltoną liniją“, – rekomenduoja pašnekovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Rudenį eismo įvykių sumažėja atėjus žieminių padangų sezonui – siūlo jas keisti anksčiau (57)

Nors žiemines padangas vairuotojai turėtų susimontuoti iki lapkričio 9-osios, tačiau dargana bei...

Svarbus pokytis vairuotojams: nuo lapkričio 1-osios sankryžose į dešinę suksime kitaip (245)

Iki šiol papildomų lentelių su žalia rodykle privilegija besidžiaugę vairuotojai turės pakeisti...

Atšvaitų dieną – svarbi žinutė pėstiesiems: atšvaitus dalys nemokamai (1)

Skatinant senjorus ir kitus eismo dalyvius kelyje segėti atšvaitus, ketvirtadienį prasideda visą...

Šiemet incidentų su paspirtukais dvigubai daugiau – galimas jų eismo apribojimas šaligatviais (50)

Lietuvoje vis gausėja alternatyvių transporto priemonių, sparčiai populiarėja ir elektriniai...

Atšilus orams vairuotojai atsipalaidavo, tačiau nevalia pamiršti svarbios datos (2)

Po vėsių rudeniškų orų į Lietuvą porai savaičių atėjo bobų vasara, o su ja – šilti,...

Top naujienos

Zelenskis negrąžins didžiausio šalies banko savininkui: gresia rimtas konfliktas su buvusiu partneriu (11)

Ukrainos prezidentas pareiškė, kad jo vyriausybė negrąžins didžiausio šalies banko...

Gaisras Alytuje: dūmai apima miestą ir naujus kaimus Išskirtinis Cesiulio ir Mažeikos interviu iš gaisravietės. Papildyta 19:55

DELFI žurnalistai apsilankė Alytaus apylinkėse, kur šiuo metu vargsta nuo degančių padangų...

Apie troleibusą svajojo nuo vaikystės: kai atlyginimas – 500 eurų, jauni darbuotojai čia neužsibūna

Vilniaus miesto gatvės neįsivaizduojamos be troleibusų. Vieni jų nemėgsta dėl prasto...

Ekspertas: Šiaurės Korėja situacijos nebekontroliuoja, gresia badas (77)

Oficialiais duomenimis, Rytų Azijoje siaučiantis kiaulių užkratas praktiškai aplenkė Šiaurės...

Mitybos specialistė Tulčina perspėjo kavos mėgėjus ir įvardijo, ko pati niekada nevalgo (40)

Jei norite būti sveiki, kiekvieną rytą valykite dantis su soda, išgerkite stiklinę šilto vandens...

Kauno klinikose nukentėjusios paauglės mama: gydytojas prašė apie tai niekam nepranešti, siūlė kompensaciją (600)

Penktadienį vakare per Lietuvą nuskriejo žinia, kad paauglei iš Jonavos Kauno klinikose į...

Globėjų pasakojimas griebia už širdies: mama neaugina nė vieno vaiko, nors laukiasi jau septinto (80)

„Šiuos du zuikius Raimonda augina, šitą aš, dar du zuikiai yra įvaikinti ir mes neturime...

Paslaptingoji sala tokia pavojinga, kad oficialiai draudžiama į ją kelti koją (4)

Apie 40 km nuo Brazilijos pakrantės yra sala, į kurią nedrįstų kelti kojos nė vienas brazilas....

Balsavimas dėl „Brexit“ atidėjimo: Johnsonas delsti nenori, ES reikalauja aiškumo Papildyta 18:27 (156)

Šeštadienį Didžiosios Britanijos parlamento Bendruomenių Rūmų deputatai balsavo dėl pataisos,...

Kiek produktų pardavimui bus galima pagaminti savo virtuvėje

Patvirtinti supaprastinti reikalavimai maisto tvarkymo subjektams, maistą gaminantiems mažais...