Visi eismo dalyviai, kuriems kyla klausimų apie naujuosius KET pakeitimus, kviečiami pateikti juos Susisiekimo ministerijai elektroniniu paštu info@sumin.lt. O ketvirtadienį, spalio 16 d., nuo 9 iki 11 val. saugaus eismo ekspertai į visus pateiktus klausimus apie KET naujoves atsakys ministerijos „Facebook“ paskyroje: facebook.com/susisiekimo.ministerija.

DELFI primena, kad tarp nuo spalio 11 d. įsigaliojusių KET pakeitimų yra svarbi naujovė – numatyta prievolė vairuotojui prieš įvažiuojant į sankryžą, kurioje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, sustoti nurodytoje vietoje ir duoti kelią kitoms transporto priemonėms ar pėstiesiems. Tiesa, naujoji KET redakcija numato, kad šis reikalavimas galios iki 2020 m. sausio 1 d. Tuomet, planuojama, nebeliks Lietuvos miestų gatvėse prie šviesoforų tvirtinamų „žaliųjų rodyklių“. Pasak ekspertų, toks eismo organizavimo būdas itin dažnai sukelia eismo dalyvių konfliktines situacijas ir kitose Europos valstybėse, išskyrus pavienius atvejus, nenaudojamas. Manoma, kad transporto spūsčių miestuose galima išvengti panaudojant saugesnes novatoriškas eismo organizavimo priemones.

Ką manote apie naujuosius KET pakeitimus? Ar Jums bus sudėtinga prie jų prisitaikyti? Gal manote, kad reikėtų papildomų KET pakeitimų ir norėtumėte jais pasidalinti, o gal naujieji pakeitimai jus itin suerzino? Gal jus net jau spėjo nubausti už pažeidimus, apie kuriuos nė nenumanėte? Rašykite mums!


Kiti svarbiausi spalį įsigalioję KET pakeitimai:

Važiavimas greitkeliais: nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d. greitkeliuose lengvaisiais automobiliais, motociklais ir triračiais leista važiuoti ne didesniu kaip 120 km/val., nuo lapkričio 1 d. iki kovo 31 d. – iki 110 km/val. greičiu (iki šiol KET buvo numatyti atitinkamai 110 km/val. ir 100 km/val. apribojimai, o automagistralėse šiltuoju metų laiku leidžiamas 130 km/val. greitis, šaltuoju - 110 km/val.).

Dviratininkai: numatyti atvejai, kada dviratininkai, netrukdydami pėstiesiems, gali važiuoti šaligatviais, tačiau dviratininkams uždrausta važiuoti pėsčiųjų perėja, taip pat draudžiama važiuoti nelaikant bent viena ranka vairo.

Geležinkelio pervažos: dabar eismui per geležinkelių pervažas reikalavimai galios ne tik vairuotojams, bet ir visiems kitiems eismo dalyviams. Tai reiškia, kad visiems eismo dalyviams draudžiama kirsti geležinkelio pervažas tam neskirtose vietose

Automobilių statymas: nuo šiol automobiliams draudžiama sustoti ten, kur jie trukdo įvažiuoti ar išvažiuoti iš stovėjimo aikštelės, stovėjimo vietos, garažo.

Važiavimas „žiede“: pagaliau aišku, kokius posūkio signalus rodyti žiedinėje sankryžoje. Įvažiuojant į „žiedą“ posūkio signalas nerodomas, išvažiuojant – rodomas.

Autobusų juostos: maršrutiniam transportui skirtomis eismo juostomis gali naudotis ne tik lengvieji, bet ir visi automobiliai, kuriuose važiuoja 4 ir daugiau eismo dalyvių, jeigu eismo juosta pažymėta raide „A“ ir simboliu 4+.

Kelio ženklai: 2020 m. automagistrales žymės ir mėlyno fono ženklai, kaip yra kitose ES valstybėse narėse, o žaliųjų kelio ženklų bus visiškai atsisakyta. Be to, kelio ženklai su turistams aktualia informacija turės būti rudo fono.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (22)