aA
Nesvarbu, kiek metų vairuojate automobilį, rūkas net ir labiausiai patyrusį vairuotoją turėtų priversti įtempti visą dėmesį, kad saugiai pasiektų kelionės tikslą. Dažnai kelius apgaubia toks tirštas rūkas, kad matomumas tesiekia 30 m ir mažiau, o kelio ženklų atrodo kaip nebūtų, nes juos sunku įžiūrėti, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Rūkas
© Shutterstock

Tvyrant rūkui, 2018 m. eismo įvykiuose, kuriuos analizuoja Lietuvos transporto saugos administracija, nukentėjo 8 žmonės, tarp jų ir vaikai. Vienas pėstysis, partrenktas sunkiasvorės transporto priemonės, žuvo.

Pasak LTSA pareigūno Vitalijaus Šufinsko, rūkas viena iš pavojingiausių oro sąlygų vairuotojams, keliuose sukelianti itin daug nepatogumų.

„Vairuotojui ne tik sunku matyti kelią, bet ir laiku pamatyti posūkį arba einantį žmogų. Ypatingai rūkas pavojingas važiuojantiems rudenį anksti ryte arba vakare, kai eismo sąlygas sunkina dar ir tamsa. Vadinasi vairuotojai turi būti labai dėmesingi, nes tokiame kelyje neapgalvotas elgesys ir priimtas netinkamas sprendimas gali baigtis tragiškai.“ – sakė LTSA ekspertas.

Pasak eksperto, saugiai vairuoti rūke gali padėti keletas paprastų, bet vairuotojų dažnai neįvertinamų ar nuvertinamų priemonių.

Rūko žibintai

Rūko žibintai automobilyje įrengti ne dėl grožio. Priekiniai turi kitokį šviesos sklidimo spindulį, todėl ženkliai pagerina matomumą rūko sąlygomis. Galiniai rūko žibintai padeda geriau pastebėti transporto priemonę iš galo.

„Visgi rūko žibintus reikia naudoti laiku ir vietoje. Rekomenduojama, jog galinis rūko žibintas turėtų būti naudojamas tik esant mažesniam nei 50 metrų matomumui. Kitu atveju, dėl ryškios šviesos, šis žibintas gali akinti iš paskos važiuojančių automobilių vairuotojus, o kai kuriais atvejais, gali būti palaikytas ir stop žibintu“ – sakė ekspertas V. Šufinskas.

Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: nematyti net šviesoforų
Vilniaus gatves užklojo tirštas rūkas: nematyti net šviesoforų
© Asmeninins albumas

Priekiniai rūko žibintai taip pat turi būti tvarkingi, tinkamai sureguliuoti. Jie paprastai būna montuojami žemiau už pagrindinius, siekiant pakeisti šviesos, atsispindinčios nuo rūko lašelių kryptį taip, kad ji neakintų vairuotojo. Per žemai šviečiantys rūko žibintai negali maksimaliai apšviesti kelio, o per aukštai šviečiantys žibintai gali akinti tiek priešais atvažiuojančius, tiek patį vairuotoją, kadangi padidėja nuo rūko atspindimos šviesos srautas.

„Mažiau patyrę vairuotojai kartais daro klaidą - naudoja tolimąsias šviesas. Kadangi jų skleidžiama šviesa yra labiausiai atspindima, toks sprendimas dar labiau pablogina matomumą ir sudaromas „aklinos sienos“ efektas.“ – atkreipė dėmesį LTSA atstovas.

Jei priekyje jūsų važiuojantis automobilis kelis kartus sumirksi avarine šviesos signalizacija arba įjungia išjungia rūko žibintą – reiktų pagalvoti, ar šviesos neakina.

Rūkas
Rūkas
© Shutterstock

Saugus atstumas

Tinkamas atstumas tarp automobilių yra svarbus nepriklausomai nuo oro sąlygų, tačiau esant rūkui, patariama, jį dar labiau padidinti.

Dėmesys greičiui

Vardan saugumo teks apsišarvuoti kantrybe – esant rūkui ir blogam matomumui didelis greitis gali būti labai pavojingas. Net ir važiuojant leistinu greičiu, esant rūkui atsiradusią kliūtį vairuotojas pastebi per vėlai ir nespėja jos išvengti. Todėl reikia įvertinti situaciją, matomo kelio atstumą ir pasirinkti tokį greitį, kad būtų įmanoma automobilį sustabdyti per mažesnį atstumą, negu galima matyti.

Tik vairavimas

Esant rūkui, reikia vengti dėmesį blaškančios veiklos ir stengtis kuo labiau susikoncentruoti į kelią. Netgi patartina išjungti radiją, kad būtų galima girdėti, kas vyksta lauke. Tai itin padeda vairuojant pavojinguose ruožuose bei kelių susikirtimuose, geležinkelio pervažose. Šiuo atveju taip pat reikėtų stebėti ir priešais atvažiuojančius automobilius, kurie apie kliūtį priešais gali įspėti pamirksėdami šviesomis.

Rūkas
Rūkas
© Shutterstock

Mažiau manevrų

Važiuojant rūke, nedarykite pavojingų manevrų, tokių kaip neįvertintas lenkimas ar staigus stabdymas. Esant itin tirštam rūkui apkritai patartina lenkimų vengti, kadangi vairuotojas gali nematyti priešais atvažiuojančio automobilio, arba jį pamatyti per vėlai. Staigus stabdymas taip pat gali sukelti eismo įvykį, kurio metu iš paskos važiavęs vairuotojas nespėjęs sustabdyti automobilio gali atsitrenkti į stabdančiojo galą.

Sustojimas – ypatingais atvejais

Reiktų vengti sustojimo šalikelėje kai aplinkui tvyro rūkas. Kyla didelė tikimybė, jog kažkas atsitrenks. Jeigu vis dėlto prireikė sustoti, pasistenkite paieškoti nusukimo iš kelio (kiemai ar siauri šalutiniai keliukai, kuriuose itin mažas eismo srautas ir judėjimo greitis) arba neturint tokios galimybės sustoti kuo arčiau dešiniojo kelio krašto.

Iš paskos važiuojantys automobiliai, esant blogam matomumui, dažnai seka priešais važiuojančio automobilio šviesas. Todėl jeigu vis dėlto sustojote šalikelėje, būtinai įjunkite avarinę signalizaciją ir išjunkite šviesas, kad iš paskos važiuojantys vairuotojai nepasuktų jūsų kryptimi, manydami, jog ten kelias.

Ir nesvarbu, ar rūkas yra blogo matomumo priežastis, ar kitos oro sąlygos, svarbiausia eisme yra savitarpio pagarba bei vairuotojo tinkamai priimti sprendimai kelyje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.7500

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (317)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (80)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Tyrimas nustebino: KET reikalavimus atitinkantis padangų protektoriaus gylis gali būti mirtinai pavojingas (124)

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų...

Top naujienos

Prostitucijoje išnaudotų lietuvių istorijos sukrėtė net visko mačiusią pareigūnę iš Švedijos: viena jų tapo filmu (141)

Net praėjus daugiau nei dešimtmečiui prostitucijoje išnaudotų lietuvaičių istorijos yra...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (5)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...

Aukštaitijos sostinė stoja? Darbdaviai jau skaičiuoja susitraukusius pelnus ir pereina į taupymo režimą (169)

Lietuvos ūkio variklis sukasi visu pajėgumu. Pastaraisiais metais augusi ekonomika išjudino ir...

Ekspertai: po Lenkijos rinkimų politikoje labiausiai tikėtinas tęstinumas (11)

Lenkijos valdančiajai dešiniųjų pažiūrų partijai „ Įstatymas ir teisingumas “...

Po skyrybų dramos – atviras Andriaus Šedžiaus interviu apie vaikus: apie tai vėliau teks papasakoti ir mažyliui (72)

Neseniai skyrybas išgyvenęs verslininkas Andrius Šedžius dabar visą savo dėmesį sakosi...

Sunkiai sergančios aktorės Anastasijos Zavorotniuk dukra pasidalijo jautria žinute (54)

Šeštadienį, spalio 12-ąją, sunkiai serganti aktorė Anastasija Zavorotniuk kartu suvyru Piotru...

Mirotičiaus šou laimėjo „Barcelonai“ trilerį prieš „Valencia“, Kulboka padėjo nugalėti „Baskonia“ (1)

Nikola Mirotičius surengė fenomenalų pasirodymą bei vienas ant savo pečių ištempė...

Metusi mokytojos darbą emigravo į Norvegiją: griauna stereotipus apie fabrikuose žuvį dorojančius tautiečius (170)

Pedagogės Laimutės Skiudulės vardą, be abejo, žino kone kiekviena Stavangerio ( Norvegija )...

Kokią klaidą lengva padaryti ruošiant avietes žiemai – profesionalo komentaras kaip avietes apsaugoti nuo šalnų (3)

Gediminas Cijūnaitis , gediminosodai.lt savininkas, dalinasi patirtimi, kaip elgtis su avietėmis,...

Ant bangos: Rapšys iškovojo dar vieną auksą Berlyne (54)

Įspūdingą formą šį sezoną demonstruojantis Danas Rapšys iškovojo dar vieną aukso medalį...