aA
Korozija – lyg plintanti mirtina liga, kuri pavojinga kiekvienam automobiliui. Jei norite nuo jos apsisaugoti, veiksmų imtis reikia dar rudenį, kitaip pavasario automobilis sulauks stipriai paliegęs. Kokios yra naujausios rūdžių šalinimo priemonės ir kokie liaudiški būdai padeda kovoti su rūdimis?
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Orestas Gurevičius

Reaguoti reikia nedelsiant

Nė vienas ilgai eksploatuojamas ir neprižiūrimas automobilis neišvengs rūdijimo. Dureles, slenksčius, visas kėbulo detales lyg mirtina liga anksčiau ar vėliau apims rūdys. Nors korozija – natūralus procesas, kėbulo darbų meistrai ragina neleisti jai sugadinti automobilio ir primena, kad rūdžių pažeistas vietas tvarkyti būtina dabar. Rudenį nesuskubę, pavasarį tikrai gailėsitės.

„Korozija įlenda į metalą kaip vėžys į žmogų. Sunku ją išnaikinti. Sakome, kad kai tik tai atsiranda, reikia pašalinti. Tik taip galima ilgai išlaikyti tinkamą automobilio būklę“, – teigia Aidas Danilovas, UAB „Remlyga“ direktorius.

Žinovai sako, kad dažnai vairuotojams sunku pasiryžti automobilį atiduoti į autoservisą, kad būtų atlikti korozijos šalinimo darbai. Juk rūdys netrukdo transporto priemonei funkcionuoti. Ja naudotis galima, kol surūdijusios detalės ims kristi, be to, tokie remonto darbai paprastai trunka ne vieną dieną. Tad visur skubantiems ir be automobilio gyventi negalintiems žmonėms tai – tikra amžinybė.

Tačiau tobulėjant transporto priemonėms, neatsilieka ir remonto darbų technika. Štai A. Danilovas sako, kad dabar korozijos pažeistą vietą visiškai atnaujinti įmanoma laiką skaičiuojant ne paromis, o valandomis.

Siūlo pagalvoti apie antikorozinį padengimą

Kad korozija netaptų jūsų problema, ekspertai pataria prieš žiemą investuoti ir į antikorozinį kėbulo padengimą.

„Kai įsigyjate automobilį, dažniausiai negalvojate apie jo dugno būklę, galvojate tik apie technines detales. Tačiau vienas iš pirmųjų dalykų, kuris nusidėvi, yra kėbulas. Atvažiavę į servisą ir pakėlę mašiną pamatote rūdis ir skyles. Dabar, kai techninė apžiūra yra griežta, į tai atkreipiamas dėmesys. Reikalaujama, kad automobilis atitiktų standartus. Taigi įsigijus automobilį siūlyčiau netaupyti ir viską iš karto sutvarkyti“, – aiškina Vytautas Karalius, kėbulo darbų ekspertas.

Rūdys, surudijes automobilis
© Shutterstock nuotr.

Kad tikrai būtumėte patenkinti, privalote ir patys rūpintis savo automobiliu. Žiemą nuo galimų rūdžių jį apsaugoti įmanoma ir paprastomis priemonėmis.

„Labai svarbu automobilį žiemą plauti dažniau nei vasarą, nes ertmėse renkasi labai daug druskų, drėgmės. Tos druskos tiesiog pradeda ardyti metalą, todėl reikia gerai prižiūrėti vidines puses, turėti posparnius. Jei įmanoma – dengti antikorozinėmis medžiagomis“, – siūlo kėbulo darbų meistras Laurynas Apanavičius.

Žinovai sako, kad prasiskverbusi korozija graužia ir tiesiogiai su saugumu kelyje susijusias automobilio dalis.

„Stabdžių diskas yra neapsaugotas. Visi galvoja, kad užtenka sutepti jį gamykloje. Tikrai to neužtenka, nes Lietuvoje nuolat lyja, yra daug drėgmės, o dar ant kelių barstoma druskų. Nudažytas originalus stabdžių diskas tarnauja trejus metus, o neoriginalus – vienerius. Todėl mes ir dažome juos, kad jie ilgiau tarnautų. Dėl drėgmės rūdija ir stabdžių kaladėlės, jos tinkamai nedirba, greičiau susidėvi. Stabdymo kelias tuomet padidėja apie 40 metrų. Manau, yra pakankamai priežasčių, kodėl į tai reikia atkreipti dėmesį“, – kalba kėbulo darbų ekspertas V. Karalius.

Jis duoda ir dar vieną praktišką patarimą – nestatyti automobilio garaže. Jis pasakoja, kad kartą ir pats taip nukentėjo, tad dabar, vos prasidėjus šaltajam metų laikui, iš savo klaidos pasimokyti nuolat ragina kitus.

„Labai svarbu nestatyti mašinos garaže, ypač žiemą. Taip automobilis supūva penkis kartus greičiau. Ten nėra vėjo, niekas neprapučia, ledas ištirpsta ir mašina stovi vandeny. Turėjau „Toyota“, kuri pastovėjo garaže dvi savaites, grįžau iš Anglijos ir supratau, kad remontuoti nebeapsimoka, reikia parduoti. [...] Visiems siūlau nestatyti automobilio šildomame garaže“, – rekomenduoja meistras.

Netinkamai paliktą arba tiesiog neprižiūrimą automobilį rūdys nepataisomai sugadinti gali vos per kelis mėnesius. Todėl spręskite patys: mėginsite jį nuo korozijos apsaugoti dabar ar užsiimsite naujų detalių paieška, kai šios visiškai surūdys. Tokiu atveju ir remonto darbų kaina išaugs nemenkai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Rytų Lietuvos keliuose esama slidžių ruožų, įspėja kelininkai (1)

Pirmadienio rytą Rytų Lietuvos keliose esama slidžių ruožų, įspėja Automobilių kelių...

Trinktelėjimas durelėmis į kitą automobilį atsirūgs: bus galima pildyti deklaraciją (274)

Tikriausiai nerasime tokio vairuotojo, kuris nebūtų pakliuvęs į situaciją, kai prekybos centro ar...

Atlikę šiuos darbus nesiskųsite apšalusiu ar aprasojusiu automobilio langu (51)

Atėjus žiemai vairuotojus užklumpa daug nepatogumų – nuo automobilio reikia valyti sniegą,...

Gerų žinių nėra: kelininkai pasakė, kur Lietuvoje vairuotojams bus sunkiausia (34)

Penktadienį ilgesnėms kelionėms pasirinkusiems vairuotojams derėtų vairuoti itin atsargiai....

Gausus sniegas pakišo koją ir Vilniaus vairuotojams – pasipylė avarijos pagrindinėse gatvėse formuojasi spūstys (117)

Gausus sniegas sukėlė chaosą ne tik Vidurio Lietuvoje: avarijos penktadienį apie pietus...

Top naujienos

Po protesto akcijos mokytojai lieka ŠMM: nuotaikos dabar kitos (454)

Prieš protesto akciją ministerijoje budintys mokytojai su ašaromis akyse kalbėjo, kad nuotaika...

Kuria naują tvarką: nepatenkinti gydytojų darbu galės reikalauti pinigų (69)

Sveikatos apsaugos ministerijos siūlomas „žalos be kaltės“ modelis pacientams leistų...

Orai: lietų ir šlapdribą pakeis sniego pusnys (21)

Pirmadienį orus lems ciklonas keliaujantis nuo Atlanto vandenyno . Dangumi plauks niūrūs,...

Taupyklės ir sankcijos: kaip subyrėjo rublio ir naftos kainų ryšys (23)

Pastarąjį kartą žaliavinės naftos kainos staigiai smigo žemyn 2015 metų pabaigoje, patraukdamos...

Skvernelis nepanoro LVŽS frakcijos narių priimti į vyriausybę (62)

Nors ir nedidelė tikimybė, kaip parodė balsavimas Seime, bet, jeigu daugiausia konservatorių...

Lūžis parduotuvių lentynose: lietuviški obuoliai brangesni už bananus (59)

Šį rudenį parduotuvių lentynose pakankamai daug permainų, kurios stebina. Kinta tiek kainos, tiek...

Psichologines bėdas pripažinęs Suttonas – apie santykius su Adomaičiu ir „Instagram“ žinutes (6)

Rungtynėse Europos taurėje ir su Panevėžio „Lietkabeliu“ prastai pasirodęs Dominique‘as...

Ministras: emigracija nėra nieko blogo, mes gal kartais dramatizuojame situaciją (56)

Emigracijos patirtis yra labai sveika ir gyventojų išvykimas kartais gal per daug dramatizuojamas,...

Suskaičiavo pėsčiųjų klaidas: į perėjas su ausinėmis, neapsižvalgius ir net nesulaukus žalios (29)

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėjas, beveik pusė...

Meghan Markle ir Kate Middleton nesutaria žymiai seniau, nei manyta – išdavė tam tikri ženklai, bet niekas nepastebėjo (8)

Kalbos apie Meghan Markle ir Kate Middleton nesutarimus, panašu, įgauna pagreitį. Keista, jog...