Korozija – lyg plintanti mirtina liga, kuri pavojinga kiekvienam automobiliui. Jei norite nuo jos apsisaugoti, veiksmų imtis reikia dar rudenį, kitaip pavasario automobilis sulauks stipriai paliegęs. Kokios yra naujausios rūdžių šalinimo priemonės ir kokie liaudiški būdai padeda kovoti su rūdimis?
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Orestas Gurevičius

Reaguoti reikia nedelsiant

Nė vienas ilgai eksploatuojamas ir neprižiūrimas automobilis neišvengs rūdijimo. Dureles, slenksčius, visas kėbulo detales lyg mirtina liga anksčiau ar vėliau apims rūdys. Nors korozija – natūralus procesas, kėbulo darbų meistrai ragina neleisti jai sugadinti automobilio ir primena, kad rūdžių pažeistas vietas tvarkyti būtina dabar. Rudenį nesuskubę, pavasarį tikrai gailėsitės.

„Korozija įlenda į metalą kaip vėžys į žmogų. Sunku ją išnaikinti. Sakome, kad kai tik tai atsiranda, reikia pašalinti. Tik taip galima ilgai išlaikyti tinkamą automobilio būklę“, – teigia Aidas Danilovas, UAB „Remlyga“ direktorius.

Žinovai sako, kad dažnai vairuotojams sunku pasiryžti automobilį atiduoti į autoservisą, kad būtų atlikti korozijos šalinimo darbai. Juk rūdys netrukdo transporto priemonei funkcionuoti. Ja naudotis galima, kol surūdijusios detalės ims kristi, be to, tokie remonto darbai paprastai trunka ne vieną dieną. Tad visur skubantiems ir be automobilio gyventi negalintiems žmonėms tai – tikra amžinybė.

Tačiau tobulėjant transporto priemonėms, neatsilieka ir remonto darbų technika. Štai A. Danilovas sako, kad dabar korozijos pažeistą vietą visiškai atnaujinti įmanoma laiką skaičiuojant ne paromis, o valandomis.

Siūlo pagalvoti apie antikorozinį padengimą

Kad korozija netaptų jūsų problema, ekspertai pataria prieš žiemą investuoti ir į antikorozinį kėbulo padengimą.

„Kai įsigyjate automobilį, dažniausiai negalvojate apie jo dugno būklę, galvojate tik apie technines detales. Tačiau vienas iš pirmųjų dalykų, kuris nusidėvi, yra kėbulas. Atvažiavę į servisą ir pakėlę mašiną pamatote rūdis ir skyles. Dabar, kai techninė apžiūra yra griežta, į tai atkreipiamas dėmesys. Reikalaujama, kad automobilis atitiktų standartus. Taigi įsigijus automobilį siūlyčiau netaupyti ir viską iš karto sutvarkyti“, – aiškina Vytautas Karalius, kėbulo darbų ekspertas.

Rūdys, surudijes automobilis
© Shutterstock nuotr.

Kad tikrai būtumėte patenkinti, privalote ir patys rūpintis savo automobiliu. Žiemą nuo galimų rūdžių jį apsaugoti įmanoma ir paprastomis priemonėmis.

„Labai svarbu automobilį žiemą plauti dažniau nei vasarą, nes ertmėse renkasi labai daug druskų, drėgmės. Tos druskos tiesiog pradeda ardyti metalą, todėl reikia gerai prižiūrėti vidines puses, turėti posparnius. Jei įmanoma – dengti antikorozinėmis medžiagomis“, – siūlo kėbulo darbų meistras Laurynas Apanavičius.

Žinovai sako, kad prasiskverbusi korozija graužia ir tiesiogiai su saugumu kelyje susijusias automobilio dalis.

„Stabdžių diskas yra neapsaugotas. Visi galvoja, kad užtenka sutepti jį gamykloje. Tikrai to neužtenka, nes Lietuvoje nuolat lyja, yra daug drėgmės, o dar ant kelių barstoma druskų. Nudažytas originalus stabdžių diskas tarnauja trejus metus, o neoriginalus – vienerius. Todėl mes ir dažome juos, kad jie ilgiau tarnautų. Dėl drėgmės rūdija ir stabdžių kaladėlės, jos tinkamai nedirba, greičiau susidėvi. Stabdymo kelias tuomet padidėja apie 40 metrų. Manau, yra pakankamai priežasčių, kodėl į tai reikia atkreipti dėmesį“, – kalba kėbulo darbų ekspertas V. Karalius.

Jis duoda ir dar vieną praktišką patarimą – nestatyti automobilio garaže. Jis pasakoja, kad kartą ir pats taip nukentėjo, tad dabar, vos prasidėjus šaltajam metų laikui, iš savo klaidos pasimokyti nuolat ragina kitus.

„Labai svarbu nestatyti mašinos garaže, ypač žiemą. Taip automobilis supūva penkis kartus greičiau. Ten nėra vėjo, niekas neprapučia, ledas ištirpsta ir mašina stovi vandeny. Turėjau „Toyota“, kuri pastovėjo garaže dvi savaites, grįžau iš Anglijos ir supratau, kad remontuoti nebeapsimoka, reikia parduoti. [...] Visiems siūlau nestatyti automobilio šildomame garaže“, – rekomenduoja meistras.

Netinkamai paliktą arba tiesiog neprižiūrimą automobilį rūdys nepataisomai sugadinti gali vos per kelis mėnesius. Todėl spręskite patys: mėginsite jį nuo korozijos apsaugoti dabar ar užsiimsite naujų detalių paieška, kai šios visiškai surūdys. Tokiu atveju ir remonto darbų kaina išaugs nemenkai.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Patarė, ko geriau nedaryti, jei per liūtį automobilis įstrigo baloje (25)

Dažnas atvejis per smarkias liūtis – kirsti gilių balų nesiryžtančių vairuotojų tuntai ir...

Automobilio variklio alyva: ko nesupranta ir kur klysta vairuotojai (16)

Tikriausiai visi automobilių savininkai ir vairuotojai žino, kad be alyvos variklis neveiks. Tačiau...

„Regitra“ paaiškino, kas lemia, kad vieni motociklininkai kelyje geriau matomi už kitus (2)

Didžioji dalis eismo įvykių, kuriuose vienas iš dalyvių yra motociklininkas , įvyksta dėl to,...

Penki atvejai, kai autobusu važiuoti yra protingiau nei sėsti į automobilį (1)

Artėjant rugsėjui į sostinę plūsta dešimtys tūkstančių studentų, atvykstančių čia...

Ugniagesiai perspėja: „Pastatėte automobilį ten, kur draudžiama? Kompensacijos dėl apgadinimų nelaukite“ (5)

Pilni automobilių daugiabučių kiemai dažnai tampa galvos skausmu ugniagesiams. Atvykę į tokius...

Top naujienos

Ekspertai juokauja: jei toks bus Karbauskio pasirinkimas, tai Vilniau, laikykis (61)

Europarlamentaro Antano Guogos vis dažnesni pasirodymai valstiečių-žaliųjų draugijoje ėmė...

Trumpas priėmė Putino iššūkį: šių ginklavimosi varžybų Kremlius tęsti tiesiog nepajėgs (870)

Tebūnie ginklavimosi varžybos. Mes juos pranoksime visur. Taip dar 2016-ųjų gruodį sakė tuomet...

Atostogos Lenkijos pajūryje: ar tikrai pasijausite kaip ponai? (48)

Lenkijos pajūris yra tiek daug aprašytas ir prigirtas, kad kartais darosi sunku atskirti realią...

Audra niokojo Kauną: vanduo apsėmė gatves, vėjas vartė reklamų stendus ir medžius (146)

Antradienio popietę Kauną užklupo škvalas. Smarki liūtis užtvindė kai kurias svarbias Kauno...

Kosmetologė apie mitus, kuriais vis dar tikima: nutįsta rankos iki žemės paklausius tokių kalbų (6)

Kokia kosmetika yra iš tiesų saugi ir ar galime beatodairiškai griebti pirmą pasitaikiusi...

Vyras dantų protezų eilėje laukė 4 metus, tačiau nieko negavo: pasijaučiau kaip asocialus (24)

Kas nutinka, jeigu negauni pranešimo apie atsiųstą registruotą laišką, kuriame svarbus...

Baigiasi registracija į kitokią Lietuvą parodžiusį projektą „Bendruomenės 2018“: kviečiame balsuoti (1)

Baigėsi registracija į 133 aktyvių žmonių grupes subūrusį konkursą „Bendruomenės 2018“....

Naktį namo važiavusi mergina patyrė siaubą: jis mane persekiojo lyg pamišęs (30)

DELFI skaitytoja pasidalijo labai ją išgąsdinusiu įvykiu, kai vidurį nakties automobiliu...

Įtūžį sukėlusią žinią Sigitas Martinavičius iš žmonos išgirdo gulėdamas su ja lovoje (77)

Žiniasklaidoje pasirodžius publikacijoms apie pareikštus įtarimus smurtu artimoje aplinkoje,...

Už grasinimus susidoroti su DELFI žurnalistu Vitai Jakutienei skirta kardomoji priemonė (430)

Po straipsnio „ Pravieniškių mafija. Kruvina Kauno nusikaltėlių kova: „pupytės“ mylimasis...