„Susiskaičiavome, kaip pasikeitė eismo saugumas Vilniaus gatvėse pritaikius mūsų standarto bent du elementus – kai eismo juostos yra Statybos techniniu reglamentu nustatyto pločio, o šonuose pasodinti krūmeliai ir medžiai. Tose dvidešimt trijose gatvėse ar jų atkarpose nuo 2017 metų, kai dar nebuvo padaryta jokių pokyčių, iki 2022 metų, kai jos buvo humanizuotos, įskaitinių eismo įvykių sumažėjo tris kartus – nuo 39 eismo įvykių per metus iki 12 eismo įvykių per metus“, – savo feisbuko paskyroje teigė R. Šimašius.

„Detaliai, užvažiavimo ant pėsčiojo sumažėjo nuo 23 iki 4, užvažiavimo ant dviratininko sumažėjo nuo 5 iki 1, automobilių susidūrimų sumažėjo nuo 11 iki 7“, – pridūrė jis.

Politikas taip pat pažymi, kad mažiau eismo įvykių 2017–2022 metų laikotarpiu fiksuojama visame mieste ir sumažėjimas siekia beveik 12 proc., nors gyventojų ir automobilių skaičius keletu procentu augo.
„Žvelgiant į visą miestą - prieš pradedant pertvarkyti Vilniaus gatves, t.y. 2017 metais, eismo įvykių per metus Vilniuje užfiksuota 5214. Praėjusiais 2022-aisiais - 4617. Bendras sumažėjimas – beveik 12 proc. (nors gyventojų ir automobilių skaičius augo keletu).

„Vilnius juda“ nuotr.

Palyginimui - bendrai visoje Lietuvoje šiuo laikotarpiu eismo įvykių padaugėjo 10 proc.“, – sakė sostinės vadovas.

„Nesakau, kad viskas idealu, daug ką reikia tobulinti ir tai darome, tačiau šiuo atveju skaičiai kalba patys už save. Pabrėžiu – tris kartus mažiau įskaitinių eismo įvykių! Prisiminkime tai, kai kas nors iš kandidatų arba gatvės ekspertų rinkimų kontekste pasakos apie gatves“, – pridėjo jis.

ELTA primena, kad Vilniaus vicemeras, kandidatas į sostinės mero postą Valdas Benkunskas tvirtina, jog šiuo metu Vilniaus gatvių siaurinimo klausimas yra tapęs anekdotu, nes tampa panašu į tai, kad pastaraisiais metais daugiau apie nieką išskyrus šią temą sostinėje nešnekama, nors procesų transporto srityje vyksta daug daugiau. Jis kritiškai žiūri į vadinamąjį gatvių humanizavimo projektą, kol Vilniuje yra gausu avarinių būklių gatvių.

Tuo tarpu sostinei vadovauti siekiantis parlamentaras Tomas Vytautas Raskevičius mano, kad didžioji dalis Vilniaus gyventojų gali mieste išsiversti be automobilių. Todėl, jo teigimu, dabartinio mero Remigijaus Šimašiaus susiaurintinų gatvių platinimas yra nereikalingas. Tad, „laisvietis” pažymi, kad reikėtų skatinti judėjimą dviračiais, pėsčiomis, viešuoju transportu.