aA
Artėjant šventiniam laikotarpiui sostinės gatvėse eismo intensyvumas, kaip ir kasmet, ryškiai išauga. SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovai pasakoja, kad tokios dienos yra nemažas iššūkis tiek eismo valdymo specialistams, tiek vairuotojams. Nors visiškai išvengti spūsčių dėl didelių eismo srautų nepavyks, tačiau specialistai dalijasi, kaip laiko jose „sudeginti“ kuo mažiau, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Rado būdą, kaip vilniečiams neįstrigti spūstyse, – tereikia nežioplinėti
© DELFI / Andrius Ufartas

„Prieššventiniu laikotarpiu eismo srautai gerokai aktyvesni ne tik rytinio ir vakarinio piko valandomis, tačiau ir dienos metu, savaitgaliais, bendras eismo intensyvumas išauga iki 20 proc. Be to, papildomos spūstys formuojasi nutikus eismo įvykiams, kurių intensyviomis dienomis, natūralu, daugiau. Tokią tendenciją matome ir šiemet – šios savaitės vidurkis siekia 140 eismo įvykių per dieną, o tai yra daugiau nei trečdaliu ūgtelėjęs skaičius, lyginant jį su ne šventinio laikotarpio vidurkiu. Raginame vairuotojus neskubėti, būti atidiems, stebėti pėsčiuosius, vaikus. Patys situaciją eismo valdymo centre stebime nuolat ir operatyviai reaguojame, bendradarbiaujame su policija. Matydami „karštuosius“ taškus, dėl eismo įvykių laikinai sutrikusį eismą šviesoforus reguliuojame taip, jog saugiau ir greičiau judėtų visi eismo dalyviai“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksejus Apanovičius.

A. Apanovičius priduria, jog eismo valdymo centre srautai stebimi realiu laiku, todėl reaguojama į būtent tuo metu mieste esančią situaciją bei įvykius. Automatizuota šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistema, reaguodama į staigius pokyčius gatvėse, parenka tinkamiausias šviesoforų reguliavimo ir valdymo programas atskiroms sankryžoms bei „žaliesiems“ koridoriams. Tikslas yra užtikrinti ne tik eismo srautų pralaidumą, tačiau ir visų eismo dalyvių saugumą.

Prieššventiniu laikotarpiu transporto eismas sudėtingesnis didžiųjų prekybos centrų prieigose ir pagrindinėse miesto arterijose – Geležinio Vilko, Ukmergės, Ozo, Oslo, Tūkstantmečio, Kalvarijų, Kareivių gatvėse, o šventiniu laikotarpiu – ir centrinėje miesto dalyje: Goštauto, Žygimantų, Vrublevskio, B. Radvilaitės, T. Kosciuškos, Šeimyniškių, Rinktinės ir Olandų gatvėse.

„Labai svarbus ir pačių vairuotojų elgesys. Papildomos spūstys formuojasi, kai vairuotojai blokuoja sankryžas, blaškosi tarp eismo juostų ar užsiima pašaliniais veiksmais, pavyzdžiui, naudojasi mobiliuoju telefonu. Užsidegus žaliam šviesoforo signalui ir visiems vairuotojams laiku pajudėjus, sankryžų pralaidumas galėtų padidėti iki 35 proc. Koncentracijos trūkumas dažnai lemia ir eismo įvykius, o tai sklandų judėjimą miesto gatvėse trikdo dar labiau. Be to, įvykus eismo įvykiui, jei jo aplinkybės pakankamai aiškios, vairuotojams reikėtų patraukti transporto priemones į šalikelę ar stovėjimo aikštelę ir ten baigti pildyti deklaraciją“, – sako A. Apanovičius.

Ką galite padaryti patys?

Specialistai pataria nekeliauti po vieną, o planuoti bendras keliones su šeimos nariais, kolegomis. Taip pat – laiku reaguoti į šviesoforo signalus. Neretai pasitaiko atvejų, kai, įsijungus žaliam šviesoforo signalui, pirmasis automobilis pajuda pavėluotai, susidaro tarpų ir dėl to per sankryžą pervažiuoja mažiau automobilių, nei galėtų.

Rado būdą, kaip vilniečiams neįstrigti spūstyse, – tereikia nežioplinėti
© DELFI / Andrius Ufartas

Vairuotojams primenama nesiblaškyti, spūstyse iš anksto pasirinkti reikiamą eismo juostą ir nevažiuoti į kitą kaskart, kai ja pradeda judėti automobiliai. Toks manevravimas sukelia papildomų trukdžių, išauga eismo įvykių tikimybė ir sumažėja eismo juostų pralaidumas.

Įvykus eismo įvykiui, specialistai ragina taupyti visų eismo dalyvių laiką. Jei įvykio aplinkybės pakankamai aiškios, rekomenduojama deklaracijoje nusibraižyti schemas, vairuotojams pasirašyti ir, jei įmanoma, patraukti transporto priemones į šalikelę ar netoliese esančią stovėjimo aikštelę. Taip galima saugiai užpildyti likusią informaciją ir netrikdyti kitų eismo dalyvių judėjimo.

Pėstiesiems primenama dėvėti atšvaitus – juos prisitvirtinti reikėtų taip, kad būtų matomi iš visų pusių. Patariama atšvaitą tvirtinti ant dešinės rankos ties alkūne arba ant kojos žemiau kelio. Pakabinami atšvaitai turėtų būti automobilio žibintų aukštyje – taip jie galės maksimaliai atspindėti žibintų skleidžiamą šviesą ir informuos vairuotojus apie einantį pėsčiąjį.

Spūstys Vilniuje
Spūstys Vilniuje
© DELFI / Andrius Ufartas

Siūlo rinktis ir viešąjį transportą

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ viešojo transporto eismo organizavimo specialistai tiek prieššventiniu, tiek šventiniu laikotarpiu kelionėms mieste rekomenduoja rinktis viešąjį transportą.

„Planuojant keliones viešuoju transportu, ypač – piko metu, rekomenduojame pasilikti laiko atsargą ir išeiti bent 5–10 minučių anksčiau. Taip pat svarbu turėti ir keletą maršruto alternatyvų – visuomet galima rinktis kito maršruto autobusus ir troleibusus, keliauti su persėdimu. Taip pat rekomenduojame programėlėje „m.Ticket“ žemėlapyje stebėti autobusų ir troleibusų judėjimą realiu laiku ir atitinkamai planuotis kelionę. Susiplanuoti ją galima ir m.stops.lt paspaudus ikonėlę „Rodyti transporto judėjimą“, kur galima matyti ne tik viešojo transporto judėjimą realiu laiku, bet ir naujų autobusų bei troleibusų, važiuojančių tam tikrais maršrutais, skaičių“, – sako „Susisiekimo paslaugų“ Viešojo transporto departamento l. e. p. vadovė Loreta Levulytė.

Rado būdą, kaip vilniečiams neįstrigti spūstyse, – tereikia nežioplinėti
© DELFI / Andrius Ufartas

Naktį iš gruodžio 25 į 26 d. ir iš gruodžio 31 į sausio 1 d. miestiečiai galės patogiai keliauti naktiniais autobusais. Iš gruodžio 31 į sausio 1 d. naktiniai autobusai pradės kursuoti anksčiau nei įprastai, maždaug nuo 22.30 val., be to, važiuos dažniau, o transporto priemonės bus didesnės.

Naujųjų metų išvakarėse, gruodžio 31 d., nuo 20 val. iki sausio 1 d. 4 val. nakties, miestiečiai viešuoju transportu keliaus nemokamai. Šiomis valandomis nemokamai miestiečiai galės naudotis ir visomis Vilniuje esančiomis „Statyk ir važiuok“ aikštelėmis, o palikę automobilį jose toliau kelionę tęsti viešuoju transportu.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(18 žmonių įvertino)
2.8333

Vakarų Lietuvoje eismą sunkina rūkas, Jonavos rajone slidu

Vakarų Lietuvoje ir Marijampolės apskrityje antradienio rytą eismą sunkina rūkas, Jonavos...

Kas nutinka, kai perdirbami naudoti tepalo filtrai ir automobilių atmortizatoriais (2)

Remontuojant ir ardant automobilius, susidaro nemažai atliekų, kurios laikomos pavojingomis. Kas...

Siūloma greitosios medicininės pagalbos automobiliams leisti važiuoti „A“ juosta mieste (5)

Seimo nariai Tomas Tomilinas ir Juozas Varžgalys įregistravo Saugaus eismo automobilių keliais...

Eismo sąlygas sunkins šlapdriba – kelininkai

Pirmadienio rytą eismo sąlygas sunkino nedidelis lietus, o dieną prognozuojama šlapdriba,...

Ką reikia žinoti, jei norite mokyti šeimos narį vairuoti (31)

Kelias iki vairuotojo pažymėjimo gavimo – ilgas ir vingiuotas, todėl neretai norėdami tvirčiau...

Top naujienos

Kaimo mokytojas Lazdijų rajone uždirba daugiau nei 2000 eurų per mėnesį (164)

Lazdijų rajono savivaldybė – galimybių šalis. Su viena sąlyga – jei pasisekė įsidarbinti...

Vaikui automobilį užrašęs vyras pateko į problemų virtinę: kelias atgal – tik per teismą (37)

Lietuvoje nėra nustatyta amžiaus ribojimų tapti transporto priemonės savininku. Kaip parodė vieno...

Kauną apjuosia sekimo kamerų tinklas: fiksuos ne tik KET pažeidėjų, bet ir visų automobilių numerius (101)

Nemažai aistrų keliantys naujieji policijos „trikojai“ greičio matuokliai, vidutinį greitį...

Serbų žvaigždės Jokičiaus gynybą talžęs Valančiūnas ir „Grizzlies“ šventė įtikinamą pergalę (13)

NBA pirmenybėse puikią sportinę formą ir toliau demonstruoja Memfio „Grizzlies“ (23-24)...

Miegamųjų rajonų gyventojai turėtų suklusti: ramybė be miesto šurmulio gali greitai baigtis (2)

Rajonai, nutolę nuo miesto centro, yra labiau patrauklūs jaunoms šeimoms ir tiems, kurie nori...

Ypatingas įvykis Šiaulių tardymo izoliatoriuje: kalinys paėmė įkaite pareigūnę ir ištrūko į laisvę sulaikytas išėjęs už vartų (138)

Sausio 28-osios vakarą, apie 21 val., Šiaulių tardymo izoliatoriuje, režiminiame korpuse, vedamas...

Andrius Almanis

Lietuvos kariuomenė – milijonas žmonių (3)

Ką darytų absoliuti dauguma pilnamečių, sveikų Lietuvos piliečių, jeigu ryt (ar poryt) –...

Kaip aukštai pavyks iškilti? Trijų miestų lenktynės į viršūnę (1)

Ką bendro turi Pietų Afrika , Dramblio Kaulo Krantas ir Marokas ? Visos trys šalys, esančios...

Prognozuoja, kad sergančiųjų gripu skaičius tik didės: ar dar įmanoma apsisaugoti?

Nors Lietuvoje sergamumas gripu dar nėra didelis, tačiau tikėtina, kad artimiausiomis dienomis ir...

Koronaviruso protrūkis: virusas išplito į 15 šalių, patvirtintinta 6000 užsikrėtimo atvejų (29)

Šimtai amerikiečių ir japonų trečiadienį buvo evakuoti iš naujo koronaviruso epidemijos apimto...