aA
Artėjant šventiniam laikotarpiui sostinės gatvėse eismo intensyvumas, kaip ir kasmet, ryškiai išauga. SĮ „Susisiekimo paslaugos“ atstovai pasakoja, kad tokios dienos yra nemažas iššūkis tiek eismo valdymo specialistams, tiek vairuotojams. Nors visiškai išvengti spūsčių dėl didelių eismo srautų nepavyks, tačiau specialistai dalijasi, kaip laiko jose „sudeginti“ kuo mažiau, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Rado būdą, kaip vilniečiams neįstrigti spūstyse, – tereikia nežioplinėti
© DELFI / Andrius Ufartas

„Prieššventiniu laikotarpiu eismo srautai gerokai aktyvesni ne tik rytinio ir vakarinio piko valandomis, tačiau ir dienos metu, savaitgaliais, bendras eismo intensyvumas išauga iki 20 proc. Be to, papildomos spūstys formuojasi nutikus eismo įvykiams, kurių intensyviomis dienomis, natūralu, daugiau. Tokią tendenciją matome ir šiemet – šios savaitės vidurkis siekia 140 eismo įvykių per dieną, o tai yra daugiau nei trečdaliu ūgtelėjęs skaičius, lyginant jį su ne šventinio laikotarpio vidurkiu. Raginame vairuotojus neskubėti, būti atidiems, stebėti pėsčiuosius, vaikus. Patys situaciją eismo valdymo centre stebime nuolat ir operatyviai reaguojame, bendradarbiaujame su policija. Matydami „karštuosius“ taškus, dėl eismo įvykių laikinai sutrikusį eismą šviesoforus reguliuojame taip, jog saugiau ir greičiau judėtų visi eismo dalyviai“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento vadovas Aleksejus Apanovičius.

A. Apanovičius priduria, jog eismo valdymo centre srautai stebimi realiu laiku, todėl reaguojama į būtent tuo metu mieste esančią situaciją bei įvykius. Automatizuota šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistema, reaguodama į staigius pokyčius gatvėse, parenka tinkamiausias šviesoforų reguliavimo ir valdymo programas atskiroms sankryžoms bei „žaliesiems“ koridoriams. Tikslas yra užtikrinti ne tik eismo srautų pralaidumą, tačiau ir visų eismo dalyvių saugumą.

Prieššventiniu laikotarpiu transporto eismas sudėtingesnis didžiųjų prekybos centrų prieigose ir pagrindinėse miesto arterijose – Geležinio Vilko, Ukmergės, Ozo, Oslo, Tūkstantmečio, Kalvarijų, Kareivių gatvėse, o šventiniu laikotarpiu – ir centrinėje miesto dalyje: Goštauto, Žygimantų, Vrublevskio, B. Radvilaitės, T. Kosciuškos, Šeimyniškių, Rinktinės ir Olandų gatvėse.

„Labai svarbus ir pačių vairuotojų elgesys. Papildomos spūstys formuojasi, kai vairuotojai blokuoja sankryžas, blaškosi tarp eismo juostų ar užsiima pašaliniais veiksmais, pavyzdžiui, naudojasi mobiliuoju telefonu. Užsidegus žaliam šviesoforo signalui ir visiems vairuotojams laiku pajudėjus, sankryžų pralaidumas galėtų padidėti iki 35 proc. Koncentracijos trūkumas dažnai lemia ir eismo įvykius, o tai sklandų judėjimą miesto gatvėse trikdo dar labiau. Be to, įvykus eismo įvykiui, jei jo aplinkybės pakankamai aiškios, vairuotojams reikėtų patraukti transporto priemones į šalikelę ar stovėjimo aikštelę ir ten baigti pildyti deklaraciją“, – sako A. Apanovičius.

Ką galite padaryti patys?

Specialistai pataria nekeliauti po vieną, o planuoti bendras keliones su šeimos nariais, kolegomis. Taip pat – laiku reaguoti į šviesoforo signalus. Neretai pasitaiko atvejų, kai, įsijungus žaliam šviesoforo signalui, pirmasis automobilis pajuda pavėluotai, susidaro tarpų ir dėl to per sankryžą pervažiuoja mažiau automobilių, nei galėtų.

Rado būdą, kaip vilniečiams neįstrigti spūstyse, – tereikia nežioplinėti
© DELFI / Andrius Ufartas

Vairuotojams primenama nesiblaškyti, spūstyse iš anksto pasirinkti reikiamą eismo juostą ir nevažiuoti į kitą kaskart, kai ja pradeda judėti automobiliai. Toks manevravimas sukelia papildomų trukdžių, išauga eismo įvykių tikimybė ir sumažėja eismo juostų pralaidumas.

Įvykus eismo įvykiui, specialistai ragina taupyti visų eismo dalyvių laiką. Jei įvykio aplinkybės pakankamai aiškios, rekomenduojama deklaracijoje nusibraižyti schemas, vairuotojams pasirašyti ir, jei įmanoma, patraukti transporto priemones į šalikelę ar netoliese esančią stovėjimo aikštelę. Taip galima saugiai užpildyti likusią informaciją ir netrikdyti kitų eismo dalyvių judėjimo.

Pėstiesiems primenama dėvėti atšvaitus – juos prisitvirtinti reikėtų taip, kad būtų matomi iš visų pusių. Patariama atšvaitą tvirtinti ant dešinės rankos ties alkūne arba ant kojos žemiau kelio. Pakabinami atšvaitai turėtų būti automobilio žibintų aukštyje – taip jie galės maksimaliai atspindėti žibintų skleidžiamą šviesą ir informuos vairuotojus apie einantį pėsčiąjį.

Spūstys Vilniuje
Spūstys Vilniuje
© DELFI / Andrius Ufartas

Siūlo rinktis ir viešąjį transportą

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ viešojo transporto eismo organizavimo specialistai tiek prieššventiniu, tiek šventiniu laikotarpiu kelionėms mieste rekomenduoja rinktis viešąjį transportą.

„Planuojant keliones viešuoju transportu, ypač – piko metu, rekomenduojame pasilikti laiko atsargą ir išeiti bent 5–10 minučių anksčiau. Taip pat svarbu turėti ir keletą maršruto alternatyvų – visuomet galima rinktis kito maršruto autobusus ir troleibusus, keliauti su persėdimu. Taip pat rekomenduojame programėlėje „m.Ticket“ žemėlapyje stebėti autobusų ir troleibusų judėjimą realiu laiku ir atitinkamai planuotis kelionę. Susiplanuoti ją galima ir m.stops.lt paspaudus ikonėlę „Rodyti transporto judėjimą“, kur galima matyti ne tik viešojo transporto judėjimą realiu laiku, bet ir naujų autobusų bei troleibusų, važiuojančių tam tikrais maršrutais, skaičių“, – sako „Susisiekimo paslaugų“ Viešojo transporto departamento l. e. p. vadovė Loreta Levulytė.

Rado būdą, kaip vilniečiams neįstrigti spūstyse, – tereikia nežioplinėti
© DELFI / Andrius Ufartas

Naktį iš gruodžio 25 į 26 d. ir iš gruodžio 31 į sausio 1 d. miestiečiai galės patogiai keliauti naktiniais autobusais. Iš gruodžio 31 į sausio 1 d. naktiniai autobusai pradės kursuoti anksčiau nei įprastai, maždaug nuo 22.30 val., be to, važiuos dažniau, o transporto priemonės bus didesnės.

Naujųjų metų išvakarėse, gruodžio 31 d., nuo 20 val. iki sausio 1 d. 4 val. nakties, miestiečiai viešuoju transportu keliaus nemokamai. Šiomis valandomis nemokamai miestiečiai galės naudotis ir visomis Vilniuje esančiomis „Statyk ir važiuok“ aikštelėmis, o palikę automobilį jose toliau kelionę tęsti viešuoju transportu.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(18 žmonių įvertino)
2.8333

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Įvertino automobilių pirkėjus: reikalavimai lyg iš anekdotų, o mašinos istorijos vis dar netikrina (118)

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš...

Parodė, kas nutika, kai akis „trumpam“ nuleidžiame į telefoną – rezultatas nemalonus (3)

„Sekundė“, „Tikrai ne daugiau nei dviems sekundėms“, „Pora sekundžių“ – taip...

Pasakė, kaip prižiūrėti vaikiškas automobilines kėdutes: yra kelios svarbios taisyklės

Vaikus turintys vairuotojai puikiai žino – auginant mažylius automobilio salonas reikalauja...

Sunerimo: ar tikrai liečiami ekranai automobiliuose geriau nei mygtukai (4)

Įprastus telefonus su mygtukais jau seniai pakeitė jutikliniai, didelių ekranų išmanieji, o dabar...

Top naujienos

Stilingiausiu interneto seneliu vadinamas 75-metis linksminasi atkurdamas ryškius garsenybių įvaizdžius (12)

Žvaigžde tapti niekada ne vėlu. Net ir būnant 75-erių, o ypač, turint anūką fotografą ir...

Pakliuvo į sudėtingą sukčiavimo schemą ir to nesuprato: kaip už svetimus pinigus aferistai gauna prekes (5)

Per pandemiją sukčiai dar labiau įsigudrino ir kuria naujas sudėtingas sukčiavimo schemas....

Dailius Dargis | D+

Byla, dėl kurios tyrėjas nusprendė mesti darbą: visą Lietuvą kraupinusį serijinį žudiką išdavė kvepalų buteliukas

2000 metais iki gegužės 9-osios be žinios dingo trys 20 – 25 metų merginos. Tomis dienomis...

Kaip vieno ekonomisto protestas ant plauko pakabino 740 mlrd. Europos atsigavimo fondą (63)

Berndas Lucke privertė Vokietijoje stabdyti 750 mlrd. eurų vertės koronaviruso pandemijos...

„Depo“ pirkėjui – įspūdinga bauda: klouno kaukė neapsaugo nuo koronaviruso (501)

Klouno kaukė neišgelbėjo nuo atsakomybės – į Vilniaus Ukmergės gatvėje esantį prekybos...

Tarp Europos galingųjų bręsta naujas konfliktas: netikėtos galimybės gali atsiverti ir Lietuvai (401)

Prancūzija ir Vokietija. Jei reikėtų įvardyti dvi šalis, aplink kurias sukosi didieji XIX ir XX...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Gydytoja papasakojo, kaip atrodo priklausomybės pradžia: po 20 metų tokie pacientai atvyksta į jos kabinetą (4)

„Klasikinis pacientas yra tas, kuris ateina ir pasako, kad problemų su alkoholiu pradėjo turėti...

Tyrimas rodo, kad „afrikinė“ COVID-19 atmaina geba lengviau įveikti „Pfizer“ vakcinos sukurtą „gynybą“ (21)

Pietų Afrikos Respublikoje ( PAR ) aptiktoji koronaviruso atmaina geba lengviau „pralaužti“ „...

Partnerystės įteisinimui prognozuoja liūdną ateitį: gali būti, kad politikai bus priversti balsuoti prieš savo sąžinę (641)

Visuomenę poliarizuojantis partnerystės įteisinimo klausimas vos prasidėjus Seimo pavasario...

30-metė išdėstė idealių jos santykių receptą: princai raganų nenori (56)

Yra ta sena istorija apie kiekviename žmoguje esantį vilką ir ėriuką. Jei maitinsi vilką...