aA
Atėjus šaltukui tai, kad akumuliatorius yra visiškai išsikrovęs, dažniausiai paaiškėja būtent tada, kai prireikia kur nors skubiai važiuoti. Kaip suktis iš tokios padėties? Kokie veiksmai yra efektyvūs, o kurių reikėtų vengti?
Akumuliatoriai
© Bendrovės archyvas

Atsakydami į šiuos klausimus, automobilių detalių prekybos įmonės „AD Baltic“ ekspertai atkreipia dėmesį, kad net solidų vairavimo stažą turintys automobilininkai dažnai painioja su akumuliatoriais susijusių problemų priežastis ir pasekmes. Kitaip nei padangų, akumuliatoriaus dėvėjimosi požymių išoriškai negalime pamatyti, todėl „nei iš šio, nei iš to“ neužsivedantis automobilis beveik visuomet būna nemaloni staigmena. Problemos kaltininku tampa akumuliatorius ir suskumbama jį keisti. Kadangi šią operaciją iš tiesų galima nesunkiai atlikti turint keletą įrankių be specialistų pagalbos, jau po pirmų akumuliatorius pokštų keliaujama į artimiausią degalinę, turgų ar automobilių dalių parduotuvę ir „blogas“ akumuliatorius keičiamas nauju.

Deja, nežinant tikrosios priežasties, naujas akumuliatorius padės neilgam – po kurio laiko teks susidurti su tokiomis pat problemomis. Todėl vos pastebėję, kad automobilio variklį sunku užvesti, kreipkitės į specialistus. Kartais akumuliatorius labai greitai iškrauna gausi elektros įranga – galinga garso aparatūra, papildomi žibintai, šildomos sėdynės, dažnai montuojamos net kelios apsaugos sistemos ir ypač grandinėje atsiradęs srovės nuotėkis. Dažnai vairuotojas apie tai net nepagalvoja.

Specialistų teigimu, kartais net tokios smulkmenos, kaip nešvarūs akumuliatoriaus poliai padidina pasipriešinimą srovės tekėjimui į gnybtus ir pasunkina variklio užvedimą. Važiuojant trumpus atstumus, patartina išjungti nereikalingus galią naudojančius prietaisus, kad kuo daugiau elektros srovės liktų akumuliatoriui įkrauti. Prie 12 voltų lizdo prijungę akumuliatoriaus „sargą“, galėsite stebėti akumuliatoriaus įkrovimo lygį ir laiku jį įkrauti. Visi automobilio elektros prietaisai, įjungti vienu metu, sunaudoja tris kartus daugiau elektros energijos nei automobilio generatorius gali pagaminti, tad trūkstamas energijos kiekis naudojamas iš akumuliatoriaus.

Tais atvejais, kai susiruošus į kelionę staiga paaiškėja, jog akumuliatorius yra visiškai išsikrovęs, efektyviausias būdas pajudėti iš vietos – užvedimo laidais „pasiskolinti“ kito automobilio energijos. Tačiau tokios gelbėjimo operacijos metu, prijungus vadinamuosius „krokodilus“, susidaro dideli srovės svyravimai, kurie gali pakenkti visai elektros sistemai. Todėl automobilis, besidalijantis energija, turėtų stovėti išjungta degimo sistema.

Jei niekas neturi užvedimo laidų, automobilį su mechanine pavarų dėže galima bandyti užvesti velkant buksyru. Tačiau „AD Baltic“ ekspertai perspėja, kad tokiu atveju reikėtų saugotis rizikų, susijusių su slidžiu keliu ir apšalusiais langais. Įjungus pavarą ir atleidus sankabą, traukiamos mašinos ratai blokuojami – jie pradeda slysti, todėl automobilis gali „iššokti“ į priešpriešinio eismo juostą ar atsistoti skersai kelio. Be to, apšarmoję langai trukdo įvertinti atstumą iki „gelbėtojo“ mašinos galo bei pastebėti kitas kliūtis, todėl padidėja avarijos tikimybė.

Dar vienas gelbėjimo būdas senam ir silpnam akumuliatoriui – laikymas šiltoje patalpoje. Žinant automobilio problemas, pradedančias kamuoti šaltuoju metų laiku, vakare galima akumuliatorių išsiimti, parsinešti namo, o rytą – grąžinti į jo „darbo“ vietą. Jei to padaryti neįmanoma, specialistai pataria bandyti sušildyti bateriją ant jos uždėjus karšto vandens pūslę ir palaikius maždaug dešimt minučių, kol akumuliatorius sušils.

Visiškai išsikrovusio akumuliatoriaus automobilyje tradiciniais būdais (t. y. tikintis, kad pakaks automobilio generatoriaus darbo) įkrauti neįmanoma. Reikia jį įkrauti stacionariai, o geriausia – patikėti specialistui. „AD Baltic“ atstovai perspėja, kad perkrauto ir nevisiškai įkrauto akumuliatoriaus veikimo laikas sutrumpėja keletą kartų.

Įkrauti „tuščią“ akumuliatorių užtrunka ne mažiau nei 20 valandų, kai ši procedūra atliekama šildomoje patalpoje. Svarbu ir tai, kad iškrautą akumuliatorių būtina kiek įmanoma greičiau įkrauti. Priešingu atveju jis bus sugadintas – cheminės reakcijos (sulfatizacija) taip paveikia plokštes, kad jos nebegali nei priimti, nei atiduoti energijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Planuojančius kelionę nuosavu automobiliu įspėjo: nepaisydami šių taisyklių galite būti nubausti (74)

Vis dažniau, planuodami atostogas, į kelionę nusprendžiame leistis automobiliu. O ir šią...

Nuo beveik 4000 sužeistųjų keliuose per metus iki 0: kaip to pasiekti? (1)

Europos Sąjungoje, kur avaringumas vidutiniškai yra vienas mažiausių, per dieną keliuose...

Vairuojantys automobilius su „automatu“ turėtų susirūpinti: gali tekti pakloti tūkstančius (386)

Kad tepalus automobilio variklyje reikia keisti periodiškai, žino kiekvienas, tačiau specialistai...

Lietuviai taupo savo saugumo sąskaita: automobilio technine būkle susirūpina tik prieš apžiūrą (57)

Vairuotojai sutinka, kad automobilio techninė būklė turi tiesioginės įtakos eismo saugumui,...

Chaosas automobilių stovėjimo aikštelėse: kovojantys už save neretai tampa nukentėjusiaisiais (1)

Nors neretai patys vairuotojai ir pėstieji skatina vieni kitus pasirūpinti savo saugumu, saugaus...

Top naujienos

Po Ispanijos mokslininkų atradimo COVID-19 pandemijos istoriją teks perrašyti iš naujo? (34)

Jeigu pasitvirtins tai, ką dar nerecenzuotame straipsnyje neseniai aprašė ispanų gydytojai,...

Automobilių mokestis gali įnešti pokyčių: perspėja dėl apgavysčių, dalies žmonių laukia du keliai (28)

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos pradėjo galioti automobilių registracijos mokestis – jį reikės...

Šventinę dieną verta pasiimti skėtį (1)

Sekmadienio dieną lietaus bus mažiau, lis tik trumpai, didžiausia tikimybė prognozuojama...

Pasiturinčios vilnietės pažintis su užsieniečiu baigėsi skaudžia tragedija: prieš mirtį patyrė ypatingas kančias (229)

Vilniuje įsikūrusiai apartamentų nuomos bendrovei ir paplūdimio sporto šakų centrui vadovavusios...

Sirijos diktatoriaus šeimoje prasidėjo karas (105)

XX a. trečiajame dešimtmetyje Ali Sulaymanas al Wahhishas gavo pravardę Al Assadas, arba Liūtas,...

Netoli Vilniaus – laimės terapija tarp gyvūnų: vykdami čia nedarykite vienos klaidos (18)

Dubingių žirgyno pristatinėti tikrai nereikia – visi jį žino, tik ne visi yra buvę. Klausiu...

Šašlykai – baisi nuodėmė sveikatai? Jei atsiminsite kelias taisykles, galėsite valgyti be sąžinės graužaties (98)

Šašlykai – daugumos lietuvių labai mėgstamas, vasariškas ir... kartais netgi pavojingas...

Svarbesnis nei bet kada: nukraujavusių „Pacers“ viltys – į galingą Sabonio žaidimą (16)

Dvidešimt dviem NBA klubam ruošiantis artėjančiam 2019-20 metų sezono pratęsimui viena iš...

Komišką įvartį įmušęs „Bayern“ iškovojo ir Vokietijos taurę

Miuncheno „Bayern“ futbolininkai šeštadienio vakarą Berlyno Olimpiniam stadione iškovojo...

Grybavimo sezonas – kas jau dygsta ir kiek per valandą gali uždirbti patyręs grybautojas kokie miškai grybingesni – Lietuvos ar Lenkijos (53)

Apie grybavimo sezoną kalbamės su Valdu Kaubre, Valstybinės miškų urėdijos vadovu, gamtininku...

|Maža didelių žinių kaina