aA
„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų sau užduoda ne vienas vairuotojas, kai savo automobilio prietaisų skydelyje pamato apie kokį nors gedimą pranešančią, įkyriai į akis šviečiančią lemputę. Kurios iš jų reiškia rimtą problemą, o kurios – tik menkniekiai?
Prietaisų skydelio lemputės
Prietaisų skydelio lemputės
© Shutterstock

Apie automobilio gedimus perspėjantys indikatoriai dažniausiai užsidega ne šiaip sau. Ignoruojant tokius signalus galima turėti ir rimtų problemų. Savo kailiu tai yra patyręs ir automobilių servisų tinklo „Toptis“ direktorius Artūras Mačiūnas.

„Ne vieną kartą esu bandęs važiuoti užsidegus indikatoriui. Pavyzdžiui, užsidegė lemputė perspėjanti apie sumažėjusį alyvos lygį, pagalvojau, kad tiesiog daviklis sugedo. Bet viskas baigėsi rimtu variklio gedimu, todėl nebegalėjau tęsti kelionės“, – liūdna patirtimi dalijasi pašnekovas.

Pasimokęs iš savo klaidų, A. Mačiūnas teigia, kad dabar į įvairius perspėjimus reaguoja nelaukdamas. Taip pat primena, kaip lengviausia suprasti, ar gedimas rimtas, ar važiuoti, iš bėdos, dar galima.

„Jei užsidega raudona lemputė, tai kritinis gedimas, todėl geriau sustoti ir nebevažiuoti, išsikviesti techninę pagalbą ir automobilį tokiu būdu nugabenti į servisą. Jei užsidega geltona lemputė, važiuoti galima iki artimiausios remonto vietos. Teorija tokia“, – aiškina A. Mačiūnas.

Žinoma, praktikoje pasitaiko ir tokių atvejų, kai iš tikrųjų sugenda patys davikliai, kurie perspėja apie gedimus, tačiau tokie atvejai reti, todėl geriau nerizikuoti ir, išvydus perspėjimą, kreiptis į servisą.

Jei netikėtai užsidegus perspėjimui skubate ne į servisą, bet norite priežastį identifikuoti patys, jums padės automobilio priežiūros žinynas arba internetas.

Daugelis sistemų turi atskirus simbolius, todėl nustatyti bent jau tai, su kuria sistema gali būti susijęs gedimas, galite patys. Tačiau bet kokiu atveju įsigilinti ir surasti tikrąją perspėjimo priežastį, daugeliu atvejų, padės tik diagnostika servise.

„Tam, kad geriau suprastum, kas konkrečioje sistemoje sugedo, dažniausiai reikia atlikti kompiuterinę diagnostiką, kuri parodo kurioje tiksliai vietoje ieškoti gedimo.

Po to seka mechaninė diagnostika, tai yra, tikrinama ta vieta, kurią nurodė kompiuterinė diagnostika“, – dėsto A. Mačiūnas.

Servisų tinklo direktorius duoda patarimų tiems, kurie ruošiasi pirkti automobilį ir be jokių papildomų priemonių gali patys suprasti – visos sistemos veikia tvarkingai, ar ne.

„Būna taip, kad pardavėjas ištrina klaidas, tačiau būna taip, kad esant tam tikroms sąlygoms perspėjimas vėl užsidega. Pavyzdžiui, kol automobilis stovi vietoje, gedimo gali nerodyti ABS sistema. Tik pravažiavus atitinkamą atstumą sistema pastebės klaidą ir praneš apie tai.

Pavažiavus dar daugiau, sistema gali identifikuoti, kad neveikia kietųjų dalelių filtras (DPF). Todėl, pavažinėjus maždaug penkiolika minučių, net ir prieš tai ištrynus klaidas, jos vėl gali užsidegti“, – LRT.lt akcentuoja A. Mačiūnas.

Degantys indikatoriai – netoleruojami

Jei nusprendėte ignoruoti užsidegusius perspėjimus, tikėtina, kad tai darysite ribotą laiką. Nebūtinai dėl to, kad automobilis suges nepataisomai, bet todėl, kad nuvykus į techninių apžiūrų centrą dėl degančių perspėjimų galite iškart sulaukti neigiamų išvadų ir toks automobilis bus pripažintas kaip turintis rimtų trūkumų.

„Įprasta techninės apžiūros kontrolieriaus akistata su tikrinama transporto priemone prasideda būtent nuo prietaisų skydelyje degančių indikatorių revizijos. Jei tikrinimo metu užsidega perspėjimas, apie, pavyzdžiui, variklio ar deginių neutralizavimo ar stabdžių sistemos gedimą, automobilis ir toliau bus tikrinamas, tačiau oficialiame patikros lape neišvengiamai bus įrašyta neigiama išvada.

Tai yra, tolesnė apžiūra taps savotišku rekomendaciniu sąrašu kokias dar problemas reikėtų išspręsti nuvykus į servisą, norint sėkmingai atlikti techninę apžiūrą“, – LRT.lt pasakoja techninių apžiūrų centrų asociacijos „Transeksta“ atstovas žiniasklaidai Renaldas Gabartas.

R. Gabartas antrina A. Mačiūnui, ir primena, kad apie rimtus gedimus praneša raudonos spalvos indikatoriai. Informacinio pobūdžio indikatoriai, pavyzdžiui, perspėjantys, kad baigėsi langų apiplovimo skystis – geltoni.

Tačiau techninių apžiūrų metu, net ir geltonas perspėjimas gali būti įvertintas, kaip rimtas trūkumas.

„Privalomosios TA patikros metu kai kuriais atvejais net ir geltona spalva prietaisų skydelyje gali tapti esmine kliūtimi. Pavyzdžiui, jei benzininį variklį turinčiame automobilyje degs indikatorius su perspėjimu apie mažą alyvos slėgį, TA kontrolierius tik atkreips į tai automobilio savininko dėmesį.

Analogiškas signalas dyzelinio automobilio prietaisų skydelyje reikštų, kad visavertės apžiūros dėl variklio būklės atlikti negalima. Toks pats verdiktas būtų paskelbtas netgi degant indikatoriui, perspėjančiam apie besibaigiantį „AdBlue“ skystį – tai laikoma dideliu trūkumu“, – paaiškina R. Gabartas.

Tačiau toli gražu ne visi vairuotojai linkę tokius trūkumus pašalinti taip, kaip priklauso. R. Gabartas apgailestauja, tačiau dalis vairuotojų, pavyzdžiui, apie saugumo sistemų ar saugos oro pagalvių gedimus identifikuojančias lemputes „užgesina“ apgaudami sistema.

„Jei visi prietaisų skydelyje esantys indikatoriai „dega“ tvarkingai, aptikti tokius dalykus kaip neveikianti stabdžių ABS ar išmontuotos saugos oro pagalvės įmanoma tik automobilį ardant.

Deja, techniškai gana nesudėtinga padaryti taip, kad davikliai siųstų klaidingus signalus apie minėtų automobilio sistemų būklę, todėl tikėtina, kad dalies į saviapgaulę linkusių vairuotojų „gudrybės“ TA apžiūroje gali likti neatskleistos“, – pastebi R. Gabartas.

www.lrt.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Įvertino automobilių pirkėjus: reikalavimai lyg iš anekdotų, o mašinos istorijos vis dar netikrina (112)

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš...

Parodė, kas nutika, kai akis „trumpam“ nuleidžiame į telefoną – rezultatas nemalonus (3)

„Sekundė“, „Tikrai ne daugiau nei dviems sekundėms“, „Pora sekundžių“ – taip...

Pasakė, kaip prižiūrėti vaikiškas automobilines kėdutes: yra kelios svarbios taisyklės

Vaikus turintys vairuotojai puikiai žino – auginant mažylius automobilio salonas reikalauja...

Sunerimo: ar tikrai liečiami ekranai automobiliuose geriau nei mygtukai (4)

Įprastus telefonus su mygtukais jau seniai pakeitė jutikliniai, didelių ekranų išmanieji, o dabar...

Top naujienos

Be pajamų ir darbo – jau pusmetį: renginių verslo atstovai darbinasi kurjeriais, kai kas išparduoda turtą (100)

Privačių renginių verslo atstovai be darbo ir pajamų sėdi jau pusmetį. Kad galėtų išmaitinti...

Tyrimą apie COVID-19 kilmę paviešinęs vokiečių fizikas: yra labai daug keistų dalykų sulaukė audringos reakcijos (83)

„O vis dėlto koronavirusas kilo iš Uhano laboratorijos!“ – kai vasario viduryje Hamburgo...

Sekmadienį lepins pavasariška šiluma: kai kur šils ir iki 18 laipsnių (1)

Ilgimės didesnės šilumos, žalumos, tačiau vyraujantys orų procesai stabdo pavasario žingsnius....

Joana Balčiuvienė | D+

Nematoma Lietuvos šeimų pusė: atsibusdavau sekso metu, o jis sakydavo „pakentėk, aš tuoj“ (28)

Tai, ką mes įsivaizduojame kaip normalius šeimos santykius, nebūtinai sutampa su partnerio...

Po pažinties instagrame – tikra drama virtęs pasimatymas Vilniaus viešbutyje: ji nesugebėjo pasakyti „ne“ (134)

Su bendraamžėmis merginomis santykių užmegzti nesugebėjęs viename šalies bankų Klientų...

Dmitrijus Durnevas, Spektr.press, DELFI.lt | D+

Imperijos šukės. Blogo ženklo iš Rusijos sulaukę Donecko gyventojai: pradėta taupyti mūsų sąskaita (36)

Bet kurios įmonės, veikiančios Ukrainos nekontroliuojamose Donbaso teritorijose, darbo sąlygos...

Profesorė Žvirblienė aptarė vakcinų nuo COVID-19 skirtumus ir paaiškino, kaip jos veikia organizmą (336)

Šiuo metu Lietuvoje yra 3 vakcinos nuo COVID-19 infekcijos – „Comirnaty“, „Moderna“ ir...

Nuo kito mėnesio – pokyčiai grąžinant prekes: prekybininkai sutaupys, pirkėjams bus paprasčiau (21)

Nuo šių metų gegužės pirkėjams Lietuvoje bus paprasčiau grąžinti fizinėse parduotuvėse...

Dėl svarios priežasties Meghan Markle greičiausiai nedalyvaus vyro princo Harry senelio laidotuvėse (126)

Anapilin iškeliavus Didžiosios Britanijos karalienės Elizabeth II vyrui, princui Philipui...

Patikrino: kiek kilometrų viena įkrova „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? (175)

„ Tesla Model 3 Standard Range Plus“ tarp įkrovimų turėtų nuvažiuoti 423 km. Tačiau tokie...