Dėl to tikimybė išvysti gatvėmis skubančias specialiųjų tarnybų transporto priemones su įjungtais švyturėliais artimiausiomis dienomis bus tikrai didesnė. Draudimo bendrovės „Ergo“ Lietuvoje Žalų departamento direktorius Gytis Matiukas atkreipia dėmesį, kad išvydę artėjančią transporto priemonę su švyturėliais vairuotojai dar ne visuomet elgiasi tinkamai, o dėl to neretai kyla ir pavojingi eismo įvykiai, sakoma pranešime žiniaskkaidai.

Išvydę švyturėlius pasimeta

„Daugelis vairuotojų tikrai žino, kad privalo duoti kelią su švyturėliais važiuojančių specialiųjų tarnybų transportui, tačiau neretai pasimeta ir pridaro klaidų. Viena iš jų išvydus švyturėlius – kone impulsyvus vairo sukimas į šoną ir staigus metimasis į kelkraštį ar kitą eismo juostą. Taip dažnai elgiasi mažiau patyrę vairuotojai, o dėl tokių veiksmų policijos ar greitosios automobiliui jau gali tekti vykti į naują – švyturėlių išsigandusio vairuotojo sukeltą eismo įvykį“, – sako G. Matiukas.

Anot draudimo eksperto, kelių eismo taisyklėse pažymima, kad vairuojant būtina įsitikinti savo manevrų saugumu, o ši nuostata galioja ir duodant kelią specialiųjų tarnybų transportui. Dėl to praleidžiant automobilius su švyturėliais reikia daryti tai nedelsiant, bet jokiu būdu ne beatodairiškai.

G. Matiukas primena, kad specialiųjų tarnybų automobiliai važiuoti degant raudonam šviesoforo signalui, nepaisyti pirmumo ar kitų kelių eismo taisyklių gali ne besąlygiškai, o tik įsitikinę, kad dėl to nekyla pavojus kitų eismo dalyvių saugumui. Dėl to abi pusės turi tinkamai įvertinti situaciją ir visuomet turėti omenyje aplinkinių saugumą. Vis tik paprasti eismo dalyviai turėtų pasistengti, kad specialiajam transportui kelyje kiltų kuo mažiau kliūčių ir savo tikslą jis galėtų pasiekti kuo greičiau.

Ne visada duoda kelią

„Kita dažnai pasitaikanti klaida yra priešingas anksčiau minėtiems veiksmams elgesys. Artėjant transporto priemonei su švyturėliais vairuotojai neretai tinkamai neįvertina situacijos ir neskuba pasitraukti. Pavyzdžiui, kartais vairuotojai mano spėsiantys pravažiuoti sankryžą iki ją pasieks specialiųjų tarnybų transportas. Deja, automobiliai su švyturėliais paprastai važiuoja dideliu greičiu, todėl susidūrimo išvengti gali nepavykti. Net jei švyturėlius įsijungęs automobilis atrodo dar toli, vis tiek reikėtų pristabdyti ar visiškai sustoti ir pasiruošti jį praleisti“, – pažymi draudimo ekspertas.

Be to, anot G. Matiuko, transporto priemonių su įjungtais švyturėliais vairuotojai kartais paprasčiausiai nepastebi, nes vairuoja išsiblaškę ar prie vairo užsiima pašalinėmis veiklomis – žiūri į mobilųjį telefoną, dėmesį sutelkia į GPS navigacijos ekraną ar automobilio salone garsiai klausosi muzikos. Tai, draudimo eksperto teigimu, neabejotinai kertasi su saugaus vairavimo principais, nes vairuojant automobilį koncentracija turėtų būti maksimali.

Privilegijos – ne visiems

„Verta paminėti, kad išskirtines privilegijas turi ne visi automobiliai su švyturėliais. Jas suteikia tik mėlynos ir raudonos arba tik mėlynos spalvos signalai. Tuo metu oranžiniai švyturėliai tik perspėja vairuotojus būti atsargesnius, tačiau neįpareigoja duoti kelio juos įsijungusioms transporto priemonėms. Tokios spalvos švyturėlius paprastai naudoja techninės pagalbos, kelių priežiūrą vykdančių tarnybų automobiliai, didelių gabaritų krovinius vežančios transporto priemonės“, – sako G. Matiukas.

Draudimo eksperto teigimu, popiežiaus viešnagės metu keliuose greičiausiai bus galima išvysti ir nežymėtų specialiųjų tarnybinių automobilių su raudonos ir mėlynos spalvos švyturėliais. Būtina prisiminti, kad jiems, kaip ir įprastiems policijos, greitosios pagalbos ar ugniagesių automobiliams, reikia duoti kelią.

„Be to, automobilius su švyturėliais turi praleisti ir kelią kertantys pėstieji. Netgi jei tuo metu dega pėstiesiems eiti leidžiantis žalias šviesoforo signalas ar gatvę bandoma kirsti pėsčiųjų perėja, vis tiek būtina duoti kelią specialiųjų tarnybų transportui su įjungtais švyturėliais. Jeigu į gatvę buvo įžengta prieš tokiam automobiliui atvažiuojant, išvydus švyturėlius, derėtų kuo skubiau iš važiuojamosios kelio dalies pasitraukti“, – sako G. Matiukas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (75)