aA
Geležinkelių ir transporto kelių sankirtose Lietuvoje kasmet neišvengiama eismo įvykių. Kol vairuotojams bandoma įdiegti, kad atsargumas ir būtinas stabtelėjimas prie geležinkelio pervažų yra svarbiausia savisaugos taisyklė, draudikai atkreipė dėmesį į dar vieną niuansą. Pasirodo, adekvačiai situaciją vairuotojams trukdo įvertinti ir optinė apgaulė, rašoma parnešime.
Prie geležinkelio pervažų vairuotojus suklaidina viena apgaulinga detalė
© DELFI / Tomas Vinickas

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sakė, kad traukinio artėjimo greitį ir savo galimybes pralėkti jam priešais nosį kai kurie vairuotojai pernelyg optimistiškai įvertina dėl to, kad dideliu atstumu esantys dideli objektai mums visuomet atrodo judantys lėčiau, o priartėja greičiau negu įsivaizduojame.

Automobiliu prieš metalo monstrą

Kelių eismo taisyklėse nurodoma, kad geležinkelio pervažose traukiniams bei kitoms bėginėms transporto priemonės suteikiama pirmenybė, o vairuotojai priešais „Stop“ ženklą privalo sustoti net jei dega baltas šviesoforo signalas.

„Traukinių eismas – vientisa itin tiksliai planuojama sistema, tad jų judėjimas yra tiksliai apskaičiuojamas ir kiekvienas, net menkiausias užlaikymas turi įtakos visai sistemai ne tik vietiniu, bet kartais ir tarptautiniu mastu. Tai viena iš priežasčių, kodėl traukiniai visada turi pirmenybę, o automobiliai ir kitos kelių transporto priemonės privalo sustoti ir traukinius praleisti. Atmetus tokias priežastis, kaip nuovargis, išsiblaškymas, nepastabumas ar sąmoningas skubėjimas, kai kurie vairuotojai ryžtasi surizikuoti, nes jiems traukinys tiesiog atrodo važiuojantis pakankamai lėtai. Tai yra optinė apgaulė, kurią patiriame žiūrėdami į didelius judančius objektus pakankamai dideliu atstumu“, – sakė jis.

Prie geležinkelio pervažų vairuotojus suklaidina viena apgaulinga detalė
© DELFI / Tomas Vinickas

Pasak A. Žiukelio, vienas paprasčiausių tokio fenomeno pavyzdžių yra lėktuvas. Jis skrenda apie 900 kilometrų per valandą greičiu, tačiau žiūrint nuo žemės, nuo kurios lėktuvą skiria maždaug 10 kilometrų atstumas, mums atrodo, kad lėktuvas juda ganėtinai lėtai.

„Panašų įspūdį sukelia ir atvažiuojantis traukinys. Šis fenomenas dar aiškinamas ir tuo, kad vairuotojai tokiu atveju automatiškai pritaiko bendresnę savo patirtį eisme ir vertina traukinį taip, kaip vertintų kitą automobilį. Štai kodėl traukinio ignoravimas ir sprendimas kirsti geležinkelio pervažą gali turėti fatališkų pasekmių“, – atkreipė dėmesį ekspertas.

Traukinys sustoja už kilometro

Priklausomai nuo gabenamo svorio, traukinys iki visiško sustojimo gali slysti 1 kilometrą, ar net daugiau, todėl neverta tikėtis, kad pamatęs kliūtį priešais save mašinistas sugebės traukinį staigiai sustabdyti.

Skaičiuojama, kad jei traukinys važiuoja 80 kilometrų per valandą greičiu, pakrautas jis stabdys apie 1500 metrų, tuščias – apie 800 metrų.

Prie geležinkelio pervažų vairuotojus suklaidina viena apgaulinga detalė
© DELFI / Tomas Vinickas

„Priartėjus prie geležinkelio pervažos visuomet verta prisiminti, kad galbūt patenkame į tą kilometrą siekiantį traukinio stabdymo kelią ir kad rizika kirsti pervažą yra nepamatuotai didelė. Kitas argumentas laikytis taisyklių yra finansinis. Kadangi traukiniai turi pirmenybę, net ir menkiausias traukinio apibrozdinimas gali kainuoti itin brangiai, nes šilumvežių priekyje sumontuota daug saugumo technikos“, – sakė A. Žiukelis.

Pasak jo, nelaimių geležinkelių pervažose padėtų išvengti taisyklių laikymasis, kelio ženklų ir šviesoforų signalų paisymas. Deja, bet dalis įvykių vis dar būna sukelti neblaivių vairuotojų. Tuo atveju, kai geležinkelio pervaža nėra aktyviai reguliuojama šviesoforu, nėra įrengti nuleidžiami atitvarai svarbu būti itin dėmesingiems, o jei vairuotojas tik girdi artėjantį traukinį – sustoti priešais pervažą ir važiuoti tik jį praleidus.

„Tokie įvykiai labai retai apsieina be skaudžių pasekmių – sužalojimų ar net mirčių. Todėl svarbiausia suvokti, kad ant pervažų, šalia geležinkelio vietos rizikai ar bandymams tiesiog nėra. Tai teritorija, kurioje tikrąja to žodžio prasme vyksta žaidimas su mirtimi, tad būtina elgtis atsakingai ir pagarbiai“, – sakė specialistas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(26 žmonės įvertino)
4.2308

Termometrų stulpeliams šoktelėjus aukštyn: kaip žinoti, kad automobilio kondicionierius sugedo? (23)

Vasara daugelio vairuotojų vienintelė atgaiva automobilyje – kondicionierius . Tiesa, ne bet...

Ką privalote žinoti ir patikrinti, jei perkate naudotą automobilį iš užsienio (35)

Šalies gyventojams, nevengiantiems naudotą automobilį įsigyti iš užsienio šalių, tokių kaip...

Priminė, kokios kelių eismo taisyklės galioja paspirtukininkams (84)

Dauguma važinėjančių elektriniu paspirtuku vairuotojų žino, kad jiems galioja Kelių eismo...

Pasakė, ar galima automobiliui montuoti siauresnes ar platesnes nei nurodo gamintojas padangas (71)

Dažnai vairuotojai net nesusimąsto apie padangų plotį, bet reikėtų žinoti, kad jis turi įtakos...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (21)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Top naujienos

Čmilytė-Nielsen: yra vienintelis kelias, kad atsivėrimai būtų saugūs ir žmonės nebemirtų

Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad šiuo metu svarbiausias tikslas –...

Įvertino pandemijos poveikį: tikrosios problemos subręs rudenį (73)

Pandemija tapo iššūkiu visiems – tiek verslui, tiek jam dirbantiesiems. Su kokiomis problemomis...

Užkalnis: armėnų kilmės lietuviai – restoranų verslo lokomotyvai (40)

Aš tyčia parašiau: armėnų kilmės lietuviai. Kaip, pavyzdžiui, australų ir italų kilmės...

Po įvykių Donecke įspėja: gali būti, kad ruošiamas „tramplinas“ būsimai Rusijos invazijai (566)

Precedento neturintis apie 150 tūkst. Rusijos karių sutelkimas netoli Ukrainos sienos visą...

Sulaikytas ir antras iš Pravieniškių pabėgęs nuteistasis (26)

Kalėjimų departamentas prie Teisingumo ministerijos informuoja, kad šiandien, gegužės 16 d.,...

Aiškėja dar daugiau detalių nusižudžiusios medikės istorijoje: gyvybę nutraukė būdama nėščia (411)

Sekmadienį paaiškėjo, kad praėjusį savaitgalį iš gyvenimo savo noru pasitraukusi...

Danijoje gyvenimą susikūrusi lietuvių šeima – apie tai, kokia iš tikrųjų yra laimingiausia tauta, hygge ir lauke augančius vaikus (26)

Mažame Danijos miestelyje prie pat jūros įsikūrusi jauna lietuvių Ainės ir Aurimo Pletkų...

Žinoma stilistė Austėja Jablonskytė atsidūrė ligoninėje: šįkart man pasisekė, bet kitą kartą gali ir nebepasisekti (8)

Žinoma stilistė Austėja Jablonskytė atsidūrė ligoninėje – prieš mėnesį prastai...

Šociko bokso turnyre – rekordinis čempiono titulas ir pasaulio čempionės triumfas (4)

Kaune baigėsi 25 metus iš eilės vykęs tarptautinis Algirdo Šociko bokso turnyras. Legendinio...