VĮ „Regitra“, kuri egzaminuoja būsimus vairuotojus, generalinio direktoriaus pavaduotojo Sauliaus Šumino teigimu, nerimauti verčia ir faktas, kad iš pirmo karto praktinį vairavimą išlaikiusiųjų procentas nuo 2003 metų nuolat mažėja.

„Nėra vieno universalaus paaiškinimo, kodėl pradedantys vairuotojai taip prastai išlaiko vairavimo egzaminą. Bet keletą pagrindinių niuansų vis dėlto išskirčiau: tai prastas mokinių parengimas vairavimo mokyklose ir pats pradedančiųjų požiūris. Kartais susidaro įspūdis, kad vairavimo mokyklose jaunieji vairuotojai mokomi ne vairavimo ir saugaus eismo pagrindų, bet kaip išlaikyti egzaminą“, - LŽ sakė S.Šuminas.

Vairavimo mokyklos „Juronas“ savininkas, vairavimo instruktorius Vytautas Šantaras nesutiko su nuomone, kad dėl to, jog vairavimo egzaminą išlaiko mažai jam besiruošiančiųjų, didžiausia kaltė tenka esą nepakankamai gerai būsimus vairuotojus rengiančioms mokykloms. Jo manymu, priežastys glūdi giliau, o ir „Regitroje“ egzaminuotojai neva perlenkia lazdą vertindami pradedančiuosius.

„Nesąmonė, kai per egzaminą aikštelėje šiek tiek užvažiavus ant ženklinimo linijos sakoma, kad tai kritinė klaida ir dėl to egzaminą reikia perlaikyti. Ši ir panašios klaidos neturi nieko bendra su eismo saugumu. Mano galva, egzaminuotojai neretai pernelyg kritiškai žiūri į smulkmenas. Kita problema - privalomų vairavimo valandų reglamentavimas. Akivaizdu, jog per 30 valandų daugeliui neįmanoma gerai išmokti vairuoti, tačiau tai nereiškia, kad vairavimo mokymosi trukmę būtina ilginti. Juk yra žmonių, kurie ir po 5 valandų jau gali eiti laikyti egzaminą, bet pasitaiko tokių, kuriems ir 100 valandų per mažai“, - savo požiūrį į vairuotojų rengimą dėstė V.Šantaras.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)