aA
Lietuvoje iš pirmo karto praktinį vairavimo egzaminą išlaiko vos 37 proc. norinčiųjų vairuoti. Kitose Europos šalyse situacija kur kas geresnė: pavyzdžiui, Kroatijoje valstybinį vairavimo egzaminą iš pirmo karto (2010 metų duomenys - aut.) išlaiko 56 proc., Prancūzijoje - 58 proc., Latvijoje - 54,6 proc., Liuksemburge - 48,8 proc., Švedijoje - 60,6 proc., o Rumunijoje - net 71,75 proc. „žaliųjų“ eismo dalyvių. Prasčiau už lietuvius valstybinius vairavimo egzaminus laiko tik britai, rašo „Lietuvos žinios“.
Regitra, vairavimo egzaminas
© A.Stackevič nuotr.

VĮ „Regitra“, kuri egzaminuoja būsimus vairuotojus, generalinio direktoriaus pavaduotojo Sauliaus Šumino teigimu, nerimauti verčia ir faktas, kad iš pirmo karto praktinį vairavimą išlaikiusiųjų procentas nuo 2003 metų nuolat mažėja.

„Nėra vieno universalaus paaiškinimo, kodėl pradedantys vairuotojai taip prastai išlaiko vairavimo egzaminą. Bet keletą pagrindinių niuansų vis dėlto išskirčiau: tai prastas mokinių parengimas vairavimo mokyklose ir pats pradedančiųjų požiūris. Kartais susidaro įspūdis, kad vairavimo mokyklose jaunieji vairuotojai mokomi ne vairavimo ir saugaus eismo pagrindų, bet kaip išlaikyti egzaminą“, - LŽ sakė S.Šuminas.

Vairavimo mokyklos „Juronas“ savininkas, vairavimo instruktorius Vytautas Šantaras nesutiko su nuomone, kad dėl to, jog vairavimo egzaminą išlaiko mažai jam besiruošiančiųjų, didžiausia kaltė tenka esą nepakankamai gerai būsimus vairuotojus rengiančioms mokykloms. Jo manymu, priežastys glūdi giliau, o ir „Regitroje“ egzaminuotojai neva perlenkia lazdą vertindami pradedančiuosius.

„Nesąmonė, kai per egzaminą aikštelėje šiek tiek užvažiavus ant ženklinimo linijos sakoma, kad tai kritinė klaida ir dėl to egzaminą reikia perlaikyti. Ši ir panašios klaidos neturi nieko bendra su eismo saugumu. Mano galva, egzaminuotojai neretai pernelyg kritiškai žiūri į smulkmenas. Kita problema - privalomų vairavimo valandų reglamentavimas. Akivaizdu, jog per 30 valandų daugeliui neįmanoma gerai išmokti vairuoti, tačiau tai nereiškia, kad vairavimo mokymosi trukmę būtina ilginti. Juk yra žmonių, kurie ir po 5 valandų jau gali eiti laikyti egzaminą, bet pasitaiko tokių, kuriems ir 100 valandų per mažai“, - savo požiūrį į vairuotojų rengimą dėstė V.Šantaras.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Draudikai pastebėjo klaidą, kurią neretai padaro įtampos ir streso išvarginti vairuotojai

Geriausia šiuo metu niekur nevažiuoti ir likti namuose. Vis dėlto, jeigu iškilo būtinybė...

Ką reikia žinoti apie karantino metu atidėtą automobilio techninę apžiūrą (14)

Vis dar tiksliai nežinant, kiek laiko Lietuvoje truks karantino laikotarpis, Susisiekimo ministerija...

Per karantiną leido važinėti be techninės apžiūros, bet ar galios draudimas po avarijos? (14)

Vyriausybė nusprendė, kad karantino metu nustojus galioti techninei apžiūrai , vairuotojai gali...

Atkreipė dėmesį į keliuose pasirodžiusius motociklininkus: svarbiausia kuo daugiau atidumo vieni kitiems

Minint Saugaus eismo dieną, Susisiekimo ministerija ragina susilaikyti nuo nebūtinų kelionių,...

10 taisyklių, kurias privalo žinoti visi eismo dalyviai (7)

Jei dalyvaudami eisme visi prisimintų svarbiausius saugumo keliuose principus, eismo nelaimių,...

Top naujienos

Italija skelbia užfiksavusi išgijimų nuo COVID-19 paros rekordą JK per parą nuo koronaviruso mirė rekordinis žmonių skaičius – 938, Prancūzija pratęs karantiną (68)

Italijoje per pastarąją parą užfiksuotas išgijimų nuo COVID-19 rekordas – 2009 žmonių,...

ECB vadovės kreipimąsis: COVID-19 – naujos formos sukrėtimas, anksčiau naudotos taisyklės netinka (85)

Visame pasaulyje valdžios institucijos mobilizuojasi kovai su koronavirusu. COVID-19 – naujos...

Sinoptikai papasakojo, koks oras laukia per Velykas: graži bus tik viena diena (8)

Ketvirtadienį prie Lietuvos artės šaltasis atmosferos frontas. Naktį trumpą lietų jis žada kai...

Nedarbas kasdien didėja: kur buvo daugiausia galimybių įsidarbinti, dabar didžiausia tikimybė būti atleistam (208)

Įvestas karantinas neabejotinai vienaip ar kitaip paveikė Lietuvos verslą – vieni prarado...

Nustebino kainos degalinėje: kodėl kortelių naudotojams už kurą reikia mokėti brangiau? (289)

„Delfi“ sulaukė skaitytojo laiško, kuriame jis išdėstė savo pastebėjimus apie kuro kainas...

Baltarusija moka nustebinti: Bresto stadione – „virtualūs“ sirgaliai (4)

Trečiadienį vakare sužaistos Baltarusijos taurės dvejos pusfinalio rungtynės, tačiau dėmesio...

Verslininkai: pinigų ir greitų sprendimų reikia dabar, po to bus vėlu (152)

Įpusėjo ketvirta savaitė karantine, šalies verslas susiduria su ypatingais iššūkiais, o...

Veryga valstybės vadovams rekomenduoja kas savaitę tikrintis dėl COVID-19 (220)

Aukščiausi šalies vadovai turėtų būti nuolat prevenciškai tiriami, ar neužsikrėtė koronavirusu.

Pranešė, kur lankėsi užsikrėtę koronavirusu: ėjo į darbus, apsipirkinėjo parduotuvėse, lankėsi vaistinėse (58)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras atliko epidemiologinį tyrimą ir išnagrinėjo, kur...

|Maža didelių žinių kaina