aA
Pavasarį tradiciškai į eismą įsiliejantys dviračiai bei paspirtukai padeda judėti neteršiant aplinkos ir išvengiant viešojo transporto. Tačiau atšilus orams pagausėjo ir nelaimių, į kurias patenka šių ekologiškų transporto priemonių vairuotojai. Šiemet policija jau užfiksavo kelis atvejus, kurių metu nukentėjo dviratininkai, tarp jų – ir vaikai. Draudikai ragina neužmiršti, kad tiek paspirtukai, tiek dviračiai yra transporto priemonės ir jų vairuotojai privalo laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Elektrinių paspirtukų nuomos bendrovės pradėjo sezoną anksčiau
Elektrinių paspirtukų nuomos bendrovės pradėjo sezoną anksčiau
© Įmonės archyvas

Koronaviruso pandemija dviračių ir paspirtukų vairuotojams šiemet gali tapti didesniu iššūkiu dar ir dėl to, kad pėstieji dėl reikalavimo laikytis saugaus tarpusavio atstumo yra linkę pasklisti plačiau, rinktis šalutinius kelius ar takus. O atgijusios žaliosios zonos bei tokios iniciatyvos, kaip siekis Vilnių paversti kavine po atviru dangumi, leidžia tikėtis, kad pėsčiasis gali netikėtai iššokti prieš pat akis.

„Kiekvieno šiltojo sezono iššūkiu dviračiai bei paspirtukai tampa pirmiausiai todėl, kad labai dažnai ta pačia erdve jiems tenka dalintis su pėsčiaisiais. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiemet kovą, palyginti su kovu 2019 metais, užvažiavimų ant pėsčiųjų skaičius krito dvigubai. Tačiau tai nestebina įvertinus, kad nuo kovo vidurio įsigaliojo visuotinis karantinas ir griežti judėjimo ribojimai. Be to, dar nebuvo atnaujinta ir elektrinių paspirtukų dalijimosi paslauga. Dabar dviračiai ir paspirtukai grįžo į miestus, kaimų keliuose irgi pagausėjo dviračių, ir nesilaikant KET statistika gali lengvai pakrypti į liūdnesnę pusę“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, pastarosiomis savaitėmis šalies policija užfiksavo net kelis automobilių susidūrimų su pėsčiaisiais atvejus tiek miestuose, tiek kaimuose, o Kaune neblaivus dviračio vairuotojas partrenkė pėsčiųjų ir dviračių taku ėjusią moterį.

Pėsčiųjų perėja: vestis ar važiuoti?

Pėsčiųjų perėja – dar viena vieta, kur dviračių ir paspirtukų vairuotojai privalo elgtis kaip pėstieji. Nors kyla iniciatyvų keisti teisinį reglamentavimą, tačiau kol nenuspręsta kitaip, kertant važiuojamąją kelio dalį pėsčiųjų perėjose, būtina nulipti nuo dviračio ar paspirtuko ir juos persivesti. Išimtis – vietos, kur važiuojamąją dalį kerta dviračių juostos dalis, pažymėta iš kvadratų sudarytomis dviem lygiagrečiomis linijos – tuomet nuo dviračio nulipti nereikia.

Paspirtukui riedėti šaligatviu ar važiuoti gatve?

Jei su dviračiais situacija daugiau ar mažiau aiški, vis tik ne kiekvienas paspirtukas yra prilyginamas dviračiui. Jei paspirtukas gali važiuoti greičiau kaip 25 kilometrų per valandą greičiu, o jo galia viršija 1 kilovatą (kW), jis jau laikomas mopedu ir turėtų judėti ne dviračių taku, o gatve – kartu su kitomis transporto priemonėmis.

„Galingesni paspirtukai ne tik privalo būti registruojami, bet ir atliekama jų techninė apžiūra. Jiems vairuoti būtinos mopedų ir lengvųjų keturračių (AM) kategorijos teisės, civilinės atsakomybės draudimas. Žinoma, tokia transporto priemone derėtų važiuoti ne dviračių takais, o gatvėmis“, – atkreipia dėmesį A. Žiukelis. Jis pastebi, kad nors dauguma šių transporto priemonių pasiekia ir viršija minėtą greitį, kelyje registruotų paspirtukų pamatyti iš tiesų sunku. „Susiduriame su kiek dviprasmiška situacija: pagal dokumentuose nurodytą galią, paspirtukas neturi būti registruojamas, tačiau realybėje juo važiuojama kur kas greičiau. Dėl to eismo dalyviams kyla pavojus“, – nurodo draudimo ekspertas.

Ir dviračiu, ir paspirtuku turėtų būti važiuojama įsitikinus, kad puikiai veikia stabdis, garso signalas, jaunesniems kaip 18 metų asmenims reikia dėvėti šalmą ir kitas būtinas apsaugas. Važiuojant dviračiu bei paspirtuku būtina rinktis saugų greitį, laikytis atstumo nuo pėsčiųjų ir nuolat stebėti aplinką, kad būtų galima akimirksniu signalizuoti ar spausti stabdį.

„Karantino ribojimų išvarginti žmonės plūsta į viešąsias vietas vos tik pasitaiko geras oras. Todėl reikia turėti omenyje, kad pėsčiųjų srautai yra nemaži, pasklidę ne tik po pagrindines, bet ir po atokesnes gatves, o žaliosios zonos ar kitos viešos vietos yra papildomos pėsčiųjų traukos vietos. Automobilių vairuotojams taip pat laikas imti pratintis, kad į eismą pamažu įsilieja šiltojo sezono atstovai ir nepykti, jei reikia pristabdyti, praleisti, palaukti ar saugiai aplenkti. Taiką palaikyti paprasta, tereikia paisyti KET ir neprarasti budrumo“, – teigia A. Žiukelis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
4.0000

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (10)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršta net ir patyrę vairuotojai (53)

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį, lietuviai dažniau išsiruošia į...

Automobilio garantijos subtilybės – po didinamuoju stiklu (3)

Komercinis automobilis verslui yra darbo įrankis, kuris negali stovėti garaže ar servise. Todėl...

Paragino vairuotojus neapsileisti: yra vietų, kurias savo automobilyje privalote išvalyti kuo skubiau (11)

Automobilio priežiūra – ne tik jo plovimas ir kruopštus salono siurbimas. Neretai vairuotojai...

Smulkmena, kuri lemia, kad automobilis važiuoja prasčiau nei galėtų (22)

Saugų vairavimą dažnai nulemia kokybiškos padangos. Tinkamas padangų protektoriaus nusidėvėjimo...

Top naujienos

Lietuviai skelbia sukūrę vaistą nuo koronaviruso: jis gali tapti pirmuoju pasaulyje (47)

Vilniuje įsikūrusi „ Northway Biotech “ pernai pranešė, kad kartu su šveicarais kuria...

Vilniuje atsidarė naujas traukos centras – tokio turgaus mums pavydės visos Baltijos šalys (221)

Gali būti, kad Vilnius nuo šiol turi naują madingiausią ir patraukliausią susitikimų vietą....

Po sunkios COVID-19 ligos kelias į sanatoriją – užvertas: dėl naujo Dulkio įsakymo susiklostė absurdiška situacija (159)

Praėjusį ketvirtadienį vilnietės Karinos tėvas po sunkios ir komplikuotos COVID-19 ligos buvo...

Lietuvė apie padėtį šalyje, kuri manė nugalėjusi koroną: situacija dramatiška, ligos atveju nebepadeda net pinigai išpardavė pasigamintas vakcinas (235)

Koronaviruso atvejų skaičiui Indijoje vis mušant rekordus, šalies valstijos skelbia atskirus,...

Pasiilgusiems kelionių žinia iš Briuselio: štai ką svarbu žinoti planuojantiems atostogas (29)

Turizmas yra vienas tų sektorių, kurį COVID-19 pandemija paveikė labiausiai, dėl to gali būti...

Moterys ir technologijos: šie startuoliai pandemijos akivaizdoje sulaukė išskirtinio investuotojų dėmesio

Kadaise rizikos kapitalo bendruomenės laikyti pernelyg nišiniais ar rizikingais, šiandien, kai...

Joana Balčiuvienė | D+

Po 7 metų santuokos atsibudo: ką daryti, jei tas žmogus man net nepatinka

Gyveni gyveni su žmogumi, ir staiga matai: na, ne toks protingas, kaip kolega. Ir ne tokie pomėgiai...

Renata išdavė paslaptį, kaip ypatingai gardžiai paruošti karką: tai grilio bomba, kurią kepsite dar ne kartą (3)

Ar kada valgėte karką , ruoštą pomidorų sultyse? Maisto entuziastė Renata Stužėnienė iš...

Po švilpuko merginos pamiršo skrupulus: aikštėje draskėsi ir žaidėjos, ir jų treneriai (6)

Bulgarijos moterų futbolo taurės pusfinalyje emocijų bei kovos netrūko ir po mačo pabaigą...

Verta žinoti: kokius aušinimo skysčius galima sumaišyti, o kokių klaidos kainuos brangiai (10)

Kad pagrindiniai eksploataciniai automobilio komponentai yra variklio ir transmisijos alyvos bei...