aA
Pavasarį tradiciškai į eismą įsiliejantys dviračiai bei paspirtukai padeda judėti neteršiant aplinkos ir išvengiant viešojo transporto. Tačiau atšilus orams pagausėjo ir nelaimių, į kurias patenka šių ekologiškų transporto priemonių vairuotojai. Šiemet policija jau užfiksavo kelis atvejus, kurių metu nukentėjo dviratininkai, tarp jų – ir vaikai. Draudikai ragina neužmiršti, kad tiek paspirtukai, tiek dviračiai yra transporto priemonės ir jų vairuotojai privalo laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Elektrinių paspirtukų nuomos bendrovės pradėjo sezoną anksčiau
Elektrinių paspirtukų nuomos bendrovės pradėjo sezoną anksčiau
© Įmonės archyvas

Koronaviruso pandemija dviračių ir paspirtukų vairuotojams šiemet gali tapti didesniu iššūkiu dar ir dėl to, kad pėstieji dėl reikalavimo laikytis saugaus tarpusavio atstumo yra linkę pasklisti plačiau, rinktis šalutinius kelius ar takus. O atgijusios žaliosios zonos bei tokios iniciatyvos, kaip siekis Vilnių paversti kavine po atviru dangumi, leidžia tikėtis, kad pėsčiasis gali netikėtai iššokti prieš pat akis.

„Kiekvieno šiltojo sezono iššūkiu dviračiai bei paspirtukai tampa pirmiausiai todėl, kad labai dažnai ta pačia erdve jiems tenka dalintis su pėsčiaisiais. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiemet kovą, palyginti su kovu 2019 metais, užvažiavimų ant pėsčiųjų skaičius krito dvigubai. Tačiau tai nestebina įvertinus, kad nuo kovo vidurio įsigaliojo visuotinis karantinas ir griežti judėjimo ribojimai. Be to, dar nebuvo atnaujinta ir elektrinių paspirtukų dalijimosi paslauga. Dabar dviračiai ir paspirtukai grįžo į miestus, kaimų keliuose irgi pagausėjo dviračių, ir nesilaikant KET statistika gali lengvai pakrypti į liūdnesnę pusę“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, pastarosiomis savaitėmis šalies policija užfiksavo net kelis automobilių susidūrimų su pėsčiaisiais atvejus tiek miestuose, tiek kaimuose, o Kaune neblaivus dviračio vairuotojas partrenkė pėsčiųjų ir dviračių taku ėjusią moterį.

Pėsčiųjų perėja: vestis ar važiuoti?

Pėsčiųjų perėja – dar viena vieta, kur dviračių ir paspirtukų vairuotojai privalo elgtis kaip pėstieji. Nors kyla iniciatyvų keisti teisinį reglamentavimą, tačiau kol nenuspręsta kitaip, kertant važiuojamąją kelio dalį pėsčiųjų perėjose, būtina nulipti nuo dviračio ar paspirtuko ir juos persivesti. Išimtis – vietos, kur važiuojamąją dalį kerta dviračių juostos dalis, pažymėta iš kvadratų sudarytomis dviem lygiagrečiomis linijos – tuomet nuo dviračio nulipti nereikia.

Paspirtukui riedėti šaligatviu ar važiuoti gatve?

Jei su dviračiais situacija daugiau ar mažiau aiški, vis tik ne kiekvienas paspirtukas yra prilyginamas dviračiui. Jei paspirtukas gali važiuoti greičiau kaip 25 kilometrų per valandą greičiu, o jo galia viršija 1 kilovatą (kW), jis jau laikomas mopedu ir turėtų judėti ne dviračių taku, o gatve – kartu su kitomis transporto priemonėmis.

„Galingesni paspirtukai ne tik privalo būti registruojami, bet ir atliekama jų techninė apžiūra. Jiems vairuoti būtinos mopedų ir lengvųjų keturračių (AM) kategorijos teisės, civilinės atsakomybės draudimas. Žinoma, tokia transporto priemone derėtų važiuoti ne dviračių takais, o gatvėmis“, – atkreipia dėmesį A. Žiukelis. Jis pastebi, kad nors dauguma šių transporto priemonių pasiekia ir viršija minėtą greitį, kelyje registruotų paspirtukų pamatyti iš tiesų sunku. „Susiduriame su kiek dviprasmiška situacija: pagal dokumentuose nurodytą galią, paspirtukas neturi būti registruojamas, tačiau realybėje juo važiuojama kur kas greičiau. Dėl to eismo dalyviams kyla pavojus“, – nurodo draudimo ekspertas.

Ir dviračiu, ir paspirtuku turėtų būti važiuojama įsitikinus, kad puikiai veikia stabdis, garso signalas, jaunesniems kaip 18 metų asmenims reikia dėvėti šalmą ir kitas būtinas apsaugas. Važiuojant dviračiu bei paspirtuku būtina rinktis saugų greitį, laikytis atstumo nuo pėsčiųjų ir nuolat stebėti aplinką, kad būtų galima akimirksniu signalizuoti ar spausti stabdį.

„Karantino ribojimų išvarginti žmonės plūsta į viešąsias vietas vos tik pasitaiko geras oras. Todėl reikia turėti omenyje, kad pėsčiųjų srautai yra nemaži, pasklidę ne tik po pagrindines, bet ir po atokesnes gatves, o žaliosios zonos ar kitos viešos vietos yra papildomos pėsčiųjų traukos vietos. Automobilių vairuotojams taip pat laikas imti pratintis, kad į eismą pamažu įsilieja šiltojo sezono atstovai ir nepykti, jei reikia pristabdyti, praleisti, palaukti ar saugiai aplenkti. Taiką palaikyti paprasta, tereikia paisyti KET ir neprarasti budrumo“, – teigia A. Žiukelis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
4.0000

Išsiaiškino, kas mobiliuoju prie vairo naudojasi dažniausiai: lietuvių rezultatai nustebino (7)

Mobiliuoju telefonu automobilyje naudojasi 65 procentai Lietuvos gyventojų. Beveik pusė – 43 proc....

Paaiškino, kokios taisyklės galios į viešąjį transportą grįžtantiems keleiviams

Viešuoju transportu kiekvieną savaitę juda vis daugiau keleivių, o Vilnius rūpinasi jų saugumu....

Trys įspėjimai apie nelygų kelią: kaip elgtis, kai pamatote vieną iš jų (10)

Įvairūs kelio nelygumai gali lemti ne tik automobilio techninius gedimus, tačiau net ir skaudžiai...

Kaip atpažinti, kada metas pasikeisti automobilio valytuvus naujais (5)

Automobilio priekinio stiklo valytuvai yra vienas labiausiai apkraunamų ir greičiausiai...

Paaiškino, ką daryti, jeigu kelyje išsikrovė hibridinis automobilis: tempti ar bandyti užvesti? (90)

Įstrigti kelio pašonėje išsikrovus akumuliatoriui ar pasibaigus degalams yra ne vieno vairuotojo...

Top naujienos

Skvernelis: nuo kitos savaitės bus atkurtas laisvas judėjimas į Lenkiją (85)

Premjeras Saulius Skvernelis penktadienį pranešė, kad sutarta atkurti laisvą žmonių judėjimą...

Ekspertai apie katastrofą Sibire: žala gali būti neatitaisoma  Putinas plūstasi: ar jūs ten sveiko proto? (110)

Po incidento Norilske aplinkosaugos grupės įspėja – dėl išsiliejusių degalų kiekio ir upės...

20 metų už grotų praleidęs žudikų gaujos vadeiva prašėsi gyventi pas mamą „specializacija“ – grobti ir žudyti verslininkus (90)

Kalėti iki gyvos galvos nuteistas vienas kraupiausių Kauno nusikaltėlių Ričardas Baratinskas ,...

Vasiliauskas: pasaulio ekonomikos nuosmukis bus didžiausias naujųjų laikų istorijoje papildyta (164)

Ekonomikos nuosmukis Lietuvoje šiemet neturėtų būti toks didelis, kaip prognozuota anksčiau,...

„Air Baltic“ planuoja skrydžius į Londoną, Dubliną, Dubrovniką, nors leidimų dar nėra (11)

Latvijos oro bendrovė „ Air Baltic “ skelbia birželį atnaujinsianti skrydžius iš Vilniaus į...

Sostinės daugiabutyje pro 9 aukšto langą iškrito šuo: tolesnis jo šeimininkės elgesys abejingų nepaliko (79)

Vakar sostinės Pilaitės mikrorajone pro 9 aukšto langą iškrito šuo, po šio nutikimo...

Olga Procevska

Patarimai, kaip įveikti krizę: neįkyrėk darbuotojams, ilgai pietauk, eik namo ketvirtą

Dabartinė pasaulinė pandemija aiškiai parodo, kad krizę geriau išgyvena žmonės, atsparūs...

LFF skelbia finansinę dietą vadovams ir rinktinių treneriams (1)

Lietuvos futbolo federacijos ( LFF ) vadovai tvirtina susitarę su visų šalies nacionalinių...

Tamašunienė: atvykstant iš nedidelės rizikos trečiųjų šalių nereikėtų liepti izoliuotis

Priėmus sprendimą atverti išorines Europos Sąjungos (ES) sienas, izoliacijos reikalavimai...

Socialinių tinklų pažiba tapęs gėrimas: kaip jį paruošti? (1)

Jau daugiau nei prieš 800 metų japonų budistų vienuoliai pastebėjo, kad matcha – nepaprasta...

|Maža didelių žinių kaina