aA
Karšti ir sausi šių metų orai paveikė ir laukinių gyvūnų elgesį. Draudikų duomenimis, itin aktyviai šiemet migravusių gyvūnų susidūrimų su automobiliais skaičius Lietuvoje gegužę ir birželį išaugo 43 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
© DELFI / Ainis Gurevičius

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad per pavasario gyvūnų migraciją susidūrimų keliuose paprastai neišvengiama, tačiau šiemet tokių įvykių fiksuota ženkliai daugiau. Preliminariais duomenimis, vidutinės susidūrimo su gyvūnais žalos siekia 1800 eurų, o didžiausios žalos priartėja prie 20 tūkst. eurų.

„Apibendrinę pastarųjų dviejų mėnesių įvykių keliuose pobūdį bei kitus duomenis įsitikinome, kad šiemet kaip niekad daug įvykių, kuomet automobiliai susidūrė su gyvūnais. Daugiausiai tokių įvykių užfiksavome Aukštaitijoje. Tik jei pernai jais pasižymėjo Rokiškis ir Molėtai, šiemet išsiskiria Anykščiai, Utena. Jau įprasta, bet prie šios nedžiuginančios statistikos nuolat prisideda ir Vilniaus ir Kauno rajonai“, – sako jis.

Aplinkosaugos specialistai skaičiuoja, kad pastaraisiais metais bendra stambių kanopinių gyvūnų populiacija šalyje išaugo apie 20 procentų, o gyvūnų ganyklų plotas išsiplėtė. Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos duomenimis, 2018 metais įskaitinių eismo įvykių dėl susidūrimų su gyvūnais skaičius išaugo 56 proc. – užfiksuotas 41 toks įvykis, kurių metu 3 žmonės žuvo ir 53 buvo sužeisti.

Pasak specialisto, susidūrimai su gyvūnais pasižymi sava, vairuotojams nepalankia specifika.

„Po susidūrimų su gyvūnais žalos beveik visais atvejais didesnės nei susidūrus automobiliams. Jeigu nedidelio techninio įvykio metu, kai nubrozdinama viena ar pora detalių, žalos apsiriboja vidutiniškai šimtais eurų, tai po susidūrimo su gyvūnais tokių smulkių žalų praktiškai nepasitaiko, automobiliai sudaužomi stipriau, pažeidimai būna gerokai didesni. Gerai, jei susidūrus su stambiais kanopiniais gyvūnais pavyksta išvengti žmonių sužalojimų ar net mirčių“, – teigia A. Žiukelis.

Galima sutikti bet kur

Specialisto teigimu, atitinkamuose kelių ruožuose apsauginės tvorelės bei ženklai „Laukiniai gyvūnai“ įrengiami tikrai ne veltui – tai pirmas signalas, rodantis, kad būtina būti dar atidesniems. Bėda ta, kad gyvūną galima sutikti praktiškai bet kur, o smūgio stiprumą bei žalą lemia ne tik gyvūno dydis, bet ir paties vairuotojo elgesys.

„Žvėrys į kelią išsmunka ir pro pravirus atitvarų vartus, o tuo labiau paprastai ir visiškai neribojami jie juda atviruose laukuose ir vietovėse. Todėl laikytis kelio ženklų ir saugaus, gerai kontroliuojamo greičio yra būtina, nes toks elgesys efektyviausiai sumažina susidūrimo tikimybę, o susidūrus – smūgio žalą. Laukinius gyvūnus gali papildomai trikdyti ir gąsdinti ryški ir koncentruota automobilio žibintų šviesa, garsiniai signalai. Be to, visiškai neaišku, į kurią pusę gali bėgti pabaidytas gyvūnas. Ypač atidiems reikėtų būti tuose kelio ruožuose, kur kelias eina visai greta miško arba šalikelėse matyt aukšta nenupjauta žolė – čia gyvūnai puikiai maskuojasi vos keli metrai nuo kelio ir juos pastebėti itin sunku“, – sako specialistas.

Laukiniai gyvūnai
Laukiniai gyvūnai
© DELFI / Rimas Pocius

Ateina iki miestų

Didesni bei mažesni žvėrys kartkartėmis šmirinėja ir didesniuose miestuose, kur vairuotojai mažiausiai tikisi susidūrimo su gyvąja gamta.

„Dar šią savaitę Vilniuje buvo užfiksuotas judrioje gatvėje pasimetęs briedis. Pernai vasarą vairuotojai besiblaškantį briedį stebėjo ir Vakariniame aplinkkelyje. Sostinėje ne naujiena ir bėginėjančios lapės, šernai, o Kėdainiuose vairuotojai šiemet stebisi kelią kertančiomis ūdromis. Jau tikriausiai primiršta istorija, kaip prieš dešimt metų balandį jaunas briedis pusdienį Vilniuje gastroliavo po Pašilaičių rajoną. Akivaizdu, kad kai kurios išimtys ar išskirtiniai atvejai bėgant laikui virsta tam tikromis tendencijomis ir tai reikia priimti kaip faktą“, – sako jis.

Susidūrus su laukiniu gyvūnu, jei jis buvo sužeistas arba nugaišo, taip pat jei buvo sužeisti arba žuvo žmonės, apgadintos transporto priemonės, statiniai, kelio ženklai, atitvarai arba kitokie kelio elementai, privaloma apie įvykį pranešti bendruoju pagalbos telefonu 112 ir vykdyti pareigūnų duodamus nurodymus. Nugaišusiu gyvūnu pasirūpina atsakingos tarnybos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
4.5000

Rekonstrukcija užtruko – tilto į Aleksotą atidarymo kauniečiams dar teks palaukti (32)

Nekantriems Kauno vairuotojams teks dar palaukti, kol Vytauto Didžiojo tiltas po remonto bus...

Paragino savivaldybes susitvarkyti: liepė aiškiai pažymėti dviratininkams skirtas pervažas (1)

Susisiekimo ministerija , atsiliepdama į pastaruoju metu viešojoje erdvėje vykstančias diskusijas...

Išsiaiškino, ko kelyje naktimis vairuotojai bijo labiausiai (4)

Lietuvoje augant dviratininkų skaičiui vis aktualesni tampa ir jų saugumo kelyje klausimai. Viena...

Susirūpino užmiestyje važiuojančiais dviratininkais: automobilių vairuotojai keliu dalinasi nenoriai (38)

Dviratis ne vienam tapo ne tik laisvalaikio praleidimo būdu, bet ir transporto priemone. Vis tik...

Nuo avarijos per plauką: šioje Vilniaus vietoje klysta visi vairuotojai, kurie žiūri į kelio ženklus (132)

Eismas turėtų vykti taip, kad vairuotojams nereikėtų spręsti galvosūkiu – taip sako ne vienas...

Top naujienos

Taršos mokesčiai privers išlipti iš pamėgtų automobilių – galingus vokiškus pakeis nedideli japoniški (785)

Prabilusi apie mokestį taršiems automobiliams, Aplinkos ministerija riebų brūkšnį nubrėžė...

Mokslų daktarė apie uogas, kurių naudą dažnai užmirštame: jei jų nevalgote, neįsivaizduojate, ką prarandate (55)

Juodieji serbentai (lot. ribes nigrum ) Europoje valgomi jau apie 400 metų, o įrašai apie šias...

Vilniuje prieš vidurnaktį ukrainiečių „VW Passat“ rėžėsi į stulpą: automobilis visiškai suniokotas keleivis ligoninėje (11)

Vėlų antradienio vakarą Vilniuje, prie Oslo g. ir Laisvės pr. sankirtos, į apšvietimo stulpą...

Pretendentai į ministrų postus – spalvingos asmenybės (350)

Nors pasitikėjimą pasitikrinęs Saulius Skvernelis nepanoro atskleisti galimų pretendentų į tris...

Geros naujienos pasiilgusiems tikros vasaros: lietus trauksis, šiluma grįš (2)

Artimiausiomis dienomis tolstantis ciklonas vis dar turės įtakos Lietuvos orams .

„Sūduva“ šeimininkavo San Marine: gynėjo benefisas ir sutriuškinti varžovai (73)

Iš UEFA Čempionų lygos atrankos iškritusi Marijampolės „Sūduva“ sėkmingai persikėlė į...

Klaipėdietė užfiksavo supykusio kurjerio elgesį: toks elgesys sulauks bausmės (355)

Viena klaipėdietė išvydusi, ką siuntų tarnybos darbuotojas daro su siųsti paruoštomis...

Palanga be išeiginių marškinių ir aukštų kulniukų: kaip miestiečiai rengiasi paprastą dieną (36)

Pagrindinio šalies kurorto – Palangos – lankytojai, kaip taisyklė, visuomet pasižymi...

Dar vienas nemalonus faktas rūkaliams: žudo ne tik save (57)

Jei jus erzina visur primėtytos nuorūkos, metas dar labiau pasipiktinti: neseniai atliktas tyrimas...

Pasaulis regi akinių milžino gimimą: „Ray-Ban“ savininkas pradėjo 8 mlrd. dolerių vertės derybas (7)

Akinių nuo saulės „ Ray-Ban “ savininkas „EssilorLuxottica SA“ svarsto „GrandVision NV“...