aA
Lapkričio pradžioje paskelbta, kad gatvėse atsirado naujo tipo šviesoforų su sekcijomis, nurodančiomis posūkius į dešinę. Taip pat ir tai, kad intensyviai pradės nykti prie šviesoforų buvusios metalinės lentelės, leidžiančiomis pasukti į dešinę, kai dega raudonas šviesoforo signalas. Nors žinia iš pirmo žvilgsnio aiški, sutriko ne vienas vairuotojas: nežino, ar dar tebegali sukti į dešinę, kai prie šviesoforo įrengta metalinė lentelė.
Permainos prie šviesoforų sukėlė sumaištį gatvėse: iki kada galioja „metalinės lentelės“
© DELFI / Valdas Kopūstas

„Susidūriau su keblia situacija, nes vieni sustoja, kiti – nestoja: lentelės nuo šviesoforų nenuimtos, o taisyklės – jau kitos“, – DELFI rašė Alytuje gyvenantis Arūnas.

Vyras pasakojo, kad norėdamas pasiteirauti, kuo reikėtų vadovautis, skambino net į Bendrąjį pagalbos centrą 112, šie nukreipė pas vietos policijos pareigūnus. Pastarieji aiškaus atsakymo taip pat nesuteikė – nurodė, kad vyras tiesiog pamėgintų važiuotų ir pasižiūrėtų, kas bus.

„Lentelės nenuimtos ir klaidina visus vairuotojus. Visi važiuoja, tik keletas sustoja. Įdomu, ar nubaus policija, ar ne? Kuo vadovautis? Nuvyksiu į kitą miestą, ten lentelė bus, nevažiuosiu, tai ką man atsakyti tam, kuris man signalizuos?“ – piktinosi Artūras, pabrėžęs, kad miestų valdžia neatliko namų darbų rengdamasi Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, o prie šviesoforų likusios metalinės lentelės klaidina vairuotojus.

Neliks nuo 2020 m.

Visgi įsitikinimas, kad metalinių lentelių, leidžiančių sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, turėjo nelikti jau dabar, klaidingas. Visos prie šviesoforų esančios papildomos lentelės išnykti iš gatvių turėtų iki 2020 m. sausio 1 d.

Kitaip tariant, vairuotojai jau dabar turėtų būti atidesni ir žvalgytis, ar jų įprastame maršrute neatsirado pokyčių, mat per ateinančius porą mėnesių visoje Lietuvoje tokios metalinės lentelės nuo šviesoforų bus intensyviai nurenkamos, o šviesoforų veikla – koreguojama, kad eismo dalyviams būtų patogu.

Šviesoforas
Šviesoforas

Reikia važiuoti, ne stovėti

Kol prie šviesoforų yra įrengtos metalinės lentelės, leidžiančios pasukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, vairuotojai turėtų jų paisyti ir, kai nori sukti į dešinę, tą daryti, kaip buvo įpratę iki tol.

Kitaip tariant, į dešinę ten, kur įrengta metalinė lentelė, degant raudonam šviesoforo signalui pasukti norintis vairuotojas, privažiavęs prie sankryžos, privalo sustoti prie „Stop“ linijos, įsitikinti, kad išvažiuoti į sankryžą ir pasukti į dešinę yra saugu, duoti kelią visoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių važiavimo ar ėjimo kryptį jis kerta, ir tuomet važiuoti.

Tad tie vairuotojai, kurie, matydami į dešinę pasukti norintį, bet prie metalinės lentelės stovintį ir nevažiuojantį vairuotoją, bando šį paraginti garsiniu signalu, yra teisūs – iki pat 2020 m. sausio 1 d. ten, kur yra metalinės lentelės, vadovautis reikia įprasta eismo tvarka.

DELFI primena, kad prie šviesoforo įrengta metalinė lentelė, leidžianti pasukti į dešinę, nereiškia, jog vairuotojas, norintis važiuoti tiesiai (jeigu tą leidžia kelio ženklinimas), privalo sukti. Tokioje vietoje sustojęs vairuotojas gali ramiai sulaukti žalio šviesoforo signalo ir važiuoti tiesiai.

Permainos prie šviesoforų sukėlė sumaištį gatvėse: iki kada galioja „metalinės lentelės“
© DELFI / Karolina Pansevič

Atsirado naujų šviesoforų

Kai kuriose Lietuvos miestų sankryžose atsirado naujų šviesoforų, kuriuose vietoje metalinių lentelių – žaliai įsižiebiančios sekcijos, leidžiančios pasukti į dešinę. Tokiose vietose privaloma paisyti naujos eismo tvarkos.

Kaip atrodo naujieji šviesoforai Kaune, nufilmavo DELFI skaitytojas Dalius Santockis.

Jeigu šviesofore yra įsižiebusi žalios spalvos papildoma sekcija (atskirai arba deganti kartu su pagrindiniu žalios spalvos signalu), vairuotojui leidžiama pasukti į dešinę be jokių kliūčių. Tuo metu pėstiesiems ir dviratininkams, kurių važiavimo kryptį į dešinę sukantis vairuotojas kerta, dega eismą draudžiantis signalas.

Pasukti į dešinę galima ir tada, kai papildoma sekcija – žalios spalvos rodyklė – nedega. Tačiau tokiu atveju žaliai turi degti pagrindinis apskritimo formos šviesoforo žalios spalvos signalas. Be to, jame neturi būti rodyklių, nurodančių, kuriomis kryptimis galima važiuoti įsižiebus žaliai šviesai. Tokiomis sąlygomis į dešinę sukantis vairuotojas privalo praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus, mat tuo metu jiems dega leidžiantis eismą šviesoforo signalas.

Jeigu šviesofore dega apskritimo formos žalios spalvos signalas, bet jame yra rodyklių, nurodančių, kuriomis kryptimis galima važiuoti degant žaliai, o papildoma sekcija į dešinę nėra įsižiebusi, pasukti į dešinę draudžiama.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(26 žmonės įvertino)
3.5000

10 klausimų, kuriuos turite užduoti, kai perkate naudotą automobilį (59)

Iš pardavėjo gaunama (o kai kuriais atvejais – ir nutylima) informacija apie dėvėtą...

Ką daryti, jeigu automobilyje smirda: kaip atsikratyti rūkalų kvapo salone (63)

Rūkant automobilyje, salone gali ilgam likti nepageidaujamas tabako kvapas . Be to, jį sunku...

Ką daryti, jeigu automobilio žibintai šviečia prastai: siūlo naudoti ir sodą, ir dantų pastą (50)

Bėgant laikui, automobilio priekiniai žibintai gali tapti apsiblausę, o tai gali gerokai...

Kas turi atlyginti žalą po to, kai automobilį sumaitojo ant jo užkritęs sniegas (105)

Prasidėjus atodrėkiui pasipylė ir perspėjimai vairuotojams: nestatykite automobilių prie...

Trys klaidos, kurias padaro vairuotojai atšalus orams: kartais jos baigiasi ir avarija (7)

Pastaruosius kelerius metus dominavusios šiltos žiemos tarsi užmigdė vairuotojus – šiemet...

Top naujienos

Šimonytė: iki „žaliojo paso“ atsiradimo – ilgas kelias (12)

Ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė antradienį teigė, kad iki „žaliojo paso“...

„Sodra“: atlyginimai vidutiniškai augo 110 eurų, „į rankas“ gaunama apie 935 eurus (49)

Gyventojų vidutinės darbo pajamos paskutinį praėjusių metų ketvirtį, palyginus su tokiu pačiu...

Šauktinis atsisakė tarnauti kariuomenėje: aš geriau miške dirbsiu (1109)

Į privalomąją karo tarnybą pašauktas, tačiau nurodymų nevykdęs ir į komplektavimo tarnybą...

Prieš atleidimą – politikus nustebinę Čaplinsko veiksmai (114)

Pirmadienį pranešta, kad, pasibaigus Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro (ULAC) vadovo Sauliaus...

Investicijų indeksas: 2020 metais akcijos galutinai nukarūnavo būstą nuomai (4)

Praėjusiais metais Lietuvos įmonių akcijos uždirbo 14,7 proc. grąžą, kai būstas nuomai...

Situacija nedžiugina – pirmu etapu į mokyklas grįš tik dvi moksleivių grupės (128)

Dabartinė COVID–19 situacija, anot Vyriausybės , neleidžia svarstyti karantino atlaisvinimų,...

Transliacija / Delfi tema. Kas daro didžiausią žalą mūsų širdžiai?

Laidoje dalyvauja: Santaros klinikų kardiologas profesorius Pranas Šerpytis ir VU Medicinos...

Pandemijos kaltininkas gali slypėti ne Kinijoje: mokslininkai ieško COVID-19 ištakų – rado užuominų (2)

Kambodžos ir Tailando mokslininkai neseniai mažuosiuose pasagnosiuose šikšnosparniuose aptiko...

Sekant pinigus: iš ko gyvena Lietuvos viešosios erdvės paraščių veikėjai (301)

Dezinformaciją Lietuvoje skleidžiančius asmenis galima suskirstyti į kelias grupes, tačiau kai...

Kol nepradėtas masinis visuomenės skiepijimas, privilegijų skiepą gavę neturėtų gauti (19)

Ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė antradienį teigė, kad iki „žaliojo paso“ įgyvendinimo...