aA
Lapkričio pradžioje paskelbta, kad gatvėse atsirado naujo tipo šviesoforų su sekcijomis, nurodančiomis posūkius į dešinę. Taip pat ir tai, kad intensyviai pradės nykti prie šviesoforų buvusios metalinės lentelės, leidžiančiomis pasukti į dešinę, kai dega raudonas šviesoforo signalas. Nors žinia iš pirmo žvilgsnio aiški, sutriko ne vienas vairuotojas: nežino, ar dar tebegali sukti į dešinę, kai prie šviesoforo įrengta metalinė lentelė.
Permainos prie šviesoforų sukėlė sumaištį gatvėse: iki kada galioja „metalinės lentelės“
© DELFI / Valdas Kopūstas

„Susidūriau su keblia situacija, nes vieni sustoja, kiti – nestoja: lentelės nuo šviesoforų nenuimtos, o taisyklės – jau kitos“, – DELFI rašė Alytuje gyvenantis Arūnas.

Vyras pasakojo, kad norėdamas pasiteirauti, kuo reikėtų vadovautis, skambino net į Bendrąjį pagalbos centrą 112, šie nukreipė pas vietos policijos pareigūnus. Pastarieji aiškaus atsakymo taip pat nesuteikė – nurodė, kad vyras tiesiog pamėgintų važiuotų ir pasižiūrėtų, kas bus.

„Lentelės nenuimtos ir klaidina visus vairuotojus. Visi važiuoja, tik keletas sustoja. Įdomu, ar nubaus policija, ar ne? Kuo vadovautis? Nuvyksiu į kitą miestą, ten lentelė bus, nevažiuosiu, tai ką man atsakyti tam, kuris man signalizuos?“ – piktinosi Artūras, pabrėžęs, kad miestų valdžia neatliko namų darbų rengdamasi Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, o prie šviesoforų likusios metalinės lentelės klaidina vairuotojus.

Neliks nuo 2020 m.

Visgi įsitikinimas, kad metalinių lentelių, leidžiančių sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, turėjo nelikti jau dabar, klaidingas. Visos prie šviesoforų esančios papildomos lentelės išnykti iš gatvių turėtų iki 2020 m. sausio 1 d.

Kitaip tariant, vairuotojai jau dabar turėtų būti atidesni ir žvalgytis, ar jų įprastame maršrute neatsirado pokyčių, mat per ateinančius porą mėnesių visoje Lietuvoje tokios metalinės lentelės nuo šviesoforų bus intensyviai nurenkamos, o šviesoforų veikla – koreguojama, kad eismo dalyviams būtų patogu.

Šviesoforas
Šviesoforas

Reikia važiuoti, ne stovėti

Kol prie šviesoforų yra įrengtos metalinės lentelės, leidžiančios pasukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, vairuotojai turėtų jų paisyti ir, kai nori sukti į dešinę, tą daryti, kaip buvo įpratę iki tol.

Kitaip tariant, į dešinę ten, kur įrengta metalinė lentelė, degant raudonam šviesoforo signalui pasukti norintis vairuotojas, privažiavęs prie sankryžos, privalo sustoti prie „Stop“ linijos, įsitikinti, kad išvažiuoti į sankryžą ir pasukti į dešinę yra saugu, duoti kelią visoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių važiavimo ar ėjimo kryptį jis kerta, ir tuomet važiuoti.

Tad tie vairuotojai, kurie, matydami į dešinę pasukti norintį, bet prie metalinės lentelės stovintį ir nevažiuojantį vairuotoją, bando šį paraginti garsiniu signalu, yra teisūs – iki pat 2020 m. sausio 1 d. ten, kur yra metalinės lentelės, vadovautis reikia įprasta eismo tvarka.

DELFI primena, kad prie šviesoforo įrengta metalinė lentelė, leidžianti pasukti į dešinę, nereiškia, jog vairuotojas, norintis važiuoti tiesiai (jeigu tą leidžia kelio ženklinimas), privalo sukti. Tokioje vietoje sustojęs vairuotojas gali ramiai sulaukti žalio šviesoforo signalo ir važiuoti tiesiai.

Permainos prie šviesoforų sukėlė sumaištį gatvėse: iki kada galioja „metalinės lentelės“
© DELFI / Karolina Pansevič

Atsirado naujų šviesoforų

Kai kuriose Lietuvos miestų sankryžose atsirado naujų šviesoforų, kuriuose vietoje metalinių lentelių – žaliai įsižiebiančios sekcijos, leidžiančios pasukti į dešinę. Tokiose vietose privaloma paisyti naujos eismo tvarkos.

Kaip atrodo naujieji šviesoforai Kaune, nufilmavo DELFI skaitytojas Dalius Santockis.

Jeigu šviesofore yra įsižiebusi žalios spalvos papildoma sekcija (atskirai arba deganti kartu su pagrindiniu žalios spalvos signalu), vairuotojui leidžiama pasukti į dešinę be jokių kliūčių. Tuo metu pėstiesiems ir dviratininkams, kurių važiavimo kryptį į dešinę sukantis vairuotojas kerta, dega eismą draudžiantis signalas.

Pasukti į dešinę galima ir tada, kai papildoma sekcija – žalios spalvos rodyklė – nedega. Tačiau tokiu atveju žaliai turi degti pagrindinis apskritimo formos šviesoforo žalios spalvos signalas. Be to, jame neturi būti rodyklių, nurodančių, kuriomis kryptimis galima važiuoti įsižiebus žaliai šviesai. Tokiomis sąlygomis į dešinę sukantis vairuotojas privalo praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus, mat tuo metu jiems dega leidžiantis eismą šviesoforo signalas.

Jeigu šviesofore dega apskritimo formos žalios spalvos signalas, bet jame yra rodyklių, nurodančių, kuriomis kryptimis galima važiuoti degant žaliai, o papildoma sekcija į dešinę nėra įsižiebusi, pasukti į dešinę draudžiama.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(26 žmonės įvertino)
3.5000

Siūlo keisti įstatymą – vairuotojus galėtų stabdyti ir tikrinti neuniformuoti VMI darbuotojai

Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme siūloma naujovė - pataisa, kuri suteiktų leidimą...

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais – aplinkosaugininkų įspėjimas

Kas savaitę sulaukiant beveik arti dviejų šimtų skambučių apie į autoįvykius pakliuvusius...

Ekspertai apie žieminių padangų naudojimą vasarą: brangstant degalams, tai – finansiškai skausmingas sprendimas

„Žieminės padangos jau beveik atgyveno, per vasarą jas visiškai užbaigsiu ir rudenį pirksiu...

Automobilio priežiūra vasarą – 5 patarimai, padėsiantys keliauti saugiau

Vasara – kelionių metas. Didelė dalis keliaujančiųjų savo nuotykiams renkasi būtent...

Nuo šiol dėl eismo nesklandumų vilniečiai turės kreiptis į 3 skirtingas įmones

Siekdama užtikrinti eismo saugumą ir darbų atlikimą laiku, Vilniaus savivaldybė sostinę...

Top naujienos

Koks bus Rusijos kerštas dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą draudimo: galimi keli variantai

Rusija i tulžingai užsipuolus Lietuvą dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą...

Paviešintas pokalbis: apie ką likus 4 dienoms iki karo kalbėjosi Putinas ir Macronas (2)

Prancūzijos žurnalistai paviešino Rusijos ir Prancūzijos prezidentų telefoninio pokalbio,...

Karo ekspertai: tai perskaitę paklausite – nejau ukrainiečių generolai ir štabai akli?

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad į...

Karas Ukrainoje. Rusija smogė prekybos centrui Kremenčuke, kuriame buvo daugiau nei 1000 žmonių G7 šalys pažadėjo Ukrainai 28 mlrd. eurų finansinę paramą (2)

Per Rusijos smūgius Ukrainos sostinei anksti sekmadienį žuvo vienas ir buvo sužeisti dar šeši...

Delfi PliusTomas Ramanskas

Pas Šarą liksiantis Jokubaitis – apie debiutinio sezono bangas, Maskoliūno vaidmenį ir iššūkį rinktinėje išskirtinis interviu

Pasibaigus klubinio krepšinio sezonui Europoje, pirmus metus legionieriaus duonos „Barcelonos“...

Delfi PliusSniego pilys

„Laskovij maj“ prakeiksmas ar tragiška lemtis: tarp iškeliavusiųjų vienas paskui kitą Anapilin grupės narių – ir jaunas lietuvis (1)

48 metų rusų popmuzikos žvaigždė Jurijus Šatunovas mirė birželio 23-iosios naktį nuo...

Vienos žymiausių Taivano puslaidininkių bendrovių prezidentas: atsiprašau, tačiau neturiu planų jūsų šalyje (18)

Taivanui COVID-19 pandemijos metu nusiuntusi vakcinų ir taip užmezgusi glaudžius ryšius su šia...

Profesorius Povilas Aleksandravičius siūlo vienintelę įmanomą išeitį iš šio pragaro: yra būdas užkirsti kelią karui (1)

„Mūsų prigimtis yra prieštaringa: siekdami apsaugoti, sunaikiname ją“, – teigia filosofas ,...

Gyventojai galimai laukiančio sunkmečio nebijo: skaičiuojamos rekordinės išlaidos atostogoms (1)

Kainoms toliau augant, gyventojai diržų veržtis neplanuoja ir galimai artėjantis sunkmetis...

Gyventojų skolose – suprastėjusios tendencijos: įsiskolinimai siekia 422 mln. eurų

Lietuvos gyventojų skolos pastarąjį pusmetį vėl pradėjo augti, nors 2021 metų antrąjį...