aA
Lapkričio pradžioje paskelbta, kad gatvėse atsirado naujo tipo šviesoforų su sekcijomis, nurodančiomis posūkius į dešinę. Taip pat ir tai, kad intensyviai pradės nykti prie šviesoforų buvusios metalinės lentelės, leidžiančiomis pasukti į dešinę, kai dega raudonas šviesoforo signalas. Nors žinia iš pirmo žvilgsnio aiški, sutriko ne vienas vairuotojas: nežino, ar dar tebegali sukti į dešinę, kai prie šviesoforo įrengta metalinė lentelė.
© DELFI / Valdas Kopūstas

„Susidūriau su keblia situacija, nes vieni sustoja, kiti – nestoja: lentelės nuo šviesoforų nenuimtos, o taisyklės – jau kitos“, – DELFI rašė Alytuje gyvenantis Arūnas.

Vyras pasakojo, kad norėdamas pasiteirauti, kuo reikėtų vadovautis, skambino net į Bendrąjį pagalbos centrą 112, šie nukreipė pas vietos policijos pareigūnus. Pastarieji aiškaus atsakymo taip pat nesuteikė – nurodė, kad vyras tiesiog pamėgintų važiuotų ir pasižiūrėtų, kas bus.

„Lentelės nenuimtos ir klaidina visus vairuotojus. Visi važiuoja, tik keletas sustoja. Įdomu, ar nubaus policija, ar ne? Kuo vadovautis? Nuvyksiu į kitą miestą, ten lentelė bus, nevažiuosiu, tai ką man atsakyti tam, kuris man signalizuos?“ – piktinosi Artūras, pabrėžęs, kad miestų valdžia neatliko namų darbų rengdamasi Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, o prie šviesoforų likusios metalinės lentelės klaidina vairuotojus.

Neliks nuo 2020 m.

Visgi įsitikinimas, kad metalinių lentelių, leidžiančių sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, turėjo nelikti jau dabar, klaidingas. Visos prie šviesoforų esančios papildomos lentelės išnykti iš gatvių turėtų iki 2020 m. sausio 1 d.

Kitaip tariant, vairuotojai jau dabar turėtų būti atidesni ir žvalgytis, ar jų įprastame maršrute neatsirado pokyčių, mat per ateinančius porą mėnesių visoje Lietuvoje tokios metalinės lentelės nuo šviesoforų bus intensyviai nurenkamos, o šviesoforų veikla – koreguojama, kad eismo dalyviams būtų patogu.

Šviesoforas
Šviesoforas

Reikia važiuoti, ne stovėti

Kol prie šviesoforų yra įrengtos metalinės lentelės, leidžiančios pasukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, vairuotojai turėtų jų paisyti ir, kai nori sukti į dešinę, tą daryti, kaip buvo įpratę iki tol.

Kitaip tariant, į dešinę ten, kur įrengta metalinė lentelė, degant raudonam šviesoforo signalui pasukti norintis vairuotojas, privažiavęs prie sankryžos, privalo sustoti prie „Stop“ linijos, įsitikinti, kad išvažiuoti į sankryžą ir pasukti į dešinę yra saugu, duoti kelią visoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių važiavimo ar ėjimo kryptį jis kerta, ir tuomet važiuoti.

Tad tie vairuotojai, kurie, matydami į dešinę pasukti norintį, bet prie metalinės lentelės stovintį ir nevažiuojantį vairuotoją, bando šį paraginti garsiniu signalu, yra teisūs – iki pat 2020 m. sausio 1 d. ten, kur yra metalinės lentelės, vadovautis reikia įprasta eismo tvarka.

DELFI primena, kad prie šviesoforo įrengta metalinė lentelė, leidžianti pasukti į dešinę, nereiškia, jog vairuotojas, norintis važiuoti tiesiai (jeigu tą leidžia kelio ženklinimas), privalo sukti. Tokioje vietoje sustojęs vairuotojas gali ramiai sulaukti žalio šviesoforo signalo ir važiuoti tiesiai.

Permainos prie šviesoforų sukėlė sumaištį gatvėse: iki kada galioja „metalinės lentelės“
© DELFI / Karolina Pansevič

Atsirado naujų šviesoforų

Kai kuriose Lietuvos miestų sankryžose atsirado naujų šviesoforų, kuriuose vietoje metalinių lentelių – žaliai įsižiebiančios sekcijos, leidžiančios pasukti į dešinę. Tokiose vietose privaloma paisyti naujos eismo tvarkos.

Kaip atrodo naujieji šviesoforai Kaune, nufilmavo DELFI skaitytojas Dalius Santockis.

Jeigu šviesofore yra įsižiebusi žalios spalvos papildoma sekcija (atskirai arba deganti kartu su pagrindiniu žalios spalvos signalu), vairuotojui leidžiama pasukti į dešinę be jokių kliūčių. Tuo metu pėstiesiems ir dviratininkams, kurių važiavimo kryptį į dešinę sukantis vairuotojas kerta, dega eismą draudžiantis signalas.

Pasukti į dešinę galima ir tada, kai papildoma sekcija – žalios spalvos rodyklė – nedega. Tačiau tokiu atveju žaliai turi degti pagrindinis apskritimo formos šviesoforo žalios spalvos signalas. Be to, jame neturi būti rodyklių, nurodančių, kuriomis kryptimis galima važiuoti įsižiebus žaliai šviesai. Tokiomis sąlygomis į dešinę sukantis vairuotojas privalo praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus, mat tuo metu jiems dega leidžiantis eismą šviesoforo signalas.

Jeigu šviesofore dega apskritimo formos žalios spalvos signalas, bet jame yra rodyklių, nurodančių, kuriomis kryptimis galima važiuoti degant žaliai, o papildoma sekcija į dešinę nėra įsižiebusi, pasukti į dešinę draudžiama.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(24 žmonės įvertino)
3.5417

Keliuose šiemet žuvusių daugiau nei pernai – kas dėl to kaltas? (41)

Kalbėdami apie saugumą kelyje, vairuotojai skundžiasi pėsčiųjų elgesiu, o pastarieji keiksnoja...

Įvertino pėsčiųjų elgesį Baltijos šalyse: lietuviai dar turi kur pasitempti (5)

Tyrimas parodė, kad Lietuvos pėstieji yra atsakingiausi Baltijos šalyse : mūsų šalies žmonės...

Kas skiriasi, kai nusipirktas automobilis registruojamas internetu, o ne nuvykus į „Regitrą“ (2)

Tikriausiai esate girdėję sakant, kad norint įregistruoti automobilį „Regitroje“ reikia tam...

Kiek vairuotojams kainuoja avarijos su gyvūnais: po vienos teko išmokėti 22 tūkst. eurų (29)

Daugiausiai avarijų, kurios kyla dėl susidūrimų su laukiniais gyvūnais , įvyksta ne regionuose,...

Mitai apie elektromobilių baterijas: ar žiema tikrai pikčiausias priešas?

Elektromobilio baterija – tai, kas šią transporto priemonę iš esmės skiria nuo degalais varomų...

Top naujienos

Kaip lietuvis ruošiasi transformuoti didžiųjų iššūkių drebinamą NATO?

Būrio vadas, vieno didžiausio tarptautinio banko viceprezidentas, viceministras, o dabar vienas...

Lietuviai atsakė, kokį nekilnojamo turto mokestį mokėtų (26)

Gyventojai sako nepritariantys visuotiniam nekilnojamo turto (NT) mokesčio įvedimui ir tikina, kad...

Artinasi žiema: jau šią savaitę prasidės orų permainos (22)

Pirmadienio dieną Lietuva pateks į šiltąjį ciklono sektorių. Padangė išliks debesuota, tik...

Vertingi Sujetos patarimai mitybai: jais pasinaudoję būsite kur kas sveikesni (1)

Jeigu žmogus per visą parą negali surasti nei vienos valandos sportui – kažkas tikrai yra labai...

Sunkios ligos kamuojamas Jurgis atsidūrė beviltiškoje padėtyje: nežinau, ką man reiks pasakyti savo dukrai (172)

„Laivas skęsta, bet mane išmetė pirmąjį“, – laidoje „ DELFI diena “ sakė cukriniu...

Justinas Jarutis – atvirai apie alkoholio sukeltas bėdas ir psichologo pagalbą: po visko man būdavo žiauriai gėda

Dainininkas, roko grupės „ Freaks on Floor“ lyderis Justinas Jarutis džiaugiasi sėkminga...

Macronas ir Merkel įtraukti į naują šaltąjį karą (2)

„Technologinis suverenumas“ yra vienas iš šiais laikais madingesnių terminų, reiškiantis...

Šis pasaulio pabaigos lėktuvas turėjo atlaikyti net atominę ataką, tačiau jį pražudė – paukštis (3)

Štai kaip atrodo tikrų tikriausia gėda. JAV laivyno vadinamasis pasaulio pabaigos lėktuvas, esą,...

Kiek degalų per valandą sunaudodavo sovietiniai traktoriai (10)

Daugelis prisiekusių automobilistų, prisimindami gūdų sovietmetį, būtinai atkreipia dėmesį į...

3 priežastys, kodėl visada reikia išskalbti naujus drabužius

Iš parduotuvės parsinešėte naują suknelę, kelnes ar apatinį trikotažą. Nepatingėkite prieš...