aA
Kiekvieną kartą keliaudami į užmiestį ar grįždami atgal į miestą savaitgaliais ir švenčių dienomis susiduriame su automobilių kolonomis keliuose. Kaip tuomet reikėtų elgtis kelyje? Ar naudinga laikytis kolonos disciplinos?
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

„Drausmė kelyje – privalomas ir būtinas nustatytos tvarkos laikymasis, kad užtikrintumėme savo ir kitų saugumą. Skaudžiausi kelių eismo įvykiai įvyksta susidūrus su priešpriešais važiuojančiu automobiliu, todėl lenkimas yra pavojingas, ypač kai eismas yra intensyvus ir bandome aplenkti automobilių koloną. Privažiavus koloną, mes turime važiuoti kartu su ja. Taip važiuosime saugiai ir taupiai“, – sako Kelių eismo taisyklių, saugaus eismo mokytojas, instruktorius, VšĮ Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centro mokytojas Rolandas Balkė.

Jis pateikia tokį pavyzdį: tarkime, važiuojame į Molėtus arba iš jų vedančiu keliu į Vilnių. Užmiestyje lengvųjų automobilių greitis yra ribojamas iki 90 km/val., ir mes beveik nebaudžiami galime šį greitį didinti iki 100km/val., todėl tikrai kelyje prisivysime automobilių koloną, kuri juda 90 km/val. greičiu arba šiek tiek ir lėčiau.

„Tokios kolonos lenkimas yra neracionalus. Pradėję lenkti kolonoje važiuojančias transporto priemones, mes būsime priversti grįžti į savo eismo juostą dėl iš priekio atvažiuojančių pavienių automobilių, todėl savo greitį turėsime sumažinti iki kolonos greičio. Čia suveikia grandininė reakcija: jei prieš jus įlindęs automobilis stabdo, stabdote ir jūs, taip visos kolonos greitis dėl ją lenkiančių kelių automobilių nukrenta iki 70 km/val. Tokią koloną aplenkus, jos greitis vėl atsistato į įprastą 90 km/val., o mes toliau vejamės kitas kolonas važiuodami 100 km/val.“, – teigia R. Balkė.

Kolonos disciplina
© Autoriaus nuotr.

Žvelgiant iš ekonominės pusės, važiuodami daugiau kaip 90 km/val. mes didiname degalų sąnaudas, ypač staigiai greitėdami, kai norime aplenkti kitą automobilį. Vėliau stabdome įlindę į koloną norėdami praleisti priešpriešais atvažiuojančius automobilius, tada dyla mūsų stabdžių kaladėlės ir stabdžių diskai.

„Saugumo prasme, labai padidiname eismo įvykio tikimybę, esame įsitempę, nes reikia įvertinti visą situaciją ir priimti sprendimą lenkti. Vairuotojai, tvarkingai važiuojantys kolonoje yra trikdomi, kai jiems prieš nosį užlendame ir stabdome. Priešpriešais atvažiuojantys vairuotojai irgi neretai turi keisti važiavimo greitį ar kryptį norėdami išvengti susidūrimo su iš priekio atvažiuojančiu automobiliu. Įvažiuojant į Vilniaus miestą, mus pasitinka šviesoforais reguliuojamos sankryžos, kuriose susitinka visi vairuotojai – tie, kurie lenkė kolonas bei sustojo prie raudono šviesoforo signalo sankryžose ir važiuojantys kolonoje, kurie įvažiavo į miestą per žalią šviesoforo signalą. Patekimo į miestą rezultatas yra panašus arba skiriasi 5 minutėmis, bet kelyje yra sukeliamas chaosas, išprovokuojantis įvairias vairuotojų reakcijas ir emocijas, kurios dažniausiai būna neigiamos“, – pabrėžia saugaus eismo instruktorius.

Automobilius rekomenduojama lenkti gero matomumo vietose, kur galėsime saugiai grįžti į savo eismo juostą. Greičių skirtumas tarp lenkiamo ir lenkiančio automobilių ne gyvenvietėje turėtų būti kuo didesnis (15-25 km/val.), taip priešpriešiniame eisme išbūsime minimaliai trumpą laiką. Daugelyje Europos šalių galioja nerašyta taisyklė didinanti saugumą kelyje lenkimo metu, tai yra kai lenkiamas automobilis kerta kelkraščio ženklinimo liniją iš dešinės ir įvažiuoja į asfaltuotą kelkraščio dalį, tą patį daro ir iš priekio atvažiuojantis automobilis, todėl lenkiantis automobilio vairuotojas gali saugiai atlikti lenkimą, nes kelyje kiekviena kryptimi turinčiam tik po vieną eismo juostą, kelias pačių vairuotojų yra padalinamas į tris.

VšĮ Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centro mokytojas R. Balkė atkreipia dėmesį, kad atėjus rudeniui, kelio sąlygos yra sudėtingos: anksti temsta, šlapia kelio danga „sugeria“ automobilių žibintų šviesas, nuo vasaros užsitęsę kelių remonto darbai. Per visų šventųjų dieną, Vėlines ir kitas šventes eismas suintensyvėja, todėl savo maršrutus reikia planuoti ir išvykti iš namų anksčiau, kad nereikėtų skubėti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Priminė vairuotojams, kada ir kur reikia „žaliosios kortelės“ (6)

Sėdant prie automobilio vairo užsienio šalyje ar savarankiškai keliaujant po Europą būtina...

Svarbu žinoti vairuotojams: A2 magistralėje šiandien laukia dideli eismo ribojimai (38)

Penktadienį, rugpjūčio 23-iąją, visoje Lietuvoje minimas Baltijos kelio 30-metis. Tądien...

Automobiliu vežantiems vaikus turėtų rūpėti kiekvienas centimetras

Vairuotojai, sėdę prie vairo, yra atsakingi ne tik už save ir savo veiksmus kelyje. Jie turi...

Kas nutinka geležinkelio pervažoje nepaisant „Stop“ ženklo: automobilis traukiniui lyg skardinė

Vairuotojams neretai atrodo, kad traukinys – labai lėta transporto priemonė. Dėl to kai kurie,...

Po neblaivių vairuotojų avarijų – sumaitoti automobiliai ir sudaužyti gyvenimai (35)

Ar gurkšnis, ar taurė – alkoholis ir vairavimas turėtų būti nederinami. Dėl šito sutinka...

Top naujienos

Pinigų tema lietuviams kalbėti gėda ne mažiau nei apie seksą: jei už žinias rašytų pažymį, dažnas gautų 4 (78)

Pinigų klausimas lietuviams kartais yra toks pats tabu kaip ir seksas ar politika. Dar labiau nejauku...

Kodėl lietuviški kurortai yra daug blogiau nei užsienio: turtingųjų pasaulis Interlakenas ir jo beprotiškos kainos (178)

„Niekada nevažiuočiau į lietuviškus kurortus“, „Palanga – brangi tragedija“, „Į...

13 daug antioksidantų turinčių produktų: valgydami juos kovojate su kenksmingais procesais organizme

Antioksidantai yra junginiai, padedantys atitolinti ląstelių pažeidimus ar net galintys užkirsti...

Investuotojai nenurašo penktojo pagal dydį miesto: vaiduoklį keis nauja verslo oazė (15)

Nors per pastarąjį dešimtmetį Panevėžyje gyventojų sumažėjo daugiau nei dvidešimčia...

Iš „Misijos Sibiras“ grįžusi Amerikos lietuvaitė: dabar važinėsiu po Ameriką ir viską pasakosiu (73)

Tarp šešiolikos šių metų ekspedicijos „ Misija Sibiras “ dalyvių pirmą kartą buvo...

Bretanė – vieta, kur saugoma istorija ir gerbiamos tradicijos (10)

Gerai išvystytas Prancūzijos greitųjų traukinių (TGV) transporto tinklas suteikia unikalią...

Linkytė ir Vaitiekūnas papasakojo apie slogias mintis ir kaip pavyko pamilti save (75)

Laisvės pikniko metu „Rytojaus jaunimo“ diskusijų zonoje didelio susidomėjimo sulaukė...

Gamtos ženklus stebinti dzūkė jau žino, kokie bus rudens orai ir kada sulauksime pirmojo sniego (82)

Gamtos ženklus stebinti ir orus pagal juos prognozuojanti marcinkoniškė Janina Janušauskienė...

Atostogos Maltoje prasidėjo sėdint ant akmens: nesitikėjo, kad kelionė taip pabrangs (28)

Mano atostogos prasidėjo nuvykus į Maltą , į mažą miestelį Mgarr, prie užrakintų durų....

„Serie A“ starte – neįskaitytas Ronaldo įvartis, „Bundeslygoje“ – pirmoji „Bayern“ pergalė (1)

Šeštadienio vakarą startavo Italijos futbolo „Serie A“ čempionatas. Pirmąją pergalę...