aA
„@!#%$^&, aš gi tavęs nemačiau!“ Iki šiol tokią frazę teko girdėti net iš kelių sunkvežimių ir lengvųjų automobilių vairuotojų, kliudžiusių mano automobilio sparną ar buferį. Tarsi šią frazę mokintų taisyklingai tarti, laikant aukštesnės, nei C kategorijos egzaminus.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI skaitytojo nuotr.

Sunkvežimio aklosios zonos – teritorija, galinti užimti nedidelio buto plotą ir reikalaujanti išskirtinio vairuotojo dėmesio. Tačiau ar visada kalta tik technika?

Mes visi puikiai žinome apie „akląsias zonas“, kurios primena apie save kiekvieną kartą, dažniausiai – keičiant eismo juostą, ar manevruojant. Ir važiuojant atbuline eiga.

„Aklosios zonos“ dažnai tampa pasiteisinimu dėl eismo įvykio sukėlimo – galima dar kartą pakartoti frazę „juk aš tavęs nemačiau..!“

Statistika rodo, kad dažniausi ir skausmingiausi sunkvežimių susidūrimai su mažiausiai apsaugotais eismo dalyviais vyksta, sunkvežimiui darant staigų posūkį.

Tačiau ar susidūrus su „aklojoje zonoje“ buvusiu objektu, galima kaltinti prastą automobilio apžvalgos lauką? Jokiu būdu. Dažniausiai aklumu galima apkaltinti ne zonas, o žmones. Vairuotojas savo dispozicijoje turi langus ir veidrodėlių komplektą, kas leidžia maksimaliai sumažinti „aklųjų zonų“ plotą.

Būtent išorinių veidrodėlių nustatymas ir yra kritinis momentas, mažinant „aklųjų zonų“ plotą. Skirkite daugiau dėmesio jų reguliavimui, stengdamiesi, kad juose matytųsi ne automobilio šonai, o erdvė šalia automobilio. Juk jūsų automobilis pats niekada nesusidurs su savimi, tad kodėl reikėtų stebėti jo šonus?

Važiuojant aplinka automobilį visuomet keičiasi, todėl paprastai objektus, atsiduriančius „aklosiose zonose“, galima pastebėti iš anksto. Stebėkite juos ir neturėsite nemalonių siurprizų!

Jeigu kyla klausimas kaip, pasivijus priekyje važiuojantį automobilį, reikia sugebėti stebėti dar iš šoninius veidrodėlius, atsakymas paprastas: padidinkite atstumą tiek, kad suspėtumėte viską.

Taisyklingas lenkimas, ypač – vairuojant sunkvežimį, daromas ne staiga iššokant iš už lenkiamo automobilio ir iš paskutiniųjų „gręžiant“ variklio resursus, o įsibėgėjus iš tolo ir lenkimą pradedant jau padidintu greičiu. Važiuodami „prilipę“, neturėsite vietos įsibėgėti.

Žinoma, labai svarbu, kad ir aplinkiniai įvertintų sunkvežimių „akląsias zonas“. Ypač – didelių krovininių automobilių, furgonų ir autobusų. Kai kuriais atvejais jų „aklosios zonos“ gali užimti daugiau nei 20 kvadratinių metrų. Tačiau apie tai galvoja tikrai ne kiekvienas pėsčiasis, dviratininkas ar kito automobilio vairuotojas.

Pastaruoju laiku didieji automobiliai „ginkluojami“ gausiais veidrodžių komplektais, tačiau „aklosios zonos“ išlieka. Sunkvežimių gamintojai jau kurį laiką siūlo elektroninę aklųjų zonų stebėjimo įrangą ir kitas vairuotojo pagalbines sistemas, kurių funkcijų gausa prilygsta ar net lenkia pažangiausius lengvuosius automobilius.

Sunkvežimių „aklųjų zonų“ stebėjimo sistemos įvertina ir puspriekabės judėjimo trajektoriją, perspėdamos vairuotoją apie nematomoje zonoje atsidūrusius objektus. Gamintojai tikisi, kad šios sistemos gali bent trečdaliu sumažinti sunkvežimių susidūrimus su pėsčiaisiais ir dviratininkais.

Bet kuriuo atveju, „aklųjų zonų“ grėsmės lygis tiesiogiai priklauso nuo jas stebinčio vairuotojo ir aplinkinių sąmoningumo.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Priminė vairavimą lengvinančią sistemą, kurią važiuojant per lietų geriau išjungti (30)

Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Pričiupo „gudragalvį“: avariją padarė be draudimo, policijai atvykus – draudimą jau turėjo (33)

Šalies keliuose vis dar pasitaiko atvejų, kai vairuotojai nepaiso įstatymų ir važinėja be...

Perspėjo naudotų automobilių pirkėjus: patikrinti, ar jie saugūs, praktiškai neįmanoma (50)

Automobilio saugumo sistemos – plati sąvoka. Tai gali būti ir kėbulas, saugos diržai ar...

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (50)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Top naujienos

Kremliaus Trojos arklys Europoje: pavojingas susitarimas su rusais – tik pradžia (458)

Dar 2017-ųjų lapkritį Ispanija kaltino Rusiją dėl kišimosi į referendumą Katalonijoje....

Gali užtekti vienintelio kriterijaus, kad vaikas būtų paimamas iš šeimos (396)

Alkoholis ir vaikų priežiūra - įstatymiškai neuždrausta, tačiau sunkiai suderinama....

Ketvertuko šeimoje po kaltinimų vyrui – skaudūs išbandymai: motina ryžosi prabilti atvirai (199)

Ašaros, pakilęs kraujo spaudimas ir dingstantis pienas – pirmojo Panevėžyje ir šešto Lietuvoje...

Sinoptikai perspėja: šaltukas primins, kad artėja žiema (5)

Pirmadienį Baltijos regiono link savo poveikio sferą plės Skandinaviškas anticiklonas, Lietuva...

Carolinos Herreros patarimai vyresnio amžiaus moterims: ko niekada neturėtumėte vilkėti (63)

Niekas taip nesendina moters, kaip apsimetinėjimas, kad ji vis dar jauna, įsitikinusi Carolina...

Monika Šedžiuvienė – atvirai apie išgalvotas „sužadėtuves“, būsimas vestuves bažnyčioje ir vaikus su naujuoju draugu (151)

Nepaisant keletą metų trukančių viešų skyrybų, šiandien Monika Šedžiuvienė sako esanti...

Turistų spąstai Barselonoje – kosminės eilės ir kišenvagiai nuo šios vietos neatbaido (11)

Jei Barselona būtų draugė, tai būtų draugelka , kuriai nesigėdyčiau 4 valandą ryto...

Po triuškinančios pergalės – Jasikevičiaus juokai apie „snaiperį“ Kavaliauską (29)

„Betsafe – LKL “ čempionate Kauno „Žalgiris“ (10/1) Šiaulių „Šiaulius“ (0/11)...

Karjeros pergalė: Zverevas emocingai triumfavo finaliniame ATP turnyre (27)

Londone (Didžioji Britanija) pasibaigusiame Teniso profesionalų asociacijos (ATP) sezono turnyre...