aA
Ne vienas vairuotojas susiduria su, regis, nedidele problema – pažeistu automobilio stiklu. Dažnai vairuotojai į tai per daug nekreipia dėmesio, ypač jei skilimas ar įdauža netrukdo vairuoti. Tačiau netaisoma įdauža ar įskilimas su laiku gali tapti rimtesne problema. Automobilių stiklų meistras Vladimiras Gonczar, Mažeikiuose teikiantis visas su transporto priemonių stiklais susijusias paslaugas, papasakojo, dėl kokių priežasčių automobilio stiklai įskyla dažniausiai ir kodėl svarbu iš karto jį taisyti, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Papasakojo, kodėl skyla automobilių stiklai ir kaip to išvengti
© DELFI (P.Sadausko nuotr.)

Dėl ko skyla stiklas?

Dažnai stiklas įskyla tada, kai į jį kas nors atsitrenkia. Ne paslaptis, jog norėdami sutaupyti transportavimo išlaidas, įvairias statybines ar kitas medžiagas žmonės vežasi patys. Ir jei tai būna ilgos lentos ar kitos apdailos dalys, staiga stabdant automobilį, jos pažeidžia stiklą. Kartais tai gali būti ir gerokai menkesnė priežastis – tarp stiklo ir prietaisų skydelio nukritęs varžtas ar kitas kietas daiktas. Važiuojant automobiliui, stiklas vibruoja ir galiausiai įskyla. V. Gonczar mini, kad dažniausia stiklo skilimo ar įdaužų priežastis – į stiklą atsitrenkę akmenukai nuo priešais važiuojančių transporto priemonių. Taip pat pasitaiko atvejų, kai į stiklą atsitrenkia paukščiai.

Kita, kiek rimtesnė stiklo skilimo priežastis – rūdys. Jei kėbule aplink stiklą atsiranda rūdžių, jos besiplėsdamos sudaro didelį spaudimą, dėl kurio stiklas įskyla. Ši problema atsiranda, jei anksčiau keičiant stiklą buvo pažeistas kėbulo apsauginis sluoksnis – dažai, lakas. Toje vietoje po kurio laiko kėbulas ima rūdyti.

Trečia priežastis, kodėl stiklas gali įskilti – po avarijos buvo nekokybiškai atliktas automobilio remontas. Jei automobilio geometrija nėra atstatyta, stiklas gali trūkti savaime, netgi automobiliui stovint garaže.

Dar viena dažnai pasitaikanti stiklo skilimo priežastis – staigi temperatūros permaina. Kaip tai vyksta? Galbūt kada bandėte žiemą užšalusį stiklą atitirpinti karštu vandeniu? Būkite atsargūs – stiklui tai kenkia. Dar didesnė tikimybė pažeisti stiklą, jei karštą vasaros dieną nuspręsite automobilį ar jo stiklus plauti lediniu vandeniu iš šulinio. Šliūkšnis šalto vandens – ir turite įskilusį stiklą.

Be to, anot meistro, stiklas dar gali įskilti dėl gamyklinio broko. Taip nutinka, jei stikle jau yra mikro įtrūkimų arba stiklo sluoksniai buvo prastai suklijuoti juos gaminant.

Kodėl stiklą verta remontuoti kuo greičiau?

Stiklų meistras pasakojo, kad vienam vyrui važiuojant po tiltu vaikai į automobilį paleido plytą. Vairuotojas nenukentėjo, ant jo tik pabiro vidinio stiklo sluoksnio dalelės. Tokie atvejai primena, kaip svarbu, kad automobilio stiklas visada būtų tvirtas ir nepažeistas.

Kiekvienas rimtas automobilių stiklų meistras remontuoti stiklą patars iškart ir dėl kitų priežasčių. Viena – kad sutaupytumėte. Jei leisite įtrūkimui „keliauti“, galų gale teks keisti visą stiklą, o tai kainuoja gerokai brangiau nei sutvarkyti stiklo įdaužą ar įtrūkimą.

Papasakojo, kodėl skyla automobilių stiklai ir kaip to išvengti
© Policijos departamento nuotr.

V. Gonczar priminė, kad įdaužoje kaupiasi vanduo, purvas, dulkės. Jei įdauža ar įtrūkimas pataisoma praėjus ilgam laikui, ta vieta bus labiau matoma, nei sutvarkius iškart. Taigi stiklo remontas nesuteiks laukiamo rezultato – liks dėmė. Jei stiklas taisomas iškart, galima atkurti iki 90 procentų stiklo tvirtumo, o buvusio pažeidimo praktiškai nesimato.

Kada stiklo sutaisyti nepavyks?

Gali būti, kad iškart po stiklo pažeidimo atvyksite pas meistrą, bet jis pasakys, kad reikia keisti visą stiklą.

Stiklo pataisyti nepavyks, jei įdauža yra per didelė arba per arti stiklo krašto. Kaip teigia meistras, stiklo gamintojai nerekomenduoja taisyti įdaužų, kurių skersmuo viršija tris centimetrus. Taip pat jei stiklo pažeidimas yra arčiau nei dešimt centimetrų nuo krašto, mat šiame plote, automobiliui važiuojant susidaro didžiausias tempimas.

Todėl taisant stiklą arti krašto yra didelė tikimybė, kad stiklas įskils dar labiau. Tokiais atvejais meistras rekomenduoja stiklą keisti arba – jei neturite tokios galimybės – bent sustabdyti tolesnį stiklo skilimą.

Kartais stiklo remontuoti neverta. Dažnai tai būna tiesiog neekonomiška. Jeigu įtrūkimas viršija 10 centimetrų, stiklo taisymo kaštai beveik nesiskirs nuo stiklo keitimo kaštų.

Kaip saugoti stiklus?

Kad stiklai kuo ilgiau tarnautų, V. Gonczar akcentavo kelis dalykus. Pirma, reikia tinkamai prižiūrėti valytuvus – laiku keisti gumeles. Taip pavyks išvengti stiklo braižymo.

Jei tik įmanoma, stiklo reikėtų negramdyti.

Be to, akcentavo specialistas, automobilio stiklus reikėtų taisyti ir keisti pas patikimą meistrą. Kartais vairuotojai stiklą bando taisyti patys. Neretai jų bandymai baigiasi tuo, kad reikia keisti visą stiklą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(17 žmonių įvertino)
2.4118

Įspėjo vairuotojus: velkantys kitą automobilį privalės atsakyti, jei nebus laikomasi šių taisyklių (67)

Sugedus automobiliui neretai vairuotojai kreipiasi ne tik į draudimo bendroves, tačiau ir į...

Pasakojo, kaip jautėsi po patirtų avarijų: pradžioje net įlipti į automobilį buvo baisu (4)

Neretai kritikuodami kitus, vairuotojai tikina, kad patys į vienokią ar kitokią situaciją...

4 pavojai, apie kuriuos turėtumėte pagalvoti prieš keliaudami naktį (29)

Vairavimas naktį yra ne tik sudėtingesnis, tačiau ir pavojingesnis, o dar daugiau pavojų kyla...

Perspėjo: karantino taisyklės gali tapti iššūkiu paspirtukų ir dviračių vairuotojams (12)

Pavasarį tradiciškai į eismą įsiliejantys dviračiai bei paspirtukai padeda judėti neteršiant...

Dviratininkams ir paspirtukininkams atsipalaiduoti nevalia: klaidų neišvengia net keliaudami šeimomis (16)

Kelionių išsiilgę gyventojai vis dažniau karantino dienas paįvairina pasivažinėjimais dviračiu...

Top naujienos

Po emigrantų kelionės į Lietuvą – šiurpūs liudijimai (175)

Emigrantų kelionė iš Vokietijos į namus Lietuvoje baigėsi tragedija: važiuojant greitkeliu...

Nacionalinio stadiono epopėja: po mero ir Vyriausybės konflikto – kompromiso paieškos (141)

Praėjusią savaitę apie nacionalinio stadiono mirtį pranešęs Vilniaus meras Remigijus Šimašius...

Istorinio skrydžio teks palaukti: „SpaceX“ į atvirą kosmosą pakilti sutrukdė oro sąlygos (354)

Praėjus beveik dešimtmečiui – vėl iš JAV teritorijos į atvirą kosmosą turėjo kilti...

Po nelegalių lenktynių Rapšys policijai įkliuvo antrą kartą (47)

Dėl dalyvavimo neteisėtose lenktynėse nubaustas ir teisę vairuoti praradęs plaukikas Danas...

Malonią šilumą kai kur užgoš trumpas lietus

Ketvirtadienio dieną per Lietuvą slinks mažai aktyvus ir nekontrastingas šaltasis atmosferos...

Kapų daugiau nei mirčių: aukų artimieji patys išaiškino Kazachstaną klastojant pandemijos statistiką (58)

Panašu, kad vien koronaviruso aukoms iš Kazachstano pietryčiuose esančio Almatos miesto ir jo...

Darbuotojų bėdos su karantino pabaiga nesibaigs: gali netekti ne tik darbo, bet negauti ir išmokų (96)

Nors po truputį pradeda ryškėti galima karantino pabaigos data, rūpesčiai nei darbuotojams, nei...

Po erkės įkandimo tarnybos metu neteko didžiosios dalies darbingumo: tikina, kad jam buvo pakištas suklastotas dokumentas (106)

2016 m. pavasaris tuometiniam kariui savanoriui buvo lemtingas. Tarnybos metu įsisiurbusi erkė jį...

Paulius Jurkevičius

Linkėjimas iš ano pasaulio: kietų ir nemirtingų stereotipų! (1)

Jie gimsta, stiprėja, plėtojasi, įsigraužia į aplinką, į draugų būrelį, į šeimą. Į...

Mažos mergaitės pasiaukojimo istorija: pati išmesta maiše pelkėse sugebėjo išgelbėti nuo mirties dvimetį berniuką (30)

„Kai prasidėjo karas, mūsų šeima suprato, kad mus nužudys, – pasakoja 80-metė vilnietė...

|Maža didelių žinių kaina