aA
Kasdien spūstyse ryte ir vakare užstringantys vairuotojai keiksnoja visus aplink: per trumpai šviečiančius šviesoforus, prastai suplanuotas gatves, per daug automobilių nusipirkusius vairuotojus, nieko nedarančią miestų valdžią ir t.t. Visgi LNK laidos „Ne vienas kelyje“ eksperimentas parodė, kad dėl užsikemšančių gatvių pirmiausia kalti yra patys vairuotojai.
© DELFI / Karolina Pansevič

Laidos kūrėjų kalbintas Robertas Markovskis, Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento Eismo valdymo skyriaus vadovas neslėpė, kad eismo planuotojai neretai, stebėdami eismą kameromis ir reguliuodami šviesoforus, pastebi, kad prie vairo nemaža dalis vairuotojų daro viską, tik ne vairuoja.

„Startuoja per vėlai, dažnai pajudėjus pirmam automobiliui, antrojo vairuotojas dar neskuba. Naudojasi mobiliaisiais telefonais, maitina vaikus, dažosi, patys valgo – užsiima visokia veikla, atitraukiančia dėmesį ir mažinančia sankryžų pralaidumą“ – kalbėjo R. Markovskis.

Eksperimentui „Ne vienas kelyje“ reporteriai pasitelkė Lietuvos „Subaru“ klubą ir Vilniuje esančią Rinktinės bei Šeimyniškių gatvių sankryžą. Per 38 sekundžių ciklą čia, yra suskaičiavę „Susisiekimo paslaugų“ specialistai, sankryžą sugeba įveikti maždaug 15 automobilių. Nuspręsta patikrinti, kas pasikeistų, jei visi vairuotojai vairuotų, o ne „krapštytų nosį“ užsidegus žaliam šviesoforo signalui.

Eksperimento rezultatas nustebino. Sankryžą įveikė ne tik visi eksperimento dalyviai, bet ir šviesoforo signalas dar degė kelias papildomas sekundes.

„Jeigu vairuojama atidžiai, tai vienam vairuotojui išvažiuoti iš sankryžos tereikia 1,6 sek. Jeigu žmogus užsiima pašaliniais veiksmais, šitai užtrunka iki 2-2,1 sek. Kitaip tariant, sankryžos pralaidumas sumažėja 30 proc.“, – pabrėžė R. Markovski pridūręs, kad „Subaru“ klubo nariams prireikė dar mažiau laiko, tad jeigu visi kasdien važiuotų taip, kaip šio klubo nariai, sankryžos būtų pralaidesnės 40 proc.

Klysta net sparčiausi vairuotojai

Saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas laidos kūrėjams akcentavo ir tai, kad dažnai norėdami greičiau važiuoti, vairuotojai, sustoję prie šviesoforo, prisispaudžia prie priešais esančio automobilio užpakalinės dalies. Tačiau kartais toks veiksmas ne padės važiuoti greičiau, o, atvirkščiai, privers sugaišti daugiau laiko.

Artūras Pakėnas ir Ieva Gervinskaitė
Artūras Pakėnas ir Ieva Gervinskaitė
© A.Brazaičio nuotr.

„Sustoti reikia pasilikus tiek vietos, kad, esant reikalui, priešais esantį automobilį būtų galima apvažiuoti nepavažiavus atgal. Koks tas atstumas? Kad matytumėte priekyje esančio automobilio galinius ratus ant asfalto“ – aiškino A. Pakėnas.

Toks erdvės pasilikimas turi ir kitą poveikį: leidžia sankryžą įveikti didesniu greičiu, mat pajudėti iš vietos galima gerokai greičiau nei laukiant, kol vairuotojas, prie kurio buvo prisispausta, pajudės iš vietos ir tada spaudžiant akceleratorių.

Nepatinka ir draudikams

Eksperimentus prie didžiųjų miestų sankryžų vykdė ir ne viena draudimo bendrovė, kurios atstovai pripažino, kad žiūrėti, ką veikia vairuotojai laukdami žalio šviesoforo signalo, baisu. Pašaline veikla užsiima kas antras vairuotojas.

„49,7 proc. žalio šviesoforo signalo laukiančių vairuotojų didmiesčiuose nesiblaško ir toliau stebi eismo sąlygas. Tuo tarpu antra tiek vairuotojų per šį trumpą stabtelėjimą kalba ar naršo telefonu, užkandžiauja, gražinasi, kuičiasi automobilio salone. Tokios situacijos pavojingos, nes vairuotojai išsiblaško, tampa mažiau prognozuojami: jie gali tiek laiku nepajudėti užsidegus žaliam šviesoforo signalui, tiek priešingai – staigiai „šokti“ iš vietos sukeldami avarinę situaciją. Akivaizdu, kad vairuotojų dėmesio sutelkimo problema yra didelė“, – sakė Andrius Žiukelis, draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Rugsėjo pabaigoje atlikto stebėjimo duomenimis, 10,5 proc. Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos vairuotojų sustoję prie sankryžų kalba telefonu be laisvų rankų įrangos, 15 proc. naršo išmaniuosiuose įrenginiuose, 6,5 proc. užkandžiauja ar gurkšnoja gėrimus, net 18,3 proc. gražinasi ar užsiima kita pašaline veikla, nežiūrėdami į kelią.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus gatvės sustingo – kurių atkarpų vengti, jei norite grįžti namo greičiau siūloma vengti pagrindinių arterijų (7)

Penktadienį ne vienas, išvažiavęs popiet Vilniaus į gatves, turėjo gerokai nustebti –...

Kas antro automobilio žibintai šviečia kreivai – paaiškino, kaip pasitikrinti patiems (56)

Lietuvos techninės apžiūros ( TA ) įmonės bei asociacija „ Transeksta “ lapkričio pabaigoje...

Eismo sąlygas dalyje rajonų sunkina plikledis

Penktadienio rytą pietryčių ir rytų Lietuvoje dėl snygio, vietomis pereinančio į šlapdribą,...

Kodėl klysta tie, kurie pamatę, kad ant kelio nėra sniego, paspaudžia akceleratorių (4)

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti...

Keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai

Trečiadienio rytą Lietuvos keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Top naujienos

Užkalnis: picas lietuviai valgė jau nuo XIII amžiaus, o žemaičiai – dar seniau (49)

Nelabai kas Lietuvoje dedasi su itališku maistu. Nelabai kas. Kaune, pavyzdžiui, valgyti italų...

Universiteto profesorė pasisiūlė pavaduoti streikuojančius mokytojus – reakcija nustebino (143)

Prasidėjus ketvirtajai pedagogų streiko savaitei tėvai ėmė širsti ne tik ant šalies valdžios,...

Kaip vienas atsitiktinumas ir lemtingos 13 min. išgelbėjo Hitlerį ir pasmerkė visą pasaulį (261)

Daugelis lapkričio 9-ąją laiko lemtinga diena Vokietijai . Tačiau XX a. istorijos kryptį išties...

Darbą nuolatinio pavojaus sąlygomis valstybė vertina 500-700 eurų: net batus per didelius verčia nešioti (549)

48 dydžio batai vietoje reikalingų 46, sena suplyšusi uniforma, kurią reikia pačiam susisiūti,...

Gyvai / LKL rungtynės: „Nevėžis“ – „Žalgiris“ tiesioginė vaizdo transliacija

Pralaimėjimą Eurolygos rungtynėse Miunchene patyręs Kauno „Žalgiris“ (12-1) sekmadienio...

Gyvi po žeme: bunkerio anatomija (165)

Bunkeriuose užklupti susisprogdino, nusišovė ar buvo nužudyti tūkstančiai partizanų. Ir visgi...

Čempionų siaubas: pirmą minutę mušęs Slivka patiesė „Celtic“

Vykintas Slivka įspūdingu stiliumi atidarė savo įvarčių sąskaitą šio sezono Škotijos...

„Betsafe“-LKL čempionato rungtynės: „Juventus“ - „Lietkabelis“ (1)

„Betsafe“-LKL čempionato rungtynės: „Juventus“ - „Lietkabelis“. Tiesiogiai iš Utenos.

Iranietė Angelinos Jolie „antrininkė“ Sahar Tabar, siekdama būti panaši į Holivudo žvaigždę, pasiryžo dar vienai nosies operacijai jau pasidarė 50 operacijų (13)

20-metė socialinių tinklų žvaigždė išgarsėjo pareiškusi išgyvenusi 50 plastinių operacijų...

Pirmieji širdies sutrikimų simptomai: kardiologė patarė, kaip galima išvengti ankstyvos mirties (183)

Higienos instituto duomenimis, Lietuvoje daugiausiai serga širdies ir kraujagyslių ligomis . Per...