aA
Kasdien spūstyse ryte ir vakare užstringantys vairuotojai keiksnoja visus aplink: per trumpai šviečiančius šviesoforus, prastai suplanuotas gatves, per daug automobilių nusipirkusius vairuotojus, nieko nedarančią miestų valdžią ir t.t. Visgi LNK laidos „Ne vienas kelyje“ eksperimentas parodė, kad dėl užsikemšančių gatvių pirmiausia kalti yra patys vairuotojai.
Pamatavo žioplinėjančių prie vairo žalą – greičiausiai dėl jų spūstyje stovėjote ilgiau
© DELFI / Karolina Pansevič

Laidos kūrėjų kalbintas Robertas Markovskis, Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento Eismo valdymo skyriaus vadovas neslėpė, kad eismo planuotojai neretai, stebėdami eismą kameromis ir reguliuodami šviesoforus, pastebi, kad prie vairo nemaža dalis vairuotojų daro viską, tik ne vairuoja.

„Startuoja per vėlai, dažnai pajudėjus pirmam automobiliui, antrojo vairuotojas dar neskuba. Naudojasi mobiliaisiais telefonais, maitina vaikus, dažosi, patys valgo – užsiima visokia veikla, atitraukiančia dėmesį ir mažinančia sankryžų pralaidumą“ – kalbėjo R. Markovskis.

Eksperimentui „Ne vienas kelyje“ reporteriai pasitelkė Lietuvos „Subaru“ klubą ir Vilniuje esančią Rinktinės bei Šeimyniškių gatvių sankryžą. Per 38 sekundžių ciklą čia, yra suskaičiavę „Susisiekimo paslaugų“ specialistai, sankryžą sugeba įveikti maždaug 15 automobilių. Nuspręsta patikrinti, kas pasikeistų, jei visi vairuotojai vairuotų, o ne „krapštytų nosį“ užsidegus žaliam šviesoforo signalui.

Eksperimento rezultatas nustebino. Sankryžą įveikė ne tik visi eksperimento dalyviai, bet ir šviesoforo signalas dar degė kelias papildomas sekundes.

„Jeigu vairuojama atidžiai, tai vienam vairuotojui išvažiuoti iš sankryžos tereikia 1,6 sek. Jeigu žmogus užsiima pašaliniais veiksmais, šitai užtrunka iki 2-2,1 sek. Kitaip tariant, sankryžos pralaidumas sumažėja 30 proc.“, – pabrėžė R. Markovski pridūręs, kad „Subaru“ klubo nariams prireikė dar mažiau laiko, tad jeigu visi kasdien važiuotų taip, kaip šio klubo nariai, sankryžos būtų pralaidesnės 40 proc.

Klysta net sparčiausi vairuotojai

Saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas laidos kūrėjams akcentavo ir tai, kad dažnai norėdami greičiau važiuoti, vairuotojai, sustoję prie šviesoforo, prisispaudžia prie priešais esančio automobilio užpakalinės dalies. Tačiau kartais toks veiksmas ne padės važiuoti greičiau, o, atvirkščiai, privers sugaišti daugiau laiko.

Artūras Pakėnas ir Ieva Gervinskaitė
Artūras Pakėnas ir Ieva Gervinskaitė
© A.Brazaičio nuotr.

„Sustoti reikia pasilikus tiek vietos, kad, esant reikalui, priešais esantį automobilį būtų galima apvažiuoti nepavažiavus atgal. Koks tas atstumas? Kad matytumėte priekyje esančio automobilio galinius ratus ant asfalto“ – aiškino A. Pakėnas.

Toks erdvės pasilikimas turi ir kitą poveikį: leidžia sankryžą įveikti didesniu greičiu, mat pajudėti iš vietos galima gerokai greičiau nei laukiant, kol vairuotojas, prie kurio buvo prisispausta, pajudės iš vietos ir tada spaudžiant akceleratorių.

Nepatinka ir draudikams

Eksperimentus prie didžiųjų miestų sankryžų vykdė ir ne viena draudimo bendrovė, kurios atstovai pripažino, kad žiūrėti, ką veikia vairuotojai laukdami žalio šviesoforo signalo, baisu. Pašaline veikla užsiima kas antras vairuotojas.

„49,7 proc. žalio šviesoforo signalo laukiančių vairuotojų didmiesčiuose nesiblaško ir toliau stebi eismo sąlygas. Tuo tarpu antra tiek vairuotojų per šį trumpą stabtelėjimą kalba ar naršo telefonu, užkandžiauja, gražinasi, kuičiasi automobilio salone. Tokios situacijos pavojingos, nes vairuotojai išsiblaško, tampa mažiau prognozuojami: jie gali tiek laiku nepajudėti užsidegus žaliam šviesoforo signalui, tiek priešingai – staigiai „šokti“ iš vietos sukeldami avarinę situaciją. Akivaizdu, kad vairuotojų dėmesio sutelkimo problema yra didelė“, – sakė Andrius Žiukelis, draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Rugsėjo pabaigoje atlikto stebėjimo duomenimis, 10,5 proc. Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos vairuotojų sustoję prie sankryžų kalba telefonu be laisvų rankų įrangos, 15 proc. naršo išmaniuosiuose įrenginiuose, 6,5 proc. užkandžiauja ar gurkšnoja gėrimus, net 18,3 proc. gražinasi ar užsiima kita pašaline veikla, nežiūrėdami į kelią.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Automobilio priežiūra vasarą – 5 patarimai, padėsiantys keliauti saugiau

Vasara – kelionių metas. Didelė dalis keliaujančiųjų savo nuotykiams renkasi būtent...

Nuo šiol dėl eismo nesklandumų vilniečiai turės kreiptis į 3 skirtingas įmones

Siekdama užtikrinti eismo saugumą ir darbų atlikimą laiku, Vilniaus savivaldybė sostinę...

Kvapą gniaužiančios situacijos Vilniaus gatvėse: kai kuriuos vairuotojus galima vertinti vien riebiais žodžiais (5)

Nors dažniausiai apie rudenį kalbama, kaip apie laiką, kai visi ima dar labiau skubėti, stebint...

Grašys: po avarijos retas prisipažįsta, kad naudojosi telefonu

Lietuvos kelių policijos pareigūnai pastebi, kad nemaža dalis vairuotojų vis dar naudojasi...

Ką apie jus pasako dūmijantis automobilis (1)

Pastebėti eisme dalyvaujančių automobilius, kurių techninė būklė, pagal įstatymus jiems...

Top naujienos

Delfi PliusDalia Plikūnė

Kaip Rusija gali atsakyti į Kaliningrado ribojimus: už uždarų durų nagrinėjami trys scenarijai

Rusijos pareigūnams įspėjant Lietuvą dėl rimtų pasekmių, pagal europines sankcijas uždraudus...

Siūlymai dėl MMA didinimo piktina darbuotojus: tarsi saldainis ant meškerės (1)

Naujus minimalios algos skaičiavimus pateikęs, bet palaukti rudens raginantis Lietuvos bankas...

Putino pareiškimus išnagrinėjęs vokiečių filosofas pasisakė itin vaizdingai (10)

Žymiausias vokiečių dabarties filosofas Peteris Sloterdijkas šią savaitę pažėrė aštrių...

Karas Ukrainoje. Žytomyro srities gyventojus pažadino sprogimai: raketos skriejo iš Baltarusijos apšaudyta ir Lvivo sritis (3)

Ukrainai buvo suteiktas kandidatės į Europos Sąjungos nares statusas ir tai, anot šalies...

Tarp partijų reitingo pirmūnų atsirado naujas pavadinimas (6)

Lietuvos partijų reitingas labai nesikeičia, tiesa ir čia yra staigmenų. Jeigu rinkimai įvyktų...

Paaiškėjo, už ką diskvalifikuota Lietuvos plaukimo estafetės ketveriukė specialiai „Delfi“ iš Budapešto

Prie pabaigos artėjančiame pasaulio plaukimo čempionate, kuris vyksta Budapešto „Duna“...

Didelė avarija Varėnos r.: automobilis susidūrė su vilkiku, sužaloti du vaikai ir du suaugę

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad Varėnos rajone, A4 kelyje, prie Naujųjų Valkininkų kaimo...

Nausėda davė patarimą Vyriausybei dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui

Vyriausybė turi skubiai pradėti konsultacijas su Europos Komisija (EK) dėl sankcijų...

Delfi PliusDelfi Mokslas

Mokslininkai atkūrė prieš 4000 metų Čekijos teritorijoje gyvenusios labai turtingos moters veidą: kaukolė ir brangenybės išsilaikė puikiai

Iš kaukolės ir DNR liekanų atkurtas beveik prieš 4 tūkst. metų Vidurio Europoje gyvenusios...

Reikės pasiruošti mokėti daugiau: bankai didina paslaugų įkainius, kai kas brangsta ir daugiau nei 40 proc. (3)

Didėja kai kurie komercinių bankų įkainiai . Dalis kainas jau pakėlė, tačiau kiti pokyčius...