aA
Kasdien spūstyse ryte ir vakare užstringantys vairuotojai keiksnoja visus aplink: per trumpai šviečiančius šviesoforus, prastai suplanuotas gatves, per daug automobilių nusipirkusius vairuotojus, nieko nedarančią miestų valdžią ir t.t. Visgi LNK laidos „Ne vienas kelyje“ eksperimentas parodė, kad dėl užsikemšančių gatvių pirmiausia kalti yra patys vairuotojai.
Pamatavo žioplinėjančių prie vairo žalą – greičiausiai dėl jų spūstyje stovėjote ilgiau
© DELFI / Karolina Pansevič

Laidos kūrėjų kalbintas Robertas Markovskis, Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Miesto eismo organizavimo departamento Eismo valdymo skyriaus vadovas neslėpė, kad eismo planuotojai neretai, stebėdami eismą kameromis ir reguliuodami šviesoforus, pastebi, kad prie vairo nemaža dalis vairuotojų daro viską, tik ne vairuoja.

„Startuoja per vėlai, dažnai pajudėjus pirmam automobiliui, antrojo vairuotojas dar neskuba. Naudojasi mobiliaisiais telefonais, maitina vaikus, dažosi, patys valgo – užsiima visokia veikla, atitraukiančia dėmesį ir mažinančia sankryžų pralaidumą“ – kalbėjo R. Markovskis.

Eksperimentui „Ne vienas kelyje“ reporteriai pasitelkė Lietuvos „Subaru“ klubą ir Vilniuje esančią Rinktinės bei Šeimyniškių gatvių sankryžą. Per 38 sekundžių ciklą čia, yra suskaičiavę „Susisiekimo paslaugų“ specialistai, sankryžą sugeba įveikti maždaug 15 automobilių. Nuspręsta patikrinti, kas pasikeistų, jei visi vairuotojai vairuotų, o ne „krapštytų nosį“ užsidegus žaliam šviesoforo signalui.

Eksperimento rezultatas nustebino. Sankryžą įveikė ne tik visi eksperimento dalyviai, bet ir šviesoforo signalas dar degė kelias papildomas sekundes.

„Jeigu vairuojama atidžiai, tai vienam vairuotojui išvažiuoti iš sankryžos tereikia 1,6 sek. Jeigu žmogus užsiima pašaliniais veiksmais, šitai užtrunka iki 2-2,1 sek. Kitaip tariant, sankryžos pralaidumas sumažėja 30 proc.“, – pabrėžė R. Markovski pridūręs, kad „Subaru“ klubo nariams prireikė dar mažiau laiko, tad jeigu visi kasdien važiuotų taip, kaip šio klubo nariai, sankryžos būtų pralaidesnės 40 proc.

Klysta net sparčiausi vairuotojai

Saugaus eismo ekspertas Artūras Pakėnas laidos kūrėjams akcentavo ir tai, kad dažnai norėdami greičiau važiuoti, vairuotojai, sustoję prie šviesoforo, prisispaudžia prie priešais esančio automobilio užpakalinės dalies. Tačiau kartais toks veiksmas ne padės važiuoti greičiau, o, atvirkščiai, privers sugaišti daugiau laiko.

Artūras Pakėnas ir Ieva Gervinskaitė
Artūras Pakėnas ir Ieva Gervinskaitė
© A.Brazaičio nuotr.

„Sustoti reikia pasilikus tiek vietos, kad, esant reikalui, priešais esantį automobilį būtų galima apvažiuoti nepavažiavus atgal. Koks tas atstumas? Kad matytumėte priekyje esančio automobilio galinius ratus ant asfalto“ – aiškino A. Pakėnas.

Toks erdvės pasilikimas turi ir kitą poveikį: leidžia sankryžą įveikti didesniu greičiu, mat pajudėti iš vietos galima gerokai greičiau nei laukiant, kol vairuotojas, prie kurio buvo prisispausta, pajudės iš vietos ir tada spaudžiant akceleratorių.

Nepatinka ir draudikams

Eksperimentus prie didžiųjų miestų sankryžų vykdė ir ne viena draudimo bendrovė, kurios atstovai pripažino, kad žiūrėti, ką veikia vairuotojai laukdami žalio šviesoforo signalo, baisu. Pašaline veikla užsiima kas antras vairuotojas.

„49,7 proc. žalio šviesoforo signalo laukiančių vairuotojų didmiesčiuose nesiblaško ir toliau stebi eismo sąlygas. Tuo tarpu antra tiek vairuotojų per šį trumpą stabtelėjimą kalba ar naršo telefonu, užkandžiauja, gražinasi, kuičiasi automobilio salone. Tokios situacijos pavojingos, nes vairuotojai išsiblaško, tampa mažiau prognozuojami: jie gali tiek laiku nepajudėti užsidegus žaliam šviesoforo signalui, tiek priešingai – staigiai „šokti“ iš vietos sukeldami avarinę situaciją. Akivaizdu, kad vairuotojų dėmesio sutelkimo problema yra didelė“, – sakė Andrius Žiukelis, draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Rugsėjo pabaigoje atlikto stebėjimo duomenimis, 10,5 proc. Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos vairuotojų sustoję prie sankryžų kalba telefonu be laisvų rankų įrangos, 15 proc. naršo išmaniuosiuose įrenginiuose, 6,5 proc. užkandžiauja ar gurkšnoja gėrimus, net 18,3 proc. gražinasi ar užsiima kita pašaline veikla, nežiūrėdami į kelią.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Įspėjo vairuotojus: velkantys kitą automobilį privalės atsakyti, jei nebus laikomasi šių taisyklių (69)

Sugedus automobiliui neretai vairuotojai kreipiasi ne tik į draudimo bendroves, tačiau ir į...

Pasakojo, kaip jautėsi po patirtų avarijų: pradžioje net įlipti į automobilį buvo baisu (4)

Neretai kritikuodami kitus, vairuotojai tikina, kad patys į vienokią ar kitokią situaciją...

4 pavojai, apie kuriuos turėtumėte pagalvoti prieš keliaudami naktį (29)

Vairavimas naktį yra ne tik sudėtingesnis, tačiau ir pavojingesnis, o dar daugiau pavojų kyla...

Perspėjo: karantino taisyklės gali tapti iššūkiu paspirtukų ir dviračių vairuotojams (12)

Pavasarį tradiciškai į eismą įsiliejantys dviračiai bei paspirtukai padeda judėti neteršiant...

Dviratininkams ir paspirtukininkams atsipalaiduoti nevalia: klaidų neišvengia net keliaudami šeimomis (16)

Kelionių išsiilgę gyventojai vis dažniau karantino dienas paįvairina pasivažinėjimais dviračiu...

Top naujienos

Moksleiviai galės išvengti mokyklos – pokyčiai laukia jau nuo rugsėjo (158)

Ilgai laukta permaina šalies ugdymo sistemoje įvyks jau nuo šio rugsėjo – tėvai galės savo...

Kas verslo laukia po karantino: dalis įmonių vis dar skelbs prastovas, kitiems gresia atleidimų banga (49)

Delfi kalbinti stambių įmonių atstovai nesiskundžia per karantiną sumažėjusiomis darbuotojų...

„Dramatiškas“ epizodas iš Putino posėdžio tapo Rusijos žiniasklaidos sensacija (26)

Situacija: Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas per posėdį, skirtą kovai su gaisrais ir...

Šią naktį kaunietis prisimins visą gyvenimą: jaunas vyras nubudo plaukiančiame bute (23)

Santechnikos avarijos neaplenkia nei nuosavų namų, nei butų gyventojų, tačiau pastariesiems gali...

Tikina, kad nors Baltarusijoje vyko Pergalės dienos paradas – niekas ten masiškai neužsikrėtė (77)

Valstybės pasirinko skirtingus kelius kovai su COVID-19 . Štai Baltarusijos lyderis Aleksandras...

Pakitę apgamai gali pranešti apie vėžį, tačiau gydytoja paaiškino, kodėl negalima jų šalinti lazeriu (5)

Melanoma – tai gana pavojinga odos vėžio forma. Tiesa, skaudžiausia tuomet, kai jau, atrodytų,...

Azijai grįžtant prie darbų, darbuotojai migrantai atsiduria viruso fronte (1)

Tailandas ir Malaizija greitai suvaldė koronaviruso plitimą, uždarydamos savo sienas,...

Gražina Kristina Sviderskytė

Sakote, nereikia mokyklų? Tik neatiduokit savo laisvės kiaulėms (3)

Per karantiną uždarius mokyklų klases, ypač nustebino socialinėje žiniasklaidoje nuvilnijusi...

Paneigė mitus apie lietuvių mėgstamą gėlę: ką manėte žiną apie šį augalą, yra netiesa (2)

Namų dizaino salonuose ar kataloguose pastaruoju metu neretai aptiksime ir mažytę interjero detalę...

Naomi Campbell karantino apranga primena paranoją - į lėktuvą eina lyg į operacinę: pati tame nematau nieko juokingo (11)

Panašu, kad supermodelis Naomi Campbell nusiteikusi labai rimtai. Ir seniau garsi moteris garsėjo...

|Maža didelių žinių kaina