aA
Nuo balandžio pirmosios žiemines padangas bus galima keisti vasarinėmis. Ekspertai sako, kad ratus, kaip ir batus, verta keisti kartu su sezonu, tačiau tuo pačiu pataria neskubėti ir verčiau žiūrėti į realias oro ir kelių sąlygas, o ne vien į kalendorių, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Padangų slėgio patikra
Padangų slėgio patikra
© Įmonės archyvas

„Po balandžio pirmos derėtų stebėti oro sąlygas ir padangas keisti, kai oro temperatūra jau bus stabilesnė. Tačiau nereikėtų laukti ir vasaros, nes ratus keisti reikia kaip ir batus, juk vasarą su žieminiais batais nepatogu, taip pat ir jūsų automobiliui“, – pataria draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Per karantiną kai kurių gyventojų automobiliai išvis nejudėjo, todėl prieš kur nors vykstant, reikėtų atidžiai apžiūrėti padangas. Retas vairuotojas profilaktiškai tikrina padangų slėgį degalinėje ar su specialiu matuokliu, nors gamintojai rekomenduoja tai daryti kas savaitę ar dvi.

„Siūlau patikrinti padangų slėgį bent jau prieš didesnes keliones ar dabar, kai apskritai kur nors išsiruošiame kartą per mėnesį. Kai kurie automobiliai turi automatinę padangų slėgio kontrolės sistemą, tad jų savininkams galvos sukti nereikia – sistema juos įspėja apie slėgio kritimą“, – atkreipia dėmesį A. Žiukelis.

Važinėti žieminėmis nedygliuotomis padangomis šiltuoju metų laiku, pasak eksperto, yra kiekvieno vairuotojo sprendimas. Jei važinėjama mažai – tai nėra problema, jei daugiau – žieminių padangų savybės nėra pritaikytos važiavimui vasarą, tad automobilio valdymas gali būti sudėtingesnis, be to, šiltu oru žieminės padangos greičiau dėvisi.

Keisti pačiam ar patikėti specialistui?

Jei padangos jau yra sumontuotas ant ratlankių, jas pasikeisti nėra sudėtinga. Tačiau pasitikrinti ratų balansavimą pačiam yra neįmanoma. Ne visuomet blogas ratų subalansavimas jaučiasi vos atsisėdus į automobilį, o dėl netinkamo subalansavimo gali dėvėtis pakaba arba padangos.

„Ne kiekvienas, keičiantis padangas kieme, turi galimybių apžiūrėti savo automobilį iš apačios, įsivertinti akivaizdžius gedimus, kuriuos reikia greitai tvarkyti, bet jie dar nėra labai išryškėję. Suplyšusios amortizatorių ar pusašio lanksto apsaugos („granatos gumos“) – tokie gedimai greitai pastebimi servise, bet ne kieme. Nebent vairuotojas turi tam reikiamos patirties, o jos neturintiems rekomenduočiau šį darbą patikėti profesionalams“, – aiškina A. Žiukelis.

Jis priduria, kad montuojant padangas negalima keisti jų sukimosi krypties. Kai kurie keisdami net pažymi, kurioje pusėje konkreti padanga buvo anksčiau. Padangas galima keisti iš priekio į galą ir atvirkščiai, tačiau jokiu būdu nekeisti dešinės su kaire. Taip padarius, laikinai padidėja degalų sąnaudos, padangos greičiau dėvisi.

„Jei po padangų keitimo yra jaučiama vibracija, atsiranda iki tol negirdėtų garsų, vertėtų iš karto sustoti ir apsižiūrėti varžtus, gali būti, jog ne visi jie buvo tinkamai priveržti. Svarbiausia – neignoruoti. Jei darbai buvo atlikti servise, apžiūrėjus automobilį ir radus akivaizdžių trūkumų, nedelsiant grįžti atgal į servisą“, – sako ekspertas.

Prieš padangų keitimą padaugėja automobilių servisų reklamos, savo paslaugas aktyviai siūlo ir „garažiuko“ tipo servisai, tačiau į tokias vietas užsukę vairuotojai rizikuoja, jog darbai bus atlikti netinkamai. „Neužveržti ratai, varžtai, neapžiūrėta automobilio būklė iš apačios. Kiekvieną padangų keitimo sezoną sulaukiame įvykių, kai po padangų keitimo atsisuka ratas ir automobilis lieka be jo. Tačiau visų „garažiukų“ negalima nurašyti, pasitaiko įvairių atvejų ir tai nėra taisyklė. Žinomi vardai gali būti atidirbę kokybės sistemas, bet juose dirba žmonės ir visiems pasitaiko klaidų“, – pastebi A. Žiukelis.

Kur sandėliuojate padangas?

Kalbėdamas apie užlopytas padangas, ekspertas sako, kad tuo atveju, kai jos yra užlopytos pagal technologiją, jomis važinėti galima. Tačiau rekomenduotų dėl saugumo tokias padangas montuoti gale – nutikus nelaimei toks automobilis būtų lengviau valdomas. „Problemos atsiranda tada, kai padangos yra lopomos bandant sutaupyti, dengiamos didesnės skylės, kartais ir tos, kurių negalima pataisyti. Remontuojamos padangos, kurios realiai yra nebepataisomos“, – pabrėžia jis.

Ne mažiau svarbus yra ir padangų protektoriaus gylis, kuris pagal Kelių eismo taisykles nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 d. turėtų būti ne mažesnis kaip 1,6 mm. „Padangų ir transporto priemonių gamintojai rekomenduoja vasarą važinėti padangomis, kurių protektoriaus gylis bent 3 mm, tokiu atveju padangos atitinka savybes, numatytas gamintojų, ir yra saugios“, – teigia A. Žiukelis.

Norint tinkamai pasirūpinti padangomis, ne sezono metu jas reikėtų laikyti sausoje, tamsioje ir vėsioje vietoje. Šiukštu padangų nesandėliuoti balkone, lauke ir pan., nes padangos yra veikiamos saulės, jų guma senėja ir kietėja, praranda savo savybes. Jei nėra galimybės padangas sandėliuoti namuose, servisai taip pat siūlo šią paslaugą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
2.1500

Papasakojo apie mažalitražius: kodėl dažnas nenori sėsti į automobilį su „pieno pakelio“ dydžio varikliu (68)

Didesnis išmetamųjų dujų kiekio mažinimas, ekologiškumas ir kylančios degalų kainos prisideda...

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Įvertino automobilių pirkėjus: reikalavimai lyg iš anekdotų, o mašinos istorijos vis dar netikrina (120)

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš...

Parodė, kas nutika, kai akis „trumpam“ nuleidžiame į telefoną – rezultatas nemalonus (3)

„Sekundė“, „Tikrai ne daugiau nei dviems sekundėms“, „Pora sekundžių“ – taip...

Pasakė, kaip prižiūrėti vaikiškas automobilines kėdutes: yra kelios svarbios taisyklės

Vaikus turintys vairuotojai puikiai žino – auginant mažylius automobilio salonas reikalauja...

Top naujienos

Siūloma tęsti karantiną iki gegužės pabaigos: svarstoma galimybių paso idėja pildoma (24)

Vyriausybė siūlo pratęsti karantiną iki gegužės pabaigos, svarstoma galimybių paso idėja.

Vyriausybė suplanavo verslo atlaisvinimą: prekybos centrai dirbs ne visą savaitę, lauko kavinėms - ribotas darbo laikas pildoma

Vyriausybė ketina priimti aibę naujų atlaisvinimų verslui. Prekybos centrai galės veikti,...

Lazdijuose šokas: susirgo jau koronavirusu persirgę ir pilną vakcinacijos kursą praėję medikai (270)

Lazdijų bendruomenei – lengvas šokas: profilaktinio testavimo metu teigiami koronaviruso...

Dvigubinama parama verslui – subsidiją jau gavusias įmones pasieks papildoma išmoka (9)

Verslas iš pirmojo subsidijų paketo gaus dvigubai didesnes išmokas – tokiam Ekonomikos ir...

Klaipėda perka savo atskirą sistemą vakcinacijos registrui: tokių eilių būti neturi, ruošiamės skiepyti mases nuolat pildoma

Vyriausybės siekis masinį vakcinavimą pradėti nuo birželio 1-os dienos sujudino uostamiestį –...

Žiniasklaida: ES neatnaujins sutarčių su dviem vakcinų gamintojomis (88)

Europos Komisija (EK) nusprendė kitiems metams nebeatnaujinti sutarčių dėl COVID-19 vakcinų...

Kremlius sureagavo į Bideno pasiūlymą Baltieji rūmai: Putinas perspėtas dėl Ukrainos (213)

Kremlius trečiadienį pareiškė apsvarstysiąs JAV prezidento Joe Bideno pasiūlymą surengti...

Eugenijaus Ostapenko mama prabilo apie paskutines jo gyvenimo akimirkas: viskas įvyko staiga, laukia skrodimas (95)

Trečiadienį Lietuvą apskriejo liūdna žinia – netikėtai mirė estrados atlikėjas, dainų...

Seime vežėjų atlyginimams siūlo apynasrį be išlygų – mokėti tik pavedimu dalis verslo idėją palaiko (176)

Vežėjams Seimas ruošia prievolę mokėti atlyginimus tik pavedimais į bankų ar kitų mokėjimo...