aA
Šylantys orai į gatves paskatino išvažiuoti ne tik dviratininkus, bet ir elektrinių paspirtukų savininkus. Pastaraisiais metais Lietuvoje jų atsiranda vis daugiau, o tai sukelia ir šiokių tokių problemų. Dalis šių eismo dalyvių nežino jiems galiojančių Kelių eismo taisyklių (KET) ir sukelia nelaimingus atsitikimus, po kurių gali palengvėti nuosava piniginė, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Paaiškino, kuo galėtų baigtis paspirtuko ir automobilio avarija
© DELFI / Domantas Pipas

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas priminė, kokios pareigos tenka keliaujantiems paspirtukais, kad saugūs būtų ne tik jie patys, bet ir aplinkiniai.

Gali tekti susimokėti

Kaip pasakojo R. Bieliauskas, nors seniau važinėjimas paspirtuku laikytas labiau vaikų užsiėmimu, dabar tai jau tapo patogia ir mobilia suaugusiųjų susisiekimo priemone. Tą liudija ir į Vilnių įžengusi elektrinių paspirtukų nuomos platforma. Vis dėlto žaibiškai išpopuliarėjęs šių transporto priemonių kultas atsinešė ir problemų.

„Pastaraisiais metais fiksavome ne vieną incidentą, kuriame dalyvavo elektrinis paspirtukas. Jų savininkai kartais pasikėsina į pėsčiųjų saugumą, o kartais išbando ir automobilių kėbulo tvirtumą. Pasitaiko atvejų, kai po susidūrimo su elektriniu paspirtuku automobiliui būna padaroma kone tūkstantį eurų siekianti žala“, – teigė draudimo ekspertas.

Jis pridūrė, kad elektrinių paspirtukų vairuotojų sukeltų nelaimingų įvykių pasitaiko tiek judriose gatvėse, kur intensyvus automobilių eismas, tiek važiuojant šaligatviu ar dviračių taku. Atsitikus nelaimei, pasak R. Bieliausko, jei kaltininkas yra paspirtuko savininkas, šiam gresia civilinė atsakomybė ir jis nuostolius privalo atlyginti iš savo kišenės.

„Tokiose situacijose gali išgelbėti asmens civilinės atsakomybės draudimas. Nutikus nelaimei, nuostolių atlyginimu pasirūpins draudimo bendrovė. Jeigu nutiko taip, kad paspirtuko savininką parbloškė automobilis, žala jau bus dengiama pagal vairuotojo civilinės atsakomybės draudimą“, – aiškino R. Bieliauskas.

Turi paisyti KET

Nors su elektriniais paspirtukais susiję incidentai kartais įvyksta tiesiog dėl nesėkmingų aplinkybių, neretai dėl to būna kalti ir patys jų savininkai. Anot draudiko atstovo, Lietuvos kelių policijos tarnyba yra aiškiai apibrėžusi, kokios pareigos šiems eismo dalyviams tenka pagal KET.

„Tikrai nėra taip, kad su elektriniu paspirtuku galima važiuoti bet kur ir bet kaip. Toks neatsakingas elgesys gali sukelti finansinių nuostolių ar sutrikdyti sveikatą. Taip jau įvyko praėjusių metų vasarą pajūryje, kai buvo stipriai sužaloti keli žmonės“, – prisiminė R. Bieliauskas.

Paaiškino, kuo galėtų baigtis paspirtuko ir automobilio avarija
© Kompanijos archyvas

Kalbėdamas apie pareigas eismo dalyviams, draudimo ekspertas pirmiausia išskyrė skirtingas transporto priemones: paprastą paspirtuką, elektrinį paspirtuką ir elektrinį mopedą. Jei paspirtukas neturi jokio galios šaltinio, jo vairuotojas traktuojamas kaip pėsčiasis ir privalo vadovautis šiai eismo dalyvio kategorijai galiojančiomis taisyklėmis. Paprastu paspirtuku galima važiuoti šaligatviu, pėsčiųjų taku ar kelkraščiu prieš transporto priemonių judėjimo kryptį, tačiau draudžiama važiuoti dviračių taku.

„Kita situacija galioja, jei paspirtukas turi galios šaltinį. Jei jo galia ne didesnė nei 1 kilovatas ir jo greitis neviršija 25 km/val., jis priskiriamas motoriniam dviračiui. Tad šiuos kriterijus atitinkančių elektrinių paspirtukų savininkams tenka dviratininkų pareigos. Jie gali važiuoti šaligatviu, važiuojamąja kelio dalimi kuo arčiau dešiniojo krašto bei dviračių taku. Tokiu paspirtuku draudžiama važiuoti per pėsčiųjų perėją, o nepilnamečiams būtinas šalmas“, – dėstė draudimo specialistas.

Reikia techninės apžiūros ir draudimo

Dar kita situacija galioja galingiems paspirtukams, kurių galia svyruoja nuo 1 iki 4 kilovatų, o jų išvystomas greitis siekia 25–45 km/val. Tokios transporto priemonės laikomos elektriniais mopedais, o jų savininkams taikomos griežtos prievolės.

„Elektriniai mopedai turi būti užregistruoti ir gauti valstybinį numerį, visai kaip motociklas. Negana to, jie turi pereiti techninę apžiūrą, turėti privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą. Remiantis įstatymais, netgi ne visi gali juos vairuoti – tam būtinas vairuotojo pažymėjimas“, – akcentavo R. Bieliauskas.

Draudimo bendrovės ERGO atstovo teigimu, vairuojant elektrinį mopedą būtinas šalmas, o su šia transporto priemone galima keliauti tik važiuojamąja kelio dalimi. Nusprendusiam važiuoti dviračių takais ar šaligatviais vairuotojui grėstų atsakomybė.

„Visos šios taisyklės, taikomos elektriniams paspirtukams ir mopedams, sukurtos ne veltui. Jų būtina laikytis, kad būtų užtikrintas eismo dalyvių saugumas. Žinoma, svarbu vadovautis sveika logika ir prie minėtų transporto priemonių vairo elgtis itin atsargiai“, – patarė draudimo ekspertas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(13 žmonių įvertino)
4.4615

Draudikai pasakė, kokia problema keliuose yra didesnė nei viršijimas greitis (2)

Į eismo įvykį patekę vairuotojai paprastai neprisipažįsta, kad kritiniu momentu buvo užimti...

Papasakojo, be ko į automobilį geriau nesėsti, kai į kelionę išsirengiama su vaikais

Net neabejojama, kad pasibaigus koronaviruso pandemijai pasaulis nebebus toks pat, koks buvo. Vienas...

Vasara motociklininkams – negailestinga: žudo ne tik klaidos, bet ir sėdintys automobiliuose (42)

Lietuvą lepinantys šilti ir sausi orai ne vieną paskatina ne tik išeiti pasivaikščioti, tačiau...

Planuojančius kelionę nuosavu automobiliu įspėjo: nepaisydami šių taisyklių galite būti nubausti (87)

Vis dažniau, planuodami atostogas, į kelionę nusprendžiame leistis automobiliu. O ir šią...

Nuo beveik 4000 sužeistųjų keliuose per metus iki 0: kaip to pasiekti? (1)

Europos Sąjungoje, kur avaringumas vidutiniškai yra vienas mažiausių, per dieną keliuose...

Top naujienos

Bandantiems prisibelsti į polikliniką trūko kantrybė: tai už ką gi mes mokame? (1)

Praėjusią savaitę „Delfi“ rašė, kaip vilniečiams nepavyksta prisiskambinti į didžiausią...

Estai jau nusistatė raudonąją liniją, kurią peržengus bus vėl įvedami apribojimai papildyta (61)

Estijos sveikatos apsaugos departamentas apsisprendė, koks skaičius koronavirusinės infekcijos...

Užfiksuoti šokiruojantys policininkės veiksmai: tarnybos metu miltais ir kiaušiniais darkė kolegos mašiną (166)

Varėnoje tarnybos metu policijos pareigūnė buvo užfiksuota besielgiant ne tik įžūliai, bet ir...

Po lietuje permirkusių „Ąžuoliuko“ choristų incidento – ir paties Nausėdos atsakas (184)

Prezidentas Gitanas Nausėda apgailestauja, kad Valstybės dienos proga Vilniuje giedoję...

Galutinis teismo verdiktas: sūnui per sėdmenis sudavusi Kručinskienė lieka išteisinta (37)

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas ( LAT ) atmetė prokuroro skundą ir neskundžiama nutartimi...

Lietuvos vyrų rinktinės stovykloje Palangoje – 3 žaidėjais mažiau (1)

Penktadienį, liepos 10 dieną, Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės krepšininkai rinksis į...

Po rekordinių metų pensijų fonduose – drastiškas smukimas: dėl kaupiančiųjų lėšų kyla rizikų ir ateityje (196)

Praėję metai buvo itin sėkmingi pensijų fondams . Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros...

Kauno centre – restoranas, kokio dar nebuvo: išmanūs pietūs per vieną minutę (49)

Vasaros pradžioje kauniečius pasiekė puiki žinia, jog atsinaujinusioje Vienybės aikštėje duris...

|Maža didelių žinių kaina