aA
Šylantys orai į gatves paskatino išvažiuoti ne tik dviratininkus, bet ir elektrinių paspirtukų savininkus. Pastaraisiais metais Lietuvoje jų atsiranda vis daugiau, o tai sukelia ir šiokių tokių problemų. Dalis šių eismo dalyvių nežino jiems galiojančių Kelių eismo taisyklių (KET) ir sukelia nelaimingus atsitikimus, po kurių gali palengvėti nuosava piniginė, rašoma pranešime žiniasklaidai.
© DELFI / Domantas Pipas

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas priminė, kokios pareigos tenka keliaujantiems paspirtukais, kad saugūs būtų ne tik jie patys, bet ir aplinkiniai.

Gali tekti susimokėti

Kaip pasakojo R. Bieliauskas, nors seniau važinėjimas paspirtuku laikytas labiau vaikų užsiėmimu, dabar tai jau tapo patogia ir mobilia suaugusiųjų susisiekimo priemone. Tą liudija ir į Vilnių įžengusi elektrinių paspirtukų nuomos platforma. Vis dėlto žaibiškai išpopuliarėjęs šių transporto priemonių kultas atsinešė ir problemų.

„Pastaraisiais metais fiksavome ne vieną incidentą, kuriame dalyvavo elektrinis paspirtukas. Jų savininkai kartais pasikėsina į pėsčiųjų saugumą, o kartais išbando ir automobilių kėbulo tvirtumą. Pasitaiko atvejų, kai po susidūrimo su elektriniu paspirtuku automobiliui būna padaroma kone tūkstantį eurų siekianti žala“, – teigė draudimo ekspertas.

Jis pridūrė, kad elektrinių paspirtukų vairuotojų sukeltų nelaimingų įvykių pasitaiko tiek judriose gatvėse, kur intensyvus automobilių eismas, tiek važiuojant šaligatviu ar dviračių taku. Atsitikus nelaimei, pasak R. Bieliausko, jei kaltininkas yra paspirtuko savininkas, šiam gresia civilinė atsakomybė ir jis nuostolius privalo atlyginti iš savo kišenės.

„Tokiose situacijose gali išgelbėti asmens civilinės atsakomybės draudimas. Nutikus nelaimei, nuostolių atlyginimu pasirūpins draudimo bendrovė. Jeigu nutiko taip, kad paspirtuko savininką parbloškė automobilis, žala jau bus dengiama pagal vairuotojo civilinės atsakomybės draudimą“, – aiškino R. Bieliauskas.

Turi paisyti KET

Nors su elektriniais paspirtukais susiję incidentai kartais įvyksta tiesiog dėl nesėkmingų aplinkybių, neretai dėl to būna kalti ir patys jų savininkai. Anot draudiko atstovo, Lietuvos kelių policijos tarnyba yra aiškiai apibrėžusi, kokios pareigos šiems eismo dalyviams tenka pagal KET.

„Tikrai nėra taip, kad su elektriniu paspirtuku galima važiuoti bet kur ir bet kaip. Toks neatsakingas elgesys gali sukelti finansinių nuostolių ar sutrikdyti sveikatą. Taip jau įvyko praėjusių metų vasarą pajūryje, kai buvo stipriai sužaloti keli žmonės“, – prisiminė R. Bieliauskas.

Paaiškino, kuo galėtų baigtis paspirtuko ir automobilio avarija
© Kompanijos archyvas

Kalbėdamas apie pareigas eismo dalyviams, draudimo ekspertas pirmiausia išskyrė skirtingas transporto priemones: paprastą paspirtuką, elektrinį paspirtuką ir elektrinį mopedą. Jei paspirtukas neturi jokio galios šaltinio, jo vairuotojas traktuojamas kaip pėsčiasis ir privalo vadovautis šiai eismo dalyvio kategorijai galiojančiomis taisyklėmis. Paprastu paspirtuku galima važiuoti šaligatviu, pėsčiųjų taku ar kelkraščiu prieš transporto priemonių judėjimo kryptį, tačiau draudžiama važiuoti dviračių taku.

„Kita situacija galioja, jei paspirtukas turi galios šaltinį. Jei jo galia ne didesnė nei 1 kilovatas ir jo greitis neviršija 25 km/val., jis priskiriamas motoriniam dviračiui. Tad šiuos kriterijus atitinkančių elektrinių paspirtukų savininkams tenka dviratininkų pareigos. Jie gali važiuoti šaligatviu, važiuojamąja kelio dalimi kuo arčiau dešiniojo krašto bei dviračių taku. Tokiu paspirtuku draudžiama važiuoti per pėsčiųjų perėją, o nepilnamečiams būtinas šalmas“, – dėstė draudimo specialistas.

Reikia techninės apžiūros ir draudimo

Dar kita situacija galioja galingiems paspirtukams, kurių galia svyruoja nuo 1 iki 4 kilovatų, o jų išvystomas greitis siekia 25–45 km/val. Tokios transporto priemonės laikomos elektriniais mopedais, o jų savininkams taikomos griežtos prievolės.

„Elektriniai mopedai turi būti užregistruoti ir gauti valstybinį numerį, visai kaip motociklas. Negana to, jie turi pereiti techninę apžiūrą, turėti privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą. Remiantis įstatymais, netgi ne visi gali juos vairuoti – tam būtinas vairuotojo pažymėjimas“, – akcentavo R. Bieliauskas.

Draudimo bendrovės ERGO atstovo teigimu, vairuojant elektrinį mopedą būtinas šalmas, o su šia transporto priemone galima keliauti tik važiuojamąja kelio dalimi. Nusprendusiam važiuoti dviračių takais ar šaligatviais vairuotojui grėstų atsakomybė.

„Visos šios taisyklės, taikomos elektriniams paspirtukams ir mopedams, sukurtos ne veltui. Jų būtina laikytis, kad būtų užtikrintas eismo dalyvių saugumas. Žinoma, svarbu vadovautis sveika logika ir prie minėtų transporto priemonių vairo elgtis itin atsargiai“, – patarė draudimo ekspertas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(7 žmonės įvertino)
4.4286
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasakė, ko vairuotojai nežino: ar galima pasikeisti turimą valstybinį numerį į naują (15)

Viena iš pagrindinių sąlygų, kad automobilis galėtų dalyvauti viešajame eisme – jis turi...

Kaip elgiasi vairuotojai, kai kelyje pritrūksta degalų – nemaža dalis linkę rizikuoti (6)

Ketvirtadalis Lietuvos vairuotojų yra išgyvenę nemalonią patirtį – kelyje pristigę degalų ....

Užfiksavo šiurpią akimirką: gatvėje neišsitekęs sprogo dujinis autobusas (69)

Švedijos sostinėje Stokholme įvyko suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomo autobuso sprogimas....

Parodė, kodėl negalima pasitikėti tik tuo, ką matote per veidrodėlius (10)

Thames Valley policijos pareigūnai socialiniame tinkle paviešino kraupios ir itin tragiškai...

Paaiškino, kuo galėtų baigtis paspirtuko ir automobilio avarija (27)

Šylantys orai į gatves paskatino išvažiuoti ne tik dviratininkus, bet ir elektrinių paspirtukų...

Top naujienos

Agnė Zuokienė – apie sunkų rinkimų laikotarpį ir gandus: buvo baisesnių dalykų už skyrybas (160)

„Buvo tikrai labai daug įvairių dalykų išsakyta apie mūsų šeimą ir mano vyrą“, –...

Knygą rašantis Kunigėlis – apie Valančiūno dėl Lietuvos galimai atsisakytus milijonus ir savo klausimą Jordanui (37)

Ar prisimenate nors vieną epizodą, kad tiksint paskutinėmis rungtynių sekundėms kas nors būtų...

Sinoptikai turi gerų naujienų: pavasario sulauksime dar šią savaitę (3)

Šiandien mūsų šalies link artės atmosferos frontas. Didesnę dienos dalį vyraus debesuoti su...

Grubliauskas apie liberalų paramą Vaitkui: tai primena savotišką politinį Stokholmo sindromą (96)

Praėjusį sekmadienį įvyko savivaldos rinkimų antrasis turas, kuriame visi penki didmiesčių...

Kraujomaišos tabu nepaisė ne tik Europos, bet ir Lietuvos didikai: Vytautui Didžiajam teko prašyti popiežiaus malonės (32)

Ką bendro turi išprotėjęs bei orgijomis pagarsėjęs Romos imperatorius Kaligula , Kleopatra ,...

Paryžius – brangiausias Europos miestas: moterų kirpimas čia kainuoja 105 eurus brangiausi pasaulio miestai (101)

Paskelbtame brangiausių pasaulio miestų sąraše pirmą kartą pirmąją vietą dalijasi trys...

Ivaškevičius: aš turiu savo versiją, žinau, kad tai buvo uždelstas kerštas (442)

Politinių kalinių, tremtinių bei kitos organizacijos sausio pradžioje reikalavo sušaukti premijų...

Vertinkite patys: Gabrielė Grygolaitytė-Vasha pristatė limituoto leidimo drabužių kolekciją (76)

„Dar gruodžio mėnesį užsiminiau, jog esu sulaukusi itin viliojančio pasiūlymo. Kadangi darbus...

Avarija Vilniuje sukėlęs girtutėlis vairuotojas galva rėžėsi į stiklą (24)

Bendrasis pagalbos centras informavo, kad Vilniuje, Salininkų g., susidūrė du lengvieji...

Grįžusi iš pasivaikščiojimo moteris negalėjo patikėti savo akimis: nuo savo ir sūnaus kūno nurinko 118 erkių (104)

Neseniai pabudusios erkės po žiemos miego išties praalko – nenustebkite, jei apsilankę miške...