aA
Pėstiesiems skirti šaligatviai, dviratininkams ir elektrinių paspirtukų vairuotojams – dviračių takai. Visgi būdų, kaip keliauti nuo taško A į tašką B, yra gerokai daugiau – neretas kaip transporto priemonę pasirenka riedučius arba riedlentes. Tačiau tokių transporto priemonių naudotojai sakosi nežiną, kokios taisyklės jiems galioja, ir kur jie gali važiuoti.
Paaiškino, ko kelyje turi paisyti važiuojantys riedučiais ir riedlentėmis
© DELFI / Tomas Vinickas

Riedutininkai ir riedlentininkai neslepia, kad sulaukia ir dviračių takais važiuojančių, ir pėsčiomis einančių keiksmų. Vieni pyksta dėl to, kad dviračių takai yra skirti tik važiuojantiems dviem ratais arba elektriniais paspirtukais, kiti piktinasi, kad ganėtinai nemažus greičius išvystyti galintys riedutininkai ir riedlentininkai kelia pavojų pėstiesiems.

Elektriniams – kitokios taisyklės

Kur derėtų važiuoti riedlentininkams ir riedutininkams, sako Marija Kazanovič, Lietuvos Kelių policijos tarnybos (LKPT) vyresnioji specialistė, atskirti nėra taip sudėtinga. Viskas priklauso nuo to, ar norėdamas važiuoti žmogus pats spiriasi, ar naudojamas koks nors variklis.

„Kai tik naudojamas kažkoks variklis, pavyzdžiui, važiuojama elektrine riedlente, tokia transporto priemonė klasifikuojama kaip dviratis ir ja važiuojančiam privalu laikytis tų pačių taisyklių, kaip ir dviratininkams“, – akcentuoja pašnekovė.

Kitaip tariant, stovėdamas ant elektrinės riedlentės ir norėdamas važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, žmogus privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę, o nepilnamečiams būtinas šalmas. Važiuoti tokia riedlente galima tik dviračių arba pėsčiųjų ir dviračių takais, o ten, kur jų nėra – kelkraščiais. Jeigu dviračių takų ir kelkraščių nėra, galima važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, kuo arčiau dešinio kelkraščio.

Kai kurie laikomi pėsčiaisiais

Kita situacija, jeigu riedlentė ar riedučiai neturi elektros variklio. Tokiu atveju, sako M. Kazanovič, galioja Kelių eismo taisyklės (KET), taikomos pėstiesiems. Visgi svarbu prisiminti vieną taisyklę.

„KET 48 punktas nurodo, kad pėstiesiems draudžiama važiuoti riedučiais, riedlentėmis ir paspirtukais (be elektros variklio – red. pastaba) važiuojamąja kelio dalimi, taip pat negalima važiuoti ir per perėjas. Tad tiek riedutininkai, tiek riedlentininkai per pėsčiųjų perėjas turėtų eiti, ne važiuoti“, – pabrėžė žinovė.

Paaiškino, ko kelyje turi paisyti važiuojantys riedučiais ir riedlentėmis
© DELFI / Valdas Kopūstas

Be to, akcentavo M. Kazanovič, šiems eismo dalyviams draudžiama važiuoti dviračių takais – toks pats draudimas taikomas ir pėstiesiems.

„Kitaip tariant, išaiškinimas labai paprastas. Jeigu yra varikliukas, reiškia, galioja dviratininkams taikomos KET, jeigu atsispiriama, reiškia, pėstiesiems galiojančios KET“, – kalbėjo žinovė.

Kaip važiuoti pro pėsčiuosius

Kadangi tiek riedlente, tiek riedučiais galima išvystyti kur kas didesnį greitį nei, pavyzdžiui, šaligatviu einančiųjų pėsčiųjų, specialistė pabrėžė, kad pro žmones riedlentininkai ir riedutininkai turėtų riedėti 6-7 km/val. greičiu, maždaug tokiu, kaip eina žmonės.

„Tačiau svarbiausia yra savitarpio pagarba ir atsargumas. Nesvarbu, ar einama pėsčiomis, ar važiuojama kažkokia transporto priemone, tuo metu žmogus apie savo eismo dalyvio statusą negalvoja. Todėl reikėtų elgtis taip, kad kažkieno veiksmai nesukeltų pavojaus nei pačiam žmogui, nei aplinkiniams“, – sakė M. Kazanovič.

Ji neslėpė, kad avarijų, į kurias patenka alternatyvias transporto priemones pasirinkę žmonės, skaičius išaugo, mat žmonės nepaiso taisyklių, nesielgia atsargiai ir negerbia aplinkinių.

„Liūdniausia yra tai, kad partrenkę kitą eismo dalyvį dažnai žmonės nuvažiuoja tolyn iš įvykio vietos. Mes raginame įvykus incidentui ar susidūrimui, kur buvo bent šiek tiek pakenkta žmogaus sveikatai, kviesti policiją, kuri tikrai nustatys, kas kaltas, kas teisus, ir išsiaiškins dėl padarinių“, – kalbėjo pašnekovė.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.1667

Kaip atsidaryti automobilio dureles, jeigu jos užšalo: šios priemonės tikrai padės (69)

Į Lietuvą atslinkę šalčiai tampa išbandymu ir automobiliams: neužsiveda jų varikliai,...

Penki dalykai, kurių elektromobilių vairuotojai privalo nepamiršti žiemą (57)

Nukritus termometro stulpeliui ir kelius užklojus sniego sluoksniui, kiekvieno automobilio...

Vakarinėje šalies dalyje ir dar viename rajone eismo sąlygas sunkina plikledis ir šarma (6)

Dėl plikledžio ir šarmos sekmadienio rytą sudėtingesnės eismo sąlygos vakarinėje šalies...

Kaip žiemą išvengti akumuliatorių problemų? (28)

Ant vienos rankos pirštų suskaičiuojamų sezoninių automobilių rinkos prekių sąraše greta...

Tamsusis metų laikas: vairuotojai pėsčiuosius pastebi iki jų likus 30 metrų (4)

Tamsusis metų laikas vairuotojams siejasi su įtemptu ir gerokai didesnės koncentracijos...

Top naujienos

Pirmoji Kremliaus reakcija po Navalno sulaikymo: tai visiška nesąmonė papildyta 13.39 (266)

Rusijos prezidento Vladimiro Putino atstovas spaudai Dmitrijus Peskovas vakar atšaukęs spaudos...

VESK: siūloma parengti etapinį ribojimų atlaisvinimų planą (278)

Šiandien Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijos (VESK) posėdyje išklausyta ekspertų...

Juozapaitis apie padalintus pinigus: tai baisi klaida papildyta (201)

Seimo Kultūros bei Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetai antradienį surengė bendrą posėdį,...

Norvegija bando išsklaidyti abejones dėl vakcinos nuo koronaviruso po senyvų žmonių mirčių (73)

Norvegijos sveikatos priežiūros institucijos bando išsklaidyti abejones dėl saugumo, kilusias po...

Ažubalis: ragus Putinui užsiauginti padėjo didžiosios ES valstybės (494)

Įvykiai JAV paveiks Lietuvą tiek, kiek Europa sugebės atsispirti supaprastintam žvilgsniui į...

Vokietijoje – nauji siūlymai: įprastos kaukės nebepakaktų virusologai perspėja: gali atnešti priešingą rezultatą (161)

Vokietija svarsto, ar pasekti Austrijos ir Bavarijos žemės pavyzdžiu, kur tapo privaloma viešajame...

Kai kurie pėstieji – pavojus kelyje ir sau, ir aplinkiniams: krenta po ratais, nemoka pereiti gatvės

Vieni dažniausių pėsčiųjų daromų nusižengimų kelyje – ėjimas per perėją, degant...

Savaitgalį feisbuke siautėjęs, kolegas įžeidinėjęs ir grasinęs Rimas Bružas sulaukė ne tik kritikos, bet ir griežtos LRT vadovų reakcijos pasisakė ir R. Bružas, kita pusė kreipėsi į teisininkus (1092)

Penktadienį LRT Radijo laidos „Laimės dieta“ vedėja Rimantė Kulvinskytė pasidžiaugė...

Gėlių salonų savininkai: nusivylimą kelia nesąžininga konkurencija

Gėlių salonų savininkai sako, kad ruošėsi antrajam karantinui, tad nuostoliai įsivyravus veiklos...