aA
Žvelgiant į elektromobilio specifikaciją nesunku susipainioti tarp gausybės rodiklių. Bendra ir naudingoji baterijos talpos, vienu įkrovimu nuvažiuojamas atstumas, vidutinės energijos sąnaudos, įkrovimo jungties tipas, maksimali priimama galia – vidaus degimo variklius turintys automobiliai turi visiškai kitokių ir daugeliui įprastų rodiklių. O dar vienas itin svarbus elektromobilių dėmuo – įkrovimo greitis, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Paaiškino, kaip išsirinkti elektromobilį: dėmesį reikia atkreipti ir į įkrovimo greitį
© Gamintojo archyvas

Elektromobilių baterijos įkraunamos nuolatine srove, tačiau ta, kurią gaunate prisijungę prie įprasto elektros lizdo, yra kintamoji. Įprastai nuo 7 iki 22 kW galia įkraunama pačiame elektromobilyje įrengtam įrenginiui konvertuojant srovę į nuolatinę. Sparčiosios kintamosios srovės įkrovimo stotelės suteikia iki 43 kW galios, tačiau principas – toks pat.

Greitojo nuolatinės srovės įkrovimo stotelės leidžia apeiti vidinius konverterius ir energiją tiekti tiesiai elektromobilio baterijai, todėl pasiekiama 50 kW ir dar didesnė galia.

Infrastruktūra jau atsilieka

Tinklaraščio „100 proc. elektrinis“ autorius Dainius Jakas paaiškino, kad vienintelė išeitis stotelių įkrovimo greičiui didinti – kelti įtampą, o tai labai brangiai kainuoja. Srovės stiprį daugiau kelti sunkiai įmanoma todėl, kad laidai pradeda smarkiai kaisti.

„Vilniaus Vokiečių gatvės stotelė jau turi aušinamus kabelius, nes daug amperų, o juos mažinti galima tik vienu būdu – keliant voltus. Automatiškai išeina, kad jeigu nenori aušinti laidų skystu azotu, turi didinti įtampą“, – dėstė elektromobilių ekspertas.

Paaiškino, kaip išsirinkti elektromobilį: dėmesį reikia atkreipti ir į įkrovimo greitį
© Gamintojo archyvas

D. Jako vertinimu, 50 kW įkrovimą galima laikyti greituoju, tačiau jei įrengiant naujas stoteles planuojama bent penkerius metus į priekį, įkrovimo sparta praėjus tokiam laikotarpiui bus per maža.

Ekspertas užsiminė, kad kol kas nėra elektromobilių, kurie galėtų išnaudoti maksimalią šiandien stotelėse esančią 350 kW galios įkrovimo spartą, tačiau tai yra daugiau teorinė problema. Anot jo, praktiškai situacija atvirkštinė – daug šiuolaikinių elektrinių modelių gali būti kraunami didesne nei 50 kW galia, tačiau tokių stotelių, nors jų skaičius auga, vis dar yra per mažai.

Ateityje taps svarbiu privalumu

Greitesnis gamintojų numatytas įkrovimas tokius kompaktiškus modelius kaip „Peugeot e-208“ daro universalesnius ir tinkamus ne tik važinėti mieste. D. Jakas pastebėjo, kad tokio elektromobilio pirkėjas turi įkrovimo greičio rezervą, kuris, kai tik atsiras daugiau galingesnių stotelių, bus privalumas. Tai turės didelės įtakos ir parduodant modelį antrinėje rinkoje – „Peugeot“ siūloma 100 kW įkrovimo sparta šiandien yra didesnė nei konkurentų, tačiau per kelerius metus taps rinkos standartu.

Paaiškino, kaip išsirinkti elektromobilį: dėmesį reikia atkreipti ir į įkrovimo greitį
© Gamintojo archyvas

„Peugeot e-208“ bus labai dėmesio vertas modelis. To nesuteikia joks kitas mažas elektromobilis, taigi galimybės tikrai – unikalios“, – komentavo elektromobilių ekspertas.

D. Jakas taip pat atkreipė dėmesį, kad net ir keliaujant elektromobiliu greitas įkrovimas nėra lemiamas veiksnys. Taip pat reikia įvertinti, kokį atstumą pavyksta nuvažiuoti su įkrauta baterija, t. y. kaip dažnai teks sustoti papildyti energijos atsargas. Anot eksperto, tai leidžia susidaryti aiškesnį vaizdą.

„Pavyzdžiui, „Audi e-Tron“ yra neefektyvus elektromobilis, t. y. naudoja daug elektros energijos, tačiau turint prieigą prie reikiamos infrastruktūros jo bateriją galima įkrauti labai greitai“, – komentavo pašnekovas.

Mažųjų elektromobilių kaip „MINI Cooper SE“ ar „Peugeot e-208“ nuvažiuojamas atstumas dažniausiai yra panašus, kaip ir nurodomas WLTP, o didesnių ir sunkesnių modelių kaip „Audi e-Tron“ ar „Porsche Taycan“ jis dažnai būna mažesnis.

Numato apsaugos priemones

Tinklaraščio autorius pripažino, kad eilinis pirkėjas retai būna įsigilinęs į elektromobilio naudojimo subtilybes ir įkrovimo greitis dažnam būna staigmena. Jis juokavo, kad žmonės perka tai, kas jiems patinka, o vėliau jau aiškinasi dalykus, kuriuos galbūt reikėjo žinoti nuo pat pradžių.

Paaiškino, kaip išsirinkti elektromobilį: dėmesį reikia atkreipti ir į įkrovimo greitį
© Gamintojo archyvas

„Čia panašiai, kaip nuėjus į saloną tau pasako, kad automobilis 100 kilometrų vidutiniškai sunaudos 4 litrus dyzelino. Galiausiai paaiškėja, kadangi tu mėgsti automagistrale važiuoti 160 km/val. greičiu, degalų sąnaudos yra „truputį“ didesnės ir galbūt siekia 12 litrų“, – juokėsi pašnekovas.

Greitasis įkrovimas elektromobiliams nekenkia, dažnai taip darant, modernių modelių baterijos, kitaip nei nešiojamas kompiuteris ar išmanusis telefonas, nenukentės, nes gamintojai naudoja sistemas, kurios apsaugo baterijas nuo tokių pažeidimų.

Pavyzdžiui, modernių „Audi“, „Peugeot“ ar „Porsche“ elektromobilių baterijos yra aušinamos ir neperkaista dažnai naudojant greitą krovimą. O nustačius, kad pernelyg dažnai kraunama maksimalia galia, įkrovimo sparta gali būti laikinai ribojama. Tuo aukščiau minėtų gamintojų elektromobiliai iš esmės skiriasi nuo mažiau praktiškų kaip „Nissan LEAF“ – baterijos aušinimo trūkumas šį modelį užmiestyje paverčia mažai praktišku.

Efektyvumą užtikrina ir patys gamintojai – „Peugeot“ ar „Volkswagen“ savų modelių baterijoms suteikia 8 metų arba 160 tūkst. km garantiją.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

Apklausa: du trečdaliai dviratininkų ir paspirtukininkų – be šalmo

Naujausi tyrimo duomenys rodo, kad kas antras Baltijos šalių gyventojas važinėja dviračiu arba...

Senas, vidutinio senumo ar naujas: ekspertai apžvelgia populiariausius automobilių įsigijimo būdus

Šiuo metu situacija automobilių rinkoje sudėtinga: brangsta tiek seni, tiek nauji automobiliai, o...

Ministerija siūlo atsisakyti žaliojo mirksinčio šviesoforo signalo (16)

Susisiekimo ministerija siūlo atsisakyti žaliojo mirksinčio šviesoforo signalo.

Lietuviai nesikuklina: 4 iš 5 lietuvių save laiko gerais vairuotojais

Kone keturi iš penkių vairuotojų Lietuvoje teigia, kad pasitiki savo vairavimo įgūdžiais, rodo...

Gegužę prasideda pavojingiausias metas keliuose pernai nuostoliai vairuotojams siekė šimtus tūkstančių eurų (1)

Gegužės mėnesį nelaimių keliuose dėl žvėrių migracijos nutinka daugiausiai metuose. Tokie...

Top naujienos

Politikai sulaukė nepatogių klausimų: homoseksuali moteris išgavo atviriausius iki šiol politikų prisipažinimus

Artėjant civilinės sąjungos pateikimui Seime vis dažniau skamba, kad pateikti siūlymai santuokos...

Pasikeitusi kapų lankymo tvarka suerzino ne vieną: sprendimą vadina neadekvačiu ir net nežmonišku (1)

Artimųjų lankymas kapuose turi naujas taisykles – darbo dienomis atvykę automobiliu galite būti...

Karas Ukrainoje. Iš „Azovstal“ gamyklos Mariupolyje evakuota daugiau kaip 260 karių Ukrainos viceministrė: Rusija nebeturi pranašumo ore (9)

Ukrainos pajėgų pulkas „Azov“, atkakliai gynęs „Azovstal“ metalurgijos įmonę Rusijos...

Delfi PliusSelcan Hacaoglu

Akibrokštas Šiaurės Europos šalims: net nesivarginkit (1)

NATO plėtra Šiaurės Europos šalyse susidūrė su kliūtimis, Suomijos užsienio reikalų...

Su vyru susituokęs Tomas neslepia planų emigruoti: kartą buvome užpulti tiesiog laiptinėje

Gegužės 17 d. minima Tarptautinė diena prieš homofobiją . Ja siekiama atkreipti dėmesį į...

Transliacija / Verslo požiūris. Statybų sektoriaus krizė: pabrangus žaliavoms - nebaigtų statyti objektų virtinė?

Praėjusį penktadienį pusdieniui sustojo statybos maždaug 80-yje valstybei svarbių visuomeninių...

Delfi PliusGiedrius Petkevičius/Sausuolis

Rusijos ir Ukrainos oro pajėgos: kokiomis kovomis mašinomis kaunasi 2-oji ir 22-oji pasaulio armijos? I dalis

Karas Ukrainoje sugriovė daugybę išankstinių vertinimų ir įsitikinimų. Panašu, kad...

Kone pusė gyventojų nuvežami ne į tą ligoninę su klaidinga diagnoze: paaiškino, kodėl taip nutinka

Kone pusė infarktą ar insultą patyrusių žmonių nuvežami ne į tą ligoninę. Kaip tai gali...

Iš Lukašenkos režimo – neviešas laiškas Europos diplomatams: bando iš agresoriaus tapti taikdariu (8)

Kuo paaiškinti nuolatos kintančią Baltarusijos diktatoriaus Aliaksandro Lukašenkos retoriką,...

Delfi PliusTomas Ramanskas, specialiai „Delfi“ iš Barselonos

Jokubaitis – apie pernykštę skolą, žymę Lietuvos krepšinio metraštyje ir „rimtesnius reikalus“

Vasara pulsuojančioje Barselonoje atmosfera primena priešpandeminius laikus: marios turistų...