Socialiniuose tinkluose ir diskusijose daug žmonių tai įvertino kaip Seimo narių susipykimą su sveiku protu.

Balandžio 17 d. 34-os Lietuvos nevyriausybinės organizacijos, dviratininkų klubai ir komandos raštu kreipėsi į Seimo narius, Seimo vadovybę, Teisės ir teisėtvarkos komiteto narius su pasiūlymu palikti galiojusias Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo

17 straipsnio 2 dalies nuostatas, kurios visiškai užtikrina saugaus eismo reikalavimus ir atitinka Europos šalių praktiką, kai dviračio šviesos yra privalomos tik tamsiu paros metu arba esant blogam matomumui (mažiau nei 300 m). Tačiau Seimas neišgirdo gausaus būrio suinteresuotų piliečių ir organizacijų balso.

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto birželio 25-osios posėdžio išvadose dėl Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų projekto pažymėta, kad piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymų negauta.

Dėl to Lietuvos dviratininkų bendrijos Tarybos narys Linas Vainius klausia, kas meluoja.

"Ar 2011-2014 m. vykusi aktyvi vieša diskusija, daugkartiniai dviratininkų organizacijų, piliečių laiškai, raštai Seimo nariams ir komitetams, pasisakymai Seimo komiteto posėdžiuose ir viešuose klausymuose, paskutinis 34-ų organizacijų raštas ir laiškas 2014 m. balandžio 17 d. nėra asociacijų pasiūlymas, ar Seimas nusprendė nekreipti dėmesio į piliečių ir nevyriausybinių organizacijų ir kitų suinteresuotų institucijų bei asmenų nuomonę? Rengiant šią įstatymo pataisą jai nepritarė tuometinė Darbo grupė Kelių eismo taisyklių pakeitimams prie Susisiekimo ministerijos (SM), Dviračių komisija prie SM, nevyriausybinės organizacijos, dviratininkų klubai ir dviratininkų bendruomenė", - sako L. Vainius.

Europos dviratininkų federacijos duomenimis, visose Europos Sąjungos šalyse ir daugumoje išsivysčiusių pasaulio šalių šviečiantis baltos šviesos žibintas priekyje, raudonos šviesos žibintas gale yra privalomi dviračiui kaip transporto priemonei tik tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui (mažiau kaip 300 m). Naudoti dviračio žibintus dieną (kurie yra daug kartų silpnesni nei automobilio žibintai, be to, nėra jų techninio reglamentavimo bei kontrolės) yra techniškai, teisiškai ir eismo saugumo požiūriu nepagrįstas ir neproporcingas reikalavimas.

Iki šiol kiekvienas dviračiu važiuojantis asmuo savo nuožiūra galėjo naudoti žibintų šviesas dieną, jei jie manė esant tai reikalinga.

L. Vainiaus teigimu, dėl to, kad naujas reglamentavimas ribos asmenų teisę pasirinkti sau tinkamą aprangą, ekologiškos ir visiems prieinamos transporto priemonės naudojimo patrauklumas sumažės. Pažymėtina, kad šviesą atspindinčių liemenių ir atspindinčių elementų naudojimas pasiteisina tik tamsiuoju paros metu, kai dviračių vairuotojai yra tiesiogiai apšviesti gatvių ar kitais žibintais, todėl šviesiuoju paros metu yra neefektyvus ir neduos siekiamo rezultato. Šiuo metu yra didžiulė pasiūla ir įvairovė įvairios šviesą atspindinčios aprangos, jos elementų ir papildomų aksesuarų prie aprangos. Todėl netikslinga ir nepagrįsta reikalauti tik vieno privalomo aprangos pavyzdžio (liemenės) visiems dviratininkams.

"Matomumui kelyje ir eismo saugumui užtikrinti pakanka iki liepos 1 d. galiojusių Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 17 straipsnio 2 dalies nuostatų, tik būtina užtikrinti jų laikymąsi", - pabrėžia L. Vainius.