aA
Visame pasaulyje išpopuliarėjusios elektroninės cigaretės kelia klausimų ne tik sveikatos specialistams. Eismo saugumo specialistai atkreipia dėmesį ir vis garsiau reiškia susirūpinimą dėl jų keliamos rizikos vairuojant, o kai kuriose užsienio šalyse automobilio salone tvyrantys tiršti elektroninių cigarečių garai jau gali prišaukti milžinišką baudą.
Automobilių eismas (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Andrius Ufartas

Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, specialistai prognozuoja, kad tik laiko klausimas, kai elektroninių cigarečių rūkymas vairuojant bus pradėtas griežtai vertinti ir Lietuvoje.

Draudimo bendrovės BTA ekspertai teigia, kad elektroninės cigaretės dėl savo specifikos pačių vairuotojų taip pat turi būti traktuojamos itin rimtai.

„Lietuvoje kol kas daugiausiai dėmesio ir pastangų skiriama tam, kad vairuotojai nesinaudotų mobiliaisiais telefonais, jei jie nėra sujungti su laisvų rankų įranga. Pagal nutylėjimą, cigaretė tarsi yra mažesnė blogybė, nes mažiau atitraukia dėmesį nuo kelio ir minimaliai veikia regos lauką. Tačiau elektroninės cigaretės garas jau visai kitoks: jis tirštas, baltas, tankus. Kritinis vairuotojo dėmesio nukrypimas yra vos 2 sekundės, o važiuojant 100 km/val., per porą sekundžių spėjama nuvažiuoti net apie 55 metrus ir tuo metu gali atsitikti bet kas“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Ypač rizikinga, jeigu elektroninę cigaretę susiruošiama rūkyti nevėdinant automobilio salono, nes baltas garų debesis neišsisklaido kur kas ilgiau.

Lietuvos Kelių eismo taisyklėse yra aiškiai nurodytas tik vienas konkretus trukdis vairuojant – kalbėjimas mobiliuoju telefonu, nors vairuotojui draudžiama užsiimti bet kokia kita veikla, kuri blaško dėmesį ir blaško vairavimą.

„Vasario pabaigoje Didžiosios Britanijos policija oficialiai perspėjo šalies vairuotojus, kad už elektroninės cigaretės rūkymą vairuojant grės bauda iki 2500 svarų, baudos taškai ir net vairavimo teisių atėmimas. Didžiojoje Britanijoje apie 3 mln. žmonių rūko būtent elektronines cigaretes, be to, dauguma jų – vairuoja. Akivaizdu, kad čia jau pasiekta kritinė riba ir oficialios šalies institucijos imasi priemonių situacijai suvaldyti“, – sako A. Žiukelis.

Įdomu tai, kad pagal „The Nanny State Index“ (NSI), nurodančiu, kokioje Europos šalyje turėsite daugiausia nepatogumų norėdami pavalgyti, išgerti ar parūkyti, Lietuvoje rūkymas reglamentuojamas griežčiau nei Didžiojoje Britanijoje.

Elektroninė cigaretė
Elektroninė cigaretė
© Shutterstock

Indekso sudarytojų vertinimu 2017 m. Lietuva pateko į elektroninių cigarečių rūkymui nepakančiausių Europos šalių grupę surinkusi 44,8 balus iš 100-o ir užėmusi 7-ąją vietą. Tuo tarpu Didžioji Britanija atsidūrė priešingoje – laisviausių šalių grupėje su vos 16 balų ir priešpaskutine 27-a vieta.

„Pusė Lietuvai už elektroninių cigarečių rūkymo ribojimus skirtų balų atiteko dėl draudimo rūkyti viešose vietose ir uždarose patalpose, tačiau tas pats pas mus galioja ir tradicinėms cigaretėms. Reikia pažymėti, kad ekspertai vertino būtent teisinę bazę. Tačiau reaguodama į aktualijas bei problematiką, kiekviena šalis, kaip ir Didžioji Britanija, turi galimybes išplėsti poveikio priemonių taikymą, jei tik mato spręstiną problemą. Šiuo klausimu britams pasiųsta labai aiški ir konkreti žinutė, praplečianti netoleruojamų vairuotojų veiklų sąrašą“, – tvirtina draudimo bendrovės ekspertas.

Lietuvoje nėra oficialios statistikos, kiek eismo įvykių sukeliama dėl sutrikdyto vairuotojo dėmesio, tačiau specialistai teigia, kad tokių situacijų pasitaiko pakankamai dažnai.

„Situacijų, kai ne tik smulkūs, bet ir rimti eismo įvykiai sukeliami dėl to, kad vairuotojas ne vairavo, o dar kažką veikė prie vairo, tikrai pasitaiko. Klasika – kalbėjimasis mobiliuoju telefonu, rūkymas, valgymas prie vairo. O kiek dar įvairiausių situacijų, kurių vairuotojai net ir nenori atskleisti. Yra universalus patarimas, kuris galioja visiems atvejams ir padeda išvengti nelaimės: prie vairo jūs turite vienintelę užduotį – vairuoti. Visi kiti veiksmai saugumo sumetimais turi būti atliekami tik sustojus“, – reziumuoja A. Žiukelis.

Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, kasmet eismo vykiuose žūsta daugiau kaip 1 mln. žmonių, o vairuotojų blaškymasis atsiliepiant telefonu ar ieškant patinkančios radijo stoties lemia didelę dalį skaudžių eismo įvykių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prietaisų skydelyje įsižiebė lemputė: kada dar važiuoti, o kada geriau sustoti (49)

„Kas? Kodėl? Ką daryti? Tai blogai ar labai blogai?“ – mintyse šiuos ir dar daugiau klausimų...

Paradoksas: automobilių detales vagia rečiau, tačiau patirtos žalos – kur kas didesnės (19)

Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – jų mažėja, tačiau apvagiami transporto...

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už KET pažeidimus būtų išrašomos automatiškai (10)

Seimas ėmėsi pataisų, kad baudos už specialių įtaisų fiksuotus Kelių eismo taisyklių...

Jei automobilis vis dar su vasarinėmis padangomis – pasikeisti jas jau pavėlavote (213)

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo lapkričio 10 dienos visos eisme dalyvaujančios transporto...

Eismo sąlygas sunkina rūkas, vairuotojams – svarbus prašymas (5)

Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis yra drėgnų kelių...

Top naujienos

Gyvai / DELFI Diena. Ką darys dotacijos netekę Palucko socdemai ir manifestą prieš valdančiuosius skelbiantys liberalai (5)

Kas išgelbės Gintauto Palucko socialdemokratus, kuriems už rinkimų pažeidimus atimta pusės...

Kaune - painios bylos finalas: sprendžiama, ar iš darželio paimtą vaiką grąžinti motinai (72)

Raudondvario seniūnijoje (Kauno r.) sprendžiamas klausimas, ar grąžinti paimtą penkerių metų...

Po Austrijos pastabų sukruto visa Europa: pasirašomos sutarties pasekmes jausime ilgai? papildyta (271)

Vokietija kunkuliuoja. Šįkart dėmesio centre atsidūrė Jungtinių Tautų parengta Pasaulinė...

Paliko traktorių judriausioje Vilniaus gatvėje, bet policija paaiškino – viskas pagal taisykles (26)

Ne vienas vairuotojas, pirmadienio vakarą važiavęs Vilniaus Tūkstantmečio gatve, galėjo tik...

Kai kurių sričių darbuotojų Panevėžio regione trūksta kritiškai

Panevėžio darbo rinkos mokymo centre, Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų iniciatyva,...

Toto Cutugno gyvenimas kaip filmas: žmoną mylėjo, bet gimė nesantuokinis vaikas, užklupo vėžys ir vos nežuvo aviakatastrofoje (3)

Liepą legendinis italas, padovanojęs pasauliui gausybę hitų, atšventė 75-ąjį gimtadienį....

Žinomos mamos apie vaikų skiepus: pasakė, kas padėjo apsispręsti papildytas vaikų profilaktinis skiepų kalendorius (9)

Skiepai vaikams šiandien vis dar aktuali tema. Paskleista baimė, kad neva skiepai sukelia autizmą...

Didingas paukštis, kurio neteksime: gaila, bet kažko imtis jau per vėlu

Jau nuo neatmenamų laikų daugelyje tautų kilnusis erelis yra laikomas drąsos ir stiprybės...

Karjeros aukštumų pasiekusi lietuvė: jei tausosi save – rezultato nebus (70)

„Turiu labai smarkiai išreikštą „aš galiu“ savybę. Prisideda ir įgimtas žingeidumas....

Vasiliauskas apie kitų metų biudžetą: turės įtakos kainoms, kaupiamas rezervas per mažas (20)

Seime svarstant kitų metų biudžetą savo išvadas pateikė Lietuvos bankas ir Valstybės kontrolė....