aA
Avarijas tyčia sukeliantys sukčiai aukų dažniausiai ieško didžiuosiuose miestuose ir turi mėgstamiausias vietas, kuriose „dirba“. Išaiškinti piktavališkus nesąžiningų vairuotojų veiksmus yra sudėtinga, tačiau su policija bendradarbiaujantys draudimo žalų ekspertai išnarplioja vis daugiau sukčiavimo schemų ir įspėja klientus – šiemet jau atskleista daugiau galimų „pakišinėtojų“ negu pernai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Nepasimaukite ant sukčių kabliuko: kaip jie sukelia avarijas ir kaltais palieka kitus
© DELFI / Domantas Pipas

Bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenimis, šiemet jau išaiškinti 9 asmenys, kurie galimai tyčia sukeldavo eismo įvykius siekdami pasipelnyti. Per visus praėjusius metus draudikų ir teisėsaugos akiratyje atsidūrė 8 vairuotojai, kurių veikla sukėlė įtarimų, – dėl 6 atvejų buvo pradėti ikiteisminiai tyrimai Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose.

„Vienas eismo įvykius tyčia sukeliantis vairuotojas per 1–3 metus patenka į maždaug 15 avarijų. Taigi nuo vieno tokio „pakišinėtojo“ nukenčia kiti vairuotojai, nė neįtariantys, kad tapo iš anksto organizuoto incidento dalyviais“, – pastebėjo draudimo bendrovės Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Pasak eksperto, sukčiautojai veikia pagal iš anksto gerai apgalvotą schemą, puikiai išmano kelių eismo taisykles ir naudojasi kitų eismo dalyvių neatsargumu. O išprovokavę avariją jie siekia įrodyti kuo didesnę žalą.

Draudimo bendrovė užfiksavo atvejį, kai vienas ir tas pats vairuotojas per metus į identišką įvykį toje pačioje miesto vietoje pateko daugiau kaip penkiolika kartų.

Nepasimaukite ant sukčių kabliuko: kaip jie sukelia avarijas ir kaltais palieka kitus
© DELFI / Domantas Pipas

Paprastai „pakišinėtojai“ vairuoja į akis nekrentančius, paprastus, maždaug 10–15 metų amžiaus automobilius, nes gatvėje siekia būti nepastebimi. Patekę į avariją tokius automobilius vairuojantys sukčiai jų net neremontuoja, tik siekia kuo greičiau gauti draudimo išmoką ir važinėja toliau.

Kur tyko aukų

Pagrindine tyčinių avarijų sukėlėjų veikimo vieta didmiesčiuose draudimo žalų ekspertai įvardija žiedines sankryžas, kuriose dėl intensyvaus eismo srauto, prastesnio matomumo ir sudėtingo manevravimo susidaro palankios aplinkybės nedideliems eismo įvykiams sukelti. Tyčinių avarijų sukėlėjai žiedinėse sankryžose taikosi atsitrenkti į kito automobilio šoną, kai šis persirikiuoja į išorinę juostą ar išvažiuoja iš sankryžos pasirinkęs netinkamą juostą.

Draudimo bendrovės Žalų vadovas A. Juodeikis atkreipė dėmesį, kad išvengti tokių incidentų žiedinėse sankryžose įmanoma – tiesiog reikėtų laikytis kelių eismo taisyklių ir vengti staigių manevrų. Ekspertas pastebėjo, kad tyčinių avarijų sukėlėjai gali dažnai siūlyti susitarti vietoje neiškvietus policijos ar neužpildžius eismo įvykio deklaracijos. Pasak A. Juodeikio, tokiu būdu niekuo dėti vairuotojai įveliami į galimai nusikalstamas schemas ir vėliau, išaiškėjus įvykių detalėms, jiems gali būti sudėtinga įrodyti, jog būtent jie yra nukentėjusioji šalis.

Ko imasi sukčiai

A. Juodeikis atkreipė dėmesį, kad kartais „pakišinėtojai“ veikia kaip grupuotė, kurios nariai padeda vieni kitiems koordinuoti manevrus kelyje. Grupuotės nariai puikiai pažįsta gatves, kuriose veikia, žino problemines atkarpas ir sankryžas, kuriose eismo įvykių potencialas didžiausias. Draudimo bendrovės specialistai pastebi, kad dalis įtartinų įvykių nutinka ir prekybos centrų stovėjimo aikštelėse, kuriose automobiliai juda nedideliu greičiu, tačiau vairuotojai – ne tokie atidūs ir dėmesingi.

Nepasimaukite ant sukčių kabliuko: kaip jie sukelia avarijas ir kaltais palieka kitus
© DELFI / Domantas Pipas

„Pasipelnyti iš avarijos siekiantys vairuotojai gali apsimesti itin paslaugiais ir mandagiais, pavyzdžiui, duoti kelią ten, kur patys turi pirmumo teisę. Tai atvejai, kai vairuotojas nori pasukti į kairę arba išsukti iš šalutinio kelio, tačiau turi praleisti tiesiai arba pagrindiniu keliu važiuojančius automobilius. Prie tokio eismo dalyvio priartėjęs galimos avarijos iniciatorius stabteli ir paslaugiai pasiūlo jį praleisti duodamas ženklą šviesomis ar gestais. Kai pirmo automobilio vairuotojas ima atlikti manevrą, kitas automobilis netikėtai pajuda ir sukelia nedidelę avariją“, – aiškino draudimo ekspertas. Todėl jis rekomendavo įvertinti kito, pagrindine kryptimi važiuojančio eismo dalyvio intencijas ir nepamiršti vadovautis kelių eismo taisyklėmis.

Kita klasikinė tyčinės avarijos schema – staigus stabdymas nepalikus laiko iš galo važiuojančio automobilio vairuotojui sureaguoti. Kartais šioje schemoje gali dalyvauti ne vienas, o keli automobiliai. Pavyzdžiui, vienas automobilis važiuoja prieš nusižiūrėtą „taikinį“, kitas prisiartina iš šono, kad neleistų atlikti išvengiamojo manevro, o trečiasis staigiai užlenda prieš pirmąjį ir sukuria situaciją, kad visiems automobiliams reiktų staigiai stabdyti.

„Tokiose situacijose beveik visada kaltu laikomas į automobilio galą atsitrenkęs vairuotojas, nes jis nesilaikė saugaus atstumo. Todėl svarbiausias patarimas – pastebėjus įtartiną situaciją sumažinti greitį ir visada pasilikti pakankamai vietos stabdyti“, – patarė A. Juodeikis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(128 žmonės įvertino)
4.4609

Svarsto apie artėjantį padangų keitimo sezoną: ar saugu bus važinėti su žieminėmis orams atšilus? (61)

Artėjant padangų keitimo sezonui, dauguma vairuotojų ima sukti galvas dėl padangų keitimo. Vieni...

Štai į ką turite atkreipti dėmesį, jei perkate naudotą automobilį (94)

Prieš perkant bet kurį dėvėtą automobilį , derėtų jį duoti apžiūrėti profesionaliam...

Vairuotojams prireiks daugiau dėmesio: perspėja, kad keliuose išbarstyta druska vilioja gyvūnus (8)

Priemonės, kuriomis barstomi keliai, vilioja stirnas ir briedžius, ir tai savo ruožtu gali tapti...

10 klausimų, kuriuos turite užduoti, kai perkate naudotą automobilį (69)

Iš pardavėjo gaunama (o kai kuriais atvejais – ir nutylima) informacija apie dėvėtą...

Ką daryti, jeigu automobilyje smirda: kaip atsikratyti rūkalų kvapo salone (66)

Rūkant automobilyje, salone gali ilgam likti nepageidaujamas tabako kvapas . Be to, jį sunku...

Top naujienos

Keliauti norintys lietuviai tapo COVID-19 testų įkaitais: kainas privačiose laboratorijose vadina lupikavimu, o nemokami testai nepriklauso (396)

Pasaulyje vis garsiau kalbant apie skiepų paso ar imuniteto dokumentų pasiskiepijusiems idėją, jos...

Vytautė Merkytė | D+

Ilgai neviešinta JAV paslaptis: amerikiečių karys spjovė į viską ir dezertyravo į Šiaurės Korėją

Tai – Jungtinių Amerikos Valstijų gėda. Nors ji prasidėjo 1962 metų rugpjūčio 15 dieną, apie...

Po draudimo rūkyti balkonuose daugiabučiuose kaimynai atviri: jau geriau rūkytų ten (395)

Įstatyme atsivėrė labai nelogiškų spragų: rūkyti savo buto balkone – draudžiama, o štai...

Eurolygoje – visiškas CSKA gvardijos krachas: Stambule pralaimėjo 30 taškų skirtumu „Real“ atsilaikė Sankt Peterburge (18)

Eurolygos 28-asis turas prasidėjo dviejų Rusijos komandų – Maskvos CSKA (18/9) ir Sankt...

Įspėja dėl grandiozinio italų mafijos plano: bandys susigriebti viską (12)

Nusikalstamos iniciatyvos – lygiai kaip ir teisėtos – nukentėjo nuo ekonominės krizės, kurią...

Austrijoje nėra lietuvio, kuris nepažinotų klaipėdietės Angelikos: neįprasta veikla pavertė pavyzdžiu kiekvienam emigrantui (16)

Austrijos sostinėje Vienoje, o ir visoje šalyje sudėtinga rasti lietuvį, negirdėjusį šios...

Nereguliarios mėnesinės gali byloti ir apie pavojingas ligas: išvardijo dažniausias priežastis ir būdus, kaip sureguliuoti (5)

Netikėtai prasidėjusios mėnesinės gali tapti keblumu arba pokštu, o vėluojančios – sukelti...

Šimonytės patarėja: tikėkimės, kad vasarą bus galima grįžti į normalų gyvenimą (241)

Karantinas Lietuvoje sugriežtintas dar gruodžio mėnesio viduryje, dabar situacija leidžia...

Pas užsienietį mylimąjį lietuvė išskrido be abejonių – tik po 3 metų pastebėjo tai, dėl ko kartu būti neįmanoma (13)

Visada buvau įsitikinusi, kad mano vyras bus lietuvis. Tiesiog neturėjau kitos minties, be to, buvau...

Toma Miknevičienė | D+

Interneto grobuoniai taikosi į vaikus: jei galite kažkuo viešai nesidalinti, tai geriau ir nesidalinkite

Nuo pat tos akimirkos, kai tik įbruksite savo vaikui į rankas išmanųjį telefoną ar paliksite jį...