aA
Karštą vasaros dieną papuolus į spūstį, išauga tikimybė perkaitinti automobilio variklį. Variklio perkaitimas – ne tik nemalonus, bet ir labai pavojingas pasekmes turintis gedimas. Jis gali labai smarkiai paploninti vairuotojo piniginę, nes po tokio gedimo dažniausiai būna pažeidžiami svarbūs variklio elementai.
© Shutterstock nuotr.

Net ir dėl vienkartinio trumpalaikio variklio perkaitimo ateityje gali kilti rimtų problemų. Variklyje apstu detalių, kurios labai jautriai reaguoja į temperatūros padidėjimą. Pirmiausia tai vožtuvų gaubtai, kurie bijo karščio.

Spyruokliniai stūmoklių sandarinimo žiedų plėtikliai esant aukštai temperatūrai „atsileidžia“, praranda elastingumą; žiedas neatlieka savo funkcijų. Ir gerokai padidėja tepalo sąnaudos, tai kelia dar vieną pavojų.

Degimo kameros paviršius apauga nuosėdomis, kurios trukdo normaliai atvėsti varikliui ir blogina situaciją.

Kaisdamos detalės plečiasi, o vėsdamos, jei viskas gerai, susitraukia iki ankstesnio dydžio. Perkaitus varikliui detalės išsiplečia daugiau, negu leidžia instrukcija, deformacija gali išlikti net varikliui atvėsus. Dėl to persikreipia cilindrų blokas ir galvutės, platėja stūmokliai. Tai labai nemalonu, nes reikalauja rimto variklio remonto.

Žinotina, kad perkaitimas gali būti ir vidinis, ir išorinis. Net normaliai veikiant termostatui kai kuriais atvejais variklio kaitimas neišvengiamas.

Dėl ilgo stovėjimas spūstyse, važiavimo į kalną didele apkrova kyla temperatūra. Tai – išorinis kaitimas. Vidinio kaitimo atveju variklis kaista, bet prietaisų skydelyje nematyti.

Išorinio kaitimo priežastis – aušinimo skysčio temperatūros didėjimas. Tai matoma ir galima operatyviai reaguoti. Vidinis perkaitimas išorėje pastebimas negreitai. Karštis tarsi lieka variklio viduje, aušinimo skystis nekaista.

Stebėti variklį

Ką daryti, kad pavyktų išvengti variklio perkaitimo. Tiesiog reikia stebėti automobilį. Tinkamas reguliavimas, ventiliatoriaus ir pompos prievadų diržų, jei jie yra, patempimas laiku, kokybiško benzino, kuris nedetonuoja net sudėtingiausiomis sąlygomis, naudojimas.

Purvo sluoksnis ant radiatoriaus ar viršutinių variklio paviršių išorėje lieka nepastebėtas, bet gerokai trukdo detalių veiklai. Dar daugiau trukdo purvas ir nuosėdos ant vidinių variklio paviršių.

Laimė, su juo padeda kovoti kokybiška automobilinė chemija, kurios mūsų parduotuvėse rasti galima.

Tinkamai sutvarkytas ir paruoštas automobilis netgi vasarą per didžiausius karščius ir grūstis „neužvirs“. Taigi reikia, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas. Dėl to būtina laiku keisti aušinimo skystį, plauti aušinimo sistemą ir stebėti, ar tvarkingai veikia termostatas, davikliai, siurblys, kiti prietaisai ir išvengsite rimtų problemų.

Tačiau jeigu perkaitimo išvengti nepavyko ir temperatūros daviklio rodyklė nuslinko prie pavojingosios zonos arba prietaisų skydelyje pradėjo mirksėti temperatūros lemputė, nepanikuokite.

Pirmiausia įjunkite šildymo krosnelę – juk tai ne kas kita kaip papildomas radiatorius, pro kurį išeina didelis šilumos kiekis.

Jeigu iš po variklio antvožo dar nesiveržia garai, variklio neišjunkite, – kol jis veikia, tikėtina, kad aušinimo skystis, jeigu tik dirba siurbliukas, sistemoje tebecirkuliuoja. Vos tik variklis sustabdomas, skysčio cirkuliacija sustoja. Pačiose karščiausiose vietose jis užverda ir variklis gali netgi „užkalti“.

Jeigu negelbėja visu pajėgumu kaitinanti krosnelė ir šaltas oras už lango, temperatūra toliau grėsmingai kyla, vadinasi, problema rimtesnė, – būtina išjungti variklį. Tačiau jokiu būdu neleiskite jam pačiam aušti: pasukite variklį starteriu.

Tokiu būdu jūs tarytum pravėdinsite variklį ir bent šiek tiek ataušinsite labiausiai įkaitusius jo mazgus. Arba pastumkite automobilį nors kelis metrus.

Tik jokiu būdu į neatvėsusią sistemą nepilkite šalto aušinimo skysčio. Tai pats greičiausias būdas „suskaldyti“ bloko galvutę. Leiskite varikliui ataušti, o tuomet pamėginkite išsiaiškinti, kodėl variklis perkaito.

Būtina nuolatinė priežiūra

Vis dėlto, net jeigu gedimą pavyko lengvai pašalinti ir variklį buvo lengva paleisti, verta atminti, kad maždaug devyniasdešimčia atvejų iš šimto, o gal ir daugiau, panašūs gedimai be pasekmių nesibaigia: variklio detalės, nors nesmarkiai, bet deformuojamos, galimi bloko tarpinės pažeidimai ir panašiai.

Tuomet geriausia kreiptis į specialistus, kurie profilaktiškai patikrintų variklį. Tas malonumas ne pats pigiausias, tačiau nepalyginti pigesnis nei vėlesnis variklio kapitalinis remontas.

Kad net ir karščiausią vasarą automobilio variklis neperkaistų, būtina nuolat jį prižiūrėti ir rūpintis. Meistrai tikina, kad akimirksniu variklio perkaitimas neprasideda – tai yra jau įsisenėjusių bėdų pasekmė.

Kad išvengtumėte rimto variklių remonto, būtina tinkamai jį reguliuoti, laiku patempti ventiliatoriaus ir pompos prievadų diržus, naudoti kokybišką benziną. Abejotinos kokybės degalai ypač kenkia dyzelinių variklių turbinoms.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Šventinis savaitgalis nebus lengvas vairuotojams – laukia eismo ribojimai (21)

Artėjant Vasario 16 -ąjai, svarbiai dienai visai Lietuvai, dėl didmiesčiuose pasipilsiančios...

Svarbią Vilniaus sankryžą užkimšo avarija – eismas visiškai sustojo (80)

Penktadienį prieš pietus, Vilniaus Antakalnio mikrorajone, susidūrė lengvasis automobilis ir...

Duobių sezonas prasidėjo, bet kelininkai ramina, kad Kaune situacija gera kaip niekada (49)

Prasidėjus atlydžiui keliuose atsiveria vis daugiau duobių. Daugelį metų duobių sostine vadintas...

Perspėjo vairuotojus: kelias Šilutė–Rusnė apsemtas, bet dar įveikiamas (5)

Ketvirtadienį pradėtas semti kelias Šilutė– Rusnė .

Pasakė, ką reikia padaryti perkant automobilį, kad neįsigytumėte vogto (26)

Automobilio paieškos, kai siekiama įsigyti patikimą transporto priemonę ir nepakliūti į sukčių...

Top naujienos

Miško Broliai. Bebaimiu žmogumi vadintą Vaidilą KGB kankino ilgiau nei pusmetį: skausmo jau nebejutau (39)

Su Jonu Čeponiu susitikome jo namuose, Panevėžyje. 94-erių senolis pasitiko sėdėdamas...

Lietuviai atrado rojų Tenerifėje: kuria verslus ir pardavinėja nekilnojamąjį turtą pasakoja apie pasakišką pelną (52)

Sklando toks gandas – taip nusprendė lėktuvų ekipažai, – pasaulyje viso labo tik trys vietos,...

Istorija, kuri, deja, nesugalvota: biurokratai įkalino vyrą oro uoste 18-ai metų (76)

Jei praėję metai jums atrodo nesėkmingi, ko gero vertėtų pažvelgti į savo gyvenimą su didesniu...

Perspėjo: bankomate paliktų svetimų pinigų paėmimas prilygsta vagystei (170)

Policija sako, kad bankomate paliktų svetimų paėmimas prilygsta vagystei.

Pavasaris aplankys Lietuvą: žada virš 10 laipsnių šilumos (54)

Savaitgalį Lietuva džiaugsis ne tik Vasario 16 -ąją, bet ir nuostabiais orais, žada sinoptikai....

Miestai Sibire nusidažė juodai: socialiniuose tinkluose – siurrealistiniai vaizdai (246)

Kemerovo srities (pietvakarių Sibire) prokuratūra ėmėsi tikrinti pranešimus apie juodą sniegą...

Politinių reklamų perliukai: kai kurių lietuviai pamiršti negali iki šiol (80)

Politinė reklama, kurioje TS-LKD kandidatė į Vilniaus miesto savivaldybę Goda Karazijaitė...

Naujo tyrimo rezultatai nustebino: moterų smegenys keleriais metais jaunesnės už vyrų (72)

Kaip rodo JAV mokslininkų atlikti skenografijos tyrimai, pagal tai, kaip degina kurą, moterų...

Po incidento oro uoste – skandalingas teisėjo nutarimas: pareigūnės peržengė visas ribas (396)

Tarptautiniame Vilniaus oro uoste dirbantys muitinės pareigūnai gali specialiai provokuoti į...

Ispanijoje – neregėtas Laprovittolos pasirodymas, nuskalpavęs „Baskonią“ (5)

Madride tęsiasi lemiamos Ispanijos Karaliaus taurės krepšinio turnyro batalijos. Penktadienio...