Pareigūnai aiškino, jog neblaivių vairuotojų keliuose mažėja, tačiau jų keliuose turėtų apskritai nebelikti. Pareigūnai pabrėžė, kad alkoholis ir vairavimas jokiais atvejais negali būti derinami, todėl minčių apie vairavimą apsvaigus – kilti neturėtų.

Skaičiai išaugo atšilus

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič atskleidė, kad per praėjusį šių metų pusmetį daugiausia neblaivių vairuotojų užfiksuota atšilus orams – birželio mėnesį – 479.

Tam, kad vairuotojai ir visa visuomenė taptų kuo mažiau tolerantiški neblaiviems vairuotojams, policijos pareigūnai ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovai vykdo įvairias priemones. Pareigūnai tikina, kad pranešančių apie neblaivius vairuotojus keliuose – daugėja, todėl tikimasi, kad žmonių neabejingumas, nesumažės, o priešingai – dar labiau išaugs.

„Vienas iš policijos uždavinių – eismo automobilių keliais priežiūra, t. y., užtikrindama eismo saugumą, policija prižiūri, kaip eismo dalyviai laikosi Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatų, Kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimų, kituose teisės aktuose nustatytos eismo tvarkos. Šiais metais policijos pareigūnai organizuoja ne mažiau kaip 50 prevencinių eismo dalyvių kontrolės priemonių visoje šalyje, tarp jų – daugiau nei 10, skirtų transporto priemonių vairuotojų blaivumui tikrinti“, – sakė M. Kazanovič.

Neblaivus vairuotojas

Daug dėmesio pažeidėjams

Pareigūnė aiškino, jog vien tik per vieną birželio savaitę šalies keliuose policijos pareigūnai patikrino daugiau nei 13 500 vairuotojų blaivumą. Anot jos, inicijuotos priemonės vykdymo metu nustatyti 142 neblaivūs vairuotojai, o tai reiškia, kad 1 proc. patikrintųjų buvo neblaivūs.

M. Kazanovič papasakojo, jog policija per mėnesį organizuoja 4–5 prevencines priemones: tai – pėsčiųjų, dviračių vairuotojų (jų keleivių) kontrolė, vairuotojų pareigų pėstiesiems, dviračių vairuotojams vykdymo kontrolė, pavojingo ir chuliganiško vairavimo kontrolė, transporto priemonių leistino važiavimo greičio, manevravimo, lenkimo, važiavimo per sankryžas kontrolė.

Anot specialistės, nemažai dėmesio skiriama ir privalomų saugos priemonių (saugos diržų, šalmų, vaikams skirtų specialių sėdynių naudojimo, atšvaitų, kitų šviesą atspindinčių elementų) naudojimo kontrolei bei vairuotojų mobiliojo ryšio priemonių ir veiklos, nesusijusios su vairavimu, kontrolei.

„Dėmesys skiriamas tiems Kelių eismo taisyklių pažeidimams užkardyti ir jiems išaiškinti, kurie turi daugiausia įtakos saugiam dalyvavimui eisme ir avaringumui šalies keliuose“, – sakė M. Kazanovič.

Neblaivus vairuotojas

Visuomenė girdi ir mato

Nors Kelių policijos tarnybos pareigūnai tiesiogiai siekia užtikrinti saugų eismą keliuose, prie eismo saugumo didinimo prisideda ir Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), kuri vykdo švietėjišką veiklą ir ragina vairuotojus būti dėmesingesniais bei mažiau pakančiais eismo tvarkos pažeidimams.

Specialistai teigė, jog viena pagrindinių užduočių – visuomenei perteikti kitų žmonių patirtį, kad patiems pavyktų išvengti skaudžių nelaimių kelyje. LAKD atstovai pasakojo, jog siekiant pagerinti situaciją keliuose, rengiamos įvairios akcijos, iniciatyvos, bendraujama su bendruomenėmis, mokyklomis, taip pat bendradarbiaujama su renginių organizatoriais ir skleidžiama žinia apie saugaus eismo svarbą.

„Šalyje vis dar daug vairuotojų viršija saugų ir leistiną greitį, taip pat nemažai ir tokių, kurie nevengia prie vairo sėsti išgėrę. Labai svarbu, kad vairuotojai supratų, kad tai yra pagrindiniai veiksniai dėl ko įvyksta eismo įvykiai ir žūsta žmonės, todėl tam tolerancijos būti neturėtų“, – sakė Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus atstovė Eglė Nemanytė.

LAKD atstovai taip pat pasakojo, jog bendrauti su vairuotojais stengiamasi ir netiesiogiai, mat įvairaus pobūdžio informacija ir raginimai pasirūpinti savo ir kitų saugumu, yra transliuojami per televiziją, radijo kanalus, kino teatruose bei interneto portaluose.

„Stengiamės ne tik pakeisti kai kurių vairuotojų blogus įpročius, bet ir formuoti būsimų vairuotojų požiūrį į saugumą. Norime paskatinti žmones būti atsakingais eismo dalyviais, todėl raginame užsisegti saugos diržus, sumažinti greitį, nesėsti prie vairo išgėrus, dėvėti atšvaitus ir kitais būdais pasirūpinti savo saugumu“, – sakė Kelių direkcijos atstovai.

Neblaivus vairuotojas

Padeda nepamiršti

Specialistai aiškino, kad skirtingais metų sezonais yra aktualios skirtingos temos, todėl siekiama, kad būtent tuo metu, eismo dalyviams būtų suteikta visa reikiama ir naudinga informacija apie tai, kaip keliauti saugiai.

Saugaus eismo ekspertai akcentavo, kad eismo kultūros problemų šalies keliuose vis dar yra, nors galima pasidžiaugti, kad padėtis gerėja. Specialistai atkreipė dėmesį, kad vis daugiau žmonių pastebėję pavojingai manevruojantį ar neblaivų vairuotoją, apie tai praneša policijos pareigūnams, be to, vis daugiau žmonių ryžtasi užkirsti kelią neblaiviems artimiesiems sėsti prie vairo.

Atstovai teigė, jog žmonių nepakantumas pavojų keliantiems vairuotojams parodo, kad eismo dalyviai rūpinasi savo ir kitų saugumu ir nelieka abejingi. Anot jų, tai tik įrodo, kad socialinės reklamos, pranešimai, informaciniai straipsniai, pokalbiai su pavieniais žmonėmis ir bendruomenėmis bei įvairios akcijos yra tos priemonės, kurios padeda žmonėms suprasti, kokia trapi yra saugaus eismo keliuose riba.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.