Dar šiais metais Vilniaus gyventojams bus pasiūlyta nauja automobilių parkavimo sistema – palikę mašiną saugomoje aikštelėje, vilniečiai galės tęsti kelionę viešuoju transportu. Kol kas tai bus bandomasis projektas, o kokia bus paslaugos kaina kol kas neskelbiama.
Naujoji sistema turėtų mažinti spūsčių miesto centre skaičių
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Dar sostinės taryba neapsisprendė dėl mokesčio dydžio, bet jis turėtų būti maždaug 1,5-3 eurai per dieną arba turėtų atitikti viešojo transporto bilieto kainą. Jeigu darome prielaidą, kad žmogus sės į autobusą, tai parkavimas jam išeitų kaip ir nemokamas“, – penktadienį DELFI konferencijoje kalbėjo Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Jis patikino, kad vasaros pradžioje startuoti turintis projektas bus bandomasis ir jo eigoje paaiškės, ką dar reikėtų keisti ar tobulinti.

„Numatomas aikštelių dydis – nuo keliasdešimt iki kelių šimtų automobilių talpos kiekviena. Šiemet norime sukurti pilotinę sistemą, pažiūrėti kaip viskas veikia ir kaip vertina piliečiai, rudenį ką reikia patikslinti, ir tuomet kitais metais startuoti su daugiau aikštelių“, – pasakojo R. Šimašius, patikinęs, kad šis projektas nesusijęs su nuo kovo pirmosios smarkiai šoktelėjusiomis parkavimo Vilniaus centrinėje dalyje kainomis.

Vadinamojoje raudonoje zonoje automobilio statymo kaina valandai pakilo nuo 0,9 iki 1,5, o brangiausioje – mėlynoje – zonoje pašoko nuo 1,8 iki 2,5 euro už valandą.

„Parkavimo branginimas nesusijęs su aikštelių kūrimu. Padarėme detalią analizę, koks yra parkavimo vietų užimtumas. Paradoksalu, bet jis didžiausias mėlynojoje zonoje“, – tvirtino meras.

Remigijus Šimašius
Remigijus Šimašius
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Analizė leido suprasti, kad Senamiestyje automobilių srautas dalijasi į tris dalis. Yra natūrali dalis žmonių, kurie atvažiuoja iš taško A į tašką B, trečdalis yra tranzitinio srauto, ko netūrėtų būti, ir apie trečdalis srauto yra automobiliai, kurie ieško parkavimo vietos. Tai yra visiškai nenatūralu. Tad mes siekiame, kad aplink Senamiestį atsirastų daugiau parkavimo vietų.

Yra numatyta viena kita vieta, nes kiek sumažiname Senamiestyje, tiek padidiname aplinkui. Bet natūralu, kad neturi būti tokių vietų, kad tu tarsi gali pasistatyti, tarsi negali. Gyva eilė yra blogas sprendimas, todėl brangiausiose zonose teko pakelti kainą“, – sprendimus DELFI konferencijoje aiškino R. Šimašius.

Jis taip pat patikino, jog apmokestinimo zonos plečiasi dėl per didelio centrinės miesto dalies apkrovimo automobiliais. Tam ir bus diegiama naujoji kombinuotos kelionių jungties „Park and Ride“ (Parkuok ir važiuok) sistema, egzistuojanti ir kitų valstybių didmiesčiuose.

Tikslas – mažesnės spūstys

Tikimasi, kad naujas projektas padės sumažinti spūstis sostinės centre. Apie naują sistemą DELFI kalbėjosi su Savidaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktore Modesta Gusaroviene.

– Kas tai yra „Park and Ride“ sistema? – DELFI paklausė M. Gusarovienės.

– Pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose yra numatyta įrengti „Park and Ride“ sistemos (arba kombinuotos kelionių jungties) aikšteles, kuriose vairuotojai galės palikti savo automobilį savo kelionę tęsti viešuoju transportu. Pirmosios aikštelės atsiras dar šią vasarą, todėl jau greitai bus galima išbandyti sistemos privalumus“.

– Ko siekiama naujuoju projektu?

– Šių aikštelių tikslas yra skatinti vairuotojus į miesto centrinę dalį nevažiuoti asmeniniu automobiliu, mažinti užterštumą, stovėjimo vietų apkrovimą ir, aišku, tai leis vairuotojams sutaupyti pinigų, kadangi nereikės mokėti parkavimo rinkliavos už stovėjimą centre, kai automobilis bus saugiai paliktas „Park and Ride“ aikštelėje. Kuriamas bendro bilieto projektas – su šiuo bilietu vairuotojas, aikštelėje pastatęs automobilį, galės tęsti kelionę miesto centro link ir vėliau grįžti į aikštelę pasiimti automobilio.

Nauja sistema sostinės vairuotojams – jau šiemet
© DELFI / Karolina Pansevič

– Kur bus įrengtos aikštelės ir kiek jos talpins automobilių?

– Kol kas yra planuojamos trys „Park and Ride“ sistemos aikštelės. Šios aikštelės bus skirtingo dydžio – jose tilps skirtingas skaičius automobilių, tačiau stovėjimo vietų skaičius aikštelėje svyruos nuo 40 iki 90.

Tai yra pilotinis projektas, todėl kol kas sunku įvertinti būsimą poveikį visai Vilniaus susisiekimo sistemai. Mes tikimės, kad vairuotojai nuspręs palikti savo automobilius atokiau nuo centro ir tęsti kelionę viešuoju transportu, todėl natūraliai sumažės ir poreikis statyti automobilį centre.

– Kokia paslaugos kaina? Ar nereiks dotacijų iš miesto?

– Šiuo metu ruošiamas Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimo projektas, kuriuo bus nustatyta šios paslaugos kaina. Galime patikinti, kad kaina bus paskaičiuota tokia, kad skatintų vairuotojus automobiliu pradėtą kelionę tęsti viešuoju transportu. Automobilių vairuotojai, sumokėję nustatyto dydžio mokestį galės statyti automobilį visą dieną „Park and Ride“ aikštelėje ir gaus visą dieną galiojantį viešojo transporto bilietą.

Planuojamam bilieto projektui paskaičiuotas ir projekto („Park and Ride“ sistemos) atsiperkamumas. Atsižvelgiant į vidutines aikštelės administravimo sąnaudas trejų metų laikotarpiu, pajamos padengtų aikštelės administravimo sąnaudas, jei vienos aikštelės užimtumas būtų ne mažesnis kaip 49 proc.

– Vilniuje pabrango stovėjimas miesto centre ir dar plečiasi iš centro į kitus rajonus, tai kur žmonėms laikyti mašinas?

Gyventojai, deklaravę gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje, patenkančioje į rinkliava apmokestintas teritorijas, gali įsigyti pirmojo ir antrojo automobilio statymo leidimus, todėl gyventojams dėl automobilių statymo nereikėtų jaudintis. Leidimų gyventojams kainos nuo kovo 1 d. nesikeitė, todėl stovėjimo sąlygos jiems tikrai išliko geros.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Draudikai prabilo apie tarp vairuotojų populiarų mitą (2)

Lietuvos keliuose kasmet įvyksta tūkstančiai avarijų. Deja, eismo įvykių kaltininkai ne visuomet...

Skęstantis automobilis: kaip iš jo išsigelbėti (9)

Nesuvaldžius automobilio galima nulėkti tiesiai į vandens telkinį. Gelbėtojai sako, kad tokiems...

Ar mokate tinkamai važiuoti greitėjimo ir lėtėjimo juostose? (22)

Kasdien šimtai vairuotojų sprendžia dilemą – kam galioja pirmumas bendroje greitėjimo ir...

Siūlo, kaip priversti jaunus vairuotojus padėti telefonus į šalį (14)

Priversti jaunus žmonės, sėdusius prie vairo , padėti į šalį savo išmaniuosius –...

Draudikai: vairuotojai per dažnai nuvertina linijos pažeidimą (6)

Prie poliklinikų, ligoninių, kitų visuomeninės paskirties pastatų ar net sausakimšuose...

Top naujienos

VSD pažymose – ne tik „MG Baltic“: atskleisti kitos įtakingos verslo grupės veiksmai (449)

Neleistinus politikų ir verslo ryšius tiriantis Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas...

Orai: po škvalo sugrįš vasara (14)

Trečiadienis dar gali būti niūrokas, bet nuo ketvirtadienio į šalį sugrįš labai vasariški...

Latvijos ekonomistas: pamirškite apie 20–30 proc. algų augimą (116)

Darbdaviai Baltijos šalyse dar puikiai pamena praėjusią finansų krizę, todėl darbuotojams...

Lietuvos banko pirmininkas perspėja dėl praleistų galimybių: nesprendžia esminės problemos papildyta premjero komentaru  (28)

Vengdama priimti reikalingus sprendimus, vyriausybė praranda galimybę gerais ekonominiais laikais...

Artimieji susikibo dėl nužudyto kovotojo Morkevičiaus palaikų: už urnos laikymą namuose velionio mylimajai gresia bauda (165)

2016 metų gruodį nužudytas garsus kovotojas Remigijus Morkevičius , kuris TV žiūrovams buvo...

Ukraina išbandė naujus ginklus: pagaliau ši diena atėjo (273)

Ukraina antradienį išbandė nešiojamųjų prieštankinių raketų sistemas „ Javelin “,...

Prie jūros susiruošusi moteris pateko į kuriozinę padėtį autobuse (39)

Vilnietė Marija atsidūrė gana kuriozinėje situacijoje. Moteris su keturmete dukra iš sostinės...

Lietuviai per atostogas elgiasi neatsakingai: pamiršta svarbią pareigą

Artėjanti vasara jau gundo kasmetiniais atostogų malonumais, tačiau kartu su jais dažnas...

Karališkas braižas? Meghan Markle vestuvinė suknelė – jau matyta (12)

Meghan Markle atidavė duoklę klasikinei elegancijai – ji pasirinko 200 tūkstančių svarų (228...

Įspūdingi Ingos Norkutės pokyčiai tęsiasi: papasakojo, ką būtina žinoti visiems lieknėjantiems

Žinoma aktorė Inga Norkutė patikina – ji neabejinga ne tik savo, bet ir kitų aktyviai gyventi...