Mokykliniai autobusai, vežantys mokinius į mokyklą ar ekskursijas, daugeliui vairuotojų sukelia susierzinimą. Jie privalo važiuoti lėtai ir atsargiai, todėl vairuotojai stengiasi išvengti kelionės už tokios transporto priemonės ir bando kuo greičiau jas aplenkti.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Tačiau nepaisant greičio apribojimų ir saugumo standartų kiekvienais metais girdime istorijas apie susidūrimus kelyje su mokykliniais autobusiukais. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje ekspertai išskiria pavojingiausias situacijas vaikus vežantiems vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams.

Prastos oro sąlygos ir vieškeliai

„Lietuvoje mokykliniai autobusiukai dažniausiai vežioja kaimiškose vietovėse gyvenančius vaikus į ir iš mokyklos. Neretai tai kelionės anksti ryte, kai dar būna sutemę, neasfaltuotais užmiesčio keliukais. Tokios eismo sąlygos sudėtingos net ir įprastoms transporto priemonėms, nekalbant apie mokyklinį transportą“, – sako Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje žalų administravimo departamento direktorius Audrius Pilčicas. „Anksti ryte ar pavakare kelyje sutikę mokyklinį transportą vairuotojai turėtų būti itin atidūs. Geriausia išeitis – būti kantriems ir sekti paskui, o ne bandyti aplenkti autobusiuką siaurame kelyje“.

Pasak A. Pilčico, dažniausios nepilnamečių patiriamos traumos avarijų metu yra kūno sumušimai, galvos smegenų sutrenkimai, galvos kaulų, kojų ir rankų lūžiai. Net jei vaikas išvengė didesnių traumų, tokios nelaimės atsiliepia visai šeimai – tėvams tai didžiulis stresas, o vaikai lieka ilgam įbauginti, sapnuoja košmarus.

Mėtymasis daiktais, traškučių valgymas ir kitas vairuotojų blaškymas

Mokinius vežantis transportas yra kelyje pavojingesnis nei kiti eismo dalyviai, nes bet kada gali padaryti staigų, nenumatytą manevrą. Tai gali nutikti dėl įvairiausių priežasčių: po transporto priemonės saloną pradėjusių vaikščioti mokinių, muštynių, triukšmo ar kito netinkamo mažųjų elgesio.

„Ilgų kelionių metu vaikams būna nuobodu, todėl jie prisigalvoja įvairiausių žaidimų, kurie blaško vairuotojų dėmesį – nuo krepšinio iki gaudynių ar tiesiog šūkavimo po autobusą. Vairuotoją toks elgesys gali išmušti iš vėžių ir priversti pasielgti neapgalvotai. Todėl važiuojant paskui tokį autobusiuką reiktų laikytis didesnio nei įprastai atstumo ir būti pasiruošus bet kada reaguoti“, – sako A. Pilčicas.

Nors už vaikus visišką atsakomybę prisiima vairuotojas, kartu važiuojantys mokytojai ir tėvai turėtų padėti prižiūrėti vaikus, kad šie sėdėtų savo vietose bei būtų prisisegę saugos diržus.

Daugiausiai sužalojimų – ne kelyje, o stotelėse

Vaikų elgesys išlipant ir įlipant į autobusą yra ne mažiau svarbus nei jų elgesys pačios kelionės metu. Tėvai turėtų reguliariai mokyti savo atžalas saugiai elgtis belaukiant atvažiuojančio autobuso: nestovėti arti gatvės, nebėgti prie autobuso jam atvažiuojant, o lipti tik jam sustojus, išlipus iškart paeiti į saugią vietą, nebėgti per gatvę pro autobuso priekį.

„Vaikus vežantys autobusiukai ne visada turi galimybę sustoti nuošaliose vietose arba šalia perėjos. Dažnai vaikai yra išleidžiami tiesiog arčiausiai namų. Patariame tėvams patiems ateiti pasitikti mokyklinukų, kad jiems vieniems nereiktų eiti per gatvę arba išmokyti vaikus elgtis labai atsargiai. Autobusiukų vairuotojams matomumas yra kur kas mažesnis nei paprastų automobilių. Todėl visada išlieka rizika, kad vairuotojas nepamatys staigiai per gatvę sugalvojusio eiti vaiko“, – teigia draudimo ekspertas.

Vairuotojai, važiuojantys paskui mokyklinį transportą ir pamatę, kad šis sustojo išlaipinti keleivių, turėtų taip pat nedelsiant sustoti ir palaukti, kol autobusiukas nuvažiuos. Vaikai, net ir išklausę tėvų pamokymų, gali pasielgti neprognozuojamai: išbėgti į gatvę pašaukti draugo ar pamatę šuniuką. Tokiu atveju net ir labiausiai patyrę vairuotojai gali nesuspėti sustabdyti automobilio ir sužeisti vaiką.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gyventojų pyktis – bevaisis: pokyčių kelyje neįkvėpė net mirtis (18)

Keliakiemio miestelio (Vievio sen.) gyventojai beveik trejus metus kovoja, kad gyvenvietės ribose...

Šiurpi vasaros statistika – yra apie ką pagalvoti visiems tėvams (2)

Nepaisant reguliariai kartojamų perspėjimų ir žiniasklaidos dėmesio šiai opiai problemai,...

Sukritikavo lietuvių įprotį greitkeliuose (40)

Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) duomenimis, greičio viršijimas praėjusiais metais buvo...

Specialistas: dėl 0,4 promilių ribos vairuotojai praranda kontrolę (48)

Policija skelbia šiemet nustačiusi daugiau nei 3700 neblaivių vairuotojų. Tai nėra didesnis...

Kaip sužinoti, kiek anglies dvideginio dujų išmeta jūsų automobilis (16)

Kiek anglies dvideginio dujų išmeta automobilis, nurodyta jo registracijos liudijimo V.7. laukelyje.

Top naujienos

Amžiaus energetikos mįslė: kas yra energetikos pilkieji kardinolai

Šių metų kovo gale premjeras Saulius Skvernelis staiga atleido savo patarėją energetikai Tomą...

Amerikiečių Lietuvoje suerzinti Kremliaus ruporai pratrūko: jūs patys prisiprašysite (1098)

Kelios milžiniškos JAV vadovaujamos pratybos Baltijos šalyse, didesnis Aljanso matomumas regione,...

Orai: viltis laukiantiems lietaus ir išvargintiems karščių (14)

Savaitės pradžioje tęsis itin karšti orai , tačiau nuo antradienio sulauksime pokyčių. Tuo...

Neįprasta ūkininko pasiūla: juodą darbą padarys už jus, beliks tik mėgautis (25)

Klaipėdos rajone, Dituvoje, gyvenantis ūkininkas Vytautas Zapalskis su šeima raugina viską, ką...

Brazilijos vartininkas pralinksmino „Liverpool“ fanus: pirkite jį greičiau! (4)

Brazilijos rinktinė pasirodymą pasaulio futbolo čempionate pradėjo netikėtai sužaisdama...

Horizonte – pensijų krizė? Pagal kokią formulę gali būti ilginamas pensinis amžius (176)

Lietuvoje mažėjant gyventojų ir sprendžiant pensijų sistemos problemas, šaliai ateityje gali...

Rimvydas Valatka. Misija nuskinti konservatorius, o Lietuvą paleisti be kelnių (648)

Nudegusi pirštus Prezidentė nusivylė savo pačios šūkiu – atverti politinę sistemą...

Policija parodė, kas nutinka tiems, kurie nori iš sostinės į Klaipėdą nuvykti per valandą (122)

Noras per valandą iš Vilniaus nulėkti iki Klaipėdos , anot pareigūnų, labai brangus. Lietuvos...

Žilvinas Grigaitis greitąja išgabentas į ligoninę: nemalonias pasekmes jaus dar ilgai (254)

„Po fantastiško savaitgalio ryto sportas baigėsi kelione greitosios automobiliu į ligoninę....