Avarijose automobiliai lūžta į dvi ar tris dalis, žmonės žūsta arba sunkiai sužalojami net ir iš pirmo žvilgsnio nekaltai atrodančiuose eismo įvykiuose. Tai – Lietuvos kelių realybė, kur važinėja iš kelių gabalų sulipdytos ar atmestinai po ankstesnių avarijų suremontuotos „mirties mašinos“.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Tai yra pasekmė visos sistemos, egzistuojančios Lietuvoje. Vairuotojai nori kuo mažiau išleisti pirkdami automobilį, tad jiems „į pagalbą“ ateina apsukrūs pardavėjai, antram gyvenimui prikėlę daužtas mašinas. Kas nutinka, kad toks „pigesnis“ automobilis patenka į eismo įvykį? Jį vėl reikia remontuoti ir žinoma – vėl kaip įmanoma pigiau.

Taip sukasi užburtas ratas, į kurį įtraukti visi – vairuotojai, automobilių pardavėjai, remontininkai ir draudikai. Seimo narys Stasys Brundza teigia, kad būtent pastarieji, t.y. draudimo kompanijų atstovai, turėtų prisiimti nemažą dalį atsakomybės dėl esamos avaringumo situacijos šalies keliuose.

Stasys Brundza
Stasys Brundza
© Organizatorių nuotr.

„Dėl nesąžiningo privačių draudimo kompanijų elgesio transporto priemonės po avarijų išrieda į kelius daugeliu atvejų suremontuotos netinkamai, – trečiadienį spaudos konferencijoje kalbėjo S. Brundza. – Todėl netenka stebėtis, jog būtent ši aplinkybė gali tapti ir dažnai tampa pakartotinų eismo įvykių, kurių pasekmės itin skaudžios, priežastimi. Būtent tokius teiginius dar kartą patvirtina informacija apie didžiausią rezonansą turėjusias eismo nelaimes, kurių nemaža dalis įvyko dėl netinkamai suremontuotų automobilių, kurie jau anksčiau buvo patekę į avarijas“.

Pasak parlamentaro, neretai draudimo kompanijos savo nuožiūra sumažina draudimo išmokos dydį ir taupydamos lėšas pasiūlo mažesnes išmokas tiesiogiai nukentėjusiam trečiajam asmeniui. Tokiais atvejais esą dažniausiai siūloma išmoka būna daug mažesnė, nei reikalingi pinigai atkurti sugadintą turtą ar jo dalių rinkos vertę. Todėl įprastai tenka atsisakyti norų, kad avarijoje apgadintas automobilis būtų suremontuotas saugiomis, t.y. naujomis detalėmis. S. Brundzos teigimu, transporto priemonės remontui draudimo kompanijos bando pritaikyti būtinų remonto išlaidų apskaičiavimo metodiką, kurią privalėtų taikyti tik tuo atveju, kai transporto priemonė būtų pripažinta neremontuotina, o turtas laikomas sunaikintu.

Siūlo atsisakyti tiesioginių draudimo išmokų nukentėjusiems

„Tvarkos ir teisingumo“ frakcijai priklausantis Seimo narys S. Brundza šią savaitę premjerui Algirdui Butkevičiui, kuris yra ir Valstybinės eismo saugumo komisijos pirmininkas, įteikė rekomenduojamų keisti teisės aktų pasiūlymų paketą.

Tarp siūlymų yra ir punktas, rekomenduojantis įtvirtinti, kad žalos dėl galimo turto sugadinimo, kai jį galima tinkamai suremontuoti, atlyginimo dydis būtų nustatomas pagal turėtas remonto išlaidas, būtinas atkurti sugadintą turtą ar jo dalių rinkos vertę iki eismo įvykio. Parlamentaras įsitikinęs, kad tai įmanoma pasiekti tik tada, kai draudimo išmoka bus pervedama ne asmeniui, o transporto priemonę suremontavusiai įmonei.

„Blogai, kad žmonės, gavę šias išmokas, neremontuoja transporto priemonės, o dar blogiau, kai ją remontuoja patys ar tam nei teisės, nei tinkamų sąlygų neturinčiuose vos ne pogrindiniuose garažuose, kur nesilaikoma jokių elementarių saugumo normų, jau nekalbant apie įstatymu reglamentuotas nuostatas“, – teigė jis, pabrėžęs, kad 2013 m. privalomojo civilinės atsakomybės draudimo išmokų suma perkopė 271 mln. Lt.

S. Brundzos nuomone, priimant sprendimą dėl tinkamumo arba netinkamumo atstatyti transporto priemonę turėtų būti remiamasi ne „ekonominiu“ faktoriumi, kada remontuoti automobilį „ekonomiškai tikslinga“ arba „ekonomiškai netikslinga“, o realiomis galimybėmis tinkamai atstatyti transporto priemonės kėbulo geometriją, atkurti saugos sistemas, kad transporto priemonė nekeltų grėsmės eismo saugumui.

„Įstatymo numatyta suma – 1 mln. eurų dėl žalos turtui – yra daugiau negu pakankama bet kuriai transporto priemonei suremontuoti“, – teigė legendinis lenktynininkas.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sprendžia perėjų saugumo problemą (3)

Panevėžio mieste jau ne vienerius metus viena nesaugiausių vietų gatvėje laikomos perėjos po...

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga? (9)

Apie kai kurias automobilių, išmaniųjų telefonų bei kitas funkcijas yra kalbama, jog jos...

Šalies keliuose – dešimtys naujų policijos automobilių (83)

Ketvirtadienį Policijos departamente pristatyta dar viena serija naujų tarnybinių automobilių,...

Automobilio šeimininkas techninėje apžiūroje: dalyvauti negalima stebėti – kur dėti kablelį? (31)

Viso labo 17-24 metrų ilgio techninės apžiūros stotyse esančias patikros linijas automobilis...

Pasiūlė išeitį keliaujantiems nuomotu automobiliu užsienyje (10)

Vienas patogiausių būdų tyrinėti Europos apylinkes – nuvykus į pasirinktą šalį išsinuomoti...

Top naujienos

Charkoviečiai pageidauja pasiskolinti mūsų prezidentę: jos reikia Ukrainai (154)

Prieš lankantis pusantro milijono gyventojų turinčiame, antrame pagal dydį Ukrainos mieste...

Skulptorius Vladas Kančauskas: naujas Druskininkų ženklas – mano darbo plagiatas (1)

Vos spėjo Druskininkų kurortas papuošti žiedinę sankryžą prie įvažiavimo iš Merkinės...

Trumpas po susitikimo su Putinu: aš manau, kad dabar mes einame teisingu keliu (895)

Pirmadienį Helsinkyje susitiko JAV ir Rusijos vadovai. Tai buvo pirmasis dvišalis Donaldo...

Neringa Venckienė vėl sulaukė palaikymo: iš Lietuvos – laiškas JAV teismui (22)

Ketvirtadienį, liepos 12 d., Jungtinių Amerikos Valstijų teismas paskelbė, kad Neringos...

Kodėl lietuviai mieliau renkasi lietuvišką prekę?

Net 94 proc. Lietuvos vartotojų teigia teikiantys pirmenybę vietiniams produktams, didžiausias...

Gydytojai įspėja dėl naujos sparčiai lytiniu keliu plintančios ligos (37)

Gydytojai perspėja, kad kol kas mažai žinoma lytiniu keliu plintanti liga Mycoplasma genitalium...

Neįtikėtina išgyvenimo istorija: prieš savaitę nuo 60 m. skardžio nulėkusi moteris rasta gyva išgyveno gerdama automobilio radiatoriaus vandenį (7)

Viena turistavusi pora rado dingusią moterį iš Oregono, kurios automobilis beveik prieš savaitę...

„Les Bleus“ parvežė Pasaulio taurę: pasitiko pusės milijono gerbėjų jūra (1)

Pasaulio futbolo čempionatui artėjant prie pabaigos peticiją, kad pirmadienis, liepos 16-toji,...

Mokyklą baigę lietuviai ryžosi avantiūrai, nors aplinkiniai bandė atkalbėti (41)

„Mama, tėti, baigęs mokyklą iškeliausiu, studijuosiu vėliau“, – tokia, tėvus iš kojų...

Didžiausios įgriuvos Vilniuje galėjo nebūti: miestiečiai buvo įspėję prieš 2 mėnesius (138)

Po praėjusią savaitę Vilnių nuplovusių liūčių vienoje vietoje susidarė įspūdinga ir...