Ne taip retai kyla konfliktai tarp automobilio savininko ir mašiną remontavusio autoserviso. Specialistai pastebi, kad dažniausiai lietuviai vengia ieškoti teisybės dėl galimai netinkamai atliktų remonto darbų. Jei visgi ryžotės įrodyti savo tiesą, specialistai pataria, kaip tai padaryti.
© Shutterstock nuotr.

Teisybės neieško

Autoservisų tinklo „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas teigia, kad taisyti kolegų darbo broką tenka pakankamai dažnai.

„Kiekvieną savaitę išlenda po tokį atvejį. Man keista, kad žmonės neieško teisybės. Mes patariame kreiptis į tą patį sevisą, kuriame buvo taisytas automobilis ir aiškintis tiesiogiai. Tačiau daugeliu atvejų žmonės neieško tiesos ir tai yra keista. Galbūt moka pigiau ir nėra užtikrinama kokybė. Gal sunku rasti kokybę garaže. Buvo atvejis, kai pakeitė rankinio stabdžio kaladėles ir dingo galiniai stabdžiai“, – sako V. Paškauskas.

DELFI rašė apie atvejį, kuomet vilnietis įsivėlė į konfliktą su autoservisu dėl jo nuomone netinkamai atliktų remonto darbų.

„Visų pirma žmonės turi žiūrėti, ant kokio dokumento pasirašo. Kai būna atliekami darbai, tai būna darbų atlikimo aktas. Jei naujas gedimas susijęs su tuo, kas buvo atlikta, tai nebūtina tvarkytis tame pačiame servise, jei juo nepasitiki. Tačiau darbus atlikusio serviso atstovas raštu turi būti kviečiamas į patikrą.

Atstovas turi matyti patikrą, nes vėliau savo tiesą bus sunku įrodyti. Taip pat turi būti atitinkamų institucijų atstovai. Priešingu atveju jei nebus atstovų, o kitas servisas parašys raštą, kad darbai buvo atlikti nekokybiškai, tai daugeliu atvejų toks dokumentas neturi jokios juridinės galios“, – sako V. Paškauskas.

Kreiptis raštu

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartojimo paslaugų saugos ir kokybės departamento direktorė Živilė Kazakevičienė teigia, kad Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse numatyta, kad jeigu rangovas neatlieka ar netinkamai atlieka vartojimo rangos sutartyje numatytą darbą, užsakovas turi teisę pasinaudoti numatytomis pirkėjo teisėmis ir pasirinktinai iš paslaugų teikėjo reikalauti vieno iš keturių punktų:

1. kad daiktas ar paslauga, sutartyje apibūdintas pagal rūšį, būtų pakeistas tinkamos kokybės daiktu (ar paslauga), išskyrus atvejus, kai trūkumai yra nedideli arba jie atsirado dėl pirkėjo kaltės;

2. kad būtų atitinkamai sumažinta pirkimo (paslaugos teikimo) kaina;

3. kad pardavėjas / paslaugos teikėjas neatlygintinai per protingą terminą pašalintų daikto (paslaugos) trūkumus arba atlygintų pirkėjo išlaidas jiems ištaisyti, jei trūkumus įmanoma pašalinti;

4. grąžinti sumokėtą kainą ir atsisakyti sutarties, kai netinkamos kokybės daikto (paslaugos) pardavimas yra esminis sutarties pažeidimas.

Ž. Kazakevičienė teigia, kad vartotojas turi teisę kreiptis ir į kitą autoservisą.

„Vartotojas, manantis, kad šiuo atveju – autoservisas pažeidė jo teises ir interesus, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimą. Vartotojas privalo kreiptis į pardavėją ar paslaugų teikėją ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo tos dienos, kurią vartotojas sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių pažeidimą.

Pažymėtina, kad paslaugų teikėjas vartotojui turėtų atsakyti per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos. Tuo atveju, jeigu paslaugų teikėjas nesutinka tenkinti vartotojo reikalavimo (pvz. ištaisyti darbų trūkumus) arba neatsako į vartotojo kreipimąsi, vartotojas gali pasinaudoti Civilinio kodekso 6.334 straipsnyje įtvirtintomis pirkėjo teisėmis, kreiptis į kitą autoservisą ir prašyti pašalinti pirmame autoservise galimai nekokybiškai suremontuotos transporto priemonės trūkumus.

Kai automobilio remonto darbų trūkumai pašalinti, vartotojas, vadovaudamasis Civilinio kodekso 6.334 straipsnio 1 dalies 3 punktu, turi teisę raštu kreiptis į pirmą autoservisą ir reikalauti, kad pastarasis atlygintų vartotojo patirtas išlaidas automobilio remonto trūkumams pašalinti.

Ginčo neišsprendus taikiai, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, pateikdamas Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 23 straipsnyje įtvirtintus reikalavimus atitinkantį vartotojo prašymą“, – teigia Ž. Kazakevičienė.

Skundai dėl autoservisų suteiktų galimai nekokybiškų automobilių remonto paslaugų sudaro apie 5 proc. bendro Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje gaunamų prašymų skaičiaus. Taip pat sulaukiama skambučių bei elektroninių paklausimų dėl autoservisų suteiktų galimai nekokybiškų automobilių remonto paslaugų.

„Nuo gegužės 1 d. įsigaliojo „Transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto paslaugų teikimo tvarkos aprašas“, kuriame įtvirtinti griežtesni reikalavimai transporto priemonių techninį aptarnavimą ar remontą atliekantiems asmenims, įtvirtintos transporto priemonės valdytojo (šiuo atveju – vartotojo) teisės“, – pabrėžia Ž. Kazakevičienė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gatvėse orientuojasi pagal vaizduotę

Panevėžio gatvės keiksnojamos nebe tik dėl kraterius primenančių duobių. Į neviltį...

Nepamatuotas kondicionieriaus naudojimas gali paguldyti ir į palatą (8)

Vasara yra tas metas, kai vienu labiausiai vertinamų automobilio privalumų tampa oro...

Vasaros iššūkiai vairuotojams: ką reikia žinoti (1)

Šalies keliuose šiltuoju metų laiku vairuotojus pasitinka nauji sezoniniai iššūkiai – daugiau...

Vairuotojai sunerimo: eismo ženklai perspėja apie karo grėsmę? (113)

Geltonos spalvos ženklų su stilizuotais tankų ir šarvuočių atvaizdais buvo pastebėta Lenkijoje...

Ką daryti, kai stabdžiai laikosi „ant garbės žodžio“ (10)

Surūdiję stabdžių vamzdeliai ir trūkusios žarnelės – dėl šių defektų stabdžiai gali...

Top naujienos

Vilniaus rajono savivaldybėje – dar neregėtas nuogų moterų skandalas (117)

Vietoj to, kad darbo metu vykdytų tarnybines užduotis, dalis Vilniaus rajono savivaldybės...

Vladimiras Laučius. Sąjūdžio 30-metis – kaip vainikas ant kapo: tos valstybės jau nebėra (70)

Antonas Čechovas rašė : „Žmogus yra tai, kuo jis tiki“. Jei žmogus yra tai, kuo tiki, tai...

Geros naujienos dirbantiems: per metus atlyginimai šovė į viršų (56)

Vidutinis mėnesinis bruto (neatskaičius darbuotojo mokesčių) darbo užmokestis (be...

Ekspertas: Rusijos nesėkmė pagaliau turi paaiškinimą (322)

Rusijos oro gynybos ginklo nesėkmė Sirijoje pagaliau turi paaiškinimą: Izraelis atskleidė, kad...

Du lietuviai tapo žvaigždėmis Italijos saloje: žmonės skandavo Lietuvos vardą (46)

Visai ne japonai geriausiai pasaulyje gamina tuną. Italijoje , mažytėje Karlofortės saloje netoli...

Pasinaudojo žinomu šūkiu: vykstant „Jamam“ kvietė į „Imam“ (2)

Prekybos centruose „Akropolis“ savaitgalį vykstant daugeliui žinomai nuolaidų akcijai...

Kriptovaliutą kasęs čekų parlamentaras: nenorėjau mirtinai sušalti (9)

Čekijos Piratų partijai atstovaujančiam parlamentarui parlamento valdžiai teko aiškintis dėl...

Internetą užkariavo viena jau dabar ikonine vadinama karališkųjų vestuvių nuotrauka: kuo ji ypatinga? (2)

Fotografas, giriamas už bene gražiausią Didžiosios Britanijos princo Harry ir amerikiečių...

Sausio 13-ąją tėvo netekęs žinomas psichologas teisme pasakė sukrečiančią kalbą: ši byla buvo numesta į paraštes (111)

Pirmadienį baigiamąją kalbą Vilniaus apygardos teisme pasakė tėvo Sausio 13 -ąją netekęs...

Cepelinų kaina Palangoje skaitytojai bado akis – tikėjosi ne to (138)

Praėjusį savaitgalį Palangoje buvo atidarytas vasaros sezonas – į kurortą suplūdo daug...