aA
Kas trečias vairuotojas Lietuvoje mano, jog vairuotojai jų mieste nekultūringi. Tačiau beveik kas antras vairuotojas teigė, jog per pastaruosius dešimt metų kultūros lygis keliuose pakilo. Draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje ekspertai atkreipia dėmesį, jog apie 10 proc. užregistruojamų eismo įvykių priežastimi tampa nekultūringas vairavimas.
© DELFI skaitytojo nuotr.

„ERGO Insurance“ Žalų administravimo direktoriaus Baltijos šalyse Audriaus Pilčico teigimu, apie 10 proc. avarijų priežastimi tampa nekultūringas vairavimas, o tai, nagrinėjant bendrovės statistiką, reiškia, kad dėl kultūros stokos keliuose per pirmus aštuonis mėnesius buvo patirta 2,1 mln. litų nuostolių.

Atlikus apklausą paaiškėjo, jog 6 iš 10 respondentų vairuotojus savo mieste vertina kaip kultūringus.

„Vairuotojų vertinimu, kultūringiausiai prie vairo elgiasi šiauliečiai, nekultūringiausiai – kauniečiai. Tarp lyčių taip pat pastebimi vertinimo skirtumai: penktadalis moterų kitus vairuotojus įvertino kaip „labai kultūringus“, kai tokį vertinimą skyrė tik 9 proc. vyrų“, – pasakoja A. Pilčicas.

Jis priduria, kad didžioji dalis (42 proc.) vairuotojų teigė, jog per pastaruosius dešimt metų vairuotojų kultūra pagerėjo, kiek mažiau nei trečdalis teigė, jog nepakito, tuo tarpu tik 14 proc. teigė, jog pablogėjo. Vairuotojai teigė, jog ryškiausiai neigiami pokyčiai jaučiami Kaune bei Panevėžyje.

„Nors, daugiau respondentų teigė, kad vairuotojų kultūra pagerėjo, kultūros lygis tikrai nėra pakankamas ir svarbu atkreipti dėmesį į tai, kokius neigiamus pokyčius pastebi kita respondentų dalis. Vairuotojai (59 proc.) atkreipė dėmesį, jog padaugėjo agresyviai vairuojančių vairuotojų. Kad vairuotojai dažniau viršija greitį teigė daugiau nei pusė (56 proc.) vairuotojų, kad dažniau nerodo posūkio signalo – trečdalis vairuotojų. Tarp neigiamų pokyčių taip pat buvo įvardinta ir tai, kad vairuotojai automobilius stato netvarkingiau (15 proc.), vairuotojai tapo labiau nedraugiški, kalbant apie kelio davimą kitiems vairuotojams (7 proc.), taip pat vairuotojai tapo labiau nemandagūs pėstiesiems (6 proc.)“, – pastebi A. Pilčicas.

A. Pilčicas pasakoja, jog dėl kultūros stokos eismo įvykiai įvyksta dažniausiai tuomet, kai stengiamasi išvengti susidūrimo su automobiliu, kurio vairuotojas aplenkęs staigiai stabdo arba bando „prispausti“ prie kelio atitvaro. Tokiais atvejais dažnai įvyksta susidūrimai, pasitaiko, kad avarijos siekiantis išvengti vairuotojas nuvažiuoja nuo kelio – tenka remontuoti važiuoklę, kėbulą ar atskiras jo dalis. Žala gali siekti tūkstantį ar net kelis tūkstančius litų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ką turite padaryti vakare, kad ryte sėkmingai užvestumėte automobilį (41)

Atšalus orams rytais į automobilių stovėjimo aikšteles grįžta langų gremžimo garsai,...

Draudikai nerimauja dėl vairuotojų, naudojančių eismo programėles: perspėja apie pasekmes (37)

Nors kalbėti telefonu vairuojant Lietuvoje negalima, mūsų šalies vairuotojai vis tiek nepaleidžia...

Ką daryti, kad prasidėjus žiemai automobilio durys ir spynelės neužšaltų (10)

Prasidėjus šalnoms, svarbu tinkamai pasirūpinti savo automobiliu. Bene visi žino, kad reikia...

Išsprendė KET galvosūkį dėl posūkio į kairę: keturiose sankryžose policija baudų nedalins (55)

Po to, kai lapkričio 1-ąją įsigaliojo nauja eismo judėjimo sankryžose tvarka, praėjo jau...

Vilniečių laukia pirmasis žiemos egzaminas: kelionė namo iš darbų užtruks kurių gatvių vengti (21)

Per Lietuvą slenkant sniego debesims, jau prasidėjus vakaro spūstims, snygis turėtų pasiekti ir...

Top naujienos

Lietuviai statybininkai Danijoje pateko į spąstus: tapo „popieriniais milijonieriais“ (27)

Sigitas Mačiulis nėra nei milijonierius, nei verslininkas. Vyras gyvena avarinės būklės bute...

Šiame Lietuvos mieste naujos statybos būstų nėra, o buto nuomai reikia laukti eilėje (38)

Ukmergė – nedidelis senas miestas Aukštaitijoje, nuo Vilniaus ir Kauno nutolęs apie 70 km. Apie...

Bankininkas: euras yra valiuta, kurios niekas nenori turėti (31)

Galbūt euras ir kėsinasi į dolerio – pasaulinės skolinimosi valiutos – teritoriją, tačiau...

Karbauskis: Cvirka tautos atmintyje siejasi su kultūra (11)

Rašytojas Petras Cvirka tautos atmintyje siejasi su kultūra, politiniai ginčai dėl jo paminklo...

Verslininkai į Lietuvą atvežė užsienyje populiarią naujovę: klientus vilios dvispalvėmis eglutėmis

Didžiausiame Lietuvoje Panevėžio miško sodmenų medelyne prasideda kalėdinė karštinė. Prekybai...

Prieš CSKA talentą „Žalgiriui“ teko nusiimti kepurę: kai žinojimas, ko laukti, nepadeda

Sužaidus 40 rungtynių minučių Maskvoje CSKA ir „Žalgirio“ komandos dar nebuvo...

Pauline Bax, Helene Fouquet ir Katarina Hoije

„Prancūzija, nešdinkis“: Afrika nebenori Macrono karinės pagalbos (1)

Po kruvino perversmo priėjimo prie jūros neturinti buvusi Prancūzijos kolonija Malis liko labai...

Kartu su Cololo dirbęs Karolis Sakalauskas pasidalijo širdį veriančiais prisiminimais apie tai, ko labiausiai gailisi ir net laiko gėdinga (18)

Kartu ilgus metus televizijoje juokingus personažus kūrę Vitalijus Cololo ir Karolis Sakalauskas...

Kodėl sumanūs šeimininkai į šiukšliadėžę beria sodos (5)

Virtuvėje po kiekvieno valgio gaminimo atsiranda atliekų, jos keliauja į šiukšlių dėžę. Deja,...

Marse vyksta tokie reiškiniai, kokių Žemėje nepamatysite: dulkių stulpai gali pakilti net 80 kilometrų

Marso atmosfera labai skiriasi nuo žemiškosios – jos tankis ir slėgis daug mažesni, o susideda...