aA
Lietuvos keliuose, miestų ir miestelių gatvėse įrengiama vis daugiau žiedinių sankryžų. Nors sutariama, kad tokios sankryžos prisideda prie eismo saugumo didinimo, vairuotojai žiedais dar ne visuomet važiuoja užtikrintai, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Žiedas prie Edukologijos universiteto
Žiedas prie Edukologijos universiteto
© DELFI / Tomas Vinickas

Draudikai sako, kad net ir mažosios žiedinės sankryžos vairuotoms neretai sukelia problemų. Policijos atstovai pažymi, kad kertant bet kurią sankryžą visuomet svarbu vadovautis kelio ženklais ir horizontaliuoju kelio ženklinimu.

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiojo specialisto Renato Siaurusaičio teigimu, žiedinės sankryžos yra pačios saugiausios. Jose yra tik 8 konfliktiniai taškai, kai tuo metu įprastoje keturšalėje sankryžoje – net 32. Tai reiškia, kad vietoje įprastos sankryžos įrengus žiedinę kelių sankirtoje daugeliu atvejų ženkliai sumažinama eismo įvykių tikimybė.

„Žiedinių sankryžų įrengimas tikrai didina eismo saugumą šalies keliuose. Visgi ir tokiomis sankryžomis svarbu važiuoti atsakingai, laikantis Kelių eismo taisyklių, atsižvelgiant į kelio ženklus ir horizontalųjį ženklinimą. Tokiu atveju problemų važiuojant žiedine sankryža kilti neturėtų“, – sako R. Siaurusaitis.

Visgi realiose eismo situacijose problemų pasitaiko. Draudimo bendrovės „Ergo“ Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius pritaria, kad žiedinės sankryžos yra saugesnės, tačiau pažymi, kad eismo įvykių žieduose – ypač didžiuosiuose – pasitaiko dar ganėtinai nemažai. Jų metu vairuotojai patiria nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų siekiančių nuostolių.

„Didžiosios žiedinės sankryžos miestuose vairuotojams išlieka nemenku iššūkiu. Visgi ir mažesnius žiedus sėkmingai pravažiuoti pavyksta ne visuomet. Be to, neretai užtrunka, kol vairuotojai pripranta prie naujai tam tikroje vietoje įrengto žiedo. Ypač mažesniuose miesteliuose pasitaiko, kad iš įpratimo nepasižiūrima į kelio ženklus ir mažesniu žiedu bandoma važiuoti kaip nereguliuojama kelių sankirta – laikantis dešinės rankos taisyklės. Visgi žiedinėse sankryžose pirmenybė paprastai suteikiama būtent žiedu važiuojančioms transporto priemonėms“, – sako Rimvydas Pocius.

Tiesa, anot draudikų atstovo, tai nėra absoliuti taisyklė. Pasitaiko ir tokių žiedinių sankryžų, kuriose pirmenybę turi į žiedą įvažiuojanti transporto priemonė. Dėl to, R. Pociaus teigimu, visuomet svarbu stebėti kelio ženklus. Jei tokių nėra, tuomet reikia vadovautis dešinės rankos taisykle.

R. Pocius pažymi, kad eismo įvykių žieduose kyla ir dėl to, kad vairuotojai neretai pamiršta, jog posūkį reikia rodyti ne įvažiuojant, o išvažiuojant iš žiedo. Posūkį žiedinėje sankryžoje taip pat visuomet būtina rodyti persirikiuojant iš vienos eismo juostos į kitą. Būtent atliekant šiuos manevrus dažniausiai žieduose sukeliami eismo įvykiai. R. Pociaus teigimu, painiavos neretai kyla ir dėl tinkamo eismo juostų pasirinkimo.

„Prieš žiedą esantys kelio ženklai paprastai nurodo, iš kurios eismo juostos į kurį žiedo išvažiavimą galima patekti. Pavyzdžiui, jei iš pirmos eismo juostos galima važiuoti tik į pirmąjį ir antrąjį išvažiavimą, o vairuotojui reikia būtent pastarojo, tuomet žiedu reikėtų važiuoti pirmąja juosta. Įvažiuoti į ją taip pat reikėtų iš pirmosios kelio juostos“, – sako R. Pocius.

Tiesa, miestuose atsiranda ir tokių žiedinių sankryžų, kuriose iš pirmos eismo juostos galima važiuoti ne tik į pirmąjį, bet ir į antrąjį įvažiavimą. R. Siaurusaitis pastebi, kad eismą organizuojant tokiu būdu vairuotojams kyla daugiau sunkumų. Dėl to, policijos atstovo teigimu, tokiose žiedinėse sankryžose eismo dalyviai turėtų būti dar atidesni.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(34 žmonės įvertino)
3.0882

Kelininkai paaiškino, kodėl vieni keliai valomi ir barstomi dažniau nei kiti

Žiemą visiems eismo dalyviams būtina atkreipti dėmesį į besikeičiančias oro sąlygas,...

Leistinas greitis pagal orus – ką vairuotojams svarbu žinoti apie naują sistemą?

Statistika rodo, kad pastaruosius penkerius metus, pagrindinė eismo nelaimių priežastis, kada...

Kelininkai prašo vairuoti atsargiai: naktį eismo sąlygas sunkins ne tik krituliai

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, dėl buvusio ar besitęsiančio snygio šiuo...

Teisėjo korteles naudojantis apsaugos darbuotojas valdo eismo srautus Katare

Eismą prižiūrinčio pareigūno Denniso Mochu Kamau iš Kenijos kišenėje guli paruoštos raudonos...

Kelininkai įspėja: snygis apsunkina eismo sąlygas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, dėl buvusio ar besitęsiančio snygio šiuo metu...

Top naujienos

Bliūkšta ne šiaip Vokietijos pažadai: įtarimai dėl kanclerio melų į pavojingą padėtį stumia ne tik sąjungininkus (17)

Dar šiemet Vokietijos gynybai bus skirta 100 mlrd. eurų. Vokietija galiausiai skirs tuos nelemtus...

Verslas PliusAurimas Perednis, laida „Iš esmės“

Po kilusio triukšmo dėl „Ignitis“ keičiamų planų pateko į keistą situaciją: už du objektus Vilniaus mieste – skirtingas antkainis (1)

Valstybėje kilo triukšmas dėl „Ignitis“ keičiamų planų daliai klientų. Pasigirdo kritikos...

Po absurdiško pareiškimo Nebenzia skubiai pasišalino iš JT posėdžio

Rusijos nuolatinis atstovas Jungtinėse Tautose (JT) Vasilijus Nebenzia šią savaitę Ukrainai...

Karas Ukrainoje. Ukraina po Putino pasisakymo: kaukės nusimestos ekspertas aiškino, kaip Rusija pasirenka datas masinėms atakoms (2)

Ukrainos prezidento kanceliarijos vadovo patarėjas Michailas Podoliakas pakomentavo Rusijos...

SuTaupyk

Internautai eina iš proto dėl eglės Molėtuose: auksarankė kūrėja pričiupo Grinčą (3)

Galime būti ramūs, kad šiemet Grinčas Kalėdų nepavogs – pasirodo, jis rimtai įstrigo...

Roma Macijauskaitė

Ryžosi eksperimentui – trims savaitėms atsisakė miltų bei cukraus: papasakojo, kaip viskas vyko, ir kiek svorio neteko (2)

Įvairius mokymus gero maisto studijoje „Good Food Studio“ rengianti virtuvės šefė ir mitybos...

Pranešama, kad įširdęs Cristiano Ronaldo pagrasino palikti Portugalijos rinktinę (1)

Pastaruoju metu įvairių apkalbų ir gandų epicentre nuolat atsidurianti Portugalijos futbolo...

Pats laikas pasitikrinti, ar kalėdinę eglutę ir namus papuošėte tinkamai: galėjote pasirinkti dvi kryptis vaidilė pataria, kaip išlaikyti tradicijas

Kaip rodo prekybos tinklo „ Maxima “ užsakymu atlikta apklausa, namuose šventines dekoracijas...

Interesų deklaracijoje paminėta ne viskas: Garbačiauskaitę-Budrienę ir valdančiųjų paskirtą LRT tarybos narį sieja ryšys Bilotaitės vadovaujama ministerija turės priimti svarbų sprendimą

Delfi surinkti duomenys rodo, kad Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos generalinė direktorė...

Tiesioginė transliacija / Delfi tema. Karas Ukrainoje Europai atvėrė akis – kas ir kokių pamokų dar neišmoko?

Tai, kas Rusijos įsivaizdavimu turėjo trukti 10 dienų, tęsiasi jau beveik 10 mėnesių. Pergalinga...