aA
Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą vairuotojų gretose. Pasigirdus nuogąstavimams, kad naujieji matuokliai gali klysti, Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) imasi priemonių – nepriklausomi ekspertai atliks auditą bei padės galutinį tašką diskusijoje.
© DELFI / Andrius Ufartas

„Planuojame atlikti ekspertizę, auditą turimos metrologijos metodikos. Norime, kad visi 100 proc. būtų tikri ir ramūs, kad sistema tinkamai metrologiškai įteisinta ir viskas veikia korektiškai“, – DELFI teigė LAKD atstovai.

Kol nėra aišku kokių veiksmų bus imtasi nustačius, kad greičio matuokliai veikia neteisingai. Tokias prielaidas LAKD kategoriškai neigia.

„Mes esame įsitikinę, kad su sistema viskas gerai. Tačiau nuolat girdime nuogąstavimų, todėl padarysime įvertinimą“, – teigė LAKD atstovai.

Pirmą kartą skelbtą konkursą atlikti sektorinių greičio matuoklių metrologinę patikrą laimėjo UAB „EKS bandymų laboratorija“. Bendrovė neatliko patikros ir motyvavo tuo, kad negali to padaryti, nes metodikoje nurodytų konkrečių priemonių ji neturi.

Siekiant užtikrinti greičio palaikymo sistemų veikimą buvo antrą kartą paskelbtas konkursas, kurį laimėjo AB „Vilniaus metrologijos centras“ (metodiką parengusi įmonė). Sutartyje numatytais terminais jie atliko pirminę metrologinę patikrą. Nuo rugsėjo 1 d. matuoklių duomenys yra fiksuojami, o nuo 13 d. siunčiami į Administracinių nusižengimų registrą.

AB „Vilniaus metrologijos centras“ yra akredituota bendrovė, todėl dėl duomenų patikimumo LAKD neabejoja. LAKD, siekdama išsiaiškinti, kad metodikoje nėra konkurenciją ribojančių nuostatų, skelbs viešojo pirkimo konkursą metodikos auditui.

Matuoja 25 sektoriai

DELFI primena, kad Lietuvos keliuose įrengti 25 sektoriai, kuriuose matuojamas vidutinis greitis. Sistemos paleidimas gerokai užtruko – tokią situaciją lėmė dviejų konkurse dalyvavusių bendrovių konfliktas.

Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra sumontuotos 25 greičio palaikymo sistemos (sektoriniai greičio matuokliai), kuriomis skaičiuojamas vidutinis transporto priemonių greitis. Šios sistemos veikimo principas yra paprastas: viena kamera užfiksuoja automobilį ir pravažiavimo pro ją laiką, o kita – užfiksuoja tuos pačius duomenis ruožo pabaigoje. Sektorinio greičio sistema pagal atstumą tarp kamerų, ruožo pradžioje ir pabaigoje užfiksuotą laiką apskaičiuoja vidutinį greitį (įskaitant ir greičio pokyčius ruože).

Jeigu užfiksuojamas vidutinio greičio viršijimas, duomenys išsiunčiami į Administracinių nusižengimų registrą, kur suformuojamas pažeidimo protokolas. Kurį laiką pranešimai bus siunčiami tokia pat tvarka, kaip ir užfiksavus greičio viršijimą stacionariu greičio matuokliu. Nuo kitų metų turėtų pradėti veikti automatinė nusižengimų protokolų formavimo sistema, leisianti pagreitinti vairuotojų informavimo procesą.

Buvo planuota, kad metrologinė patikra visuose ruožuose bus atlikta dar iki birželio mėnesio pabaigos. Tačiau patikra įstrigo. Tuo pačiu sustojo ir visas ruožų sistemos paleidimo procesas. Galiausiai radarai pradėjo veikti nuo rugsėjo, tačiau vėlgi pasigirdo abejonių, ar jie veikia teisingai.

Konfliktas sustabdė procesą

LAKD liepos pradžioje oficialiai paskelbė, kas nutiko, kad greičio matuoklių patikra įstrigo.

„Susidūrėme su keblumais dėl metrologinės patikros. Po konkurso pasirašėme sutartį konkursą laimėjusia bendrove, tačiau paaiškėjo, kad ji negali tinkamai atlikti patikros dėl netikslumų metodikoje. Jų teigimu, metodika buvo parengta netinkamai. Kalbėjome su metodikos rengėjais ir jie neigia, kad yra klaidų. Mes įsivėlėme į žaidimą tarp dviejų laboratorijų“, – sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Vitalijus Andrejevas.

Lietuvoje yra vos dvi laboratorijos, kurios pagal kompetenciją galėjo dalyvauti konkurse – Vilniaus metrologijos centras ir UAB „EKS bandymų laboratorija“. Taip atsitiko, kad viena iš jų laimėjo metodikos rengimo konkursą, o kita – patikros konkursą. Dabar LAKD bando nutraukti sutartį su metodikos konkursą laimėjusia bendrove „EKS bandymų laboratorija“.

Planuojama, kad ateityje sektorių, kuriuose bus matuojamas vidutinis greitis, skaičius išaugs iki 125-150.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį – dauguma kelių tapo neįveikiamais (232)

Permainingos oro sąlygos Lietuvoje negaili iššūkių – rajoniniai keliai dėl spustelėjusio...

Kelininkai atremia kaltinimus dėl nevalytų gatvių: dirbame išsijuosę (85)

Pastaroji para tapo tikru išbandymu Kauno vairuotojams. Nors ir netrūksta pranešimų bei...

Įspėjo vairuotojus: vienoje pagrindinių šalies magistralių – ypač sudėtingos eismo sąlygos (57)

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) perspėjo vairuotojus, važiuosiančius iš Vilniaus...

Kauno gatvės virto čiuožykla: pasipylė avarijos, automobiliai neužkyla į kalnus ledas ir magistralėje (197)

Pirmadienį Kaune telkšojusi sniego pliurza vakarop spustelėjus šaltukui gatves padengė ledu...

Šalyje vietomis susidarė plikledis, rūkas (1)

Šiaurės vakarų Lietuvoje bei Joniškio, Biržų ir Jurbarko rajonuose šeštadienio rytą eismo...

Top naujienos

Dingus 5 asmenų šeimai į policiją kreipėsi vaiko teisių tarnyba: jų neberanda net giminaičiai (65)

Dėl penkių asmenų šeimos dingimo prašymą pradėti paiešką pateikusi Vaiko teisių apsaugos...

Trumpas griebiasi pirmtako išbandytos taktikos: praėjusį kartą tai padėjo sugriauti Kremliaus imperiją (404)

JAV prezidentas Donaldas Trumpas žengia savo pirmtako Ronaldo Reagano keliu. Ketvirtadienį...

Kauno autobusų stotyje kilo gaisras, evakuota keli šimtai žmonių papildyta 13.38  (10)

Penktadienį iš Kauno autobusų stoties pastato ir šalia esančių parduotuvių dėl kilusio...

Pagrindinę Petrauskienės klaidą įvardijęs naujasis švietimo ministras atleis jos suformuotą komandą (127)

„Ir ministerija, ir švietimas labai pasikeitę. Ir iššūkiai šiek tiek kitokie“, – sako...

Pavojingiausios statybinės medžiagos, naudojamos ir dabar: gali sukelti ne tik vėžį, bet ir mirtį

Pavojingomis gali būti laikomos tiek natūraliais, tiek sintetiniais cheminiais komponentais...

Užkalnis: užaugo kvailių karta, kuriai viskas gyvenime yra netyčiukas (377)

Manęs paklausė – ką svarbiausio reikėtų įskiepyti vaikui XXI amžiuje. Čia Instagramo stories...

Putiną sutiko kaip superžvaigždę: pakelti naikintuvai, uždarytos gatvės ir plūstanti minia (341)

Serbijos prezidentas Aleksandras Vučičius sausio 17 dieną Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui...

Europos sala, kuri kaip magnetas traukia romantikus ir įsimylėjėlius (3)

Dauguma Retimno regiono lankomiausių vietų yra vakarinėje jo dalyje, arčiau Chanios regiono,...

Kai kurios gatvės nepravažiuojamos, keliuose – chaosas eismas link Vilniaus vyksta tik viena eismo juosta, papildyta 11.56 val. (305)

Penktadienis daugeliui vairuotojų prasidėjo itin prastomis nuotaikomis keliaujant į darbą. DELFI...

Ryt – kukurūzų spragėsių diena: kino kompanionai gali būti ne tik skanūs, bet ir sveiki (4)

Ar įsivaizduojate gerą kino vakarą be spragėsių? Dauguma vienareikšmiškai sutiks, kad šis...